Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Myšpulín » čtv 01 led, 2015 7:30 pm

Nemáš možnost prohodit loko a vůz na přesuvně. Znamená to s ním vyjet až na tu vjezdovou kolej, tam objet a zase zpět na přesuvnu.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod jafobe » čtv 01 led, 2015 8:55 pm

no možná by to spravili dvě vyhybky ... dovolil jsm si to trochu poupravit ... přidat dvě vyhybky posunout přesuvnu o kus vpravo a zkrátit halu ... i když by možná stačilo nechat jen kratší kolej před halou venku, čímž by se dal vagón na přesuvně objet a nemuselo se to řešit na dvou kolejích přijímacího nádraží před vjezdem na přesuvnu, jen by to už nebyli takové posunovací puzle
13.1 - Návrh - žoska_Vladimír_B.jpg
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 01 led, 2015 9:19 pm

Michale, já Tě plně chápu s těmi Ypsilony, ale čistě nákladní ŽOSka je pouze ku prospěchu celého návrhu. Myšleno: navrhni si to na délku Wapek (Rajek...). Př. nalevo od přesuvny na dvě Wapky, přesuvna Wap + T334.0, před halu Wap, do haly dva Wapy. Prostě by to lépe vypadlo + máš více místa na volnou skládku s portálovým jeřábem. A teď přichází ten fór. Nikdo Ti přeci nemůže zakázat si prohánět po ŽOSce, resp. opravovat v ŽOSce, Ypsilony a patra! Akorát se ti k nim na přesuvnu nevejde další mašina. A to je jediné mínus. Použiješ tedy ruční posun (modelový vrátek :D ) , nebo dvě mašiny. A v hale na kolej místo dvou Wapů/Rajek/kotlů/tří Zetek prostě postavíš jednoho Ypsilona. A je vyřešíno. :wink: Tak to aspoň zkus nakreslit podle výše uvedeného Wapkového klíče a pak si ty návrhy porovnej. Bude to vypadat lépe (ta "nákladní žoska"). Lepšíš se s každým návrhem. :wink:
K přesuvnám. Přesuvna o délce 37 metrů je až věc 21. století - Škoda Plzeň, Žos Plzeň a Šumperk 25 metrů, Vagónka Studénka 28 metrů... Samozřejmě si můžeš udělat jak dlouhou přesuvnu budeš chtít. :wink:
Méně známou skutečností jsou přesuvny ve správkárnách výtopen, tak jako v Meziměstí http://kolejiste-tt.blog.cz/1104/depo-mezimesti-podruhe anebo v Hradci Králové http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=5376 od 59. fotky. To je prostě superlativ. Strašně se mi líbí a interiér hradecké správkárny Ti může být předobrazem pro vozovku... A na délku cca 8cm, což stačí na 2n vozy, podvozky a třeba i můžeš ztvárnit zásobovací vozík (samodomo konstrukci, nebo prvorepublikový traťovácký vlek...).
Váha by měla, či spíše musí být pod střechou. Není to váha co váží celý vůz najednou, ale zváží každé kolo zvlášť! Vypadá to jako hromada mechanických decimálek nesoucí koleje s vagonem. :D
Myšpulín: ano, chce to přidat tuhle černou spojku:
návrh_žoska_Vladimír_B_v1.jpg
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » čtv 01 led, 2015 9:32 pm

Bohouš byl rychlejší, ale měl jsem stejný nápad se spojkou jako on. Na spojku by se dal použít angličan. Vyzkouším ...

Idea vrátku je v celku hezká, ale jak jí vyrobit do funkčního stavu v modelu. Každopádně vzorec s Wapkami zkusím a porovnám.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 01 led, 2015 9:51 pm

Ypsilonový problém se dá nakonec elegantně vyřešit i s krátkou přesuvnou:
návrh_žoska_Vladimír_B_v3.jpg
Přidala by se spojka před přesuvnu a rozšířila by se hala vozovky o původně zamýšlenou zásobovací kolej. Teda pokud Ti bude stačit, že ten Ypsilon můžeš zavést pouze na jedno stání? Nakonec větší vozovka vypadá lépe, kolosálněji. :D Aneb vyřešíme cokoliv. :lol:
Naposledy upravil Vladimír_B dne čtv 01 led, 2015 9:58 pm, celkově upraveno 1
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » čtv 01 led, 2015 9:58 pm

:lol: ....

Tam mne napadlo co spojit oba poslední návrhy dohromady s tím, že by zásobovací kolej zůstala ??? Je to pouze nápad

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 01 led, 2015 9:59 pm

Zkus, čím více návrhů, tím lépe. Aspoň budeš mít z čeho vybírat. :wink:
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 01 led, 2015 10:07 pm

Vladimír_B píše:Zkus, čím více návrhů, tím lépe. Aspoň budeš mít z čeho vybírat. :wink:

anebo se v tom ztratí a bude mít rozhodovací paralýzu. :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » čtv 01 led, 2015 11:14 pm

zkusil jsem malou změnu a malý kompromis. Skloubit oba dva návrhy dohromady. Zkrátil jsem myčku/lakovnu, hlavní přesuvnu a po vložení výhybky na první výjezd z haly se mi prodloužily všechny výjezdy. Tím se na ně vejde více čekajících vozů. Další možností je prodloužit halu od druhého výjezdu výš. Značeno čárkovaně.

13.2 - Návrh - žoska_Vladimír_B.jpg


Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Myšpulín » pát 02 led, 2015 10:31 am

Vladimír_B píše:Ypsilonový problém se dá nakonec elegantně vyřešit i s krátkou přesuvnou:
návrh_žoska_Vladimír_B_v3.jpg
Přidala by se spojka před přesuvnu a rozšířila by se hala vozovky o původně zamýšlenou zásobovací kolej. Teda pokud Ti bude stačit, že ten Ypsilon můžeš zavést pouze na jedno stání? Nakonec větší vozovka vypadá lépe, kolosálněji. :D Aneb vyřešíme cokoliv. :lol:

Obávám se, že tento návrh opět neřeší problém objetí. Ten Michalův poslední ano.

Michale, mě se to líbí. Nejsem na to však odborník. Když na to kouknu, tak by se to mnou požadované objetí provádělo na páté koleji vpravo (místo na vůz tu snad je) a loko po čtvrté. Pak by teoreticky nemusela být přesuvna až na šestou kolej (ale asi může být). Pokud by šestá byla v kuse až ke šturcu, byl by třeba dobrý hlavolam "A teď potřebujeme z šesté vůz, co je úplně vlevo vzadu u šturcu do haly", když je šestá plná až po námezník. Ale ať se k tomu vyjádří Vladimír.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod rendo » pát 02 led, 2015 10:46 am

Michal...uz to moc kombinujes!Ak to ma bit ZOS-ka,tak tam urcite nemoze bit takto!(myslim anglicany za sebou)Nejaky cas som robil v ZOS Vrutky.Tam je presuvna podobne ako ti Vladimír_B nakreslil plan.Ber to v dobrom.
rendo
 
Příspěvky: 190
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Vladimír_B » pát 02 led, 2015 12:46 pm

Mě se nelíbí ti dva angličani za sebou. Už mi to přijde jako zbytečně velký ranžír. U tohoto návrhu bych protáhl tu halu, jak jsi nabízel. A pokud se vrátím ke svému poslednímu návrhu, tak problém objíždění se dá vyřešit posunutím spojky 3. - 4. kolej více doprava za cenu zkrácení jedné koleje v hale, jako u Michala. Ale vešel by se na tu kolej do haly osobní vůz?
Další možností je úplné přepracování návrhu. :D To aby v tom nezačal být ještě větší zmatek :D
ŽOS-Michal.jpg
Nakonec můžeme vozovku zkrátit o jednu kolej od spodu, takže by měla jen 5 kolejí v hale a máme další šturc na odstavování. Místo na objíždění tu taky je a nakonec mi tenhle pravý rozplet přijde takový elegantnější. Pravou stranu si můžeš udělat dle libosti. Já jsem zachoval pár šturců, venkovní sklad, rampu a kolej do podvozkárny. Tím nám přibydou vnitropodnikové přepravy podvozků do a z vozovky třeba na starém vnitropodnikovém Pao (...).
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » sob 03 led, 2015 9:52 pm

Hmm ...

Přepracovaný návrh je taky zajímavý. asi si dám chvilku pauzu, abych to vše strávil :wink:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 04 led, 2015 12:35 am

Nebyl bych bych to já, aby mi přepracovaný návrh nedal spát. Sice jsem psal, že si nechám oddych, ale musel jsem samou zvědavostí, návrh překreslit do WinTracku, abych zjistil, jak to vychází. V rámci provozu jsem umístil do kolovky a podvozkárny přesuvnu. Ale jak se na ní dívám, tak je tam spíše nesmyslná. No, posuďte sami:

13 - Návrh 2 - žoska_Vladimír_B.jpg

Opět se do opravárenské haly vejde jedna "Y"nka.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Myšpulín » ned 04 led, 2015 11:18 am

Michale, asi se stále opakuji, ale jak hodláš objet vůz na přesuvně, aniž bys ho vystrčil až na ty dvě spodní koleje? Vůz stojí např. vpravo od přesuvny a ty ho chceš strčit nalevo, tj. loko, která stojí na přesuvně vlevo vedle vozu (vytáhla sem vůz) se musí dostat doprava, aby mohla vůz na levé koleje zatlačit. Sice tam máš spojku, ale na ni se skoro nic nevejde (aspoň tak se mi zdá). Uvažuješ nad tímhle vůbec nebo to nechceš řešit, abych tady pořád neplevelil. Díky za vysvětlení.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků