Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod MIKO-VLAKY » čtv 15 led, 2015 11:11 pm

Tak že by až napodruhé?
Omlouvám se, ale nějak to v PDF neumím správně odeslat a pak tady plýtvám plochou...
MK
Naposledy upravil MIKO-VLAKY dne sob 17 led, 2015 9:45 pm, celkově upraveno 7
Milan Kovářík
HO (III. epocha)
http://www.miko-vlaky.cz
Uživatelský avatar
MIKO-VLAKY
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 01 kvě, 2014 10:26 am
Bydliště: Husinec

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod Barbucha » čtv 15 led, 2015 11:22 pm

O.T.
Když maluju narychlo obrázek do fóra, tak ho sejmu v CADu PrintScreen a vyříznu v editoru, přijde mi to nejjednodušší. S jpg se líp pracuje…
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod MIKO-VLAKY » čtv 15 led, 2015 11:28 pm

Já se polepším a budu ořezávat, Barbucho !
MK
Milan Kovářík
HO (III. epocha)
http://www.miko-vlaky.cz
Uživatelský avatar
MIKO-VLAKY
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 01 kvě, 2014 10:26 am
Bydliště: Husinec

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod Barbucha » čtv 15 led, 2015 11:32 pm

Tak jsem to nemyslel. Mně to taky došlo, až když jsem tiskl PDF, nastavoval měřítko ve výkresovým prostoru a pak převáděl PDF do JPG :roll:. To nebyla kritika, jen návod k použití.

Možná bych se tu stanici tam snažil dát úhlopříčně, člověk získá cenné centimetry navíc. Je to relativně hodně místa, ale málo na H0.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod Sandy » pát 16 led, 2015 7:17 am

milan ferdián píše:
mpirkl píše:Koleje Piko A-gleis

Toto kolejivo chtěl použít při stavbě svého kolejiště Petr Zatrepalek.Vím co jsem se já natrápil,hlavně sestavou zhlaví stanice,díky pseudo obloukovým výhybkám.Ty lze použit,jen v kombinaci s nimi,ale ne s ostatními výhybkami.Petr po rozumné úvaze kolejivo vyměnil za TILLIG/ELITE/HO.

No, tak to jste dost nešikovní..... :roll: Tady je nám neustále předkládáno, že existují flexi koleje, které vyřeší vše!? :D
Sandy
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 16 led, 2015 7:31 am

Sandy píše:
milan ferdián píše:
mpirkl píše:Koleje Piko A-gleis

Toto kolejivo chtěl použít při stavbě svého kolejiště Petr Zatrepalek.Vím co jsem se já natrápil,hlavně sestavou zhlaví stanice,díky pseudo obloukovým výhybkám.Ty lze použit,jen v kombinaci s nimi,ale ne s ostatními výhybkami.Petr po rozumné úvaze kolejivo vyměnil za TILLIG/ELITE/HO.

No, tak to jste dost nešikovní..... :roll: Tady je nám neustále předkládáno, že existují flexi koleje, které vyřeší vše!? :D

To nebylo nešikovnosti,ale geometrii kolejiva,respektive pseudoobloukovými výhybkami od výrobce PIKO A-Gleis.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod Sandy » pát 16 led, 2015 7:40 am

Milane, já vím! To bylo jen takové pošťouchnutí :P
Sandy
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 16 led, 2015 7:43 am

Sandy píše:Milane, já vím! To bylo jen takové pošťouchnutí :P

:lol: :lol: :lol: :lol:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod mpirkl » pát 16 led, 2015 11:17 am

MIKO-VLAKY píše:Obrázek

Tak že by až napodruhé?
Omlouvám se, ale nějak to v PDF neumím správně odeslat a pak tady plýtvám plochou...
MK



Děkuji za tip. Vypadá to zajímavě :)
mpirkl
 
Příspěvky: 29
Registrován: pát 09 led, 2015 6:39 pm

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 16 led, 2015 11:42 am

No teď budu já za šťourala :D .Dvojkolejka pravé zhlaví-dobrý/levé zhlaví - třeba přehodit anglickou s horní jednoduchou.

x---------3a----------LW----------------3---------
-------------------AW--------------------1---------
--------------LW-PW--------------------2--------
......................vratný oblouk-----4-----
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod mpirkl » ned 18 led, 2015 7:27 pm

Tak jsem během nabitého víkendu našel chvilku a zapracoval jsem trochu na Wintracku a stvořil prozatím jednoduchý návrh. 3D pohled zatím nedávám,protože ještě nemám nastavený výšky kolejí. Nakonec jsem se rozhodl i pro skryté nádraží ,které budu pod viditelným hlavním a přibude i vratná smyčka. Prozatím ještě také nejsou zakresleny. Budete-li mít jakékoliv připomínky k "viditelné části" budu jen rád :)
Přílohy
návrh 1.PNG
mpirkl
 
Příspěvky: 29
Registrován: pát 09 led, 2015 6:39 pm

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod Barbucha » ned 18 led, 2015 7:35 pm

Nojo, to už je něco, nad čím se dá bavit. Odbočení do koncové by mělo jít přes angličana a přidat výhybku ze sousední koleje, Aby se dalo jezdit ze dvou kolejí do vedlejší. Ještě by to chtělo trochu naznačit, kde by měl být skryťák s návazností na viditelnou část.
Pak už se doladí provozní záležitosti podle epochy provozu. Nádražní budova, sklad, vlečka(?) a podobně.

Ještě to má jedno úskalí, dá se na tom pracovat z obou stran? Do 1.3 m šířky se bez montážního otvoru nedá dosáhnout. Maximum pro dlouhány je 1.1 m.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod mpirkl » pon 19 led, 2015 12:55 am

Barbucha píše:Nojo, to už je něco, nad čím se dá bavit. Odbočení do koncové by mělo jít přes angličana a přidat výhybku ze sousední koleje, Aby se dalo jezdit ze dvou kolejí do vedlejší. Ještě by to chtělo trochu naznačit, kde by měl být skryťák s návazností na viditelnou část.
Pak už se doladí provozní záležitosti podle epochy provozu. Nádražní budova, sklad, vlečka(?) a podobně.

Ještě to má jedno úskalí, dá se na tom pracovat z obou stran? Do 1.3 m šířky se bez montážního otvoru nedá dosáhnout. Maximum pro dlouhány je 1.1 m.



Díky za info ,poupravím to.
Návaznost na skryté nádraží budu muset nastudovat. Moje představa je asi taková ,že bude umístěno přímo pod hlavním nádraží a odbočky do něho budou v obou tunelech. Z jednoho se najede a druhým vyjede.
Co se týče práce na panelu ,tak jsem uvažoval o dvou variantách.
První varianta je, že by uprostřed panelu byl montážní otvor ,který by se během provozu zakryl „deskou s krajinou“.
Druhá varinta je ,že by „eLková část“ byla modul a při práci v zadní části bych ji jednoduše odpojil. Na zdech by byli pojezdy a celí panel bych jednoduše odsunul a mohl pracovat v zadní části. Něco jako „šuplík“

Jakmile nastuduji výšky kolejí ve Wintracku ,tak návrh poupravím a hodím to sem i s 3D pohledem
mpirkl
 
Příspěvky: 29
Registrován: pát 09 led, 2015 6:39 pm

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod Barbucha » pon 19 led, 2015 8:23 am

mpirkl píše:Co se týče práce na panelu ,tak jsem uvažoval o dvou variantách.
První varianta je, že by uprostřed panelu byl montážní otvor ,který by se během provozu zakryl „deskou s krajinou“.
Druhá varinta je ,že by „eLková část“ byla modul a při práci v zadní části bych ji jednoduše odpojil. Na zdech by byli pojezdy a celí panel bych jednoduše odsunul a mohl pracovat v zadní části. Něco jako „šuplík“


Nejde jen o samotnou montáž, ale podle pana Murphyho se na tom nejméně dostupném místě budou vykolejovat vlaky, i kdyby to byla naprostá rovina :-).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

Příspěvekod sidlo » pon 19 led, 2015 5:02 pm

Levé koncové nádraží. Stoupání bude vycházet příliš prudké. Stanice je moc krátká. Po doplnění výhybek nutných pro objetí lokomotivy zbyde velmi krátká staniční kolej.
Tu dvojkolejku bych navrhoval zrušit. Je na ní málo místa. Na pravém zhlaví chybí kolejová spojka.
Držel bych se osvědčených schémat, např 6. téma http://mujweb.cz/masinky2003/navrh_kolejiste.html
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tempotaxi a 2 návštevníků