Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vvitty » stř 24 pro, 2014 9:19 am

Az bude cas tak to schvalne na jednom kuse promerim... ted musim delat neco jineho :-)
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod arcade » stř 24 pro, 2014 9:53 am

Na strankach MTB je opat dalsi model Kocura v faze pripravy. Ide o CD verziu ( ale taketo farebne prevedenie tam uz je, jedine ak by islo o model s prelismi ), alebo o dalsiu CSD verziu? Nemate viac info?

http://mtb-model.com/pages/product_vypisH0.php

index_H0_CD_742_034.png
index_H0_CD_742_034.png (21.15 KiB) Zobrazeno 5743 krát
arcade
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 03 led, 2012 5:53 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vypravecc » stř 24 pro, 2014 7:15 pm

arcade píše:Na strankach MTB je opat dalsi model Kocura v faze pripravy. Ide o CD verziu ( ale taketo farebne prevedenie tam uz je, jedine ak by islo o model s prelismi ), alebo o dalsiu CSD verziu? Nemate viac info?

http://mtb-model.com/pages/product_vypisH0.php

index_H0_CD_742_034.png


Mně se líbí ten ČSD a s tím úzkým žlutým pruhem, co teď vyšel. Akorát bych chtěl digitál se zvukem, ale tan zatím není k dispozici, tak neívm...........
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod fousek » stř 24 pro, 2014 9:44 pm

vypravěč: Digitál se zvukem je v režii prodejců. Pokud je analogová verze k dispozici ( a to teď už je), tak nic nebrání si zvukovou verzi objednat a v dohledné době i převzít.
fousek
 
Příspěvky: 515
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vrbav » sob 27 pro, 2014 12:18 am

A2C píše:Ja by som si to tipol na napájanie motora.
totiž ako by som to povedal, ja som tých dekodérov poodpaloval zopár a vždy keď som odpálil skratom napájanie motora cez vstup do koľají chovalo sa to rovnako, keď som odpálil napájanie svetiel alebo iné funkcie nebol problém prevádzkovať mašinu ako takú samozrejme iba dotknuté funkčné výstupy nefungovali.


V mojom Hektorovi som vymieňal pôvodný reprák za kocku Zimo a vymenil som aj pôvodné smaltované vodiče k repráku za klasické izolované.
Myslím, že práve tieto smaltované vodiče boli príčinou toho skratu....inak použitie tých smaltovaných vodičov v kovovom ráme na výstup repráka mohol navrhnúť len totálne čistý diletant....podobne ako rozoberanie a skladanie Bardotiek MTB, čo je totálna katastrofa......no proste MTB, čím nás ešte prekvapí...

...škoda, že ROCO nerobí Hektora a Kocúra....

IMG_6837.jpg
IMG_6837.jpg (53.97 KiB) Zobrazeno 6314 krát


IMG_6838.jpg
IMG_6838.jpg (49.45 KiB) Zobrazeno 6314 krát
Naposledy upravil vrbav dne sob 27 pro, 2014 12:40 am, celkově upraveno 2
vrbav
 
Příspěvky: 109
Registrován: ned 18 zář, 2011 8:52 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vrbav » sob 27 pro, 2014 12:41 am

Presne tak......

...smaltovaný drát je dobrý akurát tak do trafáka, kde sa nehýbe, resp. je impregnovaný lakom, ale nie do modelu, kde pri manipulácii môže dôjsť k poškodeniu smaltu a problém za 85€ je na svete...
vrbav
 
Příspěvky: 109
Registrován: ned 18 zář, 2011 8:52 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod radula63 » sob 27 pro, 2014 8:30 am

arcade píše:Na strankach MTB je opat dalsi model Kocura v faze pripravy. Ide o CD verziu ( ale taketo farebne prevedenie tam uz je, jedine ak by islo o model s prelismi ), alebo o dalsiu CSD verziu? Nemate viac info?

http://mtb-model.com/pages/product_vypisH0.php

index_H0_CD_742_034.png


V obou případech se jedná o ČD verzi. Rozdíl je hlavně v umístění výstražného pruhu. I když na obou je v šířce 60cm (přepočteno do skutečnosti), tak 742.034 má pruh posazený výše. Tj. .016 ho má přes světla, .034 až nad světly.
http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada= ... &cislo=742
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 42034a.jpg
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Colonel32 » sob 27 pro, 2014 3:02 pm

Může mít vyrobené výlisky do zásoby.
Colonel32
 
Příspěvky: 986
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vrbav » sob 27 pro, 2014 3:27 pm

mikinko píše:Tak dnes vyšiel trochu čas a som sa pustil do mojho kocura. kompletne som ho rozobral a prekontroloval elektricke časti lokomotivy. Musím uznať, že je to urobené v pohode, plošák je čistý, pekna spracovaný a zastriekaný proti skratu. Navyše je medzi lakovaným rámom (ktorý je v tejto lakovanej podobe sám o sebe nevodivý) a plošákom vylejzrovaný kartónový diel na odizolovanie. Takže z polšáku určite nič neuniká. Napájacie vodiče aj svetlá sú urobené rovnako spoľahlivo a tiež tam nič nemôže prerážať. Takže jediné miesto ktoré zostalo sú tie vodiče k repráku - to asi fakti nie je to úplne pavé orechové (aj keď za bežných podmienok by nemal byť problém - vodiše sú smaltované a rám je lakovaný, na druhej strane umiestnenie je také, že existuje pravdepodobnosť poškodenia izolácie pri skladaní/nasadzovaní kasne modelu.
No, a keď som to už mal celé rozobraté, tak som zhodil aj podvozky a vyriešil som kývanie modelu. Nalepil som dištančné plastové pásiky 0,5mm hrúbky na rám k podvozku pod dlhšým predstavkom (lepiť len pod jeden podvozok, aby lokomotíva vôľou druhého podvozku mohla spoľahlivo filtrovať prípadné priečne nerovnosti). Pri testovacej jazde je všetko OK - model sedí na koľajách ako riť na šerbli, nekýve sa a ani nenakláňa. Takže zostáva už len vyriešiť tú kabínu rušňovodiča (keďže je to zatavované, bude s tým echt problém. Ale asi to vyriešim tak, že vo voľných chvíľkach namaľujem lept (len kabínka) a postavím si novú kabínku (ozaj, nemáte niekto nejaké slušné podklady na základe čoho by som to mohol namaľovať (okná, sklony, ....) ? Rád by som aby so sedelo fakt ako uliate .... :-) Mám len knihu Motorové lokomotívy T466/T448, ale tam tie výkresy nie sú moc použiteľné ...


Čítaš mi myšlienky s tou novou kabínou so správnym sklonom.....zostáva ešte nádrž, ale tú by som možno oželel....no čo už.....treba podporovať tuzemských výrobcov, aj keď sú babráci....

http://www.mo-na-ko.net/index_old.htm

ZelT4662_02.jpg
vrbav
 
Příspěvky: 109
Registrován: ned 18 zář, 2011 8:52 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vrbav » sob 27 pro, 2014 3:53 pm

mikinko píše:Diky za tip, len z toho sa to namalovat nebude dat ... Pozitivom je vsak to, ze som nakreslil profil modelu MTB a po porovnani s profilom na vykrese sedi sklon sikmej casti strechy kapoty. To je zasadna informacia - takze staci fakt len upravit tie kabinky a mohlo by to byt OK. Ak by nesedel sklon, tak by sa zial kabinka nedala ziadnym sposobom na model napasovat, lebo by potom proporcne nesedeli ostatne casti kabinky ... No, ale na 100% uvidim, az sa mi podari vypatrat nejake pouzitelnejsie vykresy .... (kurna, keby som len vedel, kde som strcil tie vykresy z modelara, kde som mal aj tu T466.2-ku)...


Mám doma staré Žekezničáře z 80-tych rokov kde v rubrike modelová železnica bol detailný typový výkres, tak ho môžem naskenovať...
vrbav
 
Příspěvky: 109
Registrován: ned 18 zář, 2011 8:52 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vypravecc » sob 27 pro, 2014 4:24 pm

mikinko píše:Tak dnes vyšiel trochu čas a som sa pustil do mojho kocura. kompletne som ho rozobral a prekontroloval elektricke časti lokomotivy. Musím uznať, že je to urobené v pohode, plošák je čistý, pekna spracovaný a zastriekaný proti skratu. Navyše je medzi lakovaným rámom (ktorý je v tejto lakovanej podobe sám o sebe nevodivý) a plošákom vylejzrovaný kartónový diel na odizolovanie. Takže z polšáku určite nič neuniká. Napájacie vodiče aj svetlá sú urobené rovnako spoľahlivo a tiež tam nič nemôže prerážať. Takže jediné miesto ktoré zostalo sú tie vodiče k repráku - to asi fakti nie je to úplne pavé orechové (aj keď za bežných podmienok by nemal byť problém - vodiše sú smaltované a rám je lakovaný, na druhej strane umiestnenie je také, že existuje pravdepodobnosť poškodenia izolácie pri skladaní/nasadzovaní kasne modelu.
No, a keď som to už mal celé rozobraté, tak som zhodil aj podvozky a vyriešil som kývanie modelu. Nalepil som dištančné plastové pásiky 0,5mm hrúbky na rám k podvozku pod dlhšým predstavkom (lepiť len pod jeden podvozok, aby lokomotíva vôľou druhého podvozku mohla spoľahlivo filtrovať prípadné priečne nerovnosti). Pri testovacej jazde je všetko OK - model sedí na koľajách ako riť na šerbli, nekýve sa a ani nenakláňa. Takže zostáva už len vyriešiť tú kabínu rušňovodiča (keďže je to zatavované, bude s tým echt problém. Ale asi to vyriešim tak, že vo voľných chvíľkach namaľujem lept (len kabínka) a postavím si novú kabínku (ozaj, nemáte niekto nejaké slušné podklady na základe čoho by som to mohol namaľovať (okná, sklony, ....) ? Rád by som aby so sedelo fakt ako uliate .... :-) Mám len knihu Motorové lokomotívy T466/T448, ale tam tie výkresy nie sú moc použiteľné ...


model sedí na koľajách ako riť na šerbli,

Co je to ta Šerbla ?
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vrbav » sob 27 pro, 2014 4:44 pm

mikinko píše:No, ak mas moznost, tak posli. A ak mas (mate) este nejake tipy, co by sa dalo hodit na lept (letne pluhy, ....) tak dajte vediet .... Skusim po veceroch cosi namalovat ....


Typový výkres je v ročníku 1987 a 4/1988 , ale dá sa aj vygúgliť......

http://www.nakresiloko.estranky.sk/clanky/740.html

http://hanis85.rajce.idnes.cz/Typove_vykresy/

742_2.jpg
vrbav
 
Příspěvky: 109
Registrován: ned 18 zář, 2011 8:52 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod radula63 » sob 27 pro, 2014 9:24 pm

mikinko píše:...vyriešil som kývanie modelu. Nalepil som dištančné plastové pásiky 0,5mm hrúbky na rám k podvozku pod dlhšým predstavkom ...

Doporučuji jednoduší řešení. Jednu sponku držící převodovku mírně ohnutí narovnat (platí i pro řadu 721). Tím se více vymezí volnost převodovky a výsledek je stejný.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vvitty » sob 27 pro, 2014 10:01 pm

nechci vam kazit radost s leptanim, ale leptem kabiny si moc nepomuzete. Pokud dodrzite sklon strechy a jen zmensite sklon boku kabiny, dostanete male strilny misto oken. Pokud opravite sklon strechy tak zase nebude navazovat na sklon zkosene casti kapoty...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod kubulak » ned 04 led, 2015 3:45 pm

Co napsat. Dva roky jsem po nem koukal, az se konecne objevila celkem dobra nabidka. Dekoder se zvukem, po moji nesikovnosti diky kolegovi vvittymu nova zaskleni reflektoru (zdarma - jeste 1x diky). Potvrzuju, nove verze uz nemaji cervenou z pruhledne cire s cervene zamalovanym koncem, ale jsou cele z cerveneho pruhledneho plastu. Vypada to lip, funguje to lip.

Klady:
na moje naroky odpovida predloze (okna preziju), jezdi dobre, zvuky super. Rozhodne lepsi nez nejaky odlitek nabastleny na buh vi jaky pojezd. Nic lepsiho se na Aukru a Modelbazaru poridit neda, a sam nic lepsiho nesvedu. Takze diky, MTB a pane Bano. Vsichni ostatni (zatim) jen tuny slibu a vysledek kde nic tu nic.

Zapory:
1) nevim co delam spatne, ale spatne mi sedi kastle na ramu. Koupil jsem to OK, ale po rozborce a montazi dekoderu ani za boha. Na dlouhem predstavku ok, pod kabinou mezera 0,5mm a na konci kratkeho predstavku 1mm.
Mordoval jsem se s tim cely vecer, doslo i na brouseni vnitrku, nakonec jsem to spasoval, ale kdyz bych to chtel zase rozebrat, tak ta vnitrni zelena kolma stena (s diodami osvetleni) u kratkeho predst. je tak napasovana do kastle, ze kdyz kastli vysouvam nahoru, tak se cela sune (ohyba) s ni, a radsi by se zlomila, nez aby se vratila zpatky dolu k ramu. Pritom ty packy uprostred kastle to vymezuji pomerne presne, umoznuji vuli tak 1mm. Jestli se to uvnitr zahaklo za vnitrni konce tech svetlovodu, ze jsem je mel zapilovat, nebo co..

2) zapnuta bila svetla prosvitaji do otvoru cervenych a naopak. Chtelo by to uvnitr po obvodu zacernit, ale viz vyse, uz se bojim do toho lezt.

3) samozrejme, ze par tydnu po koupi MTB vydalo tu 2293 s uzkym zlutym, kterou bych radsi...


Tak jeste tu Hydru (ktera u Sikulu vyhrala anketu uz asi pred 3 lety), a mohl by nekdo zacit vyrabet Balmy s kinematikou za min jak 1700-3000 za kus, a mel bych svuj vozovy park poskladany.
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků