Kolejiště N

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště N

Příspěvekod TheSarpe009 » pon 16 čer, 2014 5:41 pm

TheSarpe009
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 28 kvě, 2014 4:57 pm

Re: Kolejiště N

Příspěvekod Dusan » pon 16 čer, 2014 6:44 pm

Ahoj,
sleduji zde mimo jiné, každé téma, týkající se eNka. Ale u Tebe mi to nějak hlava nebere. Máš nádherný prostor a skoro celé kolejiště nacpeš do toho nejmenšího místa :shock:
To je přece škoda, né? Minimálně bych to celé otočil zrcadlově kolen levé strany, tzn. meandr řeky s tratí na levém panelu.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště N

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 16 čer, 2014 6:54 pm

Za sebe muzu rict, ze se mi to porad nelibi. Ono to nema myslenku nic. Ja z toho ani nepoznam, co kam vede a co je co :wink: Ale ja su laik, takze to ber s rezervou. Proc se tak branis vymyslet neco na zpusob Masarycky, kde se sbihaji dve dvoukolejne trate a udelat si propojku, odstavne nadrazi a treba i depo? Z toho Tveho planku je nalevo kdesi pidi midi nadrazicko, ktere svou velikosti rozhodne nevypovida o vyznamu, ktery by dle planku melo mit. Co z neho kam vede, je pro mne velkou neznamou. :roll: Ta tocna uprostred ani nevim, kam to tam patri. Chce to hodne zjednodusit, nesnazit se za kazdou cenu nacpat vsechno na jeden metr ctverecni. :wink: Ale bude to Tvoje kolejiste, takze to rozhodnuti bude stejne na Tobe. Ja jsem jenom tak od ruky zkusil neco nakreslit. Sice nevim, jestli by to tak vyslo i ve wintracku, ale nemam cas to zkouset :mrgreen: Myslenka je velke osobni nadrazi typu Masarycky, do ktereho usti dve koridorove trati. Pro nakladni vlaky je urcena propojka, aby se nadrazi vyhnuli. V leve strane nahore je koncipovano lokomotivni depo, protoze u nadrazi tohoto typu a takoveho vyznamu je proste nutnosti. Uprostred muze byt bud odstavne nadrazi pro osobni soupravy a nebo na horni dvoukolejce nejake seradovaci nakladni nadrazi. Nakonec jsem tam nechal i to Tvoje udolicko. Podle mne je blbost, aby jedna trat prekracovala stejnou reku trikrat na pul metru. Lepsi bude vymodelovat nejaky soutok, splav a tak :wink: Zricina hradu by se tam taky hodila a k tomu nejaka turisticka cesta. Ale je to na Tobe :)
Přílohy
Nkolejiste.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Kolejiště N

Příspěvekod TheSarpe009 » pon 16 čer, 2014 7:10 pm

A kdopak se vyzná v tomto :D
To je předloha.

http://thesarpe009.rajce.idnes.cz/koleje#real.jpg
TheSarpe009
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 28 kvě, 2014 4:57 pm

Re: Kolejiště N

Příspěvekod jirkan » pon 16 čer, 2014 10:52 pm

Já mám dojem, že na to, co bys chtěl znázornit, máš ten panel strašně malej. Teda pokud by to mělo vypadat rozumně. Ono ani to enko není prostorově tak nenáročný, abys pro pořádný nádraží, kam má vést několik dvojkolejek, nepotřeboval aspoň celou půdu. Normální místnost na to nestačí. A uvažoval jsi o ceně? Na kolik to odhaduješ mega? A stavět to budeš sám, nebo si na to najdeš profi firmu s partou zkušených modelářů? On papír snese vše, ale jak do toho začnou téct prachy, tak to pak bolí!
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště N

Příspěvekod TheSarpe009 » úte 17 čer, 2014 9:48 am

Pro J. Evořáček
Plan kolajiska VII - Dlouhá Seč_N/1:160_1200x1600_ARNOLD - to je asi pak taky blbost? (podle mě ne)
Pidi midi nadražíčko? Masaryčka není jediné nádraží v Praze, že? Tak proč by v mém plánu mělo nádraží zaujímat Hlavák+Masaryčku do kupy , když nemusí.
a co se týče tvého návrhu. já mám dané depo mezi tratě a ty ho máš dané bokem. obojí je zaústěné do nádraží. Jestli jsem dobře koukal tak Kolín má depo také mezi koridory.
a to že tam nejsou pozůstatky starého depa, na místě kde ty jsi nakreslil depo, neznamená, že mě to taky nenapadlo, že by tam kdysi asi stávalo. teĎ tam mohou být už jen odstavné koleje pro lokomotivy - tohle není problém dodělat

Pro Dusan
to si nějak neumim představit jak to ty máš na mysli otočit.
A to že je to nacpané po kupě - kolejiště, kde jsou všude koleje? no to asi nechci. Proto je tam to údolí a prostor pro město. kdyby nebylo města tak tam to nádraží nemusí být.


Buď to mi něco v návrhu uniká nebo jsem tvrdohlavý :D - bych si osobně tipnul obojí
TheSarpe009
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 28 kvě, 2014 4:57 pm

Re: Kolejiště N

Příspěvekod milan ferdián » úte 17 čer, 2014 10:37 am

TheSarpe009 píše:Pro J. Evořáček
Plan kolajiska VII - Dlouhá Seč_N/1:160_1200x1600_ARNOLD - to je asi pak taky blbost? (podle mě ne)
Pidi midi nadražíčko? Masaryčka není jediné nádraží v Praze, že? Tak proč by v mém plánu mělo nádraží zaujímat Hlavák+Masaryčku do kupy , když nemusí.

Tato stanice je zpracována dle předlohy zastávka+nákladiště Josefův Důl,jen ta vlečka nalevo do skláren je smýšlené a přidáno pro zpestření nákladní dopravy.
Masaryčku můžeš mít klidně samostatně a na pozadí poloplastickou kulisu Hlaváku.Díval jsi se již na to nádraží Praha Těšnov,které je zde prezentováno :?: Tam máš přesně to co ty chceš.Kusé koleje k nástupištním hranám,lokomotivní depo,které jen zmodernizuješ.Za Negrelli viaduktem nákladové nádraží i s vlečkami,odstavné koleje pro osobní soupravy.Traťová kolej obchází po celé délce toto nákladové nádraží.Nechceš manipulaci s náklady,no tak ponecháš jen odstavné koleje.Chceš místo jednokolejné trati dvojkolejku,no tak přidáš druhou traťovou kolej a upravíš si vjezdové zhlaví.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště N

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 17 čer, 2014 10:56 am

Jak jsem rikal, ze su laik a ze mne musis brat s rezervou :) Tim pidi mini nadrazim jsem myslel, ze se mi zda malo 7 koleji na to, ze tam prichazi dve dvoukolejne trate :wink: A to, ze v Tvem navrhu je depo, to se priznam, ze jsem v te zmeti koleji ani nepostrehl :twisted:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Kolejiště N

Příspěvekod mlha » úte 17 čer, 2014 2:02 pm

Rady kolegů v tomto tématu mě připadají jako zbytečné,kolega TheSarpe009 má svou představu a nehodlá ji opustit
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Kolejiště N

Příspěvekod TheSarpe009 » úte 17 čer, 2014 4:11 pm

mlha píše:Rady kolegů v tomto tématu mě připadají jako zbytečné,kolega TheSarpe009 má svou představu a nehodlá ji opustit

Tak jak tu bylo zmíněno, takovýchto kolejišť moc není. Každý návrh co tu dám je špatně, i ty co jsou +- podle skutečnosti. Když si vezmu předlohu tady z fóra, tak je to taky zkritizované. Tak já nevím. Opravdu mi něco uniká!
TheSarpe009
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 28 kvě, 2014 4:57 pm

Re: Kolejiště N

Příspěvekod milan ferdián » úte 17 čer, 2014 4:52 pm

TheSarpe009 píše:
mlha píše:Rady kolegů v tomto tématu mě připadají jako zbytečné,kolega TheSarpe009 má svou představu a nehodlá ji opustit

Tak jak tu bylo zmíněno, takovýchto kolejišť moc není. Každý návrh co tu dám je špatně, i ty co jsou +- podle skutečnosti. Když si vezmu předlohu tady z fóra, tak je to taky zkritizované. Tak já nevím. Opravdu mi něco uniká!

Kritika,kritika,jsi na diskusním fóru.Tady nejde o to,že chceš mít hlavovou stanici s rozpletem dvojkolejných tratí.V N-ku jde hodně zrealizovat,ale i tato modelová velikost má určité hranice,nemluvě o tom když použiješ kolejivo PECOSTREAMLINE/CODE055.Toto kolejivo je velký žrout prostoru a ty toho prostoru,dle výběru tématu nemáš moc.Ty předlohy z googlu,podíval jsi se na měřítko vlevo dole a přepočítal do N-ka?Určitě né,vybral jsi a myslíš finito.Tak to ani náhodou.Nejde ani o to že předlohy jsou z německých drah.Vidíš spoustu propletenců a strašně si ti líbí.Jenže ty propletence prošly svým vývojem a mají svoji danou logiku.A poslední poznámka,strašně mrháš prostorem.Nalevo skoro nic,ale napravo natlačené co se dá.

P.S.A která to byla předloha z tohoto DF.Nějak mi to uniká.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště N

Příspěvekod mlha » úte 17 čer, 2014 5:24 pm

TheSarpe009 píše:
mlha píše:Rady kolegů v tomto tématu mě připadají jako zbytečné,kolega TheSarpe009 má svou představu a nehodlá ji opustit

Tak jak tu bylo zmíněno, takovýchto kolejišť moc není. Každý návrh co tu dám je špatně, i ty co jsou +- podle skutečnosti. Když si vezmu předlohu tady z fóra, tak je to taky zkritizované. Tak já nevím. Opravdu mi něco uniká!

Už sis zkusil udělat alespoň hrubý rozpočet na stavbu?Co tak udělat nějaké diorámko,zaštěrkovat koleje a sečíst,kolik tě to vyjde na metr třeba dvoukolejky?Aby ses pak nedivil.A to nejde počítat práce a čas
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Kolejiště N

Příspěvekod jafobe » úte 17 čer, 2014 6:46 pm

TheSarpe009 píše:
mlha píše:Rady kolegů v tomto tématu mě připadají jako zbytečné,kolega TheSarpe009 má svou představu a nehodlá ji opustit

Tak jak tu bylo zmíněno, takovýchto kolejišť moc není. Každý návrh co tu dám je špatně, i ty co jsou +- podle skutečnosti. Když si vezmu předlohu tady z fóra, tak je to taky zkritizované. Tak já nevím. Opravdu mi něco uniká!

když to vezmu podle toho jak to vidím já, tak se není čemu divit že kritika bují ... ale kritika není jen o tom že vše je špatné ... kritika je o tom aby sme se z ní poučili, mohli daný návrh upravovat k nějaké rozumné provozuschopné podobě, k nějakým kompromisům které jsou přijatelné i pro nás, s ohledem na to aby to nebylo zbytečně přeplácané, aby to mělo nějaký provozní snmysl ... a je úplně jedno jestli budeš ztvárňovat dnešní hlavně osobní dopravu kterou znáš, nebo starší epochy, které tvoří i lidi kolem 40-60 let, a ač ji nezažili na vlastní kůži dokázala je okouzlit :) není důležitá epocha, není důležitá naprostá podoba realitě, ale je důležité aby to mělo nějaký smysl který nás neomrzí a dokáže nás těšit
ale když téměř za každou kritikou přijdeš s úplně jiným návrhem, úplně jiným propletencem, na který i v daném modelovém měřítku máš málo místa aby to vypadalo trochu realisticky
pokud kritiku použiješ k tomu aby jsi svůj návrh podle ní poupravil, dopracuješ se výsledku rozhodně dřív
podle mě návrhů na nichž se dá zakládat návrh tu padlo dost, a pokud nelpíš na nějaké reálné předloze, tak se dá zkombinovat něco mezi Masaričkou a Denisovým nádražím (Těšnov, dnes už neexistujícím koncovým osobním nádražím s navazujícím nákladním nádražím), pokud chceš víc dvoukolejných tratí dají se do toho koncového zaústit při vhodném složení zhlaví, prostě vytvořit nějakou smyšlenou stanici která bude mít svůj smysl, a pokud nebudeš chtít provozovat nákladní dopravu, dá se rádoby nákladní nádraží použít i jako odstavné nádraží pro osobní soupravy či vagóny ...
musíme ale brát v potaz i to co na první pohled nevidíme ... koncové nádraží kde jsou zaústěné dvě dvoukolejky, z toho se dá prědpokládat že se na něm může střídat tak 10 a víc vlakových souprav (kdyby se střídali jen 4 vypadalo by to blbě, i když na dnes na masaryčce se taky střídají skoro jen elefanti), ktaré pak musí mít prostor ve skrytém nádraží, nebo částečně na odstavném nádraží ... pokud tam bude nějaký nákladní provoz, tak je třeba myslet i na něj, takže se dá říci že ve skryté části bude skoro další obdoba toho viditelného a dost možná i větší

jinak třeba jedna možnost jak jeden z tvých nárhů na podkladu kritiky zkusit poupravit, nevím jak to vyjde rozměrově to jsem příliš neřešil, koncové nádraží tak trochu něco mezi Masarikovým a bývalým Denisovým nádražím (Těšnov), upravené pro dvě dvoukolejné trati pro osobní dopravu, lokomotivní depo zaůstěné zhruba mezi tratě ale asi by se dalo trochu poupravit aby míň narušovalo provoz na trati, nahoře co jsi měl překladičtě může být odstavné nádraží či depoči dílny pro jejich údžbu osobní soupravy, vlevo od koncové stanice třeba nakládka poštovních vozů (i když ty se dnes už u osobní dopravy taky moc nenosí)spodní dvoukolejka mizí v tunelu, u ní je čárkovaně naznačena možnost pro odvedení nákladní dopravy na jiné nádraží, aby to nebylo celé jen o osobní dopravě ale mohl někde aspoň občas projet nějaký ten nákladní vlak, horní trať vede kolem odstavného nádraží tak, aby provoz na něm nemusel zasahovat do její průjezdnosti, za ním trať provedeš nějakým terénem s mosty tunely podobně jak jsi navrhoval jinde ... nejsem odborník pře železnici, takže neručím že zhlaví bude tak jak by mělo být, depo správně napojené atd. je to jen návrh, dělal jsem to tak aby se z obou dvokolejek dalo dostat na jakoukoliv kolej (i když to je v reálu nepotřebné, stačí společné jen některé), ale mohlo by se to zjednodušit, čímž by se mohli prodkoužit i samotné délky koleji ...
nadrazi.jpg
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Kolejiště N

Příspěvekod TheSarpe009 » čtv 19 čer, 2014 6:34 pm

Diki za návrh jafobe
přemýšlím nad tím, co teda nakonec udělat..
TheSarpe009
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 28 kvě, 2014 4:57 pm

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků