Jirka Kocí píše:Já svítím kruhovou zářivkou 12W, která je na lampě s lupou a laboruji z přisvětlováním normální žárovkou 60W. Na práci skvělé, ale na focení to není asi to pravé ořechové. Ty barevné čtvrtky vyzkouším, protože mám dojem, že právě podklad na kterém fotím (stůl, řezací podložka) zásadně ovlivňuje odstín fotografie. Také jsem na radu PaMi stáhnul Zoner photoshop, tak že příště to bude snad lepší.

Rozhodne se vyvaruj mixovani svetel ruzne chromaticke teploty. To potom dela s barvama psi kusy. Bud zarovku a nebo zarivku. Na ten svetelny zdroj si vyvaz bilou na fotaku. To je opravdu dulezite!! Spravne nasviceni modelu je docela veda. Nekdo nasvecuje zblizka z hodne zdroju pres rozptylnou latku (foto destniky), ja mam radeji rozptylene svetlo, protoze je mene tvrdych stinu. Zato mi pak vychazeji dlouhe casy

Taky se da svitit halogenovym reflektorem na bily strop a nebo odraznou desku (penovy polystyren v dostatecne vzdalenosti). Taky je dobre aktivovat samospoust (3sekundy staci). Po zmacknuti dam ruce pryc a nevnasim tak jejich tras do expozice

Zkus se podivat na Modelforum, tam toho bylo o foceni modelu docela dost napsano.
Opravami v nejakem softu se da snimek trochu vylepsit. Pokud bude ale rozmaznuty a s ujetymi barvami, tak uz to moc nejde. Photoshop je na muj vkus docela slozity, na vsechny upravy co delam mi staci Picasa (freware). Ta ma vyhodu, ze se s ni naucis za par hodin a navic jsou vsechny zmeny vratne. Nakonec si opravenou fotku vyexportujes v libovolnem rozliseni a kompresi a original zustane netknuty
Fotograficke pozadi je hodne dulezite. Nejvice se hodi sverle a tmave seda a cerna. Jden list jako podlozku a dalsi jako pozadi. Pri urcite kompozici je efektni dat jinou podlozku (treba cernou) a jine pozadi (svetle sede). Taky se vyvaruj prilis velkym kontrastum, klavne tmava vec na svetlem pozadi pusobi velmi tmave a plose. Svetlou vec lze klidne fotit na cernem pozadi a to pak kontrastem skoro potlacit, takze se oko soustredi pouze na ten predmet.
Chce to proste zaexperimentovat
