Novinky H0 2015

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod vorisekml » čtv 12 úno, 2015 9:38 pm

kdyby to radši udělaly jak SV do stavebního vlaku, to by na IV.ep mohlo sedět,
tohle se mě nezdá
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod Barbucha » čtv 12 úno, 2015 9:45 pm

Přitom ve verzi DR mají 6. Někdy mám pocit, že to dělají schválně. Naštěstí mě zajímají právě ty DR, ale spíš třetí epocha, protože ve čtvrté je to trochu úlet. Mám Roco i Fleischmann, ale Roco je proti tomu zase chudej příbuznej…
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod A2C » čtv 12 úno, 2015 9:46 pm

Radek: No pekne ale mne urobia radosť i tak :)
Avšak máš správnu poznámku keby len tak náhodou naťukali MDC tak tam majú jeden krásny z III epochy
http://www.mdc.sk/katalog-predmet/374/
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod radeksindy » čtv 12 úno, 2015 10:23 pm

Vyrobit tento vůz správně ve IV.epoše by neměl být problém. Nejen u nás, ale u v DR i DB se UIC čísel dočkaly.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod A2C » pát 13 úno, 2015 7:23 am

Ono ja som nevydržal a mám ich aj v DR verzii a sú to kovové Lká ktoré zvýšia váhu Talbota a preto to považujem za závažia i keď je pravda že magnetom sa dajú pritiahnuť a klapky sa otvoria.
Ďalšia vec že tieto nie sú balené v krásnych plexi krabičkách ale v klasike polystyrén a kartónový vrchnák.
takže "šetria" kde sa dá :roll:
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod Svratka » pát 13 úno, 2015 11:32 am

K setu Roco 67103:

Za pozitivum lze považovat jednak věrnější odstíny červenohnědé skříně vozu a hlavně úprava formy - odstranění přebytečných prázdných háků na čelnici (u brzd.plošiny), která je nikoli výklopná, ale pevná. Viz. foto srovnání setů 67103, 66181(Es rumun.) a skutečného vozu. Bohužel druhá čelnice je stále chybně vyšší, než jak má ve skutečnosti být. Takové měly pouze vozy Es jug. z prvních dodávek, tedy nikoli tito rumunové. Každopádně, i tak jsou to velmi pěkné modely.

Za úvahu by stálo ještě přidat variantu v epoše řekněme IVa, tedy s popisy ve tvaru O1 (resp.) 21 54 552 x xxx-x Es (Vte), tedy s mezerou mezi 8.a 9.číslicí a národním písmenným označením nikoli v lomítku, ale v závorce, čili stav z let 1982 - cca 1995, tedy až do konce provozu. Pasovalo by to do období nátěrů lokomotiv s úzkým 30cm žl.pruhem na čelech i unif.nátěrů s 60cm žl.pruhem po obvodu celé skříně, příp. i porevolučních retro nátěrů.
Přílohy
67103.jpg
66181 .jpg
Es_27.jpg
Svratka
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod F. Placheta » pát 13 úno, 2015 7:03 pm

Muzu se zeptat jako neznaly, jaky je rozdil/proc klasicke vozy Es nemaji plosinu a tyto Es/Vte maji? Dekuji
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod vorisekml » pát 13 úno, 2015 7:53 pm

Ve vozech s plošinou brzdaře ze které se mohla ovládat ruční brzda se mohou převážet komodity vyžadující jemné/jemnější/ zacházení při posunování a rozřazování /např. chemikálie/. Zboží vyžadující zacházení - neodrážet, nenarážet. Taky se používala v případě že souprava či její část nemohla využít tlakovou samočinnou brzdu/dříve se v provozu mohly vyskytnout vozy bez brzdy/dokonce i bez potrubí brzdy či jeho poškozením/a tak se z plošiny mohlo ručně brzdit. Laicky řečeno.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod mnitka » pát 13 úno, 2015 8:14 pm

Myslím, že otázka zněla jinak. Pokusím se odpovědět tak jak položenou otázku chápu já.

Určité procento vozů jednotlivých řad bylo a vybaveno ručními brzdami. Prostě vozy Es byly buď bez ruční brzdy, s ruční brzdou a plošinou nebo s ruční brzdou a plošinou a budkou. Toto šlo odezřít z čísla vozu nikoli z písmenného označení řady vozu.

Es, Es/Vtu, Es (Vtu) jsou jen označení napříč časem.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod vypravecc » sob 14 úno, 2015 7:11 pm

mnitka píše:Jídelní vůz by se hodil...
Obrázek

Obrázek


No, Sl. strela právě jídelňák měla, takže nic moc celý............. :? :roll:
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod F. Placheta » sob 14 úno, 2015 7:53 pm

Diky za odpoved. Predpokladam, ze vozu Es bez plosiny je v provozu oproti tem s plosinou vyrazne vic. Teda alespon ja jsem ty s plosinou nikdy nevidel..
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod mnitka » sob 14 úno, 2015 8:32 pm

Vozy viz diskutovany set ROCO nejsou v provozu uz cca 20 let. Novejsi vozy Es vyrobene v Ceske Lipe uz byly vsechny bez rucnich brzd.
Potreba vybaveni rucnimi brzdami dnesnich vozu se zmenila, plosiny s rucni brzdou jsou u novych vozu domenou jen vozu specialnich a kotlovych a trfoufnu si rict, ze na plosine dnes brzda byva jen pokud vuz plosinu musi mit vzhledem napr k obsluze klapek, vystupu na kotel atd.
Plosina pri dnesnim tlaku na maximalni vyuziti delky vlaku, vuz a tedy i vlak nehospodarne prodluzuje.
Znali me jiste doplni.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod greenery » ned 15 úno, 2015 9:37 am

Já si taky myslím, že plošina se týkala hlavně jugoslávských vozů, jde o dobu, kdy průběžná tlaková brzda, nebo alespoň potrubí nebylo samozřejmostí u všech tehdejších vozů - jak píšou kolegové.
Na seřadištích asi také tehdy ještě neexistovaly kolejové brzdy a vozy s plošinou a ruční brzdou sloužily při rozřazování jako brzdící - to je ale moje domněnka. Jestli se ale tehdy při posunu využívala setrvačnost nebo svážné pahrbky, to už netuším vůbec.
Zajímavé téma.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod Barbucha » ned 15 úno, 2015 10:06 am

greenery píše: Jestli se ale tehdy při posunu využívala setrvačnost nebo svážné pahrbky, to už netuším vůbec.
Zajímavé téma.

Záleželo na stanici. Větší měly pahrbek, při menší četnosti rozřazování se dřív soupravy "rozstrkávaly". Fíra v posunovací mašině měl v oku rychlost a posunovači, co já pamatuju z Jihlavy, to brzdili pomocí klínů. Bylo to poměrně šílené, ale fungovalo to. Nicméně občas se to srazilo trochu víc :-). Na plošinách při posunu nebyl nikdo, aspoň jsem si toho tehdy nevšiml. Při takových občasných nárazech by asi lítali z plošin luftem. Škoda, že se z těch dob nedochovalo nějaké video, aspoň se mi ho nepovedlo zatím najít. Teď už takovej cirkus neuvidíme.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky H0 2015

Příspěvekod greenery » ned 15 úno, 2015 11:24 am

Barbucha píše: Při takových občasných nárazech by asi lítali z plošin luftem. Škoda, že se z těch dob nedochovalo nějaké video, aspoň se mi ho nepovedlo zatím najít. Teď už takovej cirkus neuvidíme.

... :) to mě nenapadlo, ale podle tohoto videa to možné bylo https://www.youtube.com/watch?v=R_3hRyij6jU#t=370
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: A2C a 2 návštevníků