Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Podotkl rovněž, že kdyby se řidič pokusil závory projet, došlo by k jejich poškození a provoz na trati by byl automaticky přerušen, což by patrně zabránilo i samotné nehodě.
TomasM píše:Co si pamatuju z autoskoly (4 roky zpatky) tak nam rikal, ze zavory jdou projet i osobakem a ze v pripade chcipnuti na koleji to chce zaradit dvojku a cuknout s autem starterem.
TomasM píše:Co si pamatuju z autoskoly (4 roky zpatky) tak nam rikal, ze zavory jdou projet i osobakem a ze v pripade chcipnuti na koleji to chce zaradit dvojku a cuknout s autem starterem.
MirekTT píše:Mě zajímá, zdali je nějak ve školení profi řidičů, nebo i v současné běžné autoškole stanoveno, jak se chovat při uvíznutí na přejezdu. Podle té zprávy řidič vjel na přejezd při padající závoře a vyjet už nestihl a proto z náklaďáku utekl. Já třeba vím jakožto normální řidič, nikoli jako fanda a bývalý železničář, že AŽD závory lze zvednout ručně. Ale nemám tu informaci z autoškoly ani z jiného pramene týkajícího se vzdělávání řidičů. Dokonce bych se nebál v případě nouze projet závoru i s osobákem. Jak je ale přejezd zabezpečen proti autu, které na přejezdu zdechne a nejde s ním z nějakého důvodu hnout? To třeba nevím doposud. Zmohl bych se pouze na běh proti vlaku a dávání návěsti zastavit kroužením rukou a přitom se snažil dovolat asi na 158. O účinnosti tohoto počinu možná ani nemusíme debatovat a už vůbec bych nepolemizoval nad tím, jestli bych na to byl sám, nebo bych někoho poslal mávat na druhou stranu.
Zkrátka mi z toho vyplývají tyto dvě otázky:
1. Řeší nějak školící norma všech řidičů nouzové situace na přejezdu? (tato nehoda jasně dokazuje, že buď to ne, nebo se řidičáky vydávají trotlům)
2. Co se zdechlým autem na přejezdu?
mlha píše:TomasM píše:Co si pamatuju z autoskoly (4 roky zpatky) tak nam rikal, ze zavory jdou projet i osobakem a ze v pripade chcipnuti na koleji to chce zaradit dvojku a cuknout s autem starterem.
40 tun přes startér z přejezdu nedostaneš, to prostě nejde, jestli vjel na červenou tak je debil, podle ČT 24 to je polák a polský kamión.
MirekTT píše:..., že AŽD závory lze zvednout ručně. .... Jak je ale přejezd zabezpečen proti autu, které na přejezdu zdechne a nejde s ním z nějakého důvodu hnout? To třeba nevím doposud...
fulda píše:.... Závora to rozpozná a odešle signalizaci o tom, že je v poruše, tato signalizace se normálně přenese a podle místní situace zpracuje, takže fíra má šanci vědět, že jede do prů**eru........
fulda píše: ... Čili - pokud ti zdechne auto mezi závorama, tak vystup a některou závoru zvedni a pak teprve uteč.
MirekTT píše:Myslím si, že je zde celkem slušný problém, jak to začít řešit. Myslím tedy jak naučit poláka znát naše funkce na přejezdech, jak všechny bez výjimky poučit, co v takových případech dělat, a hlavně jak technicky zajistit, aby byla možnost to nějak účinně signalizovat.
TomasM píše:mlha píše:TomasM píše:Co si pamatuju z autoskoly (4 roky zpatky) tak nam rikal, ze zavory jdou projet i osobakem a ze v pripade chcipnuti na koleji to chce zaradit dvojku a cuknout s autem starterem.
40 tun přes startér z přejezdu nedostaneš, to prostě nejde, jestli vjel na červenou tak je debil, podle ČT 24 to je polák a polský kamión.
Byla to autoskola na auto, u nakladaku je to samozrejme nesmysl.
Zpět na Nezařazeno (off topic)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků