Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Jarda H. » čtv 01 kvě, 2008 7:51 pm

To radekkrupka :

ad 3) kolej u stanice / vlečky : máme na mysli to samé, je to OK

ad 4) rozšíření koleje o jednu navíc (ano, pod tím křižováním na trati) - pokud nelze přidat kvůli okraji desky, NIC se neděje, byl to jen můj (osobní) názor ! Mně se totiž zamlouvá (a vidím to i v realitě), že u kamenné rampy většího nádraží /stanice/ jsou koleje pro oba způsoby nakládky ! Ale tobě se tam vlastně ani rampa nevejde.

Přeji zdar v další práci :lol: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radekkrupka » pát 02 kvě, 2008 9:28 pm

Tak takhle to vypada ve wintracku:

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Prosim nekoho, aby mi okomentoval zhlavi u spodni stanice, nevedel jsem si s nim uplne rady :) Koleje+skryta nadrazi 2 spodnich okruhu jsem neresil, chtel jsem proste vedet, jak to bude vypadat
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod milan ferdián » sob 03 kvě, 2008 8:44 am

Možná budu trochu.......,ale jen doporučím.Začneme levý roh nahoře.Vlečku trochu posuň doprava a vytvoř nad těmi tunely větší nadloží s hustým ,vysokým smrkovým porostem.Ty vlečky musíš předpisově napojit na trať a to tak, že trať vede vždy přímým směrem ve výhybce a vlečka je napojena přes odbočným ramenem výhybky,plus odvratné výhybky nebo aspoň vlečky jistí vykolejkama.Napravo tu koncovou stanici tam klidně nech,ale postrádám tam kolej vedoucí k rampě a skladišti.Umístění remízy ,byť neobvyklé se skutečně vyskytovalo.V případě,že je to vlečková trať ,tak ponech v původním stavu.
Uprostřed kolejiště,když přimhouřím všechny své oči :D ,ta (odbočná) stanice tam může klidně zůstat.Dolní stanice-zrušit úplně tu lokálku,posunout strojovou stanici o něco blíže ke stanici,dle možného prostoru,co se týká pravého zhlaví této stanice,klidně může zůstat.V případě ušetření dvou jednoduchých výhybek,tam vlož místo nich ,anglickou výhybku.Oproti prvnímu návrhu,jsi udělal velký pokrok,uvidíme ,co řeknou ještě kluci.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » sob 03 kvě, 2008 12:04 pm

Milan f. opět fundovaně posoudil plánek :lol: :!: Souhlasím s jeho názory a připomínkami.

Mně osobně se napojení remízy u vlečky (vlečka na dřevo, nebo pila ?) nezdá, ale když milan f. říká, že to tak i v praxi bylo, tak proč ne ? A k plánku stanice ještě jeden poznatek - asi bych v místě levého zhlaví dole propojil obě koleje pro možnost přejezdu z koleje na kolej před dojetím vlaku do vlastní stanice ! Padly by na to 2 obloukové výhybky.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radekkrupka » sob 03 kvě, 2008 6:31 pm

Pripomiky uznavam a opet za ne dekuji :)

Zasady navrhovani trate znam, na skole se to do nas snazili vtlouct, ale samozrejme neznam vsechno. Myslel jsem si, ze na vlecce (i kdyz rozvetvene) by se to nemuselo tak striktne drzet, zvlast kdyz zadna kolej neni extra primarni. I kdyz chapu, ze kolej vedouci na koncove "nadrazi" u pily je ta paterni.

Pouze dotaz: Opravdu je nutne, aby se tady dodrzovala primost ve vyhybce? trochu mi to tam koplikuje trasovani :( Odvratne vyhybky bych v tomto pripade chtel take vynechat, neb vyhybky nejsou zadarmo a tady by byly vyslovene na okrasu a pro dodrzeni predpisu...

Prozatim pracuju na dalsich mistech :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod radekkrupka » sob 03 kvě, 2008 9:20 pm

Tak nakonec mi to nedalo a vyvijel jsem....(protoze v telce neni na co hledet :lol: )

Takze jsem zrusil "lokalku", na uvolnene misto jsem zridil 2 koleje na nakladni dopravu, oddelene od zbytku stanice budovou. Tam jsem udelal i prostor na celni + bocni nakladani z rampy. Vytopnu a zazemi parnich lokomotiv jsem sloucil a presunul vedle stanice. Na kusou kolej vlevo dole bych uvazoval o zbrojeni naftou?? (Poradte :)) K tomu jsem dle rady Jardy propojil pred stanici obe koleje, takze lze primo najet do nakladni casti z obou okruhu, to mi prijde ted daleko lepsi.

Dalsi zmeny na vlecce - odbocku vpravo nahore jsem uplne zrusil, upravil jsem koncovou stanici + napojeni remizy, snad i logictejsi. Kolej na konci stanice umoznuje i umisteni (i kdyz ve stisnenem prostoru) rampy.

Dlouhou rovnou kolej k tovarne jsem snad napojil dle predpisu, pojal jsem ovsem vtipny napad ztvarnit to jako opustenou trat k chatrajicimu objektu - trat porostla travou, mozna sem tam kerik v koleji, eventualne pouze prazce bez kolejnic. Pokud tam budu chtit jezdit tak holt pak trat doplnim nebo vyndam keriky :)

Takze vysledek:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Jeste bych se chtel zeptat (pokud nejsem prilis smely), co je na odbocne stanici ve stredu kolejiste na "primhoureni vsech oci"? To, ze jsou zapojene vlecky z obou smeru do jedne koleje?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod milan ferdián » ned 04 kvě, 2008 8:51 am

radekkrupka píše:
Jeste bych se chtel zeptat (pokud nejsem prilis smely), co je na odbocne stanici ve stredu kolejiste na "primhoureni vsech oci"? To, ze jsou zapojene vlecky z obou smeru do jedne koleje?


To máš tak,při projektování domácího kolejiště ,je lépe se vyvarovat toho ,aby dvě stejně velké stanice byli nad sebou.Ale mě se taky z prostorových důvodu nepovede při projektování se tomu vyhnout.
Zapojení vleček do této stanice máš správné, o tom to nebylo.Jen jedná poznámka,výjezd ze strojové stanice musí být na manipulační (objízdnou) kolej,na to nezapomeň.A jaké si přeješ ohodnocení :wink: :?: Já myslím i po té navrhované Jardové úpravě levého zhlaví,za 1*** :D .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » ned 04 kvě, 2008 4:19 pm

Ještě jeden všeobecný dotaz k návrhu Radka - tedy spíš bych chtěl znát názor milana f. a ostatních ve věci krytého nástupiště ! Vím, že ten Wintrack, respektive objekty v něm jsou dělaný hlavně pro oko :shock: , ale přesto : já bych zůstal u sypaných nástupišť, žádné zastřešení, navíc takhle jeden blok zastřešeného peronu (pouze pro 2 koleje) uprostřed kolejí mi připadá nepřirozený ?! Nejsem ale odborník :lol: :!:

PS : třeba tam Radek ani to kryté nástupiště nebude mít ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod milan ferdián » ned 04 kvě, 2008 4:49 pm

Jardo,připojuji se k Tobě,jsem též pro sypaná nástupiště,ale holt záleží na Radkovi. :D no a místo toho krytého nástupiště prodloužit kusou kolej zprava doleva a propojit další obloukovou výhybkou v levén zhlaví a posunout úplně dolní kolej i s kusou kolejí do oblouku.Tím pádem budeš mít přiměřené užitné délky kolejí,plus celkově budeš mít 5 dopravních kolejí.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » ned 04 kvě, 2008 5:34 pm

To milan f. (+ radekkrupka) :

S tou úpravou kolejí ve stanici souhlasím, každé natažení kolejí ve stanici je dobré :lol: , v provozu se to hodí (těžko uděláš rychlík se třemi vagony a přitom ti stojí na obou zhlaví :wink: :!: nebo nákladní vlak s 5 vagonky tě taky časem neuspokojí ?!) - to myslím všeobecně !

'Takže Radku, zvaž to !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radekkrupka » ned 04 kvě, 2008 6:33 pm

Panove vy mi davate :) Ale je to dobre!

Kryte nastupiste neplanuju, dal jsem ho tam, aby bylo zrejme, ze jde o nastupiste pro osobni dopravu... mel jsem v umyslu obycejne zvysene nastupiste, ovsem klasicky peron, mozna s podchodem...

Puvodne jsem zamyslel, ze stanicni budova pro pasazery bude od peronu pres koleje...tzn mezi nakladnima a osobnima kolejema. Ale ted to tam vidim spis na skladiste s velkou rampou kolem. A Hlavni budova bude "jakoby" na druhe strane, tzn mimo desku, tzn v "autu" (jak pravi klasik).

S tou dalsi upravou nadrazi nevim, to si musim rozmyslet :) Chtel jsem tam vetsi ostruvkovy peron a ta kusa kolej se mi zda jako dobry for....no ale budu nad tim premyslet... Ze zhlavi v oblouku mam fobii, protoze driv mi to nidky neslo sestavit :(

Ty dopravni koleje mam cca 80 cm, to je skutecne masina+3vagony rychliku...no rikam este musim premyslet :) Teoreticky by se daly koleje jeste trosku natahnout zjednodusenim zhlavi vpravo? Pouzitim anglicana
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Jarda H. » ned 04 kvě, 2008 7:24 pm

radekkrupka píše:..... Kryte nastupiste neplanuju, dal jsem ho tam, aby bylo zrejme, ze jde o nastupiste pro osobni dopravu... mel jsem v umyslu obycejne zvysene nastupiste, ovsem klasicky peron, mozna s podchodem...



Co se týká nástupiště, zůstal bych u klasiky, sypané nástupiště, žádný podchod :arrow: psal jsi na začátku, že bys kolejiště situoval do III.epochy, a tak si myslím, že podchody na nádražích jsou budovány později ?!

Ale samozřejmě naše připomínky a nápady nejsou dogma ! Vždycky záleží na modeláři, co si na SVÉM kolejišti postaví a vybuduje.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radekkrupka » ned 04 kvě, 2008 7:50 pm

Jo ten podchod me v souvislosti s epochou nenapadl...to je mozna pravda...

Na druhou stranu bych nechtel byt az takhle ortodoxni. Vzhledem k tomu, ze se asi nepriblizim dokonale replice - (napr nemam absolutne ideu o navestich a pravdepodobne je ani nebudu resit - i vzhledem ke slozitosti elektroinstalace). Budu rad, kdyz mi vlaky budou jezdit vsude a to kdyz budu chtit :)

Zvolil jsem epochu 3 protoze je mi za a) sympaticka, za b) odpovida ji muj vozovy park a za c) mam rad paru, i kdyz zatim nemam zadny kousek, ale to se zmeni :)

Mam dokonce i elektrickou masinu, ale podle katalogu tilligu spada i do NEM III :) (viz foto u profilu)

Ale debaty jsou podnetne a to preci jde...skoda ze TT je jaksi "ohrozeny druh"
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod milan ferdián » úte 06 kvě, 2008 5:56 pm

Radku ,trochu si hraju s tvoji dolní stanici s jejími zhlaví a vycházejí mi trochu jiné údaje.V přímých úsecích stanice užitné délky cca 1260 mm :!: A levé zhlaví po úpravě dokonce do hloubky panelu, menší než máš na winu :( .Jsou to zatím,jen hrubé výpočty.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » úte 06 kvě, 2008 7:30 pm

milan ferdián píše:..... V přímých úsecích stanice užitné délky cca 1260 mm :!: A levé zhlaví po úpravě dokonce do hloubky panelu, menší než máš na winu :( .Jsou to zatím,jen hrubé výpočty.


To radekkrupka:
Zřejmě bude mít pravdu milan.f s tou délkou kolejí, protože jak jsem koukal zpátky, plánuješ délku desky na kolejiště 3 metry a zběžným pohledem na plán (spodní) stanice / nádraží je pravděpodobnější ta délka, co píše milan.f = 1.260 mm než tvých cca 80 cm (800 mm) ! Možná jsi při kreslení ve wintracku udělal nějakou malou chybičku v rozměrech ?! Ale to se dá raz dva změnit :idea: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků