Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » stř 08 dub, 2015 7:15 pm

milan ferdián píše:Tomáši klid.To máš z toho,že někdy odpovídáš na zcestné dotazy,které po tom matou i mě.To co jsi popsal před chvíli je totiž první varianta,kterou jsem ti prezentoval a ty jsi s tím souhlasil.Jenže ty následně o dalších několik příspěvků dále píšeš něco jiného a já potom řeším druhou variantu,kterou řešit jsem vlastně nemusel.
Tak prosím tě už nikomu neodpovídej a já mohu první variantu hodit na papír.Jasný :!: :!: :!: :!: :!: :!:


Dohodnuto

A slibuji,že než bude konkrétní plán na papíře nenapíšu už nic
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pát 10 dub, 2015 12:19 am

T 478 3022 píše:
Tomáš píše:Tedy Sergeje pro uhlí do Oslavan

Jestli teda můžu jako zelenáč,tak bych si dovolil,snad to nikoho nerozhodí:
No nevím,jestli zrovna Sergeje, možné je všechno.Ale řekl bych,že to uhlí se nevozilo z Oslavan pryč-proč taky,když tam byla hned u nádraží elektrárna jejíž trosky jsou tam dodnes-ale právě ze Zbýšova a Rosic právě do té elektrárny.


Ano samozřejmě. Překlep. Se Zbýšova pře Rosice,Střelice do Oslavan do elektrárny,než postavili v Dukovanech jaderku. Někde jsem to četl,že jezdili sergeje,později pak dva pilštici.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Barbucha » pát 10 dub, 2015 6:56 am

Ze Zbýšova přes Babice do Zastávky vedla uhelná trať. Teď ji předělávají na úzkou, ale znovu ji chtějí protáhnout do Zastávky. Místo uhlí už vozí jen tůristy :-).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 10 dub, 2015 7:25 am

Rocky_MK píše:Nemůžu si pomoct, ale nechápu, k čemu dělat krajinu z kartonu. Pracně se dělat se žebry a výztuhami, když se to dá udělat z PS, případně vypěnit montážní pěnou. Dobře se to opracovává páječkou a nožem, stojí to pár korun, nehledě k tomu, jak pohodlně se do toho sází stromy, není to náchylné na vlhkost apod. Taky se nemusím bát toho, že se někde opřu a provalím to. Pokud to někoho baví, prosím, nikomu to neberu. Jen si prostě myslím, že je lepší hrát si s ,,viditelnými" záležitostmi, než se s podpovrchovým kartonem, který se nakonec ještě musí potahovat pletivem apod.

Off topic:
Vyzkoušel jsem si ledacos a ke kartonu jako nosné konstrukci se vracím, protože:
+ je lehký
+ je pevný
+ je snadno dělitelný
+ je snadno spojitelný (lepením)
+ je snadno dostupný (víceméně odpadní obalový materiál)
+ je recyklovatelný (odřezky, nepovedené části)
+ je s ním čistá práce (nepráší se, piliny atd.)
o Pokud kolejiště nekoupu v bazénu nebo nezalévám hadicí není s běžnými mokrými modelářskými postupy (štěrkování, barvení) problém.
- jako největší nevýhodu bych uvedl větší náchylnost k mechanickému poškození (otlaky, propíchnutí apod.). Proto na kostry (korpusy, rámy) modulů a jiných stěhovatelných částí používám tvrdší materiál.
Docela by mě zajímalo jak je v tomto ohledu řešený ten nábytek co ukazoval Mizl.
On topic:
Tomáši Tvůj popis je celkem srozumitelný a pochopil, jsem, že chceš napodobit reálný provoz. K tomu se prostý okruh moc nehodí. Ovšem kromě toho uhlí, předpokládám, že použiješ dvě "stejné" soupravy jedno prázdnou a druhou loženou, které budou jezdit proti sobě. Z tohoto důvodu bych i Oslavany nechal jako SN a viditelné udělal na odbočné trati max. Ivančice.
Na okruhu by to šlo podobně i s ostatními vlaky kromě těch, které se budou měnit (posun, připojení přímých vozů atd.) ve viditelné části. Ale je to trošku kostrbaté řešení a náročné na počet kolejí v SN (Dvojnásobný počet souprav) i na peníze za vozidla. Doporučuji Ti mé oblíbené řešení - okruh, který je propojený, takže vlastně tvoří dvě smyčky - v jedné je viditelná část, v druhé SN, které umožní vyjet kamkoliv. Škoda, že už na tom dělá Milan, jinak by mě Tvůj námět docela lákal ke zkreslení, ale Milanovi se do toho nebudu motat.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pát 10 dub, 2015 7:51 am

Kluci,kluci,děláte mi jen stále těžší a těžší.Michale,když tak hoď zde svoji ideu na papíře.Tvoji myšlenku s kolotočem uhlím jsem už u jednoho kolejiště realizoval,zde je ale nerealizovatelná z důvodu prostorových (poloměry oblouků,skryté části),jestli Michale ale víš jak by to šlo,tak prosím.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pát 10 dub, 2015 10:16 am

:lol: :lol: :lol: já nic neříkám. Ale bacha,má to bavit i děti,takže přehršle složitostí netřeba. a o mega skrytých částech už jsem psal taky.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod MiG » pát 10 dub, 2015 4:37 pm

Tomáš píše:
T 478 3022 píše:
Tomáš píše:Tedy Sergeje pro uhlí do Oslavan

Jestli teda můžu jako zelenáč,tak bych si dovolil,snad to nikoho nerozhodí:
No nevím,jestli zrovna Sergeje, možné je všechno.Ale řekl bych,že to uhlí se nevozilo z Oslavan pryč-proč taky,když tam byla hned u nádraží elektrárna jejíž trosky jsou tam dodnes-ale právě ze Zbýšova a Rosic právě do té elektrárny.


Ano samozřejmě. Překlep. Se Zbýšova pře Rosice,Střelice do Oslavan do elektrárny,než postavili v Dukovanech jaderku. Někde jsem to četl,že jezdili sergeje,později pak dva pilštici.

Já si pamatuji z nějakého článku, že to vozili štokři.
Nemůžu si vzpomenout vůbec na motorovou trakci (neznamená to, že tam nemohla být) a vozba skončila dokončením 5km lanovky (Zbýšov-Oslavany), která nahradila 27km tratě.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Barbucha » pát 10 dub, 2015 5:03 pm

Od roku 1969 se začalo vozit uhlí ze Zbýšova přes Zastávku, Střelice, Moravské Bránice do oslavanské elektrárny. Dva páry ucelených vlaků denně projížděly tuto trať. Soupravu táhla velká a silná lokomotiva řady 556 0203, která měla na sobě zeleně natřené usměrňovací plechy. Od roku 1975 se pak začalo uhlí dopravovat uhelnou visutou lanovkou ze Zbýšova do Oslavan. Uhlí z tohoto revíru ale nedostačovalo pokrýt spotřebu elektrárny a proto se železnicí dováželo uhlí z Polska, z Doněcké oblasti a také z Čech. Spalování uhlí na elektrárně skončilo v květnu 1993. Od té doby není využívána tato vlečka.
Jan Kyselák (Oslavany)
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pon 13 dub, 2015 9:34 am

Michal Šuhajda píše:
milan ferdián píše:Kluci,kluci,děláte mi jen stále těžší a těžší.Michale,když tak hoď zde svoji ideu na papíře.Tvoji myšlenku s kolotočem uhlím jsem už u jednoho kolejiště realizoval,zde je ale nerealizovatelná z důvodu prostorových (poloměry oblouků,skryté části),jestli Michale ale víš jak by to šlo,tak prosím.

Zkusím se na to mrknout. Rozměry z posledního plánku jsou závazné? Ptám se, protoze vpravo je oblouk R310, ale šíření jen 600.



To co jsem vyznačil červeně je šíře 75cm. Ten zbytek bíle má 70cm.
Přílohy
aaaa.jpg
aaaa.jpg (24.32 KiB) Zobrazeno 4268 krát
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pon 13 dub, 2015 10:25 am

No Michale,já čekám :!: :!: :!:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pon 13 dub, 2015 10:57 am

milan ferdián píše:No Michale,já čekám :!: :!: :!:


:lol: :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pon 13 dub, 2015 11:38 am

Barbucha píše:Od roku 1969 se začalo vozit uhlí ze Zbýšova přes Zastávku, Střelice, Moravské Bránice do oslavanské elektrárny. Dva páry ucelených vlaků denně projížděly tuto trať. Soupravu táhla velká a silná lokomotiva řady 556 0203, která měla na sobě zeleně natřené usměrňovací plechy. Od roku 1975 se pak začalo uhlí dopravovat uhelnou visutou lanovkou ze Zbýšova do Oslavan. Uhlí z tohoto revíru ale nedostačovalo pokrýt spotřebu elektrárny a proto se železnicí dováželo uhlí z Polska, z Doněcké oblasti a také z Čech. Spalování uhlí na elektrárně skončilo v květnu 1993. Od té doby není využívána tato vlečka.
Jan Kyselák (Oslavany)


Tady jsem objevil stránku co tvoje tvrzení potvrzuje a ještě to celý doplní
http://spz.logout.cz/provoz/steg2007.html

a mimo jiné jsem načetl i tohle:
...Lokomotivy o menších výkonech zpravidla odvážely prázdné vagóny do Zbýšova a zpět vozily vagóny s uhlím. V Zastávce přebíraly zátěž výkonnější lokomotivy. Z parních to byla v posledních letech stroje řady 556.0 („Štokry“). Později se tu vyskytovaly známé červené lokomotivy ruské výroby T 679.1 zvané „Sergej“. Ty odvážely uhlí hlavně do Oslavanské elektrárny v době, kdy byla odstavena lanovka pro déletrvající opravu....

ale vzápětí to vyvrací někdo takhle:
..Lokomotivy T675.1 (Sergeje) dovážely uhlí do Oslavan pouze v úseku Střelice – M. Bránice. V úsecích Zastávka u Brna – Střelice, M. Bránice – Oslavany, neměly tyto lokomotivy přechodnost. Pomýlit však může někoho fotografie Sergeje na nádraží v Oslavanech (což není žádná fotomontáž). Byl to pouze jediný, dobře utajený a dnes dávno již promlčený případ. Jízda Sergeje do Oslavan s uhlím se konala tehdy tak trochu proti vůli lokomotivní čety, ale s dobrým koncem. M.V.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 13 dub, 2015 11:56 am

milan ferdián píše:No Michale,já čekám :!: :!: :!:

Hoši, hoši, nemám jenom vás. Ale pracuje se na tom.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pon 13 dub, 2015 11:59 am

Michal Šuhajda píše:
milan ferdián píše:No Michale,já čekám :!: :!: :!:

Hoši, hoši, nemám jenom vás. Ale pracuje se na tom.

To je sice hezké :D ,ale já nebudu dvakrát kreslit.A jestli máš lepší nápad než já,tak sem s ním.Nemusíš do detailu,stačí nástřel. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pon 13 dub, 2015 12:18 pm

Mimo jiné Milane,ty bys neměl nějaké fotky a informace?Chápu,že toto není zrovna tvůj kraj,ale vím že máš takové literatury spoustu,tak třeba...

Ale samozřejmě klidně i ostatní pokud máte nějaké hezké dobové fotky. Bránice,Ivančice,Oslavany.

Já mám spoustu fotek od r.2000, ale spíš bych si chtěl připomenout 70.,80. a 90. léta.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník