Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
rawen píše:Milane promiň, já nemyslel tyhle plány modulů, ale panely v dřívějších knihách - tam se to prostě musí z principu přiohnout.
Špatně jsem se vyjádřil a ještě jednou se omlouvám.
Radek
milan ferdián píše:rawen píše:Milane promiň, já nemyslel tyhle plány modulů, ale panely v dřívějších knihách - tam se to prostě musí z principu přiohnout.
Špatně jsem se vyjádřil a ještě jednou se omlouvám.
Radek
Teď pro změnu,nerozumím já tvé otázce?
rawen píše:milan ferdián píše:rawen píše:Milane promiň, já nemyslel tyhle plány modulů, ale panely v dřívějších knihách - tam se to prostě musí z principu přiohnout.
Špatně jsem se vyjádřil a ještě jednou se omlouvám.
Radek
Teď pro změnu,nerozumím já tvé otázce?
![]()
Tak to nechme být.
Otázka by mohla znít, zda a v jakém množství budou v chystané knize plánky modulových stanic podobné třem výše zveřejněným.
Radek
hank píše:Na jiném místě jsem od některých zdejších diskutérů dostal világoš za názor, že půlmetrová dopravní kolej v lokálkové stanici TT je dlouhá až dost a byl jsem kategoricky poučen, že při čtyřech staničních kolejích takto krátká stanice nepůsobí dostatečně esteticky. Raději no comment. A to ani nebudu připomínat tvoje plánky kapesních kolejišť s kolejemi přesně vypočítanými na lego a tři dvouosáky. I když tobě se jako neotřesitelné autoritě málokdo odváží oponovat... Aby mi bylo rozuměno: Já se tímto tvých kapesních staniček chci zastat a zároveň chci poukázat na to, že nějaká rozumná míra modelové redukce je nutná. Spíš jsem zvědav, jestli někdo opravdu takové Hlubočepy (nebo třeba koridorovou stanici s kolejemi ještě delšími - vždyť namátkou v takových Nedakonicích na Ferdinandce byly koleje dlouhé 800 m už v r. 1910...) v reálu postaví bez redukce délek.
hank píše:... autoři uvádí přijatelné délky dopravních kolejí v HO takto: 600 - 800 mm na vedlejší trati, 1000 - 1200 mm na jednokolejné hlavní trati...
milan ferdián píše:ad Redukce
Moduly mají tu obrovskou výhodu,že máme možnost realizovat celou stanici v skutečnosti.Tím ponecháme skutečnou délku jak dopravních,tak i ostatních staničních kolejí.Realizace samozřejmě dle financi,stavebních schopností a přepravy.Podmínky v domácích poměrech,moc toho nedovolují.Záleží jak kdo má prostorové možnosti.
mlha píše:milan ferdián píše:ad Redukce
Moduly mají tu obrovskou výhodu,že máme možnost realizovat celou stanici v skutečnosti.Tím ponecháme skutečnou délku jak dopravních,tak i ostatních staničních kolejí.Realizace samozřejmě dle financi,stavebních schopností a přepravy.Podmínky v domácích poměrech,moc toho nedovolují.Záleží jak kdo má prostorové možnosti.
Milane i u modulů je potřeba redukovat délku,kdo bude obsluhovat stanice velikosti Stará Paka a Frýdlant v jednom muži,když ani nedohlédne na začátek zhlaví.
mlha píše:Ferda,tak jak on to nikdo nezvládá a pak se Frýdlant stává úzkým hrdlem......
Ferda píše: Jiná cesta je redukce v určitém poměru např. 1:2.
Téměř vědecká studie na toto téma je na WEBu Kubická parabola v článku
"Moduly TT" v sekci "Redukce skutečnosti". a "Hevlín, projekt" v sekci "Redukce skutečnosti".
hank píše: potěšilo mě, co z toho vyplývá: Že pro lokálku s Vmax=50 km/h v TT bohatě stačí tilligovské oblouky r=267 mm, o kterých se jinde někdo vyjádřil, že se hodí akorát tak na vlečky.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník