Návrh kolejiště N 1100x750

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod vmucha » čtv 17 dub, 2014 6:40 pm

Ono právě to viditelné křížení těch tratí ti optický ti krajinu zmenší.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 657
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 17 dub, 2014 6:52 pm

Dejme tomu, ale za ten kus viditelné širé trati mi to stojí :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Barbucha » čtv 17 dub, 2014 6:53 pm

Maximálně bych posunul portál tunelu k lesu, jinak z toho zase bude technický nesmysl. Ubere to krajinu jak na hlavní tak hlavně na vedlejší trati a bude se to opět podobat vlakodromu. Moc bych do tý celkem vyvážený kompozice nešťoural.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 17 dub, 2014 8:34 pm

Takhle by mi to vyhovovalo. Jako technický nesmysl mi to nepřipadá, míra vlakodromovosti je z mého pohledu únosná, na přírodě to neubírá - naopak, láká mě ten terén v blízkosti tratě. Krásně to sedí i do mého kolejiva. Ze všech návrhů, o kterých jsem dosud uvažoval, se mi tohle líbí nejvíc.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod vmucha » pát 18 dub, 2014 6:29 am

Ještě zvaž, zda v odbočné stanici neotočit výhybky v pravém zhlaví, aby spíše umožňovaly vykřižování vlaků na "hlavní" trati.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 657
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Barbucha » pát 18 dub, 2014 7:18 am

Za pravým portálem už trať nestočíš. Hlavně si potom pohlídej, abys do portálu vjížděl rovinkou. Já jsem si s tím užil dost trápení, protože rychlíkové vozy v zatáčkách zabírají neuvěřitelně prostoru a nikdy nevíš, co budeš provozovat. Portál v oblouku pak vypadá jak pro dvoukolejnou trať. Výhybky bych fakt prohodil, jak píše kolega.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » pát 18 dub, 2014 7:32 am

Barbucha píše:Za pravým portálem už trať nestočíš. Hlavně si potom pohlídej, abys do portálu vjížděl rovinkou. Já jsem si s tím užil dost trápení, protože rychlíkové vozy v zatáčkách zabírají neuvěřitelně prostoru a nikdy nevíš, co budeš provozovat. Portál v oblouku pak vypadá jak pro dvoukolejnou trať. Výhybky bych fakt prohodil, jak píše kolega.

Stočím, ale jen zatáčkou R193mm/45°. Výhybky prohodím, díky za tip (jak jsem si toho mohl nevšimnout :roll: ). Doma trať sestavím, projedu s rychlíkáči a portály trati nebo trať portálům přizpůsobím, až dojde na realizaci, což bude až za dlouho :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Barbucha » pát 18 dub, 2014 7:41 am

Celkem pokrok od prvního nástřelu :-D.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » pát 18 dub, 2014 7:43 am

Máš na mysli fakt, že se řídím radami a nejedu dokola "já to tak prostě chci" ? :D
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Barbucha » pát 18 dub, 2014 7:56 am

To ani ne, spíš to, že už se na to dá koukat. Nápad musí trochu uzrát. Kdyby ses jen řídil radami druhých, tak by tě zas netěšilo, žes něco nevymyslel sám.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » pát 18 dub, 2014 8:03 am

Zatím jsem toho sám moc nevymyslel. Kolejový plán jsem skoro úplně obšlahl z toho Milanova obrázku a koncové nádražíčko zas z jiného plánku.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod milan ferdián » pát 18 dub, 2014 9:00 am

Rocky_MK píše:To se mi hrozně líbí, obzvlášť to, že je to nakresleno trojrozměrně :) Jen mi tam vadí to, co jsem popsal výše - hlavní trať téměř celá v tunelu. Mně pro optické oddělení a dojem "vzdálenosti" stačí tunel menší (klidně v něm můžu třeba zastavit) a kdyby část té hlavní tratě vedla údolím, jak jsem tam dočmárnul, tak je to z mého pohledu dokonalé.
EDIT: Tento návrh má takové kouzlo, že vážně uvažuju, že bych se vykašlal na 3 staniční koleje a udělal to podle tohohle.

Klidně,záleží na tobě. :wink:Stanice v popředí je lokálková a při použití výhybek PIKO bude vypadat kapku jinak.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » pát 18 dub, 2014 10:14 am

...a rovnou jsem staniční koleje ještě trochu protáhnul, pro představu obrázek i s měřítkem. Trochu panel protáhnout, aby koleje nevycházely příliš blízko okrajům, nebude problém.
EDIT: A kdybych si to do budoucna ještě třeba rozmyslel i s tou výhybnou ve skryté části, tak bych u levého portálu udělal rovinku na vjezdu do tunelu a pravou, elektrickou výhybku hned za vjezdem. U pravého portálu levou zatáčku do tunelu (R425/15°) a hned za vjezdem levou el. výhybku. Teď jsem si to zkusil ve scarmu a šlo by to. Ještě uvidíme, není třeba spěchat...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » sob 19 dub, 2014 2:52 pm

Ještě to naposled zkusím s tou točnou - byl by to nesmysl, kdyby byla v koncové stanici za pravým zhlavím pro otáčení parních lokomotiv (pokud by tam byla točna, výhybku bych vyhodil, když její funkci točna nahrazuje...) ? Pokud jo, už na ni vážně prdím...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 19 dub, 2014 7:27 pm

Měla by smysl, pokud by Ti do koncové stanice vždy dojela lokomotiva komínem napřed a komínem napřed i dojela. To předpokládá točnu i na "druhém konci" tratě (v modelu spíš smyčku). Další možnost je mít točnu i v dolní stanici, ale u krátké lokálky je to hloupost. Poslední možnost vysvětlení existence točny je to, že dnešní koncová stanice byla původně úvraťová (Dubí), ovšem asi by to chtělo o malinko bohatší kolejiště té stanice,
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník