od Tempotaxi » čtv 30 dub, 2015 8:46 am
Sandy – děkuji.
Opravdu zde je problém historický. Na každém modelu je vždy nějaký popis. Když se začtu do jeho textu a je úplně jedno zda se model vyrobil v továrně, nebo byl postaven a polepen obtiskem. Na každém modelu je vždy jiné datum revize a vážení. Pokud je vše v určité časové toleranci, tak je vše v pořádku. A pak zase záleží, pokud je vše k přečtení. A tím se dostanu do problému, že modely nikdy nemohly jezdit společně v jedné soupravě. Pokud ještě přidám popis stroje. Mám problém, který nikdo neřeší. Stačí se podívat na naše kolejiště.
Ale jinak k model vozu Raj 8-8762.
Dvanáctimístné číslo pokud jsem vše přečetl správně, tak se začalo používat v roce 1966. Vůz, který dělá bramos (451.0), tak se začal údajně vyrábět v roce 1967 až do roku 1973. Při bádání v archívech vím, že pokud byla sepsána smlouva na nové vozy v roce 1966, tak klidně nové vozy můžou dostat staré číslování. V archívu jsem právě našel pár takových příkladů z dřívější doby. Ale to je zase na další bádaní a hledání podkladů ke stavbě.
Obtisky.
Je pravda, výrobci obtisků si vyrábějí obtisky podle zdroje a upravují podle sebe tak, aby byl obtisk prodejný a zajímavý. Pak modelář opravdu neví, zda je přesné číslo vozu, název podniku, který se někdy také přejmenovával, zda sedí revize, vážení a brzdová tabulka.
Mám jedinou možnost, stavět podle fotek. Pak si musím obtisky vyrobit sám. Ale většinou je problém, že fotky mají drobná písmena nečitelná. Další problém, je že každá fotka má zase jiný datum vzniku. A tak se zase dostávám na začátek textu.
Ale určitě u vozu Raj 8-8762 změním číslo. Jiné číslo na obtisku 27 54 097 7261-4 P se tam na délku nevejde. Tak si budu muset vyrobit číselný obtisk sám.