Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 16 čer, 2015 1:46 pm

Vladimírovi:
Tvou variantu jsem si zkoušel nakreslit a moc dobře nevychází. Pokud stále uvažuji o dvou dílech, tak mi vychází angličan na rozhraní což je blbě, protože přeříznutý jazyk se blbě přestavuje. Navíc i ty kusé koleje vycházejí kratší. Pokud budu uvažovat o využití všech dílů, tak by to šlo ale to už si radši udělám o kolej víc a vmáčnu tam celou Prefu. Jenž zatím chci pořád zůstat u dvou modulů (max. s přídavným dílem)
Ostatním:
Výtažná kolej není pro vrátek, ale pro lokomotivu. Představa je asi následující:
Obsluha vlečkovým vlakem či zálohou z přilehlé stanice (vlečka odbočuje mezi stanicí a vjezdovým návěstidlem)
Před příjezdem vlaku mám dva vozy (ložené) pod násypkou (horní kolej). Přijede obsluha přiveze dva vozy prázdné. Prázdné vozy lokomotiva odstaví na kusou kolej (dolní). Lokomotiva přestaví dva ložené na odjezdovou kolej, odpojí je. Prázdné vozy přestaví prázdné vozy pod násypku, najede na prázdné vozy a vrací se (sune) zpět do stanice.
Mn vlak
Samozřejmě bude vlečka obsluhována pouze vlakem v jednom směru (zleva -> doprava). Z Mn vlaku budou odpojeny první dva vozy (pokud bude za lokomotivou hytlák tak tři), zbytek zůstane "na trati" před výhybkou. Manipulace na vlečce proběhne podobně jako v předchozím případě (s hytlákem se musí přestavovat po jednom voze) po ukončení manipulace lokomotiva s plnými vozy najede na zbytek vozů, které stojí na trati, a po jednoduché zkoušce brzdy pokračuje do další stanice - vpravo
Vrátek ani druhou lokomotivu nepotřebuji obsluhu zvládne jedna lokomotiva.
Zdá se vám to blbě?
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 01 črc, 2015 2:04 pm

Tak´po několika dnech padlo rozhodnutí, žádné přídavné opičárny nebudu dělat. udělám vlečku přes 3 díly. Změní se tedy moduly. Jeden bude 3 dílný rovinka + 2x oblouk a druhý bude pouze oblouk 15°. Možnosti použití a kombinace modulů jsou téměř totožné. Vlečka bude v provedení výtažná kusí kolej a dvě kusé koleje zpět. Podobně jako u lomu. I když pořád přemýšlím, zda nedoplnit objízdnou kolej. Už tam vychází dost na sílu, ale pomohla by. Podnik bude přece jen PREFA, ovšem nebude se zavážet kamenivo (pouze výjimečně). Obrázek dodám zítra.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod mlha » stř 01 črc, 2015 3:28 pm

Tak už se těším na ten obrázeček..., honem, honem
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 01 črc, 2015 9:47 pm

Nečekejte nic převratného. 2 koleje, 6 vozů, jedna lokomotiva. Víc se tam nevejde.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 02 črc, 2015 7:57 am

Tak přikládám slíbený obrázek
Neodpustím si popis:
Kolej u kraje na konci je rampa (u ní 2xZtr) Slouží k vykládce armatur, chemie, řeziva na bednění a pod.). Další část, která je umístěna pod mostovým jeřábem s velkou nosností, slouží k nakládce hotových výrobků (zvláště těch větších)na vozy (pod jeřábem je přistaven Paon) další čeká za ním. navazuje další manipulační plocha, kterou obsluhuje otočný jeřáb. Zde je možná je nakládka a vykládka menších kusů. Dál pokračuje skládka kameniva kde chybí čelní nakladač. Kameniva se vozí auty (Tatra 138) z nedalekého lomu. Vyjímečně se zde vyprazdňují (na plochu) vozy Sas.
Druhá kolej slouží k zásobování pojivy. U koleje jsou cementová sila s kompresorovou stanicí, hadice(potrubí) a na koleji je přistaven vůz Raj. Před námezník pod Jeř. dráhu se vešel ještě jeden vůz Paon. mezi kolejemi je manipulační plocha pro vykládku /nakládku pomocí vysokozdvižných vozíků či ručně přímo do vozů. Přístup je přes zadlážděnou část koleje pod jeřáby.
Na konci výtažné koleje stojí Hektor. Bohužel tam musím udělat silniční nadjezd i když mě tam trochu štve (i kvůli transportní výšce modulu). Silnice navazuje na modul s přejezdem. Viz druhý obrázek.
Přílohy
Moduly2k.jpg
20150627_115808.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 02 črc, 2015 8:18 am

Můžeš udělat i podjezd a proč nemůžeš mít závory?
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod jirkah » čtv 02 črc, 2015 9:19 am

Máš to pěkně vymyšlený , prostě kdo umí ten umí.
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 02 črc, 2015 10:02 am

Ahoj, je to moc hezké. K nadjezdu, nedal by se obejít tím, že uděláš úrovňový přejezd na dvojce a silnici k navazujícímu modulu přivineš k hradbě, aby autíčka nepadali z modulu dolů? Nebo bych udělal přejezd na hraně Bé - Cé s tím, že by byl přes výhybky (vůbec nevím jestli by to nějak vyšlo mimo jazyky :D ) a tím budeš mít sice závod zmenšen, ale můžeš znázornit, že na Céčku, napravo od přejezdu, je nějaký další závod, nebo součást téhož, který vykládá ve šturcu. Aspoň by ten posun nebyl tak fádní... :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 03 črc, 2015 11:43 am

Díky za názory, já už jsem se tím nadjezdem smířil a už ho mám i rozestavěný.
Přejezd na modulech se dělá blbě kvůli ovládání - pokud není na ruční ovládání z nejbližší stanice. I proto je na druhém modulu modelovaný přejezd v době stavebních prací, částečně rozebraný a mimo provoz.
Zajímá mě Váš názor na objízdnou kolej. Sice je krátká (330mm), ale trochu zpestří provoz. Možná by se pak celá vlečka dala používat i jako posunovací hlavolam (i když to jde i bez obj. koleje).
Otázkou je jak zabezpečit odbočku z hlavní trati.
Pův. verze bez obj. koleje umožnila používat odvratnou výhybku, ale takhle se bez výkolejky neobejdu.....
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 03 črc, 2015 1:36 pm

Výškový rozdíl mezi silnicí a tratí?
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Ferda » pát 03 črc, 2015 1:50 pm

Michal Šuhajda píše:Pův. verze bez obj. koleje umožnila používat odvratnou výhybku, ale takhle se bez výkolejky neobejdu.....

Umísti to malinko z kopečka a bude to košer i bez výkolejky.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 03 črc, 2015 3:33 pm

forex píše:K funkcnim zavoram. Mam jedny od Viessmann pekne s pohonem a kdyz jsem zjistil, ze za ten rok a pul,co jsou udelany jsem je vytahl jen dvakrat, a to jen proto,abych nemel pocit,ze je tam ten pohon na h...zbytecnej :lol: , tak jsem dalsi udelal staticky od Auhagenu a vysledek je ve finale stejny,ne-li lepsi. a mam klid. Takze to Ti jako argument neschvaluju, co tam mas dal? :mrgreen:

Mám to se závorami Viessmann úplně stejně,jen jsem k tomu koupil cinkací modul od stejného výrobce za 600,-Kč,ale pro děti dobrý. :lol: Na vyjímatelném dílu mám taky statiku,jen od Fallera. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Vladimír_B » sob 04 črc, 2015 7:43 am

Michal Šuhajda píše:Výškový rozdíl mezi silnicí a tratí?
Samaritská ulice, cesta z Bor na Valchu...
Michal Šuhajda píše:Otázkou je jak zabezpečit odbočku z hlavní trati.
Záleží na stupni zabezpečení tratě, nebo jestli to je D3... Takže nijak (D3) - jen budeš vydávat klíče na obsluhu a per huba to zajistíš po telefonu s dispečerem, nebo pomocí vyjímatelného traťového klíče. Snadná realizace. :D Bez nějž ti nepůjde ze sousední stanice "postavit" odjezd a z druhé strany ti to bude blokovat např. hradlo/hlásku za odbočnou výhybkou vlečky (proti hrotu), nebo ti stačí krycí návěstidlo místo Hl/Hr. Jako to bylo před Příbramí od Jinců... Ale já tomu vůbec nerozumím, resp. nemůžu, protože nedělám na dráze. :D :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 05 črc, 2015 2:12 pm

Michale, a přejezd bez zabezpečení, jen s pískáčkem by tam být nemohl? Nebudu do toho kecat, jen mě to zajímá.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 07 črc, 2015 8:24 am

forex píše:
Michal Šuhajda píše:Výškový rozdíl mezi silnicí a tratí?

Ja mel zato,ze to mas v jedne elevaci a naopak to kvuli nadjezdu musis cele zvedat?

Trvale uzavřené závory se používají, to je fakt, ale doma mám i ty děti... a hned za hranou modulu bude "blikací" přejezd.
Ne "zvedání" je plánované. V oblouku u zastávky je trať ve sklonu, a dál jsou jednokolejné moduly ve sklonu, takže zadní trať trať stoupá (cca 25%o) . Je to kvůli tomu, že nakonec musí souběh tratí nadjet (s rezervou).
Stejně tak bude pláň vlečky a okolí asi o 1,5 cm níž než trať, aby vozy neujížděly, ale tu výkolejku tam asi časem přece je přidám.
Co se týká typu trati. Jsou to moduly, takže by měly být univerzální. I když použitý poloměr (2 m) je předurčuje spíš pro vedlejší tratě a lokálku, měly by být univerzální.Může se snadno stát, že budou součástí hlavní dvoukolejky (neelektrifikované). V takovém případě by zabezpečení pouze pískáčkem asi nebylo optimální.
Co se týká zabezpečení vlečky je situace podobná, proto ta výkolejka.
Horší je, že jsem kvůli klimatickým podmínkách pod střechou musel omezit práce. Přece jen po horkém dni si raději sednu na terasu se sklenkou vychlazeného pití, než jít nahoru, kde je teplota přes 30°C.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků