od hank » úte 30 čer, 2015 7:19 pm
Omlouvám se, že to tady tapetuju, ale v úseku Bludov - Hanušovice se bude dělat toto:
V rámci stavby provedena rekonstrukce železničního svršku a sanace železničního spodku, rekonstrukce nástupišť v zastávkách a železničních stanicích, rekonstrukce železničních přejezdů vč. jejich nového zabezpečení, rekonstrukce železničních mostů a propustků. Dále bude provedena v nezbytném rozsahu rekonstrukce elektrických zařízení vč. osvětlení zastávek a železničních stanic. Rekonstrukce se týkají železničních stanice Ruda nad Moravou a Hanušovice a zastávek Bludov-lázně, Bohutín, Bartoňov, Komňátka, Raškov a Hanušovice-Holba. Součástí revitalizace je i rekonstrukce stávajícího železničního zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, netýká se však elektrizace trati. Realizace záměru umožní splnit jeden z hlavních cílů revitalizace, kterým je zvýšení traťové rychlosti (resp. zkrácení jízdních dob). V současnosti se maximální traťová rychlost pohybuje od 65 do 75 km/h a po provedení revitalizačních opatření bude možno zavést traťovou rychlost 70 až 100 km/h. Zvýšením traťové rychlosti dojde ke zkrácení jízdní doby u klasických souprav o 3 minuty, při použití moderních souprav (např. Desiro) až o 7 minut.
Kolejové úpravy
Od začátku stavby (km 49,357) až do žst. Bohdíkov do km 64,954 budou prováděny následující práce:
-Rekonstrukce železničního svršku a spodku zahrnující výměnu kolejového roštu včetně zřízení nového štěrkového lože
-Sanace železničního spodku zřízením konstrukčních vrstev pražcového podloží a funkčního odvodnění pláně železničního spodku
-Odvodnění tratě realizované formou drážních příkopů nebo příkopových zídek vedených v souběhu s železniční jednokolejnou tratí,
-Odvodnění v železničních stanicích pomocí podélných trativodních sběračů
Pro veškerá uvedená zařízení platí, že budou realizována na drážních pozemcích. Od km 64,954 trati až dokonce stavby (km 69,734) bude vzhledem k vyhovujícímu stavu železničního spodku, realizována pouze výměnu kolejového roštu vč. zřízení nového štěrkového lože.
Železniční stanice a zastávky
Součástí revitalizace trati, jak už bylo uvedeno bude i rekonstrukce železničních stanic Ruda nad Moravou a Bohdíkov. Z pohledu kolejových úprav je ve stanici Ruda nad Moravou navrhováno ponechat tři dopravní koleje a nástupiště délky 190 metrů. Ve stanici Bohdíkov budou přednostně zachovány dvě dopravní koleje s nástupišti délky 170 a 190 metrů a dále bude ponechána manipulační kolej č. 6 pro ložné manipulace. V rámci stavby budou revitalizovány i zastávky Bludov-lázně, Bohutín, Bartoňov, Komňátka, Raškov a Hanušovice-Holba.
Nástupiště v železničních stanicích a zastávkách budou rekonstruována tak, aby odpovídala stávající legislativě (ČR i EU) – výška nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice, bezbariérový přístup cestujících. Přístup na nástupiště bude úrovňový a v souvislosti s ním budou upraveny na něj navazující zpevněné plochy a přístupové komunikace. Nástupiště budou vybavena novým osvětlením, novým orientačním a informačním systémem pro cestující, stávající přístřešky pro cestující budou sneseny a nahrazeny novými přístřešky v antivandalské úpravě. Do všech železničních stanic a zastávek na revitalizovaném úseku. Bude instalováno nové rozhlasové zařízení a do všech železničních stanic budou také instalovány informační tabule propojeny se staničním rozhlasem formou informačního systému pomocí přenosového zařízení.
V žst. Ruda nad Moravou a Bohdíkov bude také vybudováno nové staniční zabezpečovací zařízení (SZZ) 3. kategorie dle TNŽ 34 2620, elektronického typu. Zařízení budou vybavena obslužným pracovištěm typu JOP a budou zapojena do dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení.
Železniční přejezdy
Na revitalizovaném úseku se nachází v současnosti 15 železničních přejezdů. V rámci stavebních prací bude na všech přejezdech zřízena nová přejezdová konstrukce, která zajistí klidnější a pohodlnější přejezd silničních vozidel. Zároveň bude u všech přejezdů osazeno nové zabezpečovací zařízení. Železniční přejezdy v místech s rychlostí železničních vozidel vyšší než 60 km/h, zabezpečené v současnosti pouze výstražnými kříži, budou vybaveny novým přejezdovým zabezpečovacím zařízením (PZZ). Přejezdy, opatřené PZZ již v současnosti, budou upraveny na požadovanou rychlost a navázány na nová staniční zabezpečovací zařízení (SZZ).
Železniční mosty a propustky
V rámci stavby budou řešeny 2 železniční mosty a 6 železničních propustků, které svým stavebním stavem nebo prostorovým uspořádáním neumožňují zavedení vyšší traťové rychlosti. Jedná se o železniční mosty v km 59,150, v km 59,784 a propustky v km 52,735, v km 59,470, v km 59,609, v km 59,725, v km 62,218 a v km 64,712 trati Bludov - Jeseník. U všech těchto objektů bude proveden jejich rekonstrukce, případně zrušení při jejich nefunkčnosti tak, aby umožňovaly zavedení vyšší rychlosti (viz tabulka níže). U těchto objektů bude provedeno mj. i hydrotechnické posouzení a ani u jednoho nedojde ke zmenšení průtočného otvoru. K výstavbě nových mostů nebo propustků na předmětném úseku trati č. 292 nedojde.
Pozemní stavby
V rámci pozemních staveb budou v žst. Ruda nad Moravou a Bohdíkov zřízeny technologické budovy (jednopodlažní objekty) situované na drážních pozemcích. Na zastávkách budou osazeny nové přístřešky pro cestující (stávající budou sneseny).
Traťové zabezpečovací a sdělovací zařízení
Pro zabezpečení mezistaničních úseků se předpokládá traťové zabezpečovací zařízení (TZZ) typu automatické hradlo (AH), s kontrolou volnosti kolejových úseků pomocí počítačů náprav. V rámci prací na železničním sdělovacím zařízení bude položena v úseku Bludov - Hanušovice nová kabelizace. Po pokládku je navržen metalický kabel 10XN0,8, HDPE trubka 40/33 mm a optický kabel 24 vláken. Dále bude rozvedena místní kabelizace k venkovním telefonním objektům u vjezdových návěstidel, pomocným stavědlům a k přejezdovým zabezpečovacím zařízením. Veškerá kabelizace bude vedena v souběhu s železniční tratí s minimálními zásahy do mimodrážních pozemků, které zahrnují především místa na trati, kde se nedá kabelizace vést jiným způsobem jako jsou např. podchody kabelu pod komunikacemi.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.