od cer.t » ned 03 kvě, 2015 6:09 pm
K nástřiku vrchů rakví - co se kolem oprav Uacs motám, tak se nikdy vrch rakví cíleně nijak nestříkal, takže se jedná o záprach z nástřiku kopulí, případně si myslím, že se tam drží substrát, který nemá kam od tam odtéci. Při příjezdu je rakev ze shora často velmi špinavá, ale při loupání historických nátěrů jsem nikdy nenarazil na jinou barvu než barvu rakve.
K historickému nátěru:
- v 70. letech je např. rozdělení barev rakví následovné
= červenohnědá rakev = cementářské vozy pod ČSD - označení Uaces/Raj
= zelená rakev = soukromé vozy - Uas/Raj
- nátěry kopulí byly dle výkresů z výroby různé - od ČSN 2092, 6050, 6200, 6400 až po 6600. Ale také jsem se doloupal až na světle zelenou, což byla s 6050 asi nejčastější barva, kterou jsem jako výrobní zjistil. Následující vrstvy byly většinou oranžové a až třetí vrstva byla obvykle žlutá.
(bavíme se zde pouze o typech 451 a 451.1 s rovným rámem. Typ 495 se starou skříní nikdo nedělá. Takže má cenu dělat vozy až pro IV. epochu)
K obtiskům, které se zde prezentují: trhá mi to srdce, když vidím, co se na modelech objevuje, hlavně pro IV. epochu. Máme připravený obtisk na Uas/Raj nebo Uaces/Raj - u těchto popisů je možné udělat jakéhokoliv držitele. Pokud by byl zájem o nějaký extra obtisk, tak při počtu alespoň 3 ks bych připravil i jiné, na které bude nějaká dokumentace. Když už s tím Tempotaxi stráví tolik času, tak je škoda na to naplácat zcela nesmyslné obtisky, které minimálně překrývají různé období a i typy Uacs (dodnes je popis na typu 495 odlišný od ostatních).
Rozhodně i pro sebe chci např. připravit obtisk na Uacs Agorpodniku Gottwaldov (podle fotky, která se tu před časem objevila).
- Přílohy
-

-

-
