TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 01 črc, 2015 11:22 am

Teď to nezměřím, ale koleje mají do 1,7 metru. To je dost. Ta střední "stanice" by mohla sloužit pro manipulaci s vozy od Mn. Včera jsem si tam s metrovým manipulákem virtuálně šiboval :D Oblouky vpravo dole jsou R500/543 a nahoře méně, ale je to ve zhlaví. Večer k tomu na chvilku sednu, byla to rychlovka, a zkusím to důkladněji.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 10 črc, 2015 8:39 am

Já vím, už jsem otravný... Na základě inspirace od Tomáše Lajbla a po vlastních úpravách jsem si navrhnul dvě verze kolejiště. Pořád to nejsou finální verze a určitě projdou úpravami. Mně osobně se líbí víc ta první verze. Co myslíte?

received_10204782274259429.jpeg


received_10204776509035302.jpeg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod mlha » pát 10 črc, 2015 8:45 am

No a kam až pro Wapky pojedeš? Jestli do nádraží nebo budeš používat tu harfu u vykládky? Pokud varianta 2 tak bych dopravní kolej situoval až na vnější oblouk..
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 10 črc, 2015 9:27 am

Přijedu, zasunu, vyložím, vytáhnu, objedu a odjedu.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod mlha » pát 10 črc, 2015 10:20 am

popis ok, díky za něj, takže budeš vlak dělit ve stanici?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 10 črc, 2015 10:57 am

Posílám pár náhledů z Wintracku. Toto je první verze, ta, co se mi více líbí. Trošku popisu:

Vyjedeme z tunelu do přednádraží, rychlost je zde 80 km/h, do odbočky 60 km/h. Všechny čtyři koleje jsou dopravní a dá se z nich odjíždět do trati. Po pravé ruce je vlečka, kde stojí 781 s vozy Falls, po levé ruce klesá lokálka z nedaleké části města. Zhruba v půlce stanice vidíme vpravo silně zanesenou manipulační kusou kolej pro nakládku dřeva, na které se právě nakládají dva Easy s Prasátkem 701. Za touto kolejí se objevuje malá budova výtopny, kde nocuje místní záloha 710 a právě probíhá oprava KMV 810. Před budovou stojí na kanále další 810. Strojvedoucí ji prohlíží zespoda a chystá se ji nazbrojit naftou, protože kolega večer nestíhal a po odstavení utekl rovnou na vlak domů. (Koho mi to připomíná? :lol: ) Po levé straně naproti depa je dlouhá manipulační kolej, na kterou se ze strany přednádraží přistavují vozy ke skladišti s rampou a ze strany osobní stanice vozy s poštou či spěšninami. Ze strany skladiště se nachází krátká výtažná kolej a je také možno využít krátkou kusou kolej ať už pro manipulaci bez zásahu do zhlaví stanice, odstavení vozu či hnacího vozidla mezi výkony. Ale tady už naše 754 dojíždí výběhem, houpne to s námi doprava a plynule zastavujeme na 3. koleji. Vpravo od nás je 5. kolej s osobním vlakem tvořeným vozovou jednotkou Bpjo a lokomotivou 750, vlevo pak zkrácená 1. kolej, na kterou bude zanedlouho přistaven KMV 810 do koncové lokálky. Na 2. koleji právě bzučí promazávací čerpadlo motoru KS6 310 DR, aby o minutku později místní nádraží prořízl zvuk legendární Zamračené v čele rychlíku. Rychlíky s poštovním vozem běžně přijíždí na 4. kolej, staniční záloha vytáhne kus soupravy, příjezdová lokomotiva přestaví poštovní vůz k rampě a po nasunutí soupravy zálohou na volnou kolej najíždí do zpět do čela vlaku. Nejkratší kolej, a to je právě 4. kolej, měří 140 cm. Výhybky jsou povětšinou EW3. Staniční zálohu zde tvoří dvě lokomotivy a to Rosnička 710 pro manipulaci s osobními vozy a Prasátko 701, které slouží spíše k manipulaci vozů okolo skladiště. Vrátím se k lokálce, protože mezitím je již KMV 810 připraven k odjezdu. Na lokálku se dá dostat z jakékoliv staniční koleje, nejčastěji však odjíždí z 1. krátké kusé koleje. Po většinu roku zde jezdí solo 810, na ranních a odpoledních spojích dobírá vůz 010. Maximální kapacita soupravy je 810 + 3x 010 + 810, která se objeví jen jednou za rok při místním čerstvě založeném metalovém festivalu :). Občas se zde objeví Mn s Rosničkou či Prasátkem (záloha ze spodní stanice), to když 742 nebude moci pro spoustu posunu vyjet s jedním, dvěma vozy nahoru. Trať do horní koncové stničky stoupá opravdu příkře, je zde sklon 3,3 cm/m. Stanička je krátká, ale má i svou zpevněnou plochu pro nakládku/vykládku zboží pro místní drobné čerstvě vznikající poctivé podnikatele. Celá situace bude umístěna do období těsně po převratu, tudíž je možno občas vidět ještě vozidla ČSD a právě ty nové, poctivé podnikatele :lol: :lol:
Přílohy
z oblouku lokalky.jpg
celkový pohled.jpg
od stolu.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 10 črc, 2015 11:25 am

Můj pohled se spíše zaměřil na dvojitou kolejovou spojku a v ní ještě vloženou jednoduchou pravou výhybkou.Ta sestava bude jak složena (styl Tomáš) :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 10 črc, 2015 11:27 am

To je takový můj nápad, ale nevím, jestli se to povede zrealizovat. Vezmu čtyři podloží EW3 a jednu stavebnici EW2 a prostě to nějak poskládám dohromady. Je to hodně nezvyklé a nikde to asi není, ale přijde mi to jako dobré řešení a navíc si chci stejně téměř všechny výhybky skládat sám. Takže se v tom budu vyžívat. :)

Mám v plánu postavit rámy ze dřeva a na povrchu bude styrodurová deska. Jen klesání hlavní trati do SN ve vratném oblouku bude asi muset být na překližce a bude tam asi potřeba udělat jeden závit tobogánu. Kolejiště bude segmentové, rozdělené do dílů, které půjdou demontovat při stavbě či případných opravách nebo vyproštění souprav při kolizi ve skryté části.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 10 črc, 2015 11:49 am

Jeňa Sova píše:To je takový můj nápad, ale nevím, jestli se to povede zrealizovat. Vezmu čtyři podloží EW3 a jednu stavebnici EW2 a prostě to nějak poskládám dohromady. Je to hodně nezvyklé a nikde to asi není, ale přijde mi to jako dobré řešení a navíc si chci stejně téměř všechny výhybky skládat sám. Takže se v tom budu vyžívat. :)

Slovo "nějak to poskládám",nepoužívej :wink: .Především si nakresli v měřítku 1:1 celé zhlaví kolejové spojky,samozřejmě po přesných výpočtech a pak na sucho bez úprav pokladej výhybky.Chce to trpělivost a rozvahu.Otázkou je zda je ve výrobním katalogu TILLIG křižovatka 24° :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Tomas_C. » pát 10 črc, 2015 11:51 am

Jeňo mě připadne 5 nástupištních hran na hlavové nádraží příliš mnoho... a vůbec mě připadá, že se snažíš na málo prostoru dát maximum...ale ve svých hodně prvotních plánech jsem také tak nějak uvažoval...já bych se asi zaměřil jen na jedno a to třeba na tu vykládku wapek v nějaké elektrárně a tu bych více rozvinul...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 10 črc, 2015 12:01 pm

-
Naposledy upravil Jeňa Sova dne pát 10 črc, 2015 9:04 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 10 črc, 2015 12:08 pm

Milane, mně je celkem jedno, co Tillig vyrábí. Důležité je, co si dokážu postavit sám. Nákres je samozřejmostí. Jak jsem psal, je to ještě pracovní verze a až teprve po ověření všech skutečností se stane skutečným plánem.

Tome, vzhledem k tomu, že toto vlákno bude mít za chvíli páté narozeniny si nemyslím, že by toto byl prvotní plán :wink:. A to nemluvím o plánech, které byly předím. To už je pře 13 let. Ano, snažím se využít maximum z prostoru, který mám, protože, ač se to nezdá, je ho málo. Nejde ani tak o to, že jsou zde hrany nástupiště, ale třeba taky o to, že do osobní stanice se budou vytahovat soupravy z nákladní, abych nejezdil do trati, do tunelu. Ale ještě o tom popřemýšlím, zda by nestačily dvě nástupiště a "přerovská" kusá. Nákladní dopravu zde chci, ale nechci se zaměřovat na jeden provoz. Spíš od každého něco. Aby to neomrzelo.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 10 črc, 2015 7:35 pm

Tak jsem to zvážil a trošku předělal na skromější variantu. Povedlo se mi vnitřní část "U" posunout o deset centimetrů doprava ke zdi. Ještě uvažuji nad vykrojením směrem nahoru. Teoreticky by hlavní trať nemusela být vidět vůbec, co myslíte? K těm úpravám. Zrušil jsem onu prapodivnou spojku s odbočkou. Dále, není potřeba se na lokálku dostat ze všech kolejí. Místo nástupiště na vnitřním okraji kolejiště vznikne skladiště s boční a čelní rampou. Mám nějaké Tatry a vůz Pao. Tento druh přepravy se dá v TT díky stavebnicím hodně obměňovat. Depo jsem také trošku změnil. Zbrojení je teď před výhybkou. Jeden kanál zůstane před výtopnou, druhý bude ve stanici na manipulační koleji u skladu. Když bude jeden stroj zbrojit, druhý se dá prohlédnout ještě před vjezdem do depa. Nakládku dřeva jsem zrušil. Bude se nakládat v horní staničce. A u skladu jsem vytvořil kolejovou spojku, která teda není úplně nutná... Už je to lepší nebo by jste změnili ještě něco?

Edit.: Ještě mám variantu, kde je kolejová spojka už před skladem, aby mohla být skladová kolej "plná" a nic nepřekáželo objíždění. Pak by u nástupiště vznikla v levé části kolej o délce cca 70 cm a v pravé cca 100 cm. Takže by se dala objet metrová souprava bez dalšího posunu (kromě stlačení za návěstidlo, samozřejmě).

pracovní1.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 10 črc, 2015 9:02 pm

Tak ještě jednou, po zúžení. Toto způsobí, že nejvzdálenější místo na kolejišti (pravý horní roh) bude 70 cm. Doplnil jsem tobogán o poloměru R310 a klesání 3 cm/m. SN je nyní o 135 mm níže, než stanice. Možná by to chtělo ještě jeden závit, aby byl lepší přístup do SN. Horní stanice by pak mohla být na samostatných konzolách, navrtaných do zdi. Což by bylo asi ideální upevnění pro celé kolejiště. Na krátké straně ale mám trochu strach, protože stěna je z porfixu a okolo mi to u panelu (myšleno panelová stěna) začalo praskat. Už jsem to jednou opravil a po roce to začalo znova. Zedník tam nedal rohovou perlinku... :roll: Upravovat to už nebudu, jelikož z druhé strany mám kompletně hotový pokoj. K plánku. Kolejově je to stejné, jen jsem přidal do horní stanice budovu, parkoviště, autobus a plochu pro nakládku dřeva.

pracovní.jpg


Ve skryté části proběhla malá kolejová změna. Tou je výhybna o délce kolejí cca 1,5 metru, kde se můžou vlaky vykřižovat dříve.

Skrytá stanice.jpg


Edit.: Ještě 3D náhled na celek.

náhled.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 13 črc, 2015 11:28 am

Trošičku jsem to předělal, podle mě ani rozdíl nepoznáte... Nicméně, neustále mi vrtá hlavou to depo. Jak to udělat, aby mi nezasahovalo do prostoru tím výstupkem?

pracovní.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků