Novinky H0 2015

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod Barbucha » ned 15 úno, 2015 12:16 pm

Super. Samozřejmě, že na instruktážním videu to funguje hladce a bez problémů. Ale jak bylo vidět, utočit tu ruční brzdu byla práce pro chlapy :-). Zas tolik vozů nemělo plošinu s brzdou, takže většinou jeli na zarážky. Bylo to i rychlejší.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod ReichenbergW » ned 15 úno, 2015 12:19 pm

Už jsem zase tady. Nebyl čas, už zase je .-) Soukromé dotazy, kterých je dost, se pokusím postupně zodpovědět.

Nyní k tomu veřejnému.
Vozy Brawa:
- "pivák" je blbost, ale chtějí to. Vtu vz. Vut. Označení u vozu s plošinou je upraveno. Provozní číslo je autentické - patrně druhé obsazení po zrušeném voze. Parostroj nabízí čísla podobná. Odkud jsou? Vůz s plošinkou tedy bude starší provedení Vut s převozní značkou, vůz bez a nebržděný, který je taky hotový, ale není ještě v katalogu je Vut a RIV.
- 422.021 v katalogu je ze strany Brawy kvitována jako chyba, vyrobena bude dobře podle původního výkresu. Tedy vany malé, kola plná.
- Vozy Cu KkstB. Ano byly tu, ale většinou v privátním provozu - dokonce se jeden zachoval v TM Brno. U ČSD se vyskytovaly také, pracuje se tedy i na modelu. Číslo vozu mám Ci 4-2803, ex. StEGm SV 96038, bouda z něj byla na začátku 90. let k vidění u TD Přerov v Hranicích.
Další se tam dohodlo. Těšit se u Brawy jistě máme na co .-)

Roco. Zatím stěstí / neštěstí tak 50 na 50. Talbot je kravina. Fotky Sv vozů jsou ale nikdo neslyší. Spěchá se a vyrábějí se kraviny. Dobře bude většina osobních vozů a některé nákladní. Zamračená 1021 je v původním stavu DKV Olomouc se znakem Opavy.

PMT. M 140.401. Vůz jsem dělal na přání pana Hammera těsně před veletrhem. Dopadl OK. Model nemá kynematiku ani čelní osvětlení. To se dá upravit a doplnit. Má jen dobrý pojezd, jezdí dobře. Je inzerován na na III. kvartál. Tedy ČSD = ČaSu Dost :-)
S hektory uvidíme. Podklady odevzdány stejné jako byly na TT. Ale není výrobce jako výrobce .-)

Zajímavý počin se rýsuje u firmy Exact Train z Holandska. V plánu mají výrobu naší Ztr v supr provedení. Cena lidová 35,90 Euro :-) Dodání IV. kv.

Víc si nevybavuju. Ptejte se případně znova...
Naposledy upravil ReichenbergW dne ned 15 úno, 2015 1:29 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod greenery » ned 15 úno, 2015 12:35 pm

budou i cisterny od Brawy, i když teď po novinkách Tilligu je jiná situace ? A jiné zetky, než ten nešťastný pivák?
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod ReichenbergW » ned 15 úno, 2015 12:39 pm

greenery píše:budou i cisterny od Brawy, i když teď po novinkách Tilligu je jiná situace ? A jiné zetky, než ten nešťastný pivák?


Dvousé jsou rozdělány. Jsou v příjemné cenové hladině. Další zatím nemůžu prozradit. U Tilliga jich jistě bude dost a dost. Vzorů máme mraky .-) Zetky je u Brawy Dresden, jiný než u Roco a plán u FLM. Myslíte že bude zájem třeba o G10 když je poměrně drahá? Zatím bych vsadil na zajímavější vozy, kterých je ještě celá řada.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod greenery » ned 15 úno, 2015 12:57 pm

já mám o G10 velký zájem, ve své době v soupravách naprosto převažovaly. Nejsou sice české, ale ty třeba časem vyrobí Igra. Já mám naopak zájem o ty nejobyčejnější vozy, neobvyklosti a kuriozity mě moc neoslovují.
Využívám lepty a stavebnice od p. Lepieše, ale tolik času nemám, takže každý tovární počin vítám.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod Rtep » ned 15 úno, 2015 2:09 pm

Dobrý den
doplnění to Reichenberg zdravím Vás a přeji pěkné odpoledne, ale vůz v Technickém muzeu u nás v Brně určitě není Stadtbahn

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil Rtep dne ned 15 úno, 2015 2:28 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod radeksindy » ned 15 úno, 2015 2:21 pm

Provozní číslo je autentické - patrně druhé obsazení po zrušeném voze. Parostroj nabízí čísla podobná. Odkud jsou?

Tuším odkud fouká. Jde zřejmě o tento popis, uprostřed této stránky:

http://www.parostroj.net/modely/popisy_ ... y_vozu.htm

Hned po modelem je fotografie vozu, ale pokud si člověk zvětší popis, tak zjistí, že správné číslo je 4-92742. Do intervalu 4-62xxx nemohl být zařazen a už vůbec ne na místo zrušeného vozu. S ohledem na to, jak přečíslování po válce bylo provedeno, to nešlo.

Vozy Cu KkstB. Ano byly tu, ale většinou v privátním provozu - dokonce se jeden zachoval v TM Brno.

To není vůz z Wiener Stadbahn, ale vůz vyrobený pro SZD ve dvacátých letech mající stejný rozvor a podobný vzhled skříně! Ten nemá s modelem nic společného!!!

U ČSD se vyskytovaly také, pracuje se tedy i na modelu. Číslo vozu mám Ci 4-2803, ex. StEGm SV 96038, bouda z něj byla na začátku 90. let k vidění u TD Přerov v Hranicích. Další se tam dohodlo. Těšit se u Brawy jistě máme na co .-)

U StEGu byly vozy odvozené konstrukčně od vozů Cu a Bu, ale nebyly celodřevěné skříně, ale oplechované. A měly rozvor 5,8m. Což platí i o vozu Ci 4-2803.

Meziválečné vozy se budou muset ještě dohledat, v každém případě lze vyloužit vůz Bu. Zřejmě se dočkaly přestaveb a zrušení už před válkou, takže jejich čísla nepůjde použít pro poválečné vozy. U poválečných je už teď jasné, že většina se nepřečíslovala a nebyla tedy v provozu. Pokud se přečíslovala, tak se vrátila do Rakouska nejpozději do roku 1953, spíše však dříve.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod ReichenbergW » ned 15 úno, 2015 3:27 pm

Koukám téma bude složitější. Tu fotku z Parostroje znám a mám větší (i jiné). Devítka to není určitě. Je to skutečně šestka. Proč to tak bylo těžko říct. Takto označených vozů je patrně víc. Víme ale jak to tenkrát chodilo? K označování vozů po válce je toho jako šafránu. Stačí pár nejistých údajů v seznamech pro SSSR, odkud se pak vyčlenily vozy pro ČSD. To bylo na základě složitých jednání za opravy lokomotiv a vozů právě pro vítěznou mocnost - Rusko.

Vozy Cu KkstB. Ano byly tu, ale většinou v privátním provozu - dokonce se jeden zachoval v TM Brno.

To není vůz z Wiener Stadbahn, ale vůz vyrobený pro SZD ve dvacátých letech mající stejný rozvor a podobný vzhled skříně! Ten nemá s modelem nic společného!!!

Fotky vozů Bu, Cu a CDu mám, to je v pohodě .-)

U ČSD se vyskytovaly také, pracuje se tedy i na modelu. Číslo vozu mám Ci 4-2803, ex. StEGm SV 96038, bouda z něj byla na začátku 90. let k vidění u TD Přerov v Hranicích. Další se tam dohodlo. Těšit se u Brawy jistě máme na co .-)

U StEGu byly vozy odvozené konstrukčně od vozů Cu a Bu, ale nebyly celodřevěné skříně, ale oplechované. A měly rozvor 5,8m. Což platí i o vozu Ci 4-2803.

Viz článek v SŽ z 18/2006. Nenapsal jsem, že dělám toto číslo ani podobný vůz z TM Brno. Pouze, že se na modelu bude taky dělat. Přednost ale mají zatím modely jiné.

Meziválečné vozy se budou muset ještě dohledat, v každém případě lze vyloužit vůz Bu. Zřejmě se dočkaly přestaveb a zrušení už před válkou, takže jejich čísla nepůjde použít pro poválečné vozy. U poválečných je už teď jasné, že většina se nepřečíslovala a nebyla tedy v provozu. Pokud se přečíslovala, tak se vrátila do Rakouska nejpozději do roku 1953, spíše však dříve.[/quote]

Kde hledáte? Konstatování je pouze takové, že tu ty vozy byly také, jen ne v rozšířené míře. Brawě (i jiným) jsme ukazovali co je třeba a co na trhu chybí, ale musí na to přijít sami :-)
Přílohy
Kopie - 17 img260.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod ReichenbergW » ned 15 úno, 2015 3:32 pm

[quote="Rtep"]Dobrý den
doplnění to Reichenberg zdravím Vás a přeji pěkné odpoledne, ale vůz v Technickém muzeu u nás v Brně určitě není Stadtbahn

Zdravím také a díky. Ten časopis jsem před lety sázel, mám to v originále. Jinak viz výše.
Přílohy
Bu4223_1896_KkStB_0717.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod ReichenbergW » ned 15 úno, 2015 3:35 pm

greenery píše:já mám o G10 velký zájem, ve své době v soupravách naprosto převažovaly. Nejsou sice české, ale ty třeba časem vyrobí Igra. Já mám naopak zájem o ty nejobyčejnější vozy, neobvyklosti a kuriozity mě moc neoslovují.
Využívám lepty a stavebnice od p. Lepieše, ale tolik času nemám, takže každý tovární počin vítám.


Časem na ní asi taky dojde, ale není určitě prioritou číslo jedna. Myslím, že ani tak nebudete (nebudeme) zklamaní...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod radeksindy » ned 15 úno, 2015 6:15 pm

Koukám téma bude složitější. Tu fotku z Parostroje znám a mám větší (i jiné). Devítka to není určitě. Je to skutečně šestka.

Fotografii mám také ve větším, ale vidím tam devítku. Ukažte mi kořistní vůz s šestkou a uvěřím.

Proč to tak bylo těžko říct. Takto označených vozů je patrně víc. Víme ale jak to tenkrát chodilo?

Víme :) Na rozdíl od osobních vozů ministerstvo vyhodilo v roce 1946 prázdné intervaly (4-62xxx nebyl prázdný) pro dílny a ty pak vozy došlé do dílen přibližně zařadily. Vůz, který opustil park ČSD s rozpadem Československa a byl bezpečně identifikován, dostal zpátky číslo, které nesl před válkou. K námi nejblíže diskutovaným číslům tu mám Jke 670-117 vyrobený v roce 1916 ve Studénce, který byl za války u SŽ jako 47264 dostal 20.8.1948 zpátky svoje Vd 4-62684. Pokud nebyl identifikován nebo se rovnou vědělo, že je cizí, tak měl dostal číslo od 4-8xxxx výše v přímé návaznosti na intervaly obsazené vozy 6.vozové skupiny obsazené už před válkou. I na našich muzejních vozech se vyskytují různé nesmysly. Třeba se tady vyskytuje jeden vůz Vtu stejného typu jak vyrábí BRAWA, který nese číslo 4.74778. To bylo ale obsazeno poválce nově vyrobeným Vtdr. Například v intervalu 4-62500 až 4-62999 bylo v roce 1965 ještě 110 vozů, všechno Vd a žádné kořistní. Informací je opravdu jako šafránu, ale rozhodně to neznamená, že není nic známo.

Kde hledáte?

Ani nejde o to kde, ale u koho :) Je mi totiž jasný, že na tuto otázku běžně dostupné zdroje neodpoví. Takže dojde na vše dostupné včetně hlavních knih.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod VD.CSD » ned 15 úno, 2015 10:02 pm

ReichenbergW píše:vůz bez a nebržděný, který je taky hotový, ale není ještě v katalogu je Vut a RIV.
Ptejte se případně znova...


Tak to bude Vut RIV alebo Vtu RIV ?
VD.CSD
 
Příspěvky: 151
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod ReichenbergW » pon 16 úno, 2015 8:49 am

Ne, je tam převozní značka. O tom kdo kde vidí šestku nebo devítku, když není nic jasného nebo daného a vychází se jen z doměnek nemá cenu dále polemizovat. Zejména když pro tovární model dodávali dříve podklady větší kapacity jak já :-) Stejně už to mají všichni doma a jsou blažení nad daleko většími nesmysly... Takto jsem to označení vozu dostal a nemám důvod zdroji nevěřit. Netvrdím, že se o vozech po válce a před ní nic neví, ale je v tom ještě daleko větší chaos jak v lokomotivách kde pořád mezi lidem přetrvávájí jiné zavedené bludy.
Přílohy
P8110291.JPG
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod radeksindy » pon 16 úno, 2015 9:49 am

O tom kdo kde vidí šestku nebo devítku, když není nic jasného nebo daného a vychází se jen z doměnek nemá cenu dále polemizovat.

Pokud máte pocit, že vycházím z doměnek, tak si vás dovolím poopravit. Vycházím z archivů, v tomto případě se celá akce jmenovala "Soutěž ve vyhledávání vozů ČSD" č.j. D-48.467/46-III/2 z 26.8.1946. Popisy z Parostroje nesou čísla z intervalu 4-62xxx protože je to historická záležitost. V době vzniku nic jiného než ta jedna rozmázlá fotka nebylo a tak nebylo kde ověřovat. A holt se to přečetlo nesprávně, bez podkladů je to při takovém stavu podkladů loterie. Jenomže dneska jsme o minimálně 10let dál, lze nahlédnout například do stavu vozů ČSD v roce 1965 a je známo mnohem více z období 1945 až 1950. Sice pořád nevím co se přesně přečíslovalo (a asi se to ani nikdy nedovím), ale vím jak a kam.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod ReichenbergW » pon 16 úno, 2015 10:39 am

Je zbytečné na toto téma polemizovat. Ani já nevařím z čajových lístků, ale z archivních materiálů a z fotek. Nejsem ale taky vševěd, to jsem nikde nenapsal. U Vtu jsem se uklepl, protože jsem dělal dva vozy naráz, ale každý byl jiný. Děkuji za upozornění, je to opraveno. Ten vůz na fotce je věc neřešitelná. Každý to vidí jinak. Ten vůz Roco nemá popis z Parostroje, ale dělal to profík na vozy a je to tovární výrobek. Jestli jsou po deseti letech zjištění jiná - já je ve vašem povídání nevidím - jednoznačná odpověď tam není, není co řešit. Číslo vozu je možné a pravděpodobné. Víc to neřeším, neboť stejně není řešit co. Těch nesmyslů výrobci chrlí mraky a lidi to bohužel pořád kupují .-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jacek a 6 návštevníků