Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » úte 30 čer, 2015 6:51 am

Uvidíme jak to vyřeší sousedi na Stummis Modellbahnforum.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod hank » úte 30 čer, 2015 5:49 pm

Přátelé, máte poslední vlastně už necelé 3 týdny na zdokumentování současného stavu ramzovské dráhy. V pondělí 20. července začíná nepřetržitá výluka osobní dopravy v úseku Bludov - Hanušovice - Lipová Lázně, která potrvá až do 11. prosince t.r. Výluka se týká i "Staráku", tedy lokálky Hanušovice - Staré Město pod Sněžníkem.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6678
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod hank » úte 30 čer, 2015 7:19 pm

Omlouvám se, že to tady tapetuju, ale v úseku Bludov - Hanušovice se bude dělat toto:

V rámci stavby provedena rekonstrukce železničního svršku a sanace železničního spodku, rekonstrukce nástupišť v zastávkách a železničních stanicích, rekonstrukce železničních přejezdů vč. jejich nového zabezpečení, rekonstrukce železničních mostů a propustků. Dále bude provedena v nezbytném rozsahu rekonstrukce elektrických zařízení vč. osvětlení zastávek a železničních stanic. Rekonstrukce se týkají železničních stanice Ruda nad Moravou a Hanušovice a zastávek Bludov-lázně, Bohutín, Bartoňov, Komňátka, Raškov a Hanušovice-Holba. Součástí revitalizace je i rekonstrukce stávajícího železničního zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, netýká se však elektrizace trati. Realizace záměru umožní splnit jeden z hlavních cílů revitalizace, kterým je zvýšení traťové rychlosti (resp. zkrácení jízdních dob). V současnosti se maximální traťová rychlost pohybuje od 65 do 75 km/h a po provedení revitalizačních opatření bude možno zavést traťovou rychlost 70 až 100 km/h. Zvýšením traťové rychlosti dojde ke zkrácení jízdní doby u klasických souprav o 3 minuty, při použití moderních souprav (např. Desiro) až o 7 minut.

Kolejové úpravy
Od začátku stavby (km 49,357) až do žst. Bohdíkov do km 64,954 budou prováděny následující práce:
-Rekonstrukce železničního svršku a spodku zahrnující výměnu kolejového roštu včetně zřízení nového štěrkového lože
-Sanace železničního spodku zřízením konstrukčních vrstev pražcového podloží a funkčního odvodnění pláně železničního spodku
-Odvodnění tratě realizované formou drážních příkopů nebo příkopových zídek vedených v souběhu s železniční jednokolejnou tratí,
-Odvodnění v železničních stanicích pomocí podélných trativodních sběračů

Pro veškerá uvedená zařízení platí, že budou realizována na drážních pozemcích. Od km 64,954 trati až dokonce stavby (km 69,734) bude vzhledem k vyhovujícímu stavu železničního spodku, realizována pouze výměnu kolejového roštu vč. zřízení nového štěrkového lože.

Železniční stanice a zastávky
Součástí revitalizace trati, jak už bylo uvedeno bude i rekonstrukce železničních stanic Ruda nad Moravou a Bohdíkov. Z pohledu kolejových úprav je ve stanici Ruda nad Moravou navrhováno ponechat tři dopravní koleje a nástupiště délky 190 metrů. Ve stanici Bohdíkov budou přednostně zachovány dvě dopravní koleje s nástupišti délky 170 a 190 metrů a dále bude ponechána manipulační kolej č. 6 pro ložné manipulace. V rámci stavby budou revitalizovány i zastávky Bludov-lázně, Bohutín, Bartoňov, Komňátka, Raškov a Hanušovice-Holba.
Nástupiště v železničních stanicích a zastávkách budou rekonstruována tak, aby odpovídala stávající legislativě (ČR i EU) – výška nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice, bezbariérový přístup cestujících. Přístup na nástupiště bude úrovňový a v souvislosti s ním budou upraveny na něj navazující zpevněné plochy a přístupové komunikace. Nástupiště budou vybavena novým osvětlením, novým orientačním a informačním systémem pro cestující, stávající přístřešky pro cestující budou sneseny a nahrazeny novými přístřešky v antivandalské úpravě. Do všech železničních stanic a zastávek na revitalizovaném úseku. Bude instalováno nové rozhlasové zařízení a do všech železničních stanic budou také instalovány informační tabule propojeny se staničním rozhlasem formou informačního systému pomocí přenosového zařízení.
V žst. Ruda nad Moravou a Bohdíkov bude také vybudováno nové staniční zabezpečovací zařízení (SZZ) 3. kategorie dle TNŽ 34 2620, elektronického typu. Zařízení budou vybavena obslužným pracovištěm typu JOP a budou zapojena do dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení.

Železniční přejezdy
Na revitalizovaném úseku se nachází v současnosti 15 železničních přejezdů. V rámci stavebních prací bude na všech přejezdech zřízena nová přejezdová konstrukce, která zajistí klidnější a pohodlnější přejezd silničních vozidel. Zároveň bude u všech přejezdů osazeno nové zabezpečovací zařízení. Železniční přejezdy v místech s rychlostí železničních vozidel vyšší než 60 km/h, zabezpečené v současnosti pouze výstražnými kříži, budou vybaveny novým přejezdovým zabezpečovacím zařízením (PZZ). Přejezdy, opatřené PZZ již v současnosti, budou upraveny na požadovanou rychlost a navázány na nová staniční zabezpečovací zařízení (SZZ).

Železniční mosty a propustky
V rámci stavby budou řešeny 2 železniční mosty a 6 železničních propustků, které svým stavebním stavem nebo prostorovým uspořádáním neumožňují zavedení vyšší traťové rychlosti. Jedná se o železniční mosty v km 59,150, v km 59,784 a propustky v km 52,735, v km 59,470, v km 59,609, v km 59,725, v km 62,218 a v km 64,712 trati Bludov - Jeseník. U všech těchto objektů bude proveden jejich rekonstrukce, případně zrušení při jejich nefunkčnosti tak, aby umožňovaly zavedení vyšší rychlosti (viz tabulka níže). U těchto objektů bude provedeno mj. i hydrotechnické posouzení a ani u jednoho nedojde ke zmenšení průtočného otvoru. K výstavbě nových mostů nebo propustků na předmětném úseku trati č. 292 nedojde.

Pozemní stavby
V rámci pozemních staveb budou v žst. Ruda nad Moravou a Bohdíkov zřízeny technologické budovy (jednopodlažní objekty) situované na drážních pozemcích. Na zastávkách budou osazeny nové přístřešky pro cestující (stávající budou sneseny).

Traťové zabezpečovací a sdělovací zařízení
Pro zabezpečení mezistaničních úseků se předpokládá traťové zabezpečovací zařízení (TZZ) typu automatické hradlo (AH), s kontrolou volnosti kolejových úseků pomocí počítačů náprav. V rámci prací na železničním sdělovacím zařízení bude položena v úseku Bludov - Hanušovice nová kabelizace. Po pokládku je navržen metalický kabel 10XN0,8, HDPE trubka 40/33 mm a optický kabel 24 vláken. Dále bude rozvedena místní kabelizace k venkovním telefonním objektům u vjezdových návěstidel, pomocným stavědlům a k přejezdovým zabezpečovacím zařízením. Veškerá kabelizace bude vedena v souběhu s železniční tratí s minimálními zásahy do mimodrážních pozemků, které zahrnují především místa na trati, kde se nedá kabelizace vést jiným způsobem jako jsou např. podchody kabelu pod komunikacemi.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6678
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod hank » úte 30 čer, 2015 7:29 pm

K úseku Hanušovice - Lipová Lázně to nemám tak podrobně, ale něco přece:
Jedná se o úsek Jindřichov - Horní Lipová - km 29,8. Zde dojde k výměně svršku za nový, zvýšení rychlosti na 50 až 60 km/h, opravě mostních objektů. V zastávce Nové Losiny a Ramzová bude vybudováno nové nástupiště výšky 550 mm nad TK. Ve stanicích bude zachováno stávající kolejové schéma, budou opravena stávající úrovňová nástupiště. Přejezdy budou nové s celopryžovou konstrukcí. Ve všech stanicích (Jindřichov, Branná, Ostružná, H. Lipová) zůstane stávající zab. zař. a místní řízení.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6678
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod hank » úte 30 čer, 2015 7:36 pm

Na dotaz, proč musí být výluka tak dlouhá - letos jde u SŽDC o vůbec nejdelší souvislou výluku! - mi profík odpověděl takto:
Ještě k délce výluky - osobně si myslím, že limitujícím faktorem jsou mosty. Pokud se má starý most odkrýt (štěrkové lože), odkrytá konstrukce se má sanovat (např. trhliny), překryje se následně novou izolací, udělá se odvodnění, vybetonují se římsy a dosype se zpátky štěrk, potom se bavíme o nějakých cca dvou měsících práce (samozřejmě menší most rychleji, větší pomaleji). Kámen úrazu může být v tom, že k mostu nevede cesta, takže pokud takto opravíte jeden most, tak teprve poté můžete nákladním automobilem dojet po drážním tělese k dalšímu mostu, kde se proces opakuje. Na obou mostech naráz pracovat nelze, protože k druhému mostu by nebylo kudy přijet. Totéž samozřejmě platí např. pro opěrné zdi. Touto sanací umělých staveb se podle mně můžou klidně zabít 4 měsíce, kdy nemůžete vůbec chytnout na kolejářské práce nebo na zabezpečovačku, protože dráha funguje jako staveništní cesta pro automobily (navíc s mizernou kapacitou, kdy se ani protijedoucí auta nevyhnou). Po 4 měsících můžete teprve odtěžit a odvézt starý štěrk, navézt nový štěrk, opravit odvodnění (další měsíc v čoudu), a zbývá vám jeden měsích na položení nového svršku včetně kabelů, dodělání přejezdů, zaštěrkování, podbití a aktivace zabezpečovačky. Když si to tak srovnám, tak na těch půl roku mi to prostě vychází. Výluka bude hodně nepříjemná, ale berte to tak, že je pro cestující rozhodně lepší půl roku to zkousnout, než absolvovat opravu každého jednoho mostu s cca měsíc trvající výlukou, a za rok zase třeba ve stejném úseku výluka třeba kvůli opravě přejezdů nebo svršku. Za pár let by to bylo v součtu půl roku výluk taky, akorát z hlediska vykonané práce by se udělal zlomek toho, co se udělá při velké výluce. Takto je předpoklad, že bude na mnoho let s výlukami pokoj (s výjimkou krátkodobých - vyřezání zeleně, drobné opravy atd.). Navíc letos budou mít železničně - stavební firmy natolik vytížené své kapacity, že bude výrazný problém všechny stavby pokrýt. V takové situaci nebude s jistotou nikdo prodlužovat výluku déle, než je nezbytné.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6678
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod hank » úte 30 čer, 2015 7:40 pm

A úplně nakonec ještě dodám, že se - díkybohu! - nebudou stavět protihlukové stěny. I tak především na zastávkách nezůstane kámen na kameni a kromě euronástupišť se všude mají stavět ty hnusné "antivandalské" přístřešky. Takže je co dokumentovat a času už moc nezbývá.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6678
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Patrik Novák » stř 01 črc, 2015 7:13 pm

Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod rawen » stř 01 črc, 2015 8:08 pm

Patrik Novák píše:http://www.pozary.cz/clanek/116468-pet- ... ice-stren/

Znovu a znovu prosím o lepší vkládání odkazů. Z tohoto není na první pohled patrné o co jde - na PC uvidím po najetí myši, na tabletu teprve po prokliknutí.

Děkuji, Radek

P.S.: Omlouvám se, vědomě porušuji pravidla netikety - aby si toho konečně někdo všimnul a reagoval.
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod BohousP » čtv 02 črc, 2015 8:54 am

rawen píše:Znovu a znovu prosím o lepší vkládání odkazů. Z tohoto není na první pohled patrné o co jde - na PC uvidím po najetí myši, na tabletu teprve po prokliknutí.
Děkuji, Radek

P.S.: Omlouvám se, vědomě porušuji pravidla netikety - aby si toho konečně někdo všimnul a reagoval.

Také bych se přimlouval za okopírování nadpisu odkazovaného článku a až pak hyperlink ... i když jsem to doposud také vždy nedělal. Člověk pak nemusí proklikávat to, co ho nezajímá.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod D » pát 03 črc, 2015 8:55 pm

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod fulda » sob 04 črc, 2015 2:59 pm


Ještě že jsme nejeli s Kajkou na burzu - nejdůležitější česká trať a takové neštěstí...
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5152
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod TomasM » ned 05 črc, 2015 7:58 am

TomasM
 
Příspěvky: 89
Registrován: sob 17 led, 2015 2:34 pm

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod fulda » ned 05 črc, 2015 8:20 am

No jak říkám, nejdůležitější česká trať tak se není co divit když je na ní takovej provoz.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5152
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Barbucha » ned 05 črc, 2015 12:13 pm

Průběh výstavby rekonstrukce trati Brno - Kuřim + "drátovačka" zabezpečení Brno, Kolín
https://plus.google.com/u/0/photos/+Pav ... 4896319089
Obrázek
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod mpinta » stř 15 črc, 2015 5:59 am

Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků