od hank » stř 07 kvě, 2014 3:49 pm
_lt_ : Správy OSŽD si občas vzájemně vypomáhaly dokonce i lokomotivami, viz např. naše zápůjčky lokomotiv 555.1, 556.0 nebo T 679.1 na MÁV nebo BDŽ. Ale já myslím, že pokud jde o vozy, tak ty kampaňové přepravy zvlášť začátkem IV. epochy nejsou nereálná předloha. Především se to týkalo zetek a přeprav obilí nebo brambor. Např. brambory pro lihovarnické nebo škrobařské zpracování se běžně ložily i volně do otevřených vysokostěnných vozů. O řepných kampaních snad mluvit netřeba. Dokonce i uhlák plný volně ložených jablek nebo hovězích kostí se dal občas vidět... Na lužickém trojmezí to klidně mohly být vozy všech tří dotčených správ, tj. ČSD, DR a PKP. A volný oběh vozů OPW pamatuju běžně i ze své praxe vlečkaře, kdy jsme do cizích vozů OPW běžně ložili vnitrostátní vozové zásilky, jenom nepsaná (a nepříliš důsledně vyžadovaná a dodržovaná) zásada byla, aby stanice určení na síti ČSD byla od místa nakládky pokud možno směrem ke hranici s domovskou zemí vozu.
Jo a ještě jednu věc: Uhlí se z NDR do ČSSR možná nevyváželo, ale co se z NDR vyváželo do ČSSR určitě, tak to byly hnědouhelné brikety. A to by byla vhodná komodita i pro modelovou nakládku v oblasti lužického trojmezí, dnes už zaniklý kombinát Schwarze Pumpe poblíž Senftenbergu je od Žitavy na dostřel a na přelomu III. a IV. epochy se tam stavěla (btw za účasti čs. montérů) právě i briketárna.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.