Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod TomasM » stř 22 črc, 2015 8:02 am

Podle SZDC ridic kamionu vjel na prijezd pri vystraznych svetlech a zavreli se mu zavory. Misto aby to projel, tak tam kamion nechal a utekl
TomasM
 
Příspěvky: 89
Registrován: sob 17 led, 2015 2:34 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod MirekTT » stř 22 črc, 2015 8:13 am

Mě zajímá, zdali je nějak ve školení profi řidičů, nebo i v současné běžné autoškole stanoveno, jak se chovat při uvíznutí na přejezdu. Podle té zprávy řidič vjel na přejezd při padající závoře a vyjet už nestihl a proto z náklaďáku utekl. Já třeba vím jakožto normální řidič, nikoli jako fanda a bývalý železničář, že AŽD závory lze zvednout ručně. Ale nemám tu informaci z autoškoly ani z jiného pramene týkajícího se vzdělávání řidičů. Dokonce bych se nebál v případě nouze projet závoru i s osobákem. Jak je ale přejezd zabezpečen proti autu, které na přejezdu zdechne a nejde s ním z nějakého důvodu hnout? To třeba nevím doposud. Zmohl bych se pouze na běh proti vlaku a dávání návěsti zastavit kroužením rukou a přitom se snažil dovolat asi na 158. O účinnosti tohoto počinu možná ani nemusíme debatovat a už vůbec bych nepolemizoval nad tím, jestli bych na to byl sám, nebo bych někoho poslal mávat na druhou stranu.
Zkrátka mi z toho vyplývají tyto dvě otázky:
1. Řeší nějak školící norma všech řidičů nouzové situace na přejezdu? (tato nehoda jasně dokazuje, že buď to ne, nebo se řidičáky vydávají trotlům)
2. Co se zdechlým autem na přejezdu?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod D » stř 22 črc, 2015 8:17 am

MirekTT
> Co se zdechlým autem na přejezdu?
Podle toho, co píšou v článku, se pokusit zničit závoru:

Podotkl rovněž, že kdyby se řidič pokusil závory projet, došlo by k jejich poškození a provoz na trati by byl automaticky přerušen, což by patrně zabránilo i samotné nehodě.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod TomasM » stř 22 črc, 2015 8:19 am

Co si pamatuju z autoskoly (4 roky zpatky) tak nam rikal, ze zavory jdou projet i osobakem a ze v pripade chcipnuti na koleji to chce zaradit dvojku a cuknout s autem starterem.
TomasM
 
Příspěvky: 89
Registrován: sob 17 led, 2015 2:34 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » stř 22 črc, 2015 8:28 am

TomasM píše:Co si pamatuju z autoskoly (4 roky zpatky) tak nam rikal, ze zavory jdou projet i osobakem a ze v pripade chcipnuti na koleji to chce zaradit dvojku a cuknout s autem starterem.

Učili nás to podobně, zkusit startér a jinak prchnout (z osobáku). Jinak nezmatkovat a tím prknem normálně projet, maximálně to škrábne lak. Ovšem mezi červeným světlem a spuštěním závor je taková pauza, že není možné tam uvíznout. Je potřeba jet na červenou.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod mlha » stř 22 črc, 2015 8:33 am

TomasM píše:Co si pamatuju z autoskoly (4 roky zpatky) tak nam rikal, ze zavory jdou projet i osobakem a ze v pripade chcipnuti na koleji to chce zaradit dvojku a cuknout s autem starterem.

40 tun přes startér z přejezdu nedostaneš, to prostě nejde, jestli vjel na červenou tak je debil, podle ČT 24 to je polák a polský kamión.
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod milan ferdián » stř 22 črc, 2015 8:34 am

Živě,teď běží ČT24,řidič pravděpodobně polák.Kabina kamiónu bez podvozku stojí na přejezdu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod mlha » stř 22 črc, 2015 8:36 am

MirekTT píše:Mě zajímá, zdali je nějak ve školení profi řidičů, nebo i v současné běžné autoškole stanoveno, jak se chovat při uvíznutí na přejezdu. Podle té zprávy řidič vjel na přejezd při padající závoře a vyjet už nestihl a proto z náklaďáku utekl. Já třeba vím jakožto normální řidič, nikoli jako fanda a bývalý železničář, že AŽD závory lze zvednout ručně. Ale nemám tu informaci z autoškoly ani z jiného pramene týkajícího se vzdělávání řidičů. Dokonce bych se nebál v případě nouze projet závoru i s osobákem. Jak je ale přejezd zabezpečen proti autu, které na přejezdu zdechne a nejde s ním z nějakého důvodu hnout? To třeba nevím doposud. Zmohl bych se pouze na běh proti vlaku a dávání návěsti zastavit kroužením rukou a přitom se snažil dovolat asi na 158. O účinnosti tohoto počinu možná ani nemusíme debatovat a už vůbec bych nepolemizoval nad tím, jestli bych na to byl sám, nebo bych někoho poslal mávat na druhou stranu.
Zkrátka mi z toho vyplývají tyto dvě otázky:
1. Řeší nějak školící norma všech řidičů nouzové situace na přejezdu? (tato nehoda jasně dokazuje, že buď to ne, nebo se řidičáky vydávají trotlům)
2. Co se zdechlým autem na přejezdu?

ad 1. norma zakazuje vjíždět na přejezd při svítícím výstražném světle, neměl tam co dělat. Proč ten šraněk neprorazil se dá vysvětlit jedině tím, že zazmatkoval
ad 2. náklaďákem nehneš
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod TomasM » stř 22 črc, 2015 8:38 am

mlha píše:
TomasM píše:Co si pamatuju z autoskoly (4 roky zpatky) tak nam rikal, ze zavory jdou projet i osobakem a ze v pripade chcipnuti na koleji to chce zaradit dvojku a cuknout s autem starterem.

40 tun přes startér z přejezdu nedostaneš, to prostě nejde, jestli vjel na červenou tak je debil, podle ČT 24 to je polák a polský kamión.


Byla to autoskola na auto, u nakladaku je to samozrejme nesmysl.
TomasM
 
Příspěvky: 89
Registrován: sob 17 led, 2015 2:34 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod fulda » stř 22 črc, 2015 8:55 am

MirekTT píše:..., že AŽD závory lze zvednout ručně. .... Jak je ale přejezd zabezpečen proti autu, které na přejezdu zdechne a nejde s ním z nějakého důvodu hnout? To třeba nevím doposud...


Závory mají "trhací spojku", pokud je začneš zvedat ručně, tak se ti to povede, spojku přetrhneš a závoru zvedneš. Závora to rozpozná a odešle signalizaci o tom, že je v poruše, tato signalizace se normálně přenese a podle místní situace zpracuje, takže fíra má šanci vědět, že jede do prů**eru.

Čili - pokud ti zdechne auto mezi závorama, tak vystup a některou závoru zvedni a pak teprve uteč.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5152
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod MirekTT » stř 22 črc, 2015 9:24 am

fulda píše:.... Závora to rozpozná a odešle signalizaci o tom, že je v poruše, tato signalizace se normálně přenese a podle místní situace zpracuje, takže fíra má šanci vědět, že jede do prů**eru........

Čili u AŽD závor je šance, že když tu závoru zvednu rychle, fíra informaci obdrží. Zde je to asi závislé na rychlosti rozhodnutí zvednout závoru. Jinak se pravděpodobně děj odehraje dle scénáře, kdy není taková možnost vyslat signál, obdobně jako na přejezdu bez závor.
Ucuknout se zdechlinou na startér je asi samozřejmé, ale opravdu jak řešit nehnutelné překážky? (zajímá mě to zejména z pohledu legislativy, zdali je to někde v předpisech).
Že neměl vjíždět na přejezd víme všichni. Ono kdyby všichni dodržovali předpisy, nebudou žádné nehody, respektive jenom ty, kdy řidič dostane náhlý infarkt. My se ale musíme na věc dívat z pohledu selhání člověka i techniky, protože se to prostě stává.
Myslím si, že je zde celkem slušný problém, jak to začít řešit. Myslím tedy jak naučit poláka znát naše funkce na přejezdech, jak všechny bez výjimky poučit, co v takových případech dělat, a hlavně jak technicky zajistit, aby byla možnost to nějak účinně signalizovat.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Jarda H. » stř 22 črc, 2015 10:30 am

fulda píše: ... Čili - pokud ti zdechne auto mezi závorama, tak vystup a některou závoru zvedni a pak teprve uteč.


No ale když je člověk ve stresu nejedná reálně, většina z nás si na to asi nevzpomene :roll: podobně kolik lidí zná teoreticky poskytnout první pomoc, a v případě autonehody na silnici nejsme schopni tu pomoc poskytnout ?! Není to omluva, jen konstatování ...
Tahle nehoda je ošklivá !! Jinak mi místní diskuze dala podnět pro školení řidičů - profi řidiče školit nemohu, ale ty ostatní :lol: jo. Jako jeden z bodů osnovy tahle problematika být může, pro školení neprofesionálních řidičů, tzv. řidičů-referentů záleží, co dá zaměstnavatel a taky školitel do osnovy, o čem bude mluvit !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod JenikPluto » stř 22 črc, 2015 11:07 am

MirekTT píše:Myslím si, že je zde celkem slušný problém, jak to začít řešit. Myslím tedy jak naučit poláka znát naše funkce na přejezdech, jak všechny bez výjimky poučit, co v takových případech dělat, a hlavně jak technicky zajistit, aby byla možnost to nějak účinně signalizovat.


Ale ten problém má "jednoduché" řešení - na trati, kde se prohání vlaky 160 nemá úrovňový přejezd co dělat. V případě problému na přejezdu je času sakra málo. Křížící komunikace (silnice, chodníky) by měly být bezpodmínečně vedeny nadjezdem/podjezdem, není třeba žádných dalších opatření. Já vím, že je to drahé a často špatně řešitelné, ale podle mě jsou ostatní řešení vždycky nakonec děravá...

JP
JenikPluto
 
Příspěvky: 449
Registrován: pát 08 lis, 2013 10:19 am
Bydliště: Kladno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod BohousP » stř 22 črc, 2015 11:14 am

TomasM píše:
mlha píše:
TomasM píše:Co si pamatuju z autoskoly (4 roky zpatky) tak nam rikal, ze zavory jdou projet i osobakem a ze v pripade chcipnuti na koleji to chce zaradit dvojku a cuknout s autem starterem.

40 tun přes startér z přejezdu nedostaneš, to prostě nejde, jestli vjel na červenou tak je debil, podle ČT 24 to je polák a polský kamión.


Byla to autoskola na auto, u nakladaku je to samozrejme nesmysl.

Bohužel, ani novějšími osobáky už na startér necukneš. Musíš nejdřív vymačknout spojku....
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » stř 22 črc, 2015 11:19 am

Já bych taky mohl jen prchat, protože když chci nastartovat, musím zařadit "P", a to je zas zablokovaná převodovka.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků