Novinky H0 2014

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod ReichenbergW » ned 01 čer, 2014 2:39 pm

Co vím od kolegů tak tyhle vozy byly v době zadržení pro ČSD lazaretní, a bez interieru, který pak naše dílny dodělaly. Tedy je víc než pravděpodobný, že neměly ani elektrický topení, byť v originále ho měly. Oni Němci za války adaptovaly pro tento účel velké množství vozidel a tak vznikly často kuriózní přestavby. Dál koukám na fotky pražských elektrik a elektrický topení nemá žádná. I na ty Čs. Baiky se el. topení dodělávalo až dodatečně... Oba vozy M 411.0 (EM 411.0) ale mají topné kabely už z rekontrukce ve Škodě (nejstarší fotky jsou patrně z tažení v Suchdole kdy si pro pár snímků zúčastnění zastavili na trati i ve stanici - ve Škodovce jsem fotku nikdy žádnou nenašel), ale na druhou stranu zase neznám jedinou fotku s těmito vozy Balm spolu. Pouze sólo motor nebo s ex. řídícími vozy Balm 5-0028-031 a přitom je nad míru jasný že tam min. na začátku 60. let byly všechny pospolu - viz tato fotka, kde EM 411.0 objíždí malý Balm, vzadu pak stojí v kalounu další jeden shodný, Calm se středním vstupem a oba Schürzeny. S těmi jezdily buď tam předaný pražský elektriky, který ale byly předaný hl. pro nákladní dopravu a pak až bobinky. No jdu si na to dát jedno a dneska to už nechám spát, neboť jak se to začne takhle pitvat vyleze na povrh deset dalších strašáků .-)
No každopádně bude to min. pěkný model...
Přílohy
M 411.002duben 1963_ foto M. Knizek_img481.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod Barbucha » ned 01 čer, 2014 6:48 pm

Prd se vyznám v československých vozidlech, ale to na prostřední koleji mi nějak připomíná VT 25?
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod Jiri Heracek » ned 01 čer, 2014 7:00 pm

ReichenbergW píše:Pěkné, ale určitě bych ten modro-bílý neschovával dozadu neb je přesnější. U červenohnědého nemám takový stav úplně potvzený, zato mám fotku kde je vůz zachycený v červeno-krémovém nátěru, ale ještě má červený pruh na čele. To je ale foto z 50. let, takže později mohl být červenohnědý jako Calmy se středním vstupem, Altenbergy, či bývalé M 275.0 předělané na vleky. Každopádně ty modro-krémové se stříbrnou poprsnicí byly min. čtyři. Zdokumentovány jsou čísla Balm 5-0028 až 031. Šlo o bývalé řídící vozy Balm-ř 4 - ty mohly být celé červené jako motorové vozy se kterými jezdily /a nebyly to jen M 150.0 ale i např. M 261.001 či M 283.001). Tedy by musel mít ale jiný popis. Další vůz Balm 5-0032 byl hodně podobný. Bylo jich tu víc, některé měly i jinak členěná okna jako pozůstak oddílu 2. a 3. třídy. V H0 je postupně taky realizuju, ale protože jsem si vymyslel i vůz, resp. oba vozy EM 411.0 tak to ještě nějaký čas potrvá. Tam je toho (základ vůz VT 137 Piko, druhý vůz základ Liliput) na změnu hodně, čela, celá bočnice i spodek. Takže časem taky budou. Info o některých těchto vozech je v Dráze 2 a 12/2003.
Jestli takový vůz, nebo podobný vůz jezdil na kolešovce nevím, ale možný je všecko. Např. v létě 1967 další z těchto vozů zdokumentoval Vlastík Novotný v Praze-Krči. Měl červeno-krémový nátěr a číslo Balm 5-0033. Tedy patrně jezdil na pacifiku. Oba vozy z Lipenky (Schürzenwagen z roku 1939), byly údajně lazeretní vozy po válce zadržené bez interiéru a proto je naše dílny dostrojily. Měly čísla Balm 5-0023 a 025 (to jsou ty co jsou dodnes muzejní na bechyňce), a patrně existovaly i další vozy. Ještě je toho na objevování moc a moc... A proto i na Parostroji ještě veliké množství vozů není a asi ani nikdy nebude. Jednou bych rád viděl katalog vozů jako mají Němci, jednotlivé listy do šanonu. Když se něco najde nebo změní jednoduše se list vymění...


Jsouce pachatel modelu v N, dovoluji si upresnit, ze ten celocervenehnedy Balm 5-0033 byl prave podle Vlastika Novotneho v roce 1967 celocervenehnedy s bilou poprsnici. Sam to i ke svemu vykresu napsal, a ja ho mam v pameti stejne. Na rozdil od toho Lipenaku vzadu je to byvala trojka, tedy s okny odlisnymi od lipenskych vleku ( ja tam zazil jen dva, ale oba byly stejne ), ktere byly puvodne druha/treti trida. Ten cerveny z Vrsek jsem nekolikrat videl tehdy jako mladoch na Pacifiku za M262.0.
Dokonce dostal minimalne papirove nove cislo Balm 70 54 28-05 004-5. Lipenaky jsem take zazil, kdyz jsme jezdivali lyzovat na Lipno, videl jsem je i v souprave s EM411.0, diky elektrickemu topeni v zime byly znacne prijemnejsi nez stare Calm/Balmy se strednim vstupem a kamny!!!!
pozdravy
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod ReichenbergW » pon 02 čer, 2014 7:53 am

Zdravím do Paříže. Ano už mi svítá, že jde o Vaše vozy neb fotky modelů jsem nakonec našel uložené i u mě v počítači. Zejména ten červeno-krémový s kocourem na pozadí mě později přivedl k autorovi. Ohledně toho vozu 033 jsem se asi blbě vymáčknul. Výkres od Vlastíka mám, ale kousek dole na něm chybí, tedy přesně jsem se dopracoval k tomu červeno-..., tak jak máte udělaný ten vůz s kocourem .-) Je ale fakt, že ta červená by měla být víc do hněda, jako se natíraly v té době vleky. Proto soupravy neladily barevně, motor byl tmavý, cca RAL 3003, a na vlek dneska dáváme odpovídající RAL 3013 vkterá je víc do hněda. Na té fotce Vašich vleků mě právě zarazil ten tmavší odstín, což je to, co měly těsně po válce ještě jako řídící vozy k MV, kde by ale měl mít poprsnici bílou. Ale jak víme nebylo to jednotný, na fotkách z 50. let jsou Altenbergy, BDalm ex. M 275.0, později i Calmy se středním vstupem a jiné vozy natírány právě červeno-hnědě se žlutou poprsnicí, kdežto oba vozy z lipenky jsou ještě min. dvacet let zelený, ten další Balm 5- patrně 033, neb foto je v Praze, kde se ten vůz nacházel také ještě dlouho, má nátěr zcela atypický, viz foto. Jestli jde o pozůstatek původního nátěru DRB nebo je to nějaká lidová tvořivost těžko říci, takže možností je opravdu hodně a jak vidno jen u těch cca pěti zdokumentovaných vozů ex VS 145 DRB (Balm 5-0028, 29, 30, 31 a 33 - vůz s číslem 32 je dle fotky Altenberg), se vcelku pomalu zadaří sestavit i jejich životopis včetně přečíslování. U těch co mají oddíl 2. a 3. třídy jde o vozy BCam-ř 9001 - 9005 určené k vozům M 150.0 ale dle záznamů jezdily i s vozy M 261.001 a M 283.001, přičemž u nich se zřejmě nepodařilo oživit mnohočlenné řízení a tak jezdily jako prosté vleky. Zajímavostí taky je, že po převzetí Sudet, DRB zůstaly všechny naše M 275.0 a DRB k nim upravilo vozy VS 145 078 - 080 a 145 086 - 087 (tedy pět kusů), k čemuž pasuje i známá fotka pořízená těsně po záboru, kdy bývalý M 275.004 jede s jedním z těchto vleků. Každopádně je to zajímavá historie. Škoda jen že už tyto modely nejsou ve výrobě (Brawa bude mít letos jiný vlek s úkosy na představcích, který u nás patrně nebyl) a tak kdo chce takový model mít musí jít hold cestou přestavby starého Pika (tedy pokud se velikosti H0 týče .-)
Přílohy
Balm 5-0033 ČSD_Praha_foto M Knížek_img594.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 čer, 2014 8:00 am

Vše okolo Lipenky od Jiřího Heráčka,zde viewtopic.php?f=17&t=3878
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod Adam_B » pon 02 čer, 2014 8:07 am

Modellbahn-Neuheiten (455) Piko 51046 BR 372

https://www.youtube.com/watch?v=hboNkI0urBc#t=104
Adam_B
 
Příspěvky: 197
Registrován: pon 16 pro, 2013 9:29 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod jirie123 » úte 03 čer, 2014 1:19 pm

Die Lackierung ist eine Katastrofe :cry:
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod jirie123 » úte 03 čer, 2014 1:37 pm

Právě jsem odeslal dotaz na perspektivní produkci vozů Bai. V plánu je jen další číslo z Brna, ale že by byl výhled na nějakou ucelenou soupravu za Bertu to tedy ne. Tak jsem zvědav, zda vůbec odpoví.
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod Libor.P » úte 03 čer, 2014 3:07 pm

Mě vozy Bai moc neberou, radši bych je viděl s označením Cai. Budou někdy v dohledné době, nebo tuto verzi výrobce nepovažuje za atraktivní?
Libor.P
 
Příspěvky: 24
Registrován: sob 26 dub, 2014 4:16 pm

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod George V. » úte 03 čer, 2014 5:01 pm

jirie123 píše:Die Lackierung ist eine Katastrofe :cry:


...no hlavně ten odstín. Já si dám o víkendu tu práci a oscanuju titulní stránku z jednoho Železničáře. Podle mne byl světlejší, asi jako gorily v původním nátěru...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod ReichenbergW » úte 03 čer, 2014 5:08 pm

Odstín je RAL 5005 a ten odpovídá... Stránku ze Železničáře netřeba skenovat, fotek bylo (je) k dispozici dost. Mimochodem téčkaři ji mají tmavší. Co jsem koukal na to video tak ten žlutý pruh byl prapodivný. Takový model jsem v ruce neměl, tedy asi kus od kusu...
P.S. Gorily byly z výroby naopak tmavší. Paměť je ošemetná .-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod jirie123 » úte 03 čer, 2014 5:23 pm

George V. píše:
jirie123 píše:Die Lackierung ist eine Katastrofe :cry:


...no hlavně ten odstín. Já si dám o víkendu tu práci a oscanuju titulní stránku z jednoho Železničáře. Podle mne byl světlejší, asi jako gorily v původním nátěru...



Ani mi nešlo o ten odstín modré, ale o tu příšernou krupici a mizerný žlutý pruh.
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod George V. » úte 03 čer, 2014 5:36 pm

no jo, ale tohle nemůžeš posuzovat podle youtube.

P.S. Ty Železničáře jsem našel, těšte se... Sem tam se tam na obálkách mihnul i Papoušek; jeho odstín modré se občas jeví i tmavší, jak u Bastarda...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod jihous » úte 03 čer, 2014 6:52 pm

George V. píše:
jirie123 píše:Die Lackierung ist eine Katastrofe :cry:


...no hlavně ten odstín. Já si dám o víkendu tu práci a oscanuju titulní stránku z jednoho Železničáře. Podle mne byl světlejší, asi jako gorily v původním nátěru...


Prosím Vás, hlavně neberte socialistický barevný fotky za modlu, neboť tehdejší technika zhotovení barevných fotek byla silně zasažena tónováním jednotlivých odstínů a tak i já se kolikrát divím, jakou barvu např. škodovky, oblečení i věcí na dovolené jsme měli.
jihous
 
Příspěvky: 317
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: Novinky H0 2014

Příspěvekod Barbucha » úte 03 čer, 2014 7:05 pm

Ta diskuse o barvách mi přijde poněkud bezpředmětná. Kolik z Vás diskutujících má kalibrovaný monitor?
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Petr66 a 7 návštevníků