TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Barbucha » pon 24 lis, 2014 6:49 pm

Dva: dovnitř a ven.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 24 lis, 2014 7:05 pm

Nebo jeden velkej. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 24 lis, 2014 9:20 pm

Hoši, hoši :D
Žádný otvor, proporce jsou dané. Na takové délce to přece musí jít jinak, ne?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Janek.KP » stř 26 lis, 2014 5:25 pm

Určitě, jen na to přijít :)
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 29 lis, 2014 10:21 pm

Jestě mě napadlo, že bych udělal místo širé trati nějaký průmysl, vlečkový systém.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 01 pro, 2014 11:46 am

Něco se pomalu rýsuje, ale líbit se vám to nebude :D Místo trati je hned za obloukem pila, za níž jde hlavní trať do tunelu. Za pilou je u protějšího kraje kolejistě stáčení ropy. Vlečka se stáčí k zadní stěně a velkým obloukem se vrací zpět ke kraji panelu nad vratnou smyčkou SN. Uvnitř oblouku bude remíza pro T334 a kolej na opravy vozů, čili malinké depo. Souběžně s ním na vnější straně bude probíhat nakládka dřeva. Vlečka dále překonává sama sebe mostem a u zadní stěny probíhá nakládka Wapek z důlní dráhy - vyklápění vozíků Kiplora. Co na to říkáte? V Kraši se také nakládá dřevo a prý tu měl úzkou lihovar. To musím ještě nastudovat. Vlečka bude výmysl, Kraš dle předlohy. Provoz cca rok 1990 - 2000. Bude zde minimálně jedna vlečková lokomotiva. U jednotlivých provozů budou krátká sypaná nastupiště - bude sem zajíždět 810 se zaměstnanci.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod milan ferdián » pon 01 pro, 2014 11:51 am

A co tak kresbička,mistře Jéňo,nebyla by? :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 02 pro, 2014 3:41 pm

Prý mistře :D
Milane, od tebe je to pocta. Mám jen skicu tužkou. Musím to zkusit ve WT, ale teď není moc času. Až se to podaří, dodám. Navíc si nejsem moc jistý vzhledem jednotlivých provozů (po kolejové stránce), ale to pak nechám na vás.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 06 pro, 2014 12:28 am

Dobře, našel jsem si chvilku, udělal si sklenku dobrého pití a vymýšlel různé varianty. Tady je nástřel, jak by to mohlo vypadat. SN je klasika - odstavné a smyčka. Nejnižší kolej by nemusela mít levou kolejovou spojku. Takto slouží i jako objízdná. Délky kolejí od metru do metru a půl. Nic složitého.

VK nové SN.jpg


Vlečkový systém je výplodem fantazie. Chybí mi zde zatím odvratná kolej za stanicí - pokud bude, výhybka nebude funkční, takže jsem ji nekreslil. Případně sem umístím jen výkolejku (tu pro změnu funkční :D) a odvrat naznačím jako zrušený. Popojeďme po vlečce. Tato stále stoupá. Jako první provoz zde najdeme pilu. Snad dvě koleje stačí, moc jsem toho o pilách nenašel. Dále pokračuje trať částečně schovaná za kolejí, kde se čerpá do vozů ropa. Hned za ní můžeme odbočit do malého depa. Kolej přímo vede ke zbrojení, úvratí zajedeme do remízy, kde se opravují HV a vozy. Z depa se dostáváme táhlým obloukem do koncové destinace - nakládky uhlí. Tady plánuji úzkou "z dolu", ze které se bude překládat uhlí do Wapek. problém bude oddělit tuto poslední část opticky od přečerpávací stanice a depa. Původně jsem zvažoval celkově průmyslové zaměření vleček. Inspiraci jsem bral z Otrokovic, kde se dokonce vlečka sama podjíždí. Ale zatím jsem vymyslel jen tohle. Krajinu bych zde tvořil asi jako lesní s mýtinami a loukami. Roh čtvercové části by případně mohl být seříznut, ale to jsou už detaily... Co říkáte na nápad provedení?

VK vlecky.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod depo201 » sob 06 pro, 2014 8:07 am

Čau Jeňo,
ta stanice dole přímo volá po tom ji rozšířit o 10cm a udělat ji normovaně, alespoň z jedné strany s čelem které používají modulovky v ČR.

Nikoho už do modulů netlačím, ale tady za málo materiálu a místa navíc dostaneš do budoucna kompatibilitu a možnost využití kolejiště i v jiném provozu než doma, kde a´t chceš nebo ne, tě to tolik nebude bavit jak při společném ježdění.

Další možnost je do budoucna zhotovit jeden normovaný modul, kterým stanici připojíš do layoutu :).

Přemýšlej o tom :)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Sandy » sob 06 pro, 2014 9:24 am

Nelogicky (a neprakticky ) naplánované vlečky...
Kdybys vypustil oblouček na přechodu čtvercového a vedlejšího modulu, posunula by se trať směrem "dolů". Koncová stanice by pak mohla být trojkolejná. Dvě dopravní a jedna manipulační.
Když označím koleje směrem od stěny 1,2 a 3, tak vlevo ze třetí koleje odbočuje vlečka dlouhým obloukem do míst, kde máš umístěnou opravnu vozů. Tady by mohlo být obilné silo (vhodné do všech epoch). Z pravé strany koleje 3 může vycházet druhá , na konci dvoukolejná, vlečka s možností objíždění do nákladiště drceného kameniva (třeba Svržno) nebo i na nákladiště dřeva (ne k pile, je tam málo místa).
Pokud chceš mermomocí stáčet ropné produkty, tak v úvraťové stanici přesuň remízu na panel 110 cm a stáčení udělej na jejím místě. Bude tam i místo na větší počet vozů.
Sandy
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Myšpulín » sob 06 pro, 2014 10:51 am

Vlečku takového rozsahu si představit neumím, proto se k ní vyjadřovat nebudu. Pokud by to byla trať, pak platí to, co napsal Sandy. Já jen k záměru vypustit tu spojku na levé straně SN. Nech ji tam.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 06 pro, 2014 12:01 pm

Díky za reakce. Depo201 (Michal?) má pravdu, moduly by mohly být normované. Jediný problém je, že pak budou zasahovat do vstupních dveří. K tomu, co psal Sandy - úvrať je Velká Kraš, chci ji zachovat dle předlohy. Ale to stáčení bych mohl umístit za pravé zhlaví, protože tato část stanice je fiktivní. To, co je na ostatních panelech je celé vlečka, takže na konci není stanice. Nicméně to její přepracování není špatný nápad. Večer na to mrknu. Myšpulínovi děkuji za poznámku k SN. Vůbec, všem vám děkuji za názory. Poslední dobou to nemám jednoduché, mám v hlavě spoustu jiných záležitostí a na toto mi nezbývá moc času. Pro příklad - stále rekonstruuji byt, nedávno jsem si autorizoval řadu 1216 s Railjetem, dělám si poznání tratí po celé republice a ještě mě čeká řada 350 a kurz a zkoušky na vozbu vlaků na Slovensko...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 09 pro, 2014 4:38 pm

Začínám mít pocit, že se motám v kruhu. Vlečky popisovat nebudu, stejně budou zas jinak. Jsou to všechny kusé v koncové stanici. V tunelu by mohla být výhybna, za tunelem zastávka. Nevím, prostoru mám dost, ale jen úzkého kolem stěn. Už aby přišla Milanova knížka :D

VK s lokálkou.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Tomas.Brezina » úte 09 pro, 2014 8:45 pm

Ahoj, tak to mi povídej.... S návrhem jsem seknul, počkám na Milanovo knihu a uvidí se... Jsem na tom s prostorem dosti podobně. I vedení tratě s úvratí je mi hodně blízký... Tak snad bude z čeho vybírat.
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků