Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Radek » pát 23 kvě, 2008 3:32 am

Michal Šuhajda píše:Tak jsem spáchal plánek a k němu malé povídání..... vyhládlo.

Ty Brďo! Další básnící Picaso. Takováhle podívaná a počtení je luxusní forma plánků. Díky za ně, chlapy.
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod radekkrupka » pát 23 kvě, 2008 6:41 am

milan ferdián píše:Symetrická výhybka PECO/24°


Úplně se možná nevyznám, ale na TT vím pouze o kolejivu Tillig...ten skutečně symetrickou výhybku má

http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/cs/3910/symetricka-vyhybka-abw.aspx

Do jaké míry jsou na skutečné železnici obvyklé?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Jarda H. » pát 23 kvě, 2008 7:58 am

radekkrupka píše:..... Ta pohádka o mašinkách je skvělá, líbí se mi :) .....



Určitě :arrow: povídání od Milana F. i Michala Š. jsou parádní :shock: , až mne mrazí, aby nějaký vykuk to nevyzobal z fóra :lol: a nevydal to jako sbírku krátkých povídek z nádražáckého prostředí :lol: :D :lol: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 23 kvě, 2008 8:48 am

radekkrupka píše:Návrh i umožňujě několik vytažení kolejí na další eventuální díl, což je také plus.
No každopádně velice děkuji a nechám si to projít hlavou :)
PS... Výhybka k uhelné skládce má takovou zvláštní geometrii...pokud by to byla běžná přímá vyhybka, vedla by kolej rovnoběžně s rastrem stanice. Jinak by tam musela být - teď si nemůžu vzpomenout na správný název - taková ta "souměrná"? Ale to je drobnost

Ta výhybka je symetrická Tillig 12°. Pro jistotu přidám model zhlaví stanice ve wintracku. Kolejivo je Tillig modelle TT (dle WT)
Jo ještě jsem si uvědomil, že v depu není dokreslené zbrojení motoráku naftou, bylo by u koleje k remíze dál od nádraží.
Najdete ho na adrese: http://sweb.cz/Drsna.stena/radek_k1.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod milan ferdián » pát 23 kvě, 2008 2:11 pm

radekkrupka píše:
milan ferdián píše:Symetrická výhybka PECO/24°


Úplně se možná nevyznám, ale na TT vím pouze o kolejivu Tillig...ten skutečně symetrickou výhybku má

http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/cs/3910/symetricka-vyhybka-abw.aspx

Do jaké míry jsou na skutečné železnici obvyklé?


Omluva,jsem už tak popletený z těch velikosti :oops: ,že jsem automaticky napsal PECO a nedošlo mi ,že se bavíme o TT.Ano je to tá výhybka co jsi ji uvedl.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod radekkrupka » pát 23 kvě, 2008 6:58 pm

Takže jsem to zkusil hodit do wintracku, zde již výsledek...

http://picasaweb.google.com/radekkrupka/KolejisteTTVerze11

Jenom wintrack neumí (nebo já neumím) nastavit nižší světlost tunelu, takže ta kolej nad tunelem je přerušená hroudou země..
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Styk tratí

Příspěvekod Barbucha » pát 06 čer, 2008 7:24 am

Začíná to být pěkné, umím si to představit i bez hroudy :-) Jenom mně nesedí jediná věc: styk obou tratí v prostřední stanici (úvraťové) před nádražím. Mimochodem, mně se to mluví, když už rok začínám dělat kolejiště jen "hubou" a skutek utek.

Pavel
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Styk tratí

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 06 čer, 2008 7:47 am

Barbucha píše:Začíná to být pěkné, umím si to představit i bez hroudy :-) Jenom mně nesedí jediná věc: styk obou tratí v prostřední stanici (úvraťové) před nádražím. Mimochodem, mně se to mluví, když už rok začínám dělat kolejiště jen "hubou" a skutek utek.

Pavel

Ta stanice je velmi volně upravené stanice podle skutečného nádažíčka ve Žlebech na trati z Čáslavi do Třemošnice. Podobně je řešená i úvraťová stanice v Litni (trať Z. Třebáň - Lochovice).
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Omlouvám se

Příspěvekod Barbucha » pát 06 čer, 2008 10:44 am

Našel jsem si to na mapě. Ani bych tomu nevěřil, že to může existovat. Je to krásné, škoda, že to mám tak daleko, to bych rád viděl na vlastní oči.
Děkuji za tip :-)

Pavel
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod kubbajs » pát 06 čer, 2008 12:04 pm

radekkrupka píše:Jenom wintrack neumí (nebo já neumím) nastavit nižší světlost tunelu, takže ta kolej nad tunelem je přerušená hroudou země..


Optionen > Bildschrim... > záložka 3D-Ansich a je to úplně dole, základní výška se tam nastavuje pro H0 a kolik to je v TT se ti přepočítává v závorce vedle.
Teda snad je to ono, německy neumím.
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Příspěvekod radekkrupka » sob 07 čer, 2008 8:14 pm

Prosím nekamenujte mě :)

Nějakou dobu mi to vrtalo hlavou, jestli ten rozměr rámu, který jsem si původně stanovil, je správný... Jde totiž o to, že nejsem omezený žádným rozměrem (mám k dispozici místnost 50m2, kam se někde po straně uklidím se svým modelem) a tak jsem si říkal, že tvarem "L" dosáhnu zajímavějšího prostoru a lepšího rozvinutí širé trati. Tak dlouho mi to vrtalo, až jsem to zkusil zkreslit. Jednalo by se o 2 panely cca 2x1,1 m, aby se daly výhledově převézt do nového domova.

Stanice jsem umístil, aby byly celé na 1 panelu a přes spoj vedl koleje nějak rozumně. Spoj si představte vlevo od větší stanice, svisle od rohu plánu.

Z horní stanice jsou vytažené 2 vlečky, jedna pouze naznačená, tam by se eventuálně expandovalo kdyby byla chuť do budoucna.

Vím, že je to zase obrat o 180°, ale jaký máte na toto názor?

http://picasaweb.google.cz/radekkrupka/KolejisteTTVerze12/
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 09 čer, 2008 9:15 am

První co mě "praštilo" do očí je mohutné používání mostů v místech, kde jsou celkem samoúčelné, Mám na myslí zejména obrmost přes výtažnou kolej vlečky, a pak dva mosty (hlavně ten na kusé koleji) v horním nádraží. Taky by mě zajímalo, jestli ta krátká trať vlevo nahoře je myšlena jako vlečka, nebo samostatná lokálka. Jestli to má být lokálka, tak je strašně kraťoučká. Vlak ještě nevyjede z nádraží a už je v další stanici. No a samozřejmě místo dvou okruhů použít smyčky. A nebo fígl k objíždění soupravy, který má na posledním návrhu Milan Ferdián.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod chameleon » pon 09 čer, 2008 10:54 am

Já nejsem odborník :) Ale mám radši méně kolejí - a tak bych tu modrou trať úplně vypustil a do zbylé hlavní tratě zakomponoval skryté nádraží se smyčkou. A kdybych měl prostor jako ty tak bych si dopřál dvoukolejku. Na mě ale nedej :)
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod chameleon » pon 09 čer, 2008 10:59 am

Teď jsem ještě koukal na tu verzi 11 a ta se mi moc líbí. Není to tak propletené. Navíc tu trať znám, a koukám že tam máš i cihelnu jako je u Třemošnice :D
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod radekkrupka » pon 09 čer, 2008 12:25 pm

chameleon píše:Teď jsem ještě koukal na tu verzi 11 a ta se mi moc líbí. Není to tak propletené. Navíc tu trať znám, a koukám že tam máš i cihelnu jako je u Třemošnice :D

Tak ta cihelna, to je jeden z minima objektů, které ve wintracku jsou :)

Michal Šuhajda píše:První co mě "praštilo" do očí je mohutné používání mostů v místech, kde jsou celkem samoúčelné, Mám na myslí zejména obrmost přes výtažnou kolej vlečky, a pak dva mosty (hlavně ten na kusé koleji) v horním nádraží. Taky by mě zajímalo, jestli ta krátká trať vlevo nahoře je myšlena jako vlečka, nebo samostatná lokálka. Jestli to má být lokálka, tak je strašně kraťoučká. Vlak ještě nevyjede z nádraží a už je v další stanici. No a samozřejmě místo dvou okruhů použít smyčky. A nebo fígl k objíždění soupravy, který má na posledním návrhu Milan Ferdián.


Krátká trať je myšlena jako vlečka, stejně jako ta samá na druhou stranku. V případě napojení další části se dají obě protáhnout dál, takový byl záměr. Proto je tam i ten most, v jiném případě jak říkáš nesmyslný. Obrmost nevede jen přes výtažnou kolej ale i přes hlavní trať vedoucí do skryťáku...

Budu dělat analog a původní moje idea byla ta, že postavím něco, kde se dá trochu modelovat zajímavý provoz a zároveň jenom tak prohánět soupravy po okruhu(-zích). To mi právě smyčky neumožňují.

Já tahám koleje po večerech ve wintracku, když najdu chvilku, různých variant už mám kupu, zveřejňuju jenom ty které se mi aspoň trochu povedou. Pořád nějak nemůžu najit to pravé...

Návrh s úvratí od tebe (za návrh jsem skutečně velmi vděčný, možná zaujme i někoho dalšího, minimálně Milana :)), ještě zvažuju. Já nevěděl, že se do toho pustíš takhle propracovaně...čekal jsem spíš nějaký črt. Doufám, že se na mě nezlobíš :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník