Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pát 06 úno, 2015 11:16 am

no já jsem teď po nemoci pomalu nonstop v práci,tak nyní konečně doma na PC.Budu postupně reagovat na vše. Ono se to na tom telefonu blbě čte i píše.
Já jsem navrhl tyto body:
1) Stanice,zastávky,vlečky,skrytá část bude celá tvořena s kolejí Kuehn. Kusové kolejivo vč. výhybek. = geometrie Kuehn.
2) Širé viditelné tratě tvořeny z Flexi kolejiva Tillig = metrové pruty + betonové pražce.
3) Vratné smyčky = pokud budou potřeba, nechť jsou.
4) Skrytá část = pokud možno rozumné velikosti. Raději přístupnou za nějakou kulisou,než pod povrchem,ale pokud to jinak nejde,nedá se nic dělat. Dohodnuté 4 soupravy.
5) Dvojkolejný úsek = pokud se povede bude to super.
6) Stanice = Hlavní stanice by se měla co nejvíc přiblížit M.Bránicím , koncová stanice pokud bude tak přiblížit Oslavany.
7) Most = není podmínkou
8.) Vlečky = U hlavní stanice areál Kovošrotu. u koncové stanice = dle libosti Milana.
9) Kusé koleje navíc = když se povede bude to super.


A ty jsi na to reagoval tímto návrhem

"První informace.Celá stanice přemístěna a otočena tak,aby staniční budova byla vidět čelně.Přemístěním stanice se nepatrně změnili užitné délky dopravních kolejí a to od odjezdového mechanického návěstidla (Sxx) k odjezdovému mechanickému návěstidlu (Lxx).
Dopravní koleje:
3 - 1125 mm
1 - 1372 mm
2 - 1372 mm
4 - 1107 mm
Celkově je kolejiště koncipována bez problematických kolejových uzlů.Obě vratné smyčky jsou zakomponovány samostatně a nemají vliv celkově na provoz.Skrytá stanice čtyři staniční koleje.Kolejiště se musí označit jako dětské a to z důvodů potkávaní vlakových souprav jak ve stanici,tak i na dvojkolejném úseku.Zda se soupravy budou míjet záměrně nebo ne,záleží na dispečerovi dopravy.T.K. stanice Moravské Bránice +160 mm.je třeba dodatečná úprava vpravo na základové desce a to rozšířením ze 600 mm na 700 mm,kvůli vratnému oblouku smyčky R310.Poměr stoupání na kolejišti 1:30."


Mě se to líbí i když ty informace jsou zatím opravdu kusé a moc z toho vyčíst nejde.Ale asi bych se toho držel.

Pak se tu objevil návrh od Jirky. Pokud bych to měl brát tak,že jeden z tvých návrhů bude podoben ze 60% (nevím kolik těch nápadů máš v hlavě)... nebudu reagovat dokud neuvidím celek,nedá se to takhle komentovat. Co člověk to jiný plán.
Na Jirkově návrhu by mi nejvíc vadilo to,že je pouze v jedné rovině. No zase to špatně píšu.Nevadilo by mi,že je v jedné rovině. Vadilo by mi,že zadní dvoukolejka u zdi je ve stejné rovině,jako celá stanice. Už podle obrázku je vidět,že by koleje vedli jen pár cm od stanice a to by ..dle mě ..asi moc pěkně nevypadalo. Proto jsem se ptal,jestli by to nešlo udělat jinak. Pokud to máš,ale vymyšlený jinak není se o čem bavit.

Vycházím teď z této zprávy.
musím změnit původní můj projekt,protože u mne nad tym skryťákem,povedou v různých výškách dvě tratě.
Proč by se to mělo měnit? Nevychází to? Je to moc komplikované? Dá se to poskládat líp?

Takže možná by jsme měli skutečně počkat až budeš mít v ruce opravdu něco konkrétního. Napadá mě myšlenka:

Nebylo by nejlepší ti dát volnou ruku a udělej ten plán podle sebe? Nevím,jestli ti nekomplikuji život tím,že moje požadavky jsou velmi specifické. Možná nereálné. Asi bych "přežil" cokoliv. Jediný na co se necítím jsou mega skryté stanice,které vedou pod 90% viditelných tratí.

Tím se vracím k tomu co jsem napsal o stránku dřív:
Je těžké odolat všemu tomu železničnímu pokušení,ale fakt to asi nejde Samozřejmě bych chtěl mít doma všechno možné i nemožné :lol: (Velkou stanici,rozlehlé depo ,metry viditelných tratí atp... :lol: ale berme to z rezervou sám vím,že to nejde.)


Co se týče samotné konstrukce. Jak jste již mohli vidět,základní stavební prostor tvoří kuchyňské skříňky. Bohužel těch spodních nebylo dostatek a tak jsem musel improvizovat a z některých horních skříněk jsem udělal spodní. Obrátil jsem je "vzhůru nohama" kvůli úchytkám přišrouboval nožky a postavil do řady. Ani to není ..ze předu ..poznat. Problém je však v tom že hloubka horních skříněk je zcela odlišná od spodních a ani stabilita na těch plastových nožkách nebyla 100%. Proto jsem se rozhodl všechny tyto skříňky zaklopit pracovní deskou,tak jak se to dělá u klasických linek. Jen na místo drahé pracovní desky jsem použil obyč 25mm MDF. Zbytek uchycení a přišroubování je totožné jako v kuchyni. Tím vznikla zcela rovná plocha,navíc to ta deska opravdu perfektně zpevnila a vyrovnala hloubkové rozdíly jednotlivých skříněk. Jak už bylo psáno dříve, můžu tam jednou bourat třeba prase. Z toho jednoznačně plyne,že nemůžu a ani nechci stavět rovinu +-0 už na této desce. Jednak se tam od skříněk nedostanu a jednak počítám ze vším, tedy i co kdyby se muselo s kolejištěm pohnout. Na té pracovní desce by to bylo nereálné. Takže beru to jako že mám "klasický" stůl a na něm teprv budu budovat výdřevu pro rovinu +-0. Proto jsem se ptal jaký jsou ideální výšky jednotlivých pater vč. těch montážních částí.
Řekněme, že vymyšlený to mám takhle. Z překližky 10mm nechám nařezat díly 10-15cm široké a 50-60dlouhé a z nich pak sešroubuji rastr na velikost dané plochy. Podobně jako se to dělá u modulů akorát ve vetším. No ta šíře 10-15cm by snad mohla stačit pro montáž přestavníků a jiných elektro blbin. No z vrchu to pak buď celý zaklopím,nebo vyřežu jen kolejové cesty. to až podle konkrétního návrhu. Pak eventuálně stoupání do dalšího patra,který bude tvořeno zcela stejným způsobem jako patro 0. Spojení jednotlivých rovin asi dle návrhu a nebo se mě líbilo použití těch závitových tyčí. Dá se to tak pěkně vyladit do roviny.
Zapomněl jsem poznamenat,že od vrchu pracovní desky ke spodku vitríny nebo horní skříňky je 85cm. Takže pokud by chtěl Milan čarovat,místa je tam asi dost.
Uvažoval jsem i o tom udělat kolejiště z jednotlivých dílů,protože jsme však dveře změnili na šíři 60cm a doma jsem byl ujištěn,že pokojích mám až do smrti "pronajat" myslím,že to je zbytečné. Navíc těma "šedesátkama dveřima" ven stejně nedostanu nic.
Takže asi takhle to mám v hlavě. Pokud máte jiné nápady sem s nima.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pát 06 úno, 2015 11:48 am

Tomáš píše:Vycházím teď z této zprávy.
musím změnit původní můj projekt,protože u mne nad tym skryťákem,povedou v různých výškách dvě tratě.Proč by se to mělo měnit? Nevychází to? Je to moc komplikované? Dá se to poskládat líp?

Pro mne to není komplikované,já jsem v pohodě.Problém je u tebe,reklamuješ přístup do skryťáku.Jedině co mohu,ty dvě tratě co nejvíce nasměrovat ode zdi,aby aspoň vznikla přístupová kapsa seshora do skryťáku,ale pouze bude dostupná jen pro část skryťáku.
Pochopil jsem,že máš obavy ze skrytých prostor,protože máš k ním špatný přístup.Takže co s tím :?: Jedině co se mohu pokusit zkombinovat svůj návrh s návrhem od Jiřího.To znamená,že by jsi měl přístup ke skryťáku,ale za kulisou a zbytek jako stanice vedení tratě i ten kousek dvojkolejné tratě.Zde ale počítej s více tedy rovin.Jinak to prostě nejde. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod chameleon » pát 06 úno, 2015 1:51 pm

Tak už tu MDF chápu :wink: Tak v tom případě můžeš i do té MDF vyříznout velké otvory, nechat třeba jen 10cm MDF na krajích a spojích skříněk, aby ti je držela dohromady. Těmi otvory se pak dobře dostaneš ke skrytým částem. Jelikož ta MDF bude nosná, tak by ti možná i stačilo dělat jen žebra (z překližky, ale třeba i z kartonu) - když to už nebudeš nidky stěhovat, tak se nemusíš dělat s bytelnou konstrukcí jako u modulů/segmentů. Ušetříš dost peněz za konstrukci. Chce to teď vyčkat na Milanův návrh, jak ta krajina vlastně bude vypadat :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pát 06 úno, 2015 3:33 pm

Tak moment. To jsme se špatně pochopili. Ja nereklamoval skryťák kvůli špatnému přístupu to rozhodně ne. Ani z hlediska konstrukčního. Na to pozor!
Já jsem pouze psal,že namám rád když vlak jede drtivou většinu své cesty někde neviditelně v tunelu. Že mi za to nadávaj děti,že ho málo vidí. Mě by vyhovovalo kdyby tak 70% mohlo být vidět a 30% v tunelu. Nebo i 60 na 40 to je jedno,ale aby nebylo vidět jen stanici a metr trati a zbytek pěkně pod povrchem.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pát 06 úno, 2015 4:34 pm

Jenom to :o :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pát 06 úno, 2015 4:55 pm

Ano nic víc,nic míň. Zmiňuji se o tom i v jiných tématech. Byl jsem z mladým na výstavě. Moc ho to nebavilo,pač vlak byl furt v díře. I když se střídali tuším 4 soupravy
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pát 06 úno, 2015 4:57 pm

Tak tomu rozumím.Proto jsem i já začal na návrzích kolejišť co nejvíce odkrývat širou trať,kde to šlo :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pát 06 úno, 2015 5:40 pm

No tak jsem rád že jsme si vyjasnili jak se věci mají. Ano s tím souhlasím..... Kde to šlo..... Chápu že ne vždy to jde. A proto si na modelu tím tunelem mužem pomoct.

Jinak taky jedna technická, pokud by někde chyběly nějaký ty cm na šíří není problém to rozšířit. Tak jak jsme si to řekli u pravé strany pod oknem
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pát 06 úno, 2015 5:46 pm

Jo :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » sob 07 úno, 2015 8:27 am

Ještě jste se ptali na velikost té rotundy. Nakresleno to přesně není,ale rozměry jsem měřil přesně na budově. :D
Přílohy
toč.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » čtv 19 úno, 2015 7:26 pm

Tak vitríny jsou hotové.
Jsem spokojen. Dostatek místa byl hlavní cíl. Teď je ještě všechny osvětlit.


http://tauvec.rajce.idnes.cz/VLACKARNA#DSCN4472.jpg


http://tauvec.rajce.idnes.cz/VLACKARNA#DSCN4473.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Barbucha » čtv 19 úno, 2015 8:23 pm

Výstavka bude hezká, to jo. Ale jestli jede vlak v díře, nebo ne, tak do toho si kecat nenechám :-).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod brudr » čtv 19 úno, 2015 8:54 pm

Ty vitríny ti udělaly kde?Co stály? :wink:
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pát 20 úno, 2015 2:51 am

Ty vitriny jsou samo-domo. Stačí si nechat nařezat příslušné lamino. Celkem 5 dílců. Šíře 10cm. Délka a výška je na tobě. Pak to sešroubuji a ohranim. Pak dám zada ze sololaku. Navrtáváni direk pro držáky polic je pakárna. Přidat lišty na skla a je hotovo.
U sklenáře nechám nařezat police a krycí skla a je hotovo.
Cena je vyšší díky ceně skla. Čtyři ty vitriny příjdou na skoro 5tis.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pát 20 úno, 2015 11:22 am

Tomáši,jestli budeš chtít prezentovat do budoucna své navržené kolejiště,budeš muset mé návrhy tvého kolejiště,vkládat sám zde do svého tématu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tempotaxi a 1 návštěvník