Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » sob 08 bře, 2014 10:36 am

Digitál vše spraví :mrgreen: Ale ono jde spíše o chování na analogu, kde se mašina rozjíždí s trhnutím a minimální udržitelná rychlost je poměrně vysoká, na druhé straně ale maximálka neodpovídá spřevodování, jezdí mi jen o malinko rychleji, než barča od Roco (na nedigitalizované modely používám analogový ovladač od startsetu Piko). Důvodem může být poměrně vysoký odběr proudu motorkem (vyšší, než je běžné :evil: ).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ešus » sob 08 bře, 2014 8:52 pm

Já jsem docela rád, že maximálka je takto nízká (či spíše akorát?), protože asi nikdo nemáme vymodelované převážně rovinaté koridory s oblouky s poloměrem 3,5 metru. Výrobci vždy (až na výjimky) max. rychlost přehánějí a v přepočtu je obvykle o 40 km/h vyšší, což nikdy nepochopím... Naštěstí je už doba digitální a maximálku si můžeme naprogramovat nebo zapnout posunovací režim, a tím citlivěji ovládat.
Ešus
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26 pro, 2012 8:21 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Alvin » pon 05 kvě, 2014 12:10 am

Ahoj všem vlastníkům banána od ACME i těm, kteří o něm třeba uvažují.
Je to krásná a dobře jezdící lokomotiva,ale mám k ní pár drobných výhrad. Jednak to nepříjemné prosvítání
ledek a světlovodů dálkových reflektorů do kabiny a do strojovny (určitý způsob řešení tady byl hezky popsán,
i když já jsem to řešil trochu jinak), jednak zalepené hadice do čelníků lokomotivy, ale o tom psát nechci.
Zarazilo mně (a trochu zklamalo) šedé zbarvení pantografů lokomotivy s tímto číslem. V době, kdy byla tato
lokomotiva rekonstruována na řadu 151 (Někdy na přelomu 1998/99), bývaly sběrače a VN rozvody na střeše
el. lokomotiv obvykle žluté, pokud vím. Bohužel ve svém archivu jsem mezi snímky řady 151 našel jen 151-008,
kterou jsem vyfotil v Praze v depu na Masarykově nádraží v dubnu 1997 :
151_008_0_Praha_Masarykovo_04_1997_u.jpg
151_008_0_Praha_Masarykovo_04_1997_u.jpg (187.13 KiB) Zobrazeno 6993 krát

Jenže "osmička" byla dána do provozu ca 2 roky před dokončením 151-006. Přesto, že jsem neměl žádnou
jistotu, žlutá elektrická výzbroj na střeše mě natolik lákala, že to skončilo takto :-) :
151_006_4_model_u.jpg
151_006_4_model_u.jpg (267.3 KiB) Zobrazeno 6993 krát

Ale pak ve mně začaly hlodat pochybnosti, jestli jsem se přece jen neukvapil. Měla šestka žluté paňtáky, nebo ne?
Navštívil jsem kamaráda, za jehož vydatné pomoci jsme našli v jednom starém čísle Železničního magazínu snímek,
který nejen že potvrdil můj předpoklad, ale ještě zaujal krvavě červenými houkačkami, které moje krasavice dostala
hned taky. :-)
151_006_4_model_a_realita_u.jpg
151_006_4_model_a_realita_u.jpg (248.73 KiB) Zobrazeno 6993 krát

Z malého, krásného ale ne příliš detailního snímku to vypadá, že lokomotiva má ještě černý plech, který rámuje
dálkové světlomety, ale nevím jistě, jestli jen zevnitř nebo i zvenku .... Toto asi zatím řešit nebudu.
Taky doufám, že autor snímku, jehož jméno je u fotografie uvedeno, by mně odpustil použití této fotografie pro
tyto účely :oops: .
Nevím, jakou přesně životní epochu této lokomotivy měl výrobce ACME na mysli, popisy a tabulky na skříni jsem
nestudoval a stejně je nemám s čím porovnat. Ale lokomotiva pěkně prokoukla a mně se líbí právě takto.
Když už jsem si s modelem takhle pohrál, pořídil jsem do něj také zvukový dekodér a na trochu toho banánovo-krysího
poježdění a popískání se můžete podívat tady (zde lokomotiva ještě nemá červené houkačky) :
https://www.youtube.com/watch?v=ALdYkFWbgdE

Alvin
Naposledy upravil Alvin dne úte 06 kvě, 2014 11:44 pm, celkově upraveno 5
Alvin
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 29 dub, 2014 11:27 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod jirie123 » pon 05 kvě, 2014 11:44 am

Zajímavé video. Kamerou otáčela souprava vlaku?

Zhlédl jsem i záběry s Bertou a Baikami.
Vlak 1660 je z letošního grafikonu a je provozován s motorovým vozem, vloženým a řídícím vozem.

K záběrům by se spíše hodil zvuk mosazné trubky, kterou v té době používali vlakvedoucí pří výpravě vlaků z neobsazených zastávek.
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Alvin » pon 05 kvě, 2014 3:14 pm

Omlouvám se, ale včera jsem vložil do svého příspěvku obrázky, které se v náhledu i po následném uložení zobrazovaly, ale nyní v příspěvku nejsou :-(
Vkládal jsem obrázky poprvé, tak nevím, co se stalo. Pokusím se to co nejdříve zjistit a napravit.
Zdravím všechny.
Alvin
Alvin
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 29 dub, 2014 11:27 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod KaRei » pon 05 kvě, 2014 5:54 pm

jirie123 píše:Zajímavé video. Kamerou otáčela souprava vlaku?

Ta kamera mě taky zaujala. Že by měl kameru na posledním voze soupravy? :shock:
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod jirie123 » pon 05 kvě, 2014 6:47 pm

KaRei píše:
jirie123 píše:Zajímavé video. Kamerou otáčela souprava vlaku?

Ta kamera mě taky zaujala. Že by měl kameru na posledním voze soupravy? :shock:

Máš asi pravdu. Tohle by mohlo být ono. Dnešní kamery se stabilizací dokážou eliminovat vibrace.
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Alvin » pon 05 kvě, 2014 10:59 pm

Co se týká té kamery, "A" je správně. :-) Kamerou otáčí souprava vlaku. :-)

Horší je to s vkládáním fotek. Vím, že to sem přímo nepatří, ale uložil jsem fotky na 2image hosting, použil jsem
syntaxi pro vkládání obrázků: v hranatých závorkách img adresa obrázku ... /img , obrázky se mi v náhledu i po
uložení stránky NA MÉM počítači normálně zobrazily, ale když jsem tuto diskusi se svým příspěvkem zkusil otevřít
jinde na 2 jiných počítačích, obrázky tam nebyly. Při otevření diskuse na mém PC tam obrázky zase byly ... Nevím
v čem je problém. Prosím o radu.
Vložil jsem tedy obrázky jako přílohy, snad to nebude vadit. Musel jsem ale hodně snížit rozlišení, takže snímky
jsou bez detailů. Zajímalo by mě, jakým způsobem má snímky vložené Ešus v příspěvku o kousek výš. Ty vypadají
lépe.

Alvin
Alvin
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 29 dub, 2014 11:27 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ešus » ned 11 kvě, 2014 7:57 pm

Jak jsem vložil obrázky? Otevřel jsem kartu "Příloha" pod oknem, do něhož píšu, a pomocí tlačítka "Procházet" vybral obrázek (musel jsem ho upravit, aby měl max. 500 kB). Dále "Přiložit soubor" a "Umístit do příspěvku". Tam se zobrazí jako shluk písmen s hranatými závorkami. To celé můžeme oddělovat tlačítkem Enter, atd. Fotka se nám ale ukáže až po kliknutí na "Náhled", zde můžeme pozorovat i případně vložené volné řádky mezi fotkou a textem. Takto můžeme přiložit max. 3 obrázky.

Barvu sběračů jsem studoval už před koupí, a to pomocí fotografií na ŽelPage: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elekt ... a=&oddil=1
Hlavně na starších fotkách je patrná žlutá barva, postupem času se ale polopantografy zašpinily tak, že po žluté není ani památky. Samozřejmě by byly lepší žluté sběrače, kupujeme si přeci model čisté lokomotivy, ale kdo si chce loko napatinovat, vůbec mu to nemusí vadit. A přestože patinaci v nejbližší době v plánu nemám, vědu ze špatné barvy nedělám. O mnoho více mi vadí šedohnědá střecha na Y Tillig, která by při patinaci problém dělala, protože i na rezavé střeše jsou kousky bílé.
Ešus
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26 pro, 2012 8:21 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod skjozefsk » stř 04 čer, 2014 2:43 pm

Mal som možnosť si vypočuť zvukovú verziu 151-ky. Akosi sa im nezadarilo, som zvedavý na posudok ostatných. Nahrávka: http://obchod.elsikor.sk/product_info.p ... s_id=14297
Uživatelský avatar
skjozefsk
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 08 srp, 2012 2:46 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » stř 04 čer, 2014 3:18 pm

skjozefsk píše:Mal som možnosť si vypočuť zvukovú verziu 151-ky. Akosi sa im nezadarilo, som zvedavý na posudok ostatných. Nahrávka: http://obchod.elsikor.sk/product_info.p ... s_id=14297

Tak tomuto se říká prvotřídní nahrávka na smeč :D Když jsem psal na stránky článek o ozvučení modelů Acme, popsal jsem i svoje zvuky a v obavách jsem tam dal jen video v nejnižší kvalitě, aby to snad výrobcům neposloužilo. No po tomto tam jdu přidat kvalitní zvukové ukázky
Tyto zvuky jsou splácaninou projektu, který má ESU pro DB180, 372. Nejzajímavější je začátek, start trafa a náběh Unipulzu, což je ale eso 363, u bastardů tohle nemá co dělat, ne tak u banánů a goril. A stejně je to v nízké kvalitě. Ten zbytek mi nepřipomíná žádné kolejové vozidlo. :shock: Nějak stále nemůžu pochopit snahu výrobců prodávat zvukové modely, když pro ně nemají skutečné zvuky.

úprava:
tady jsou ty ukázky, v článcích dole nad videem
150 a 151
http://www.jacek-modely.cz/zvukove-projekty-150-151/

350
http://www.jacek-modely.cz/zvukovy-projekt-350/
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Čouda » čtv 05 čer, 2014 6:00 am

Nazdar Jacku!

Zvukový projekty máš perfektní, jako vždycky, ale tentokrát jsi se dopustil jedné chyby. Ventilátor odporníku se točí nejrychleji na druhým stupni a nejpomaleji na 26. To samý se pak opakuje i na serioparalelu. Je to dáno tím, že motory ventilátorů odporníku jsou napájeny z úbytku napětí na odporech. Od 21. nebo 22. (přesně si to nepamatuju, el. loko mě nikdy moc nezajímaly) je odporník nedostatečně chlazen a není tedy žádoucí setrvávat na těch stupních po delší čas.
TT V. epocha // H0 IV. epocha.
Uživatelský avatar
Čouda
 
Příspěvky: 233
Registrován: sob 11 říj, 2008 8:59 am
Bydliště: Trutnov

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » čtv 05 čer, 2014 9:27 am

Ahoj Čoudo,

tohle není MSTS, viz neustálé hádky kolem jistého balíku zvuků. Jaké jsou nahrávky, takové jsou zvuky. Podobných přípomínek je mnoho, ale hodně se rozcházejí. Jeden tvrdí, že tohle má být tak, druhý, že jinak, přičemž na nahrávce není ani jedno z toho. Čemu pak věřit, když na tom člověk nikdy nejel :D Taky nejde vytvářet zvuk, který na nahrávce není.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod busta » čtv 05 čer, 2014 10:16 am

Jacek, a z čoho si skladal zvuky ty? Ty si ich nebol osobne nenahrávať? Inak sú reálnejšie. ACME je mimo. Treba sa zviesť na 350, nahrať a potom už nepríde k žiadnym polemikám.
busta
 
Příspěvky: 101
Registrován: stř 05 led, 2011 8:13 pm
Bydliště: Gbelce

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Jacek » čtv 05 čer, 2014 11:24 am

busta píše:Jacek, a z čoho si skladal zvuky ty? Ty si ich nebol osobne nenahrávať? Inak sú reálnejšie. ACME je mimo. Treba sa zviesť na 350, nahrať a potom už nepríde k žiadnym polemikám.

Tak je třeba si taky uvědomit, že nahrávka z jedoucího vozidla je pro tvorbu zvuků nepoužitelná, kam dát mikrofon, aby v tom nebyly žádné ruchy? Stejně jako u dieslu je použitelná nahrávka jen při stání, nejlépe na vodním odporu. Asi těžko pojedu žadonit u nějakého fíry, jestli by mě nesvezl na stanovišti, že nutně chci nahrát zvuky :D , to je rada k nezaplacení, kdo si to dovolí? Zvlášť v dnešní době. Na dráze jsem dělal, o tom by se daly napsat romány... Odstrašujícím příkladem byla fotka nějakého strojvedoucího na K-reportu a pod tím text "děkuji tomuto pánovi, že mě včera nechal řídit z Břeclavi do Brna" :!: Skončilo to vyhazovem. Také se řešily fotky z Zelpage, protože na stanovišti byly vidět krom fíry ještě další osoby, atd. Takže takto asi ne...

Videa ze stanoviště jsou i na youtube, je jich tam poměrně hodně, ale jak píšu, to je nepoužitelné, potřebuji nahrávky zvuků zvenku a za jízdy nelze. Je třeba nahrát každý jeden zvuk zvlášť, kompresor, ventilátor, chladič, trafo, atd.. v jízdě je to vše dohromady a s hromadou ruchů.

Nicméně to co popisuje Čouda, jde simulovat funkcí F6, takže to tam vlastně je. Při zapnutí jde zvuk na úroveň plných otáček, při vypnutí klesá. Ale slovy klasika - dokažte, že to má být jinak a není problém, protože co člověk to názor a polemika bude vždy :)
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: T435.0 a 4 návštevníků