Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » ned 05 dub, 2015 2:07 pm

No možná to bude patrnější z tohoto obrázku. červená a modrá čára naznačuje rozhraní jednotlivých dílců. Celý to vlastně bude z takových dílců,který by se daly v největší nutnosti odpojit od zbytku a přenést. Snad to nikdy nenastane,ale raději to tak dělám,člověk nikdy neví co se může stát. Dílce budu mít k sobě pospojovaný pomocí nábytkových spojovníků. Nevím jak se tomu správně nadává,ale spojují se tím třeba kuchyňský skříňky aby byly v lajně. No a mezi jednotlivými buňkami budou vyvrtány 3cm otvory, kudy budu tahat dráty.
Relátka,přestavníky a já nevím co všechno si vymyslím se budou montovat z vnitřních stran buněk na boky. Kabelový přechod mezi dílci ještě vymyšlen nemám,ale asi na jeden díl vždycky namontuji elektrikářskou svorkovnici od které se bude pokračovat dál. Musím se mrknout co všechno se dá koupit.
No další nástavbu už budu dělat až podle plánku. Tohle je zatím výška 0.
http://tauvec.rajce.idnes.cz/VLACKARNA#DSCN0001.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod workous » ned 05 dub, 2015 6:07 pm

No taky mi to nepřijde moc dobré řešení - vyhodil bych desky na skřínkách a rámy bych položil přímo na ně, tak máš šanci se dostat přímo ze spodu korpusů ke kabelům servům atd. Věř, že tam v při stavbě budeš lézt často a bude to lepší se tam dostat ze skříněk než stále otáčet rámy, které nebudou jen, tak lehké vzhledem k materiálu nejméně vhodného na stavbu.
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » ned 05 dub, 2015 6:56 pm

Ano ano, i nad tím jsem přemýšlel. No v základu musíš vycházet z toho,že demontáže by nastaly skutečně v krajním případě,tedy úplně nejkrásnějším. V zásadě vycházím z toho,že bych musel odmontovávat jednotlivé části postupně a od kraje. No zkoušel jsem to a prostě si ten rám na kraji přizvednu protáhnu ruce a povolím. Takhle postupně díl za dílem. Až na tom bude krajina bude to chtít dělat ve dvou. Samozřejmě se nabízí i tvrdší řešení a to, prořezat si ze skříněk otvor. Tím se ovšem celá konstrukce velmi oslabí.
Moc možností mě nenapadlo. Stavbu na pracovní desce jsem zamítl ( s tím už mám špatné zkušenosti) a dělat otvory do vrchu skříněk je blbost. Ona ta kuchyň má už léta a nemusela by to přežít. Navíc jak jsem psal některé skříňky jsou zpracovány. ( z horních jsem udělal spodní. Spodních bylo málo)
Co se týče materiálu tak tady jsem zcela klidný. Já vím že ty tu DTD nemáš rád,ale mě se s tím dělá dobře. Průhyb a jiná negativa nepřipadají v úvahu. Prohnout 18mm DTD a to ještě tak jak jí mám postavenu já, to už si nedovedu představit. Já z tohoto vyráběl už ledacos,ale problémy jsem nikdy neměl. Jo když někdo používá 10ku nebo 12ku, no to je jiná, ale 18tka se ani nehne.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » ned 05 dub, 2015 7:05 pm

workous píše:No taky mi to nepřijde moc dobré řešení - vyhodil bych desky na skřínkách a rámy bych položil přímo na ně, tak máš šanci se dostat přímo ze spodu korpusů ke kabelům servům atd. Věř, že tam v při stavbě budeš lézt často a bude to lepší se tam dostat ze skříněk než stále otáčet rámy, které nebudou jen, tak lehké vzhledem k materiálu nejméně vhodného na stavbu.


Tohle bohužel nejde. Skříňky jsou 30let staré a jsou trochu jiné konstrukce jak dnes. Ony měly původně každá vlastní pracovní desku. Ty jsem odmontoval a nahradil novou souvislou. Bez desky by se ty korpusy rozpadly. Navíc některé skříňky jsou horní, jsou otočené kvůli dvířkám a mají dodělané nožky.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 05 dub, 2015 7:10 pm

Když už to máš takhle vymyšlené,tak si udělej otvory,kudy budeš tahat dráty,až to smontuješ,tak se tam budeš s vrtačkou blbě dostávat.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » ned 05 dub, 2015 7:36 pm

miroslav lengyel píše:Když už to máš takhle vymyšlené,tak si udělej otvory,kudy budeš tahat dráty,až to smontuješ,tak se tam budeš s vrtačkou blbě dostávat.


Jasný mám na to speciální vykružovák.
Znovu opakuji moc možností nebylo. Tedy pro mě i finančně dostupných.šel udělat rám na nohách bez skříněk. No ale co se všema těma věcima? Mít to nepřehledně v bednách. Ne raději jsem to zvolil takhle. A věř tomu,že skříňky jsou našlapaný až po okraj. Takže ani tak bych se z nich do spodku rozumně nedostal.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pon 06 dub, 2015 10:39 am

Než jsem šel do práce,tak jsem na to znovu koukal a přemýšlel jestli by to nešlo jinak. A musím konstatovat,že to nejde. Jedině co změním je to spojování dílců. Spojovat je nebudu. On je ten rám natolik zapasován ke zdi,že se ani nehne. Udělám to tak,že ve spodu rámu budou středící trny a ty se budou zasouvat do otvorův pracovní desce. Když se bude něco opravovat,tak se v pohodě příslušný kus zvedne a třeba i vyjme. No a o správnosti sesazení se mi postarají ty trny.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pon 06 dub, 2015 10:56 am

milan ferdián píše:No,to už je lepší řešení. :wink:


Ano bude to tak ideální. Navíc dílce jsou celkem malý,největší dva pod nádražím mají 100x75cm a zbytek 80x70 a 70x70 takže i manipulace nebude tak namáhavá jako zvedat celek a pak od něho něco odpojovat. Při stavbě se budu snažit postupovat podle toho časopisu. A představ si oni tam ty vlakové pláně přez ty buňky dělají z 5mm sololitu. Velikost mé buňky je cca 30x30cm a tak nevím jestli mnou zamýšlená 12mm překližka není zbytečná.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pon 06 dub, 2015 12:49 pm

Jedna velikonoční fotka pro otrlé :mrgreen:
Přílohy
WP_20150405_001.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 06 dub, 2015 2:14 pm

Wau :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » stř 08 dub, 2015 9:07 am

Tato verze je od chameleona,zcela nejlepší,co jsem zatím viděl.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » stř 08 dub, 2015 7:03 pm

Znovu připojuji body kterých bych se rád držel,snad už naposled. Je to mé svobodné rozhodnutí a asi pro to mám své důvody

no vidím,že se v tom už začínáme pěkně ztrácet,tak to ještě jednou shrneme.

1) Stanice,zastávky,vlečky,skrytá část bude celá tvořena s kolejí Kuehn. Kusové kolejivo vč. výhybek. = geometrie Kuehn.

2) Širé viditelné tratě tvořeny z Flexi kolejiva Tillig = metrové pruty + betonové pražce.

3) Vratné smyčky = pokud budou potřeba, nechť jsou.

4) Skrytá část = pokud možno rozumné velikosti. Raději přístupnou za nějakou kulisou,než pod povrchem,ale pokud to jinak nejde,nedá se nic dělat.Nechť je podpovrchové. Dohodnuté 4 soupravy.

5) Dvojkolejný úsek = pokud se povede bude to super. Netrvám na něm

6) Stanice = Hlavní stanice by se měla co nejvíc přiblížit M.Bránicím , koncová stanice pokud bude tak přiblížit Oslavany.

7) Most = není podmínkou

8.) Vlečky = U hlavní stanice areál Kovošrotu. u koncové stanice = dle libosti Milana.

9) Kusé koleje navíc = když se povede bude to super.

10) Depo = :lol:

Toto bych považoval za základních 10 bodů.

Tvůj projekt přežiji a jako vždy se budu snažit splnit tvůj sen.
Tak to pokorně děkuji.

Přeješ si upravené Bránice,
Ano přeji


vratné smyčky nechceš,
Myslím,že tohle jsem nikdy neřekl :shock: ROZHODNĚ se tomu nebráním


skryťák bude jen pro čtyři vlakové soupravy
To mi bohatě stačí.

a budeš tam mít pro své ratolesti dvojkolejný viditelný úsek.

PARÁDA :)

Jen nerozumím poloměrům oblouků R310 a R353 :?: Když KUEHN má své poloměry oblouků.

Chtěl jsem stavět z flexi kolejiva Tiilig. Hlavním důvodem je že nikdo jiný nedělá betonové pražce,které bych rád,protože na konci 80.let mít dřevo je blbost. Dalším důvodem je to,že mám laserem přesně vypálené šablony tilligových poloměrů,takže můžu krásně plynule pokládat flexi koleje.
Stanice měla být z Kuehna kvůli těm jeho výhybkám a k nim jeho kusové koleje kvůli geo. Na širou trať jsem počítal toho Tilliga.
Pokud by s tím byl problém,tak nechám vypálit další šablony na geo. Kuehn.


Upřímně říkám,kdybych se už nedomluvil s Milanem,nechal bych smazat celé toto vlákno. abych nikoho nedráždil a nepopuzoval. A postavil bych si to úplně podle svého a nikde bych nic neukazoval.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » stř 08 dub, 2015 7:12 pm

Tomáši klid.To máš z toho,že někdy odpovídáš na zcestné dotazy,které po tom matou i mě.To co jsi popsal před chvíli je totiž první varianta,kterou jsem ti prezentoval a ty jsi s tím souhlasil.Jenže ty následně o dalších několik příspěvků dále píšeš něco jiného a já potom řeším druhou variantu,kterou řešit jsem vlastně nemusel.
Tak prosím tě už nikomu neodpovídej a já mohu první variantu hodit na papír.Jasný :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 08 dub, 2015 7:12 pm

Zdá se mi,že docela Tomášovi rozumím,ale na jeho místě bych se nenechal zbytečně stresovat. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » stř 08 dub, 2015 7:13 pm

Mimo jiné trochu jsem to teď zpětně prolezl a nikde jsem nenašel přání, že by kolejiště mělo být v jedné rovině

Pokud to někde načtete,tak mě opravte.

Tím vším marastem se právě stává,že už se v tom nikdo nevyznáme,včetně Milana i mě samotného.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tempotaxi a 3 návštevníků