Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Příspěvekod Jacek » úte 24 bře, 2015 2:47 pm

Ono je to sice hezké, ale těmi efekty bych šetřil. Jak už bylo psáno výše, zářivky ve vozech při rožnutí většinou neblikají, viděl to někdo?. Stejně tak není možné zapnout kromě jednotlivých kupé samostatně osvětlení chodby, představků, WC nebo dokonce u patráků dolní a horní patro. To je nesmysl. Jaký by to mělo důvod? Copak je v nějakém voze na WC nebo umývárně vypínač? Napadlo by někoho při odchodu za sebou zhasnout? Je tam jen jeden spínač pro osvětlení celého vozu, většinou se třemi polohami, vypnuto, zapnuto normální režim - zářivky, zapnuto nouzový režim - žárovky. To by i pro model bylo mnohem účelnější, zářivky bílé diody, žárovky žluté s nízkým jasem.
Druhá věc je praktičnost při vlastním modelovém provozu. U motorového vlaku se dvěma vozy můžou oba mít vlastní adresu. To se dá "uřídit". Ale u několikavozového rychlíku je to k ničemu, je praktičtější celou soupravu rožínat najednou. Pak to blikání bude připomínat spíš blesky foťáků na tiskové konferenci :D
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Příspěvekod fulda » úte 24 bře, 2015 3:17 pm

mno proto tam jsou možnosti jako advanced consisting.
A právě proto to nebliká tolik, ale jen při zapnutí. A schválně to nebliká při drncání na výhybkách.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Příspěvekod PeLi » pát 27 bře, 2015 11:53 am

No neviem ako v je to v súčastných vagónoch, ale v starých ČSD rýchlikových kupákoch boli určite vypínače v každom kupé.
Inak program do procesora som pôvodne začal robiť na riadenie osvetlenia ulíc, budov, semaforov, priecestí. Tak preto je tam toľko efektov. Samozrejme pre vagóny sú nepoužitelné, ale je tu zasa výhoda že každá LEDdióda je samostatne programovateľná, takže osvetlenie je možné použiť v rôznych typoch vagonov (jedálensky, so služobným oddielom , poštový a podobne. Myslím že v takýchto vozňoch nie je len jeden vypínač na osvetlenie. Ale ak sa mýlim tak sa rád dozviem niečo nové o reálnej železničnej prevádzke. :)
Uživatelský avatar
PeLi
 
Příspěvky: 52
Registrován: úte 04 úno, 2014 6:46 pm

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků