
Moderátor: Michal Dalecký
arcade píše:Na strankach MTB je opat dalsi model Kocura v faze pripravy. Ide o CD verziu ( ale taketo farebne prevedenie tam uz je, jedine ak by islo o model s prelismi ), alebo o dalsiu CSD verziu? Nemate viac info?
http://mtb-model.com/pages/product_vypisH0.php
A2C píše:Ja by som si to tipol na napájanie motora.
totiž ako by som to povedal, ja som tých dekodérov poodpaloval zopár a vždy keď som odpálil skratom napájanie motora cez vstup do koľají chovalo sa to rovnako, keď som odpálil napájanie svetiel alebo iné funkcie nebol problém prevádzkovať mašinu ako takú samozrejme iba dotknuté funkčné výstupy nefungovali.
arcade píše:Na strankach MTB je opat dalsi model Kocura v faze pripravy. Ide o CD verziu ( ale taketo farebne prevedenie tam uz je, jedine ak by islo o model s prelismi ), alebo o dalsiu CSD verziu? Nemate viac info?
http://mtb-model.com/pages/product_vypisH0.php
mikinko píše:Tak dnes vyšiel trochu čas a som sa pustil do mojho kocura. kompletne som ho rozobral a prekontroloval elektricke časti lokomotivy. Musím uznať, že je to urobené v pohode, plošák je čistý, pekna spracovaný a zastriekaný proti skratu. Navyše je medzi lakovaným rámom (ktorý je v tejto lakovanej podobe sám o sebe nevodivý) a plošákom vylejzrovaný kartónový diel na odizolovanie. Takže z polšáku určite nič neuniká. Napájacie vodiče aj svetlá sú urobené rovnako spoľahlivo a tiež tam nič nemôže prerážať. Takže jediné miesto ktoré zostalo sú tie vodiče k repráku - to asi fakti nie je to úplne pavé orechové (aj keď za bežných podmienok by nemal byť problém - vodiše sú smaltované a rám je lakovaný, na druhej strane umiestnenie je také, že existuje pravdepodobnosť poškodenia izolácie pri skladaní/nasadzovaní kasne modelu.
No, a keď som to už mal celé rozobraté, tak som zhodil aj podvozky a vyriešil som kývanie modelu. Nalepil som dištančné plastové pásiky 0,5mm hrúbky na rám k podvozku pod dlhšým predstavkom (lepiť len pod jeden podvozok, aby lokomotíva vôľou druhého podvozku mohla spoľahlivo filtrovať prípadné priečne nerovnosti). Pri testovacej jazde je všetko OK - model sedí na koľajách ako riť na šerbli, nekýve sa a ani nenakláňa. Takže zostáva už len vyriešiť tú kabínu rušňovodiča (keďže je to zatavované, bude s tým echt problém. Ale asi to vyriešim tak, že vo voľných chvíľkach namaľujem lept (len kabínka) a postavím si novú kabínku (ozaj, nemáte niekto nejaké slušné podklady na základe čoho by som to mohol namaľovať (okná, sklony, ....) ? Rád by som aby so sedelo fakt ako uliate ....Mám len knihu Motorové lokomotívy T466/T448, ale tam tie výkresy nie sú moc použiteľné ...
mikinko píše:Diky za tip, len z toho sa to namalovat nebude dat ... Pozitivom je vsak to, ze som nakreslil profil modelu MTB a po porovnani s profilom na vykrese sedi sklon sikmej casti strechy kapoty. To je zasadna informacia - takze staci fakt len upravit tie kabinky a mohlo by to byt OK. Ak by nesedel sklon, tak by sa zial kabinka nedala ziadnym sposobom na model napasovat, lebo by potom proporcne nesedeli ostatne casti kabinky ... No, ale na 100% uvidim, az sa mi podari vypatrat nejake pouzitelnejsie vykresy .... (kurna, keby som len vedel, kde som strcil tie vykresy z modelara, kde som mal aj tu T466.2-ku)...
mikinko píše:Tak dnes vyšiel trochu čas a som sa pustil do mojho kocura. kompletne som ho rozobral a prekontroloval elektricke časti lokomotivy. Musím uznať, že je to urobené v pohode, plošák je čistý, pekna spracovaný a zastriekaný proti skratu. Navyše je medzi lakovaným rámom (ktorý je v tejto lakovanej podobe sám o sebe nevodivý) a plošákom vylejzrovaný kartónový diel na odizolovanie. Takže z polšáku určite nič neuniká. Napájacie vodiče aj svetlá sú urobené rovnako spoľahlivo a tiež tam nič nemôže prerážať. Takže jediné miesto ktoré zostalo sú tie vodiče k repráku - to asi fakti nie je to úplne pavé orechové (aj keď za bežných podmienok by nemal byť problém - vodiše sú smaltované a rám je lakovaný, na druhej strane umiestnenie je také, že existuje pravdepodobnosť poškodenia izolácie pri skladaní/nasadzovaní kasne modelu.
No, a keď som to už mal celé rozobraté, tak som zhodil aj podvozky a vyriešil som kývanie modelu. Nalepil som dištančné plastové pásiky 0,5mm hrúbky na rám k podvozku pod dlhšým predstavkom (lepiť len pod jeden podvozok, aby lokomotíva vôľou druhého podvozku mohla spoľahlivo filtrovať prípadné priečne nerovnosti). Pri testovacej jazde je všetko OK - model sedí na koľajách ako riť na šerbli, nekýve sa a ani nenakláňa. Takže zostáva už len vyriešiť tú kabínu rušňovodiča (keďže je to zatavované, bude s tým echt problém. Ale asi to vyriešim tak, že vo voľných chvíľkach namaľujem lept (len kabínka) a postavím si novú kabínku (ozaj, nemáte niekto nejaké slušné podklady na základe čoho by som to mohol namaľovať (okná, sklony, ....) ? Rád by som aby so sedelo fakt ako uliate ....Mám len knihu Motorové lokomotívy T466/T448, ale tam tie výkresy nie sú moc použiteľné ...
mikinko píše:No, ak mas moznost, tak posli. A ak mas (mate) este nejake tipy, co by sa dalo hodit na lept (letne pluhy, ....) tak dajte vediet .... Skusim po veceroch cosi namalovat ....
mikinko píše:...vyriešil som kývanie modelu. Nalepil som dištančné plastové pásiky 0,5mm hrúbky na rám k podvozku pod dlhšým predstavkom ...
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Ala a 7 návštevníků