Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 04 led, 2015 12:23 pm

Myšpulín: abych pravdu řekl, tak jsem nad tím tak trochu přemýšlel, ale nijak obzvlášť jsem se tím nezabýval. Každopádně je dobře, že a tuto problematiku upozorňuješ. Zeptám se možná hloupě, ale přece. Ty by jsi měl řešení ?? Jelikož na spojky před halou není místo, tak nevím jak to vyřešit. Tedy přesněji řečeno mne nic nenapadá.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Vladimír_B » ned 04 led, 2015 12:41 pm

Michale pěkné, druhou přesuvnu bych tam nedával.
Myšpulín: právě tohle bylo záměrem, aby se dalo objíždět pouze na 3. a 4. koleji od spodu, aby to byla větší sranda. Akorát se bude muset posunout spojka 3.-4. kolej více doprava, aby se do hranic na třetí koleji vešla ypsilona, nebo aspoň Wapka.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Myšpulín » ned 04 led, 2015 1:30 pm

Vladimír_B píše:Michale pěkné, druhou přesuvnu bych tam nedával.
Myšpulín: právě tohle bylo záměrem, aby se dalo objíždět pouze na 3. a 4. koleji od spodu, aby to byla větší sranda. Akorát se bude muset posunout spojka 3.-4. kolej více doprava, aby se do hranic na třetí koleji vešla ypsilona, nebo aspoň Wapka.

Však právě. Takhle na té spojce není místo a musel by až na 1. a 2. od spodu. Asi jsem to napsal blbě (... Sice tam máš spojku, ale na ni se skoro nic nevejde ...), ale o to mi šlo.

Na Michalově příspěvku (od mizl » pátek, 2. 1. 2015, 1:14) na předchozí stránce to již bylo dobře, jen tam byla možná zbytečná ta 3. od spodu zaústěná na přesuvnu, ale od toho se uteklo novým návrhem. Nejsem odborník, ale ten návrh, o kterém píši, se mi líbil víc než tento poslední.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 04 led, 2015 2:25 pm

A co si udělat část skutečného depa, ke se "Ypsylonky" opravují? V Brně Horních Heršpicích se toto dělo na spodní hale - ta vpravo). Samozřejmě to můžeš prohodit nebo použít obě, to už je na tobě... A těch vozů se tam za sebe vejde dost, minimálně tři (dlouho jsem tam nebyl)...

http://mapy.cz/s/f12J
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 04 led, 2015 6:44 pm

Mysleli jste nějak takto ??

14.1 - Návrh - žoska_Vladimír_B.jpg


Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Myšpulín » ned 04 led, 2015 7:19 pm

Ano. Třeba takto.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 04 led, 2015 7:50 pm

Myšpulín píše:Ano. Třeba takto.


.. a jak další nápad ??

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod fulda » ned 04 led, 2015 8:45 pm

Ty Michale, ty pořád chceš zajíždět za tu zeď a nikdo neví co je za zdí.
A taky jaká je probouratelnost?
že by jsi tam třeba zajížděl posuvnou, nebo segmentovou točnou...
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 04 led, 2015 9:05 pm

fulda píše:Ty Michale, ty pořád chceš zajíždět za tu zeď a nikdo neví co je za zdí.

Viz. : viewtopic.php?f=1&t=4773&start=90#p114437 . Skryté, neboli servisní nádraží bych zachoval.

fulda píše:A taky jaká je probouratelnost?

Zeď je ze sádrokartonu s jedním záklopem na každé straně. ( Hlavně zde neřešte počet záklopů :wink: )

fulda píše:že by jsi tam třeba zajížděl posuvnou, nebo segmentovou točnou...

nápad není špatný, ale myslím, že komplikovanější. Proříznout tunel je jednodušší :wink:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 05 led, 2015 2:40 pm

No nevím, ale v Žoskách se většina vnitřního posunu včetně natahování na přesuvnu prováděla pomocí vrátků - navijáků. V plzeňském OVU (bývalá ŽOS) prase nevjíždělo ani na přesuvnu. Proto byly přesuvny dlouhé 25 m (na Y) Původní vnitřní přesuvna byla dokonce jen 15 m a prodlužovala se v 60 - tých letech. Další posun v halách probíhal pomocí řetězů v podlaze a "vozíků (pejsků) s lanem, které táhly vůz.
Lokomotiva posunovala pouze na vlečce před přesuvnou a s nákladními vozy s jednotlivými materiály (kola, dvojkolí, ocel, barevné kovy, dřevo, textil, chemie, atd.)
Postupně se přecházelo na nákladní auta.
Co mi ještě trochu nesedí je uspořádání. Při opravách, byla pracoviště uspořádána tak aby vůz plynule projížděl jednotlivá pracovní místa pokud možno jedním směrem, i proto byly přesuvny dvě. Předtím než vůz vjel do haly byly vyčištěny WC (proto se zřídila tzv. Serhala ), před jejím zřízením se stávalo, že zamrzlé záchody postupně vytékaly. Následoval rozmrazovací box, myčka, demontáž baterií, odstrojení interiérů. Zařízení, která byly demontována se opravovala a repasovala, minimum celků se pořizovalo nových. Poté následovala hříž a stání se zvedáky, kde se vyvazovaly podvozky a vůz byl usazen na podvaly (montážní podvozky).
Podvozky se přesunuly zpět na hříž (zepředu se navážely podvaly) a přes druhou kolej a malou přesuvnu (5m - na 2 podvozky) do podvozkárny. Tam byly umyty - a kompletně rozebrány jednotlivé součásti byly opraveny či vyměněny součástí a následně sestavení a lak. Na podvozkárnu přímo navazovala kolovka (v jedné hale).
Vůz mezitím pokračoval přes další pracoviště se zvedáky - odstrojení spodku včetně brzdových rozvodů a výstroje, následně odstranění všech nekovových částí skříně příčky, výplně a vyvařování prorezlých či poškozených částí, holá skříň pak putovala do tryskače a lakovny. Po laku se začal celý vůz montovat zpět v opačném pořadí (na jiných pracovištích). Vnitřní kabeláž, truhlárna, montáž dveří a oken, montáž spodku - převaz z podvalů na opravené podvozky. Po zavázání montáž interiéru - sedadla police, lampy, vypínače, popelníky atd. Pak písmomalíři (popisy) a elektrozkušebna. Zkrátka taková pásová výroba, kde se dělalo na 3 směny 300 vozů měsíčně. Takový objem půjde v modelu ztvárnit těžko, ale aspoň princip by měl být zachován, aby se s vozem nemuselo šíbovat sem a tam.
No jo to jsem nějak rozepsal, ale třeba se to bude někomu hodit...
Možná bych v hloubi starých dokumentů vyštrachal nějaké plány.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod sidlo » pon 05 led, 2015 5:34 pm

mizl píše:Skryté, neboli servisní nádraží bych zachoval.


Pokud zamýšlíš zachovat skryté nádraží, tak potom bych se držel klasiky a udělal normální koncovou stanici s jedním stáním pro lokomotivu a jednou vlečkou. Pokud to tedy nepovažuješ za příliš kacířskou myšlenku.

Takový Javorník ve Slezku http://mapy.cz/zakladni?x=17.0176384&y= ... e%20slezku je úplně ideální vzor pro modelování.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod MirekTT » pon 05 led, 2015 5:58 pm

Je zajímavé sledovat, jak se návrh dostal od roztomilé koncové staničky až k maximálnímu možnému zakolejení dané plochy. Moc to nesleduju textem, spíše jen ty obrázky, ale ten vývoj, kdy se poprvé ve staničce místo vlečky objevila správkárnička s mini přesuvničkou až po tuhle "gigaringhoferku", je celkem zajímavý. :D
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » pon 05 led, 2015 6:51 pm

sidlo píše:Pokud zamýšlíš zachovat skryté nádraží, tak potom bych se držel klasiky a udělal normální koncovou stanici s jedním stáním pro lokomotivu a jednou vlečkou. Pokud to tedy nepovažuješ za příliš kacířskou myšlenku.

Takový Javorník ve Slezku http://mapy.cz/zakladni?x=17.0176384&y= ... e%20slezku je úplně ideální vzor pro modelování.


Děkuji za návrh. Ačkoliv se to pro mnohé může jevit jako zvláštní, nebo divné, či nepochopitelné, tak klasika není to co hledám a o co se tu snažím.

MirekTT píše:Je zajímavé sledovat, jak se návrh dostal od roztomilé koncové staničky až k maximálnímu možnému zakolejení dané plochy. Moc to nesleduju textem, spíše jen ty obrázky, ale ten vývoj, kdy se poprvé ve staničce místo vlečky objevila správkárnička s mini přesuvničkou až po tuhle "gigaringhoferku", je celkem zajímavý. :D


V jakém slova smyslu ? :mrgreen:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Petr Šimáček » pon 05 led, 2015 7:20 pm

,,Takový Javorník ve Slezku http://mapy.cz/zakladni?x=17.0176384&y= ... e%20slezku je úplně ideální vzor pro modelování." Promiňte Mizle, že Vám to zde plevelím a prosím admina po případné odpovědi o smazání. Zaujal mě ve fotomapě Javorníku ten stojící/vjíždějící/odjíždějící vlak se dřevem, který je ať měřím jak měřím delší než stanice...Část vozů ložená, část ne, dvě loko...Tušíte někdo, se tam vlastně děje? :) Posun, nakládka, vlakotvorba (mimo stanici) :?: Díky....
HO, konec 1. + začátek 2. epochy v českých zemích
Petr Šimáček
 
Příspěvky: 70
Registrován: úte 30 pro, 2008 3:55 pm
Bydliště: Praha

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod JanoH0e » pon 05 led, 2015 7:34 pm

Peter Š. - nič mimoriadne. Ak sa pozrieš na plán stanice, zistíš, že koľaj 1a, pokr. dopr. koľaje 1, je manipulačná, kde sa nakladá drevo. Dĺžka cez 100 m. Preto sa ti zdá,, že vlak je dlhší ako dopravná koľaj. Ale nie je tomu tak.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků