od 230.106 » stř 15 led, 2014 10:14 am
TTmili:
Co vlastně chci? myšleno od Roca...
1) kvalitu evropskou, nikoli asijskou - když si něco objednám, aby na tom nic nechybělo, nebylo ulomené, popiplané lepidlem či nesprávně sestavené, též kvalita nástřiku, viz. např.problémy se zamračenými, sergejem...
2) speciálně u Roca aby model svým provedením odpovídal obrázku v katalogu, čili aby se nestalo, že je model inzerován v jiné epoše než skutečně je (skrze popisy), též obecně typ vozu v katalogu totožný s modelem. U Roca je typické, že model se nemusí shodovat s provedením a typem vozidla zobrazeném v katalogu! To u jiných značek (Maerklín, Trix, A.C.M.E., L.S.modells, R.E.E., Tillig, Piko ... ) nepřichází v úvahu.
Pak si může výrobce modely přiměřeně zdražit, neboť též splňuje jakási kritéria kvality a záruky. Ale promiňte, pokud si něco objednám a pak mi přijde jen něco podobného, v detailech se naprosto lišícího a v kvalitě neodpovídající, přijde mi to zoufalé.
ad. sergej, Vte:
Jistě, celočerv.provedení ve IV.ep. má samozřejmě cenu pro vyznavače této epochy. Co je však třeba k zamyšlení, proč není žádný model lok. nátěrově ze IV.epochy (varianta s 30cm žl.proužky na čelech) v provedení s novým označením (přelom epoch trvající téměř celé desetiletí) ?
Taktéž třeba vozy Vte po roce 1982 dostaly označení Es (Vte), se kterým v případě těch staršího provedení i dojezdily o deset let později. Ale modely zobrazují stav pouze v období 1966 - 1982, v případě provedení Vagónka Česká Lípa pouze stav po vyrobení pouze první série vozů... Proč máme rychlíkáče typu Y v provedení Aa, Ba ..., nikoli v provedení po roce 1982 Am, Bm... ? Proč máme zelenobílého brejlovce T478.3, ale nikoli však zelenobílého 750, 753, 754, zamračenou v pův.nátěru T478.1, ale není 749 či 751atd.,atd.??? To mi tu nějak chybí!
ad. Railjet v najbrtu:
Osobně by mne zajímalo, kolik kousků se vyrobí (a prodá)...?
Jistě, není to tak složité přivést na trh pouze novou bar.variantu Railjetu, navíc v době, kdy se teprve vrací náklady vložené do vývoje modelu...
Posuďme však, nadchne takový model (při té ceně a délce provozované to soupravy na domácím kolejišti) nějaké ohromující množství modelářů? O nudných tristních zbarveních součaného ČD toho už bylo napsáno jinde taky dost... Kam se proboha poděl vkus...
Ještě k Raijetu obecně...
Lidem se pořád podsouvá myšlenka, že je to jako něco superkvalitního, opak je pravdou!!! Absence kupé, úzká nepohodlná tvrdá vysoká sedadla blízko sebe (4 místo 3 na šířku vozu), nedostatek místa na nohy, osobního prostoru obecně, tenké tvrdé naprosto otřesné opěrky na ruce, přes sedadlo před Vámi nepřehledný výhled bez dostatku volného prostoru, neustálé obtěžování courajícími lidmi, nástup a výstup davu doprovázený ohrožováním hlavy sedícího v uličce zavazedly motajících se lidí, dále obtěžování hovorem, poslechem hudby, světlem zářivek co nejdou vypnout bez poškození vykopnutím..., nedostatek prostoru pro osobní zavazadla, v případě "štěstí" nálepka "Railjet" přes okno či okenní sloupek, jízda pozpátku jako na pouťové atrakci Lochness... Osobně nejhorší vozidlo, co se po "revoluci" kdy v Evropě vyrobilo, bohužel lidem se něco vnucuje tak dlouho, až tomu Ti lidé sami věří, no nejen Češi jsou národem ovčím...
ad: 380:
Vrátí se náklady vražené do vývoje tohoto modelu? U 380 zatím 1-2 provedení ČD (beru i nálepku D1 express). Asi si slibují, že až bude v provedení DB, tak to němečtí modeláři zhodnotí... Jinak by to byl asi propadák...
alik:
Kam se to řítíme? Železniční modely bývaly hračkou pro děti, postupně se z nich stala hračka jen pro bohaté tatínky... Ano, cesta za vyšší kvalitou je jistě správná, ovšem kopírovat všechny chyby dnešního bezohledného (kapitalistického)světa založeného jen na penězích mi přijde smutné... Všechno nám tu diktují jen Ti bohatí a pro ostatní (čili většinu) zbývá jen buď závidět, nebo to nevydržet a sebrat peníze z rodinné pokladničky a na úkor jiného si udělat kouska radosti... Bohužel, líp už bylo... Tohle jsme chtěli?
Naposledy upravil
230.106 dne stř 15 led, 2014 11:42 am, celkově upraveno 3