Re:M.D.L.III

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » pon 25 kvě, 2015 1:56 pm

mlha píše:Milane znáš se, na Tebe musí být člověk tvrdý.....

Brepto :D ,ještě si přisadí Dašek s Ferdou a bude vymalováno :wink: .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod mlha » pon 25 kvě, 2015 2:34 pm

prostě víme co v Tobě máme, už běž něco dělat,já jsem za odpoledne poskládal 4/5 druhého zhlaví...
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » pon 25 kvě, 2015 2:51 pm

mlha píše:prostě víme co v Tobě máme, už běž něco dělat,já jsem za odpoledne poskládal 4/5 druhého zhlaví...

Už makám,konečně.Ten minulý týden jsem byl naprosto vyřazen z pracovní tvorby :evil: .Ještě k té neustále polemice mezi HO-nulkařemi a N-kařemi o vysokosti stromů na N-kových modulech.Na snímku je moje představa,jak má být vysoký strom v N-ku.
Přílohy
p9zuv551tthj.jpg
p9zuv551tthj.jpg (63.09 KiB) Zobrazeno 6269 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod Dašek » pon 25 kvě, 2015 3:03 pm

DAŠEK MLČÍ :D .Jen Milane dotaz,v jakém že měřítku to M.D.L. stavíš ?
Dašek
 
Příspěvky: 524
Registrován: sob 31 říj, 2009 6:46 pm
Bydliště: Ostrava

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » úte 26 kvě, 2015 9:57 am

MkTT píše:
milan ferdián píše:Jsem tak trochu nemile překvapen,proč tento komplex M.D.L. vzbuzuje tolik emocí?Vždyť není náhradou za normální běžné moduly (FREMO).Je jen doplněk,je to můj námět,dostal jsem vzácnou šanci a protože toto je "diskusní fórum",tak jsem se o informaci s vámi podělil.Ano,má možnost zapojení jakékoliv ho zájemce do toho komplexu.


U mne vzbuzuje emoce velmi pozitivní a přimlouval bych se za zveřejnění co nejvíce informací, které jistě mohou sloužit nám všem jako inspirace. Sám řeším také prostorové problémy (mám byt 2+kk ve kterém bydlí 4 osoby) a jako jedinou možnost vidím přidělat si na zeď polici o rozměrech 30x120 cm a na ní postavit dva "mini moduly" 30x60 cm, modelová velikost TT. K těm bych měl několik dalších modulů, uklizených ve skříni a čas od času bych si z nich na podlaze setavil layout na poježdění. I když Milan staví M.D.L. pro velikost N, pevně věřím, že jeho nápady pomohou i mně při budoucí stavbě.

Mirek

Kolik máš osovou vzdálenost koleje od kraje?Kolej je vedena u tebe uprostřed nebo více nalevo nebo napravo?
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod MkTT » úte 26 kvě, 2015 10:04 am

milan ferdián píše:Kolik máš osovou vzdálenost koleje od kraje?Kolej je vedena u tebe uprostřed nebo více nalevo nebo napravo?


Zatím jsem pouze ve fázi plánování, ale chtěl bych mít kolej vedenou uprostřed z důvodu možnosti stranového obracení modulů.
MkTT
 
Příspěvky: 569
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » úte 26 kvě, 2015 10:09 am

MkTT píše:
milan ferdián píše:Kolik máš osovou vzdálenost koleje od kraje?Kolej je vedena u tebe uprostřed nebo více nalevo nebo napravo?


Zatím jsem pouze ve fázi plánování, ale chtěl bych mít kolej vedenou uprostřed z důvodu možnosti stranového obracení modulů.

Při kreslení svého projektu se na to mrknu co s tím a beru v potaz tvé uvedené rozměry.U tebe se jedná spíše o ten oblouk.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » úte 26 kvě, 2015 11:12 am

Doplňující set

modul.....délka......funkce......poznámka
- no001 - 750 - přímý - plus vlečka pivovaru
- no009 - 450 - přímý - rušná ulice
- no010 - 450 - obloukový - průmysl
- no011 - 150 - přímý - traťový
- no012 - 150 - přímý - traťový
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » stř 27 kvě, 2015 4:00 pm

Tento příběh je smýšlený,shoda názvů je náhodná a neodpovídá dnešní realitě.

„Legenda o městečku Lučina a její dráze“

Při vyslovení písmen M.D.L. nebo jejího plného názvu „Místní dráha Lučina“,si řada lidí vybaví ve spojitosti těchto písmen,řadu legendárních,leč nikdy neuskutečněných projektů tohoto městečka.
Městečko Lučina patří svoji velikosti a počtem obyvatel mezi menší obce,ikdyž má statut městečko,no s rychlostí
rozrůstajícího drobného průmyslu,patří mezi významné.Leží v Podbeskydí a je spojováno nejen okolní krásnou přírodou,ale i bohatými zásoby kamenného černého uhlí,velmi požadovaného v té době.
Městečko hned po výstavbě železné dráhy v okolí usilovalo o připojení.Žádost společně s projektem,bylo odesláno příslušnému ministerstvu do hlavního císařského města monarchie.Velká dráha neprotestovala,no požadovalo některé technické podmínky.Radní městečka,nic netušíc budoucí problémy s výstavbou přípojné tratě,souhlasila a ministerstvo projekt přípojné dráhy schválilo.
Projekt obsahoval výstavbu stanice velké dráhy na své hlavní trati a připojením městečka přes odbočku.Realizace a
stavba odbočky,šla kupodivu rychle a dostala pojmenování po stejnojmenné říčky Odry.Velká dráha,ale příliš
nespěchala s výstavbou nácestné stanice.K tomu radní obdrželi zprávu o odstoupení jednoho z významných akcionářů projektu,což nemile ohrozilo financování stavby dráhy.Zda v tom měla prsty velká dráha o tom nevíme.Víme jen jedno,slibovaná stanice se vybudovala na jiném úseku hlavní tratě a dnes nese jméno Lipová.
Radní se nevzdávali a předložili další projekt a to koncové stanice.A velká dráha si opět hledala záminky,vykrucovala se a poukazovala na technické zázemí budoucí dráhy.I z tohoto projektu sešlo,naštěstí projevilo zájem jiné město,které již realizuje stavbu a nese jméno Luby.
Padlo ještě několik variant,ta poslední dokonce obcházela nejen městečko,ale i napojení na drobný průmysl v okolí a koncová stanice,měla být pokračováním,ale ležela v zátopové oblasti.Mezitím proběhla výstavba dalších významných tratí,které byly napojeny na kamenouhelnou pánev a tím padla další možnost,zainteresovat těžaře.
Městečku došla trpělivost.Velké dráze vypověděla smlouvu mimo dodatku o zachování odbočky pro budoucí napojení městečka.Velká dráha souhlasila,s myšlenkou,kdo ví co bude vůbec příště.Výhybky odbočky přechodně uzamkla,na mechanických návěstidel umístila ležaté bílé kříže, reaktivovala nedalekou zastávku Karlík a na zapadlé městečko kdesi,kde lišky dávají dobrou noc,zapomělo.
Sešli se po čase opětovně radní co dál.Schválili,že budoucí dráha bude jen v rukou města,uvědomujíc si své závazky na jejím provozu a údržby.Do toho ještě nepříjemná zpráva od pokladníka města,že jakási nová móda se zavádí,neplatit,
zmiňujíc královské město.I povstal radní,majitel zdejšího měšťanského pivovaru a chtíc rozehnajíc chmurnou náladu,
navrhl a pozval společnost do nedalekého hostince „U dráhy“,byť zde okolo koleje nevedou.A se slovy „...nejlepší rozřešení padají vždy tam...“ se společnost odebrala na ono místo.
Cestou potkali místního projektanta,přibírajíc ho,odešli na vyhlášený mok zdejšího pivovaru,utopence a syrečky.Padaly různé úvahy,nejvíce se zamlouvajíc o dráze Křižíkové,malodráze ze Svinova do Klimkovic a o dráze do Kyjovic. Rozcházejíc se v pozdních sobotních nočních hodinách se dohodli na pondělí o setkání na místě projektované dráhy.
Pondělní deštivé ráno na místě jakoby neslo trpký obraz reality bezúspěšnosti,kterou radní shlédli.Neudržované koleje vedoucí nikam ze strany k městečku,vesele postupem času zrezavěly a vlivem nepoddajné přírody přes vyrostlou bujnou travinou a vegetaci nebylo vidět ani kam vedou a končí šturc odvratné koleje.Jen ty výhybky a hlavní frekventovaná trať byly pečlivě udržovány,co kdyby.Bílé kříže,spíše už šedivé jen paradoii podtrhovaly.
Nevzdávajíc,začal radním projektant hovořit ideu tratě spojené s nízkými provozními náklady a vyhověti podmínkám zdejších majitelů výroben.Celá spojovací dráha bude „Dráha elektrická“ dle vzoru pana Křižíka.Stanice bude jen předávací o dvou kolejích,z nich jedna je předávací a druhá objízdná.Kusé koleje,pro přestup cestujících osobních vlaků ČSD/ M.D.L.,odstavná,strojová s jednomístnou remízou pro elektrickou lokomotivu a vůz, a nakonec napojení vlečky uhelných skladů.Užitná délka předávací koleje 90 m.
Otočení zády k odbočce uviděli nedokončenou stavbu strážního domku.Zde by měla bydlet rodina železničního zřízence.
Naproti strážnímu domku krátké nástupiště pro osobní vlaky ČSD s přestupem na osobní vlaky M.D.L..Nezbytná zděná čekárna se záchody a kůlnou.Vedle strážního domku vystavěti objekt pro užití „Provozní kancelář s pokladnou“.Došli jsme na konec holé neupravené pláně budoucího kolejiště.Vcházíme do hustého smrkového lesa,tady výhybka vlečky do „Octárny“.Pomyslná trasa se stáčí doprava a technické parametry tratě dovolují použít oblouk menšího poloměru než je běžný traťový oblouk.Přecházíme ulici a jsme na náměstí městečka.Trasa bude vedena ve tvaru „S“,míjíme hostinec „U dráhy“ a trasa prozatím končí.Zde jsou koleje pro příjezd/odjezd vlaků,objízdná,vlečka výrobny nábytku „BLAŽEJ“ a „RYBENA“.Trasa bude v budoucnu protažena dalším obloukem a napojena na vlečku měšťanského pivovaru.
Radní spolu souhlasně pokývali svými hlavami nad ideu projektu a všichni se odebrali jsa zařídit vše potřebné projektu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod mlha » stř 27 kvě, 2015 4:36 pm

už se můžeme těšit na první modul?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: M.D.L.

Příspěvekod HonzaM » čtv 28 kvě, 2015 6:14 am

Tak já jsem myslel že M.D.L. je malý domácí layout...
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4373
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » pát 29 kvě, 2015 7:27 am

Zde nějaká fota,představa budov.Pivovar bude upraven dle prostoru a epochy.A tady octárna :D .
Přílohy
pivovara-3x-cb-oe_galerie-980.jpg
piv2v.jpg
BIGoctarna.jpg.jpg
BIGoctarna.jpg.jpg (110.18 KiB) Zobrazeno 5957 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod mlha » pát 29 kvě, 2015 7:36 am

Milane, to je práce tak na deset let....
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » pát 29 kvě, 2015 7:51 am

mlha píše:Milane, to je práce tak na deset let....

Ale není.Mám vybráno z fotek budov pro historické náměstí,jak z Ostravy tak ze zaniklé Karvinné.Mám tu výhodu,že prezentace bude jen jednou ročně N-setkání a když vy dovolíte tak v Hluku nebo ve Vratimově,ale to teď neřeším.Dále jsem postahoval a zrevidoval všechny mé stavební zásoby,dnes mi má dojít kolejivo.
Ten základ není velký,zabraný prostor je jen 1,65 x 1,65 m.Co to je oproti stanici Podolí nebo budovaným Neratovicím
,kapka vody v moři :wink: .
Další výhoda,stavba bude pokračovat,jak co budu mít po ruce k dispozici.

P.S.Balíček došel,pomalu se vše shromažďuje na přípravu stavby komplexu.Na foto jen nejsou foliáže od M-S.Ještě kdyby tak došel balíček z konce února od stejného dodavatele.No počkáme ještě. :wink:

Uvažoval jsem jednou dobu i u M.D.O.K.Odradila mě náročnost a sháňka po pojezdech.
Přílohy
10603360_585197061602468_307399286617482756_n.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod HonzaM » pát 29 kvě, 2015 10:53 am

Jaký bude pohon výhybek a jaké ovládání? Želvy a přepínače?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4373
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník