Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 17 úno, 2015 4:29 pm

Barbucha: Ty chceš rači novó rolu na rosickym?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6672
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Barbucha » úte 17 úno, 2015 4:50 pm

hank píše:Barbucha: Ty chceš rači novó rolu na rosickym?


Abych pravdu řekl, je mi to celkem jedno, vlakem jezdím jen pro zábavu. Byl bych ale rád, kdyby obě strany nepodsouvaly lidem nesmyslná řešení. Bohužel, ta strana, co chce zachovat rosický, předkládá jednu ptákovinu za druhou. Před nějakým rokem jsem viděl studii, kde se někdo nestyděl hodit rolu k Malé Americe a zároveň pod to hodit rychlodráhu. To vše za provozu stávající role a v záplavovým území. Ať to dopadne jakkoliv, tak budeme jezdit z novýho rosickýho, nebo bude po dobu několikaletý výstavby rosický taky hlavní. Dělám pár tejdnů ve stavebnictví, tak si trochu umím představit co jde a co nejde.

Pokud někdo do studie namaluje trať ve sklonu zhruba 20‰, je pro mě blb a nemá smysl se tím zabývat.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 17 úno, 2015 5:19 pm

Barbucha: Ale no tak... Úplní blbci to asi nebudou, když se to hned v roce 1990 znovu začalo protřepávat, ještě žil jeden z projektantů, kteří navrhli už v roce 1938 v souvislosti s výstavbou nové trati do Havl. Brodu něco podobného, jako je na těch obrázcích, samozřejmě ne takovou megalomanii ani ne s takovými propagačními řečmi, ale podstata byla (1) aspoň trochu narovnat esíčko, (2) řešit přerovskou trať včetně vyloučení nákladů z hl. n., (3) přidat dva peróny tam, kde je dnes Prior, který btw údajně nechali komunisti zlomyslně postavit tak, aby se právě tam nádraží už rozšířit nemohlo... To o tom Prioru je samozřejmě lidové podání, ale v době, kdy jsem žil v Brně (1984 - 1990), se to tradovalo jako hotová věc. Jenže v tom roce 1990 byla stavební uzávěra a využitelný prostor nejen mezi Uhelnou a Trnitou směrem ke Zvonařce, ale taky ještě tam, co je dneska Morávka (tehdy tam byly na drážních pozemcích tzv. bramborové koleje a hned za řekou základna Železničního stavitelství závod 04 - Tunely, to bylo v dobách, kdy ještě nikdo netušil, jaké mafiánské monstrum ze ŽS vznikne a jak bude tahat za radniční špagátky, ať tam bude sedět která chce partaj, v dobách, kdy tunelářství bylo ještě poctivé řemeslo :mrgreen: ... ) a vymýšlelo se i leccos jiného než ta aktuální stěhovací šílenost, která by Brno zadlužila na 100 let...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6672
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Rtep » úte 17 úno, 2015 6:13 pm

Dobrý večer

ten popis případného projektu úpravy brněnského nádraží není úplně zcestný. Protože jsem absolvoval tzv. Barvičku katedru železničních staveb tak tento záměr byl už znám v 80 letech, jsou popsány určité změny a nádraží je trochu přefouknuté, ale ve skutečnosti by to fungovalo a hlavy pomazané o tomto zcela vážne uvažovaly . Kdyby se tehdy nepostavil tehdejší Prior bylo by to ještě jednoduší.Nejmenový profesor nám ohledně nádraží říkal podívejte se na sousedy tam bylo každé velké nádraží rozbito na cucky a stejně je nechali ve středu města. např Kolín nad Rýnem nádraží v esíčku pod kolínským dómem a ještě most . Dneska tam zajíždí všechno a stačí. Jak se dříve říkalo středem města bylo nádraží kostel a hospoda. Myslím si, že posun nádraží by úplně vylidnil dnešní centrum. Už dnes tam v pět odpoledne skoro nikdo není.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Barbucha » úte 17 úno, 2015 6:15 pm

Ale jo, ono se dá vymyslet leccos, ale když někdo vymyslel ono esíčko, tak pro to měl i důvod. Jednak se jezdilo přes Majlont a je tam furt ještě menší nákladní nádraží. Ta zkratka přes Husovice je v současné době holý nesmysl, byť to kdysi někdo mohl vymyslet. Jenže by to nenapojil tak, jak to vypotil autor a v cestě nebyl silniční tunel.
Kdyby v Brně nebyli padlí na hlavu, tak nová rola stála (sic bych neměl kam se chodit kochat a fotit) a hlavně by se to zacálovalo z prachů EU, čili v pohodě, staví se daleko větší hovadiny. Teď se budou hádat jak děcka o lopatku a dalších dvacet let se nic nestane. Nakonec budou rádi, když budou mít na barvu a natřou aspoň zastřešení peronů a trochu zametou.
Já si jen vzpomínám, co to byla za akci, když se stavěl obyčejnej podchod před rolou. Po zkušenostech s tím, si přestavbu za chodu neumí představit ani po půlčáku slivovice.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Barbucha » úte 17 úno, 2015 6:41 pm

Rtep píše:Dobrý večer

ten popis případného projektu úpravy brněnského nádraží není úplně zcestný. Protože jsem absolvoval tzv. Barvičku katedru železničních staveb tak tento záměr byl už znám v 80 letech, jsou popsány určité změny a nádraží je trochu přefouknuté, ale ve skutečnosti by to fungovalo a hlavy pomazané o tomto zcela vážne uvažovaly . Kdyby se tehdy nepostavil tehdejší Prior bylo by to ještě jednoduší.Nejmenový profesor nám ohledně nádraží říkal podívejte se na sousedy tam bylo každé velké nádraží rozbito na cucky a stejně je nechali ve středu města. např Kolín nad Rýnem nádraží v esíčku pod kolínským dómem a ještě most . Dneska tam zajíždí všechno a stačí. Jak se dříve říkalo středem města bylo nádraží kostel a hospoda. Myslím si, že posun nádraží by úplně vylidnil dnešní centrum. Už dnes tam v pět odpoledne skoro nikdo není.


Ono by to nebylo tak tragický, kdyby se z toho stalo regionální nádraží, klidně i koncový, který by obsluhovalo jih a západ. Ale toto nafukování nenafouknutelného a ještě s tím autobusovým nádražím…
Zasahuje to celkem necitlivě do nové výstavby, pro autobusy navrhují skoro poloviční plochu jak Zvonařka. Zacpat spojku Uhelná - Hybešova - Nové Sady autobusy, když už teď je to běžně neprůjezdné, je taky geniální. Nikde ani slovo o poště, kam jezdí celé Brno pro balíky. Jak slyším něco o zklidňování, tak mě taky berou čerti. Kdekoliv něco zklidnili, vedlo to vylidnění.
O megalomanii, tu a tam vykoupíme pár domů, netřeba dál debatovat. Nějak mi to připomíná ta kolejiště, co řešíme doma :-). Jinak na škole jsem zažil spoustu "kapacit", po těch "pár" letech po škole chápu, že jinde než na škole by se neuživili, byť byly výjimky.
Jediná rozumná varianta je zničit Prior, ale to je science fiction.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod 310.0 » úte 17 bře, 2015 12:10 am

Dobrý den, mám k Vám prosbu. Sháním podklady nebo informace pro model. Jedná se o nádraží a skladiště vedle ve Volyni cca 90. léta. Hlavně k tomu skladišti to již fyzicky nestojí. Děkuji za vše.
310.0
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 12 bře, 2015 12:23 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Střelec » úte 17 bře, 2015 6:45 am

Na starých fotkách jsem si všiml, že i drobné stanice jsou plné plotů, většinou klasických plaňkových. Na publikovaných schématech stanic je občas i při velkém zmenšení vidět trasování plotů, v reálu se vyjma někdejších "oplocenek" na spěšniny (lodě ve vodáckých destinacích) většinou nacházely už jen olezlé betonové sloupky se zbytky drátu. Bylo oplocení drážních pozemků nějak normované? Evidentně nebylo až na některé konkrétní plochy uzavřené. Jak to tedy bylo?
Střelec
 
Příspěvky: 1861
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod 6LenkaPe » sob 21 bře, 2015 8:41 pm

Dobrý den, Rád bych se zeptal, kdo má možnost, nebo kde se dají sehnat plány železničního mostu mezi železničními stanicemi Luleč a Komořany nad obcí Nemojany a plány železniční stanice Luleč u Vyškova před rokem 1945 .

Děkuji,6LenkaPe
6LenkaPe
 
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 26 srp, 2010 7:00 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod radeksindy » ned 22 bře, 2015 6:32 pm

Střelec: Ano, plaňkové ploty ve stanicích jsou nezbytným doplňkem stanic v I. a II. epoše, ale i po válce jsou hodně k vidění. Namátkou jen vzpomínám na seriál "Hříšní lidé ...", kde F.Filipovský v důchodu odhalí vraždícícho nádražáka. Byl natáčen v šedesátých letech a stanice má ještě ploty. Třeba v Čisté stály určitě ještě kolem roku 2000, ale v poměrně dezolátním stavu. Žádná přesná pravidla jsem nikdy neviděl a ani bych je nečekal. Oplocené byly zahrady připadající k bytům v nádražní budově, prostory kolem hospodářských budov, alepochopitgelně i protory přístupné jen pro zaměstance železnice. Je potřeba koukat na dobové fotky a určitě najdeš řešení i pro vymyšlenou předlohu.
radeksindy
 
Příspěvky: 2629
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Morris Zapp » úte 31 bře, 2015 10:41 am

Barbucha píše:Pokud někdo do studie namaluje trať ve sklonu zhruba 20‰, je pro mě blb a nemá smysl se tím zabývat.
No to je fakt, taková rampa je zbytečně dlouhá a akorát plýtvá místem; civilizované železnice běžně budují takovéhle rampičky ve sklonech 40‰.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Morris Zapp » úte 31 bře, 2015 10:50 am

Barbucha píše:Jediná rozumná varianta je zničit Prior, ale to je science fiction.
Zbytečné. V Kolíně (nad Rýnem, o.c.) je taky nádraží v provozně nevyhovující poloze: v ostrém oblouku, na nerozšiřitelné parcele. A co tam odjezdí vlaků - nechce se mi to počítat, ale určitě je to s Brnem srovnatelné, spíš bych tipnul, že to bude víc. A žádného chorého mozka nenapadne to nádraží vystrčit někam dopryč. To si Němci koneckonců vyzkoušeli v Ludwigshafenu: opustili "provozně nevyhovující" hlavové nádraží a postavili kousek (cca pouhý 1 km!) za centrem krásné nové meganádraží; s městem ho propojili novou tramvajovou tratí - podobnost s Brnem čistě náhodná... Výsledek? Krásné nové nádraží je rejdištěm bezdomovců, tramvajová trať je zrušena (nikoliv jen bez provozu, ale fyzicky zlikvidována), regionální doprava si postavila novou zastávku v místech, kde se stávající trať přibližuje co nejvíc k centru, dálková doprava se na Ludwigshafen vykašlala úplně - staví jen v sousedním Mannheimu, cestující se pak přesunou S-bahnem.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Barbucha » úte 31 bře, 2015 11:58 am

Morris Zapp píše:
Barbucha píše:Pokud někdo do studie namaluje trať ve sklonu zhruba 20‰, je pro mě blb a nemá smysl se tím zabývat.
No to je fakt, taková rampa je zbytečně dlouhá a akorát plýtvá místem; civilizované železnice běžně budují takovéhle rampičky ve sklonech 40‰.


To není rampička, ale pokus o hlavní trať na Tišnov. Z původního převýšení 50 m na 4,8 km, chce to samé udělat na 1.7 km. Kdyby to bylo tak výhodné, tak to naprojektovali za války a neudělali by si takovou zajížďku… 40 ‰ je snad maximální a ne běžný sklon, nebo se něco změnilo?
Silniční tunel poblíž se měl razit, po pár sondách se kopal shora. Takže si umím živě představit, co by se všechno muselo zbourat, aby byla naplněna vize jednoho aktivisty…
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Barbucha » úte 31 bře, 2015 12:13 pm

Morris Zapp píše:
Barbucha píše:Jediná rozumná varianta je zničit Prior, ale to je science fiction.
Zbytečné. V Kolíně (nad Rýnem, o.c.) je taky nádraží v provozně nevyhovující poloze: v ostrém oblouku, na nerozšiřitelné parcele. A co tam odjezdí vlaků - nechce se mi to počítat, ale určitě je to s Brnem srovnatelné, spíš bych tipnul, že to bude víc. A žádného chorého mozka nenapadne to nádraží vystrčit někam dopryč. To si Němci koneckonců vyzkoušeli v Ludwigshafenu: opustili "provozně nevyhovující" hlavové nádraží a postavili kousek (cca pouhý 1 km!) za centrem krásné nové meganádraží; s městem ho propojili novou tramvajovou tratí - podobnost s Brnem čistě náhodná... Výsledek? Krásné nové nádraží je rejdištěm bezdomovců, tramvajová trať je zrušena (nikoliv jen bez provozu, ale fyzicky zlikvidována), regionální doprava si postavila novou zastávku v místech, kde se stávající trať přibližuje co nejvíc k centru, dálková doprava se na Ludwigshafen vykašlala úplně - staví jen v sousedním Mannheimu, cestující se pak přesunou S-bahnem.


Ono je to celkem jedno, protože se kolem toho bude ještě 50 let žvanit. Brno nemá poblíž Manheim, nejbližší je Břeclav Hbf.
Kolín má nástupiště v přímé 260 m a má jich o "trochu" víc, má dvojnásobek kolejí. Zastřešení asi 330 m. V Brně je to maximálně 160-200 m, takže Vindobona stojí mimo zastřešení.
Mně spíš vadí, že nikdo ještě nepřišel s tím, jak to bude vypadat, každý jen umí vykládat o tom, jak by to nemělo vypadat. Já se toho nedožiju a co se dopravy týče, tak vlakem nebo MHD jezdím jen pro zábavu.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Morris Zapp » úte 31 bře, 2015 12:52 pm

Jasně, Kolín má "trochu" víc hran, ale taky "trochu" víc vlaků a je to "trochu" důležitější železniční uzel a "trochu" větší město...

Na Vindobonu už můžete s klidem zapomenout; ostatně trend je jasný: místo jednoho megavlaku jednou za čas, více kratších vlaků častěji.

Barbucha píše:Mně spíš vadí, že nikdo ještě nepřišel s tím, jak to bude vypadat, každý jen umí vykládat o tom, jak by to nemělo vypadat.
To je logické: už skoro 100 let se tady blbne s tím odsunem, na tom, jak by co mělo vypadat při zachování nádraží v centru, skoro nikdo seriózně nepracoval.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník