od Svratka » pát 13 úno, 2015 11:32 am
K setu Roco 67103:
Za pozitivum lze považovat jednak věrnější odstíny červenohnědé skříně vozu a hlavně úprava formy - odstranění přebytečných prázdných háků na čelnici (u brzd.plošiny), která je nikoli výklopná, ale pevná. Viz. foto srovnání setů 67103, 66181(Es rumun.) a skutečného vozu. Bohužel druhá čelnice je stále chybně vyšší, než jak má ve skutečnosti být. Takové měly pouze vozy Es jug. z prvních dodávek, tedy nikoli tito rumunové. Každopádně, i tak jsou to velmi pěkné modely.
Za úvahu by stálo ještě přidat variantu v epoše řekněme IVa, tedy s popisy ve tvaru O1 (resp.) 21 54 552 x xxx-x Es (Vte), tedy s mezerou mezi 8.a 9.číslicí a národním písmenným označením nikoli v lomítku, ale v závorce, čili stav z let 1982 - cca 1995, tedy až do konce provozu. Pasovalo by to do období nátěrů lokomotiv s úzkým 30cm žl.pruhem na čelech i unif.nátěrů s 60cm žl.pruhem po obvodu celé skříně, příp. i porevolučních retro nátěrů.
- Přílohy
-

-

-
