Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » pon 13 led, 2014 8:07 pm

Jiri Dvoracek píše:Dospel jsem ke stejnemu zaveru :) Jedine, ze by Rosna uz na odstavne koleji cekala, az drahy pristavi vozy. Pak by je vytlacila ze stanice, odvezla na kuse koleje ve skladu paliva a zatlacila zpatky do skladu paliva. :roll:

No nepočítal jsem, že by byly vždy všechny koleje zaplněny. Vždy třeba dvě ze čtyř. Jen musím ještě někde nastudovat, jak takový sklad funguje, co všechno skaldují, v jakých formách, jaké vozy je třeba přistavět, ale Zamračené s uceleným cisternovým vlakem se těžko odolává... :wink: Nebo pokud má někdo nápad co z toho udělat ničemu se nebráním...
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 13 led, 2014 8:18 pm

To neni o poctu obsazenych koleji, ale o tom, ze v soucasnem stavu bez objizdnych koleji nedocilis situace, aby lokomotiva (jedno jaka) cisternove vozy z odstavnych koleji skladu lihovin primo do skladu lihovin dotlacila a nezustala tam uveznena :) Ale jak jsem psal, mozna se mylim :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod rendo » pon 13 led, 2014 8:55 pm

ja by som to na tvojom mieste urobil takto(tym sa vyhnes tomu,ze ti niekde ostane vysiet rosnicka atd.(samozrejme ak bude napojenie na stanicu,tak ako je)berto ako amatersky nahliad na tvoju vlecku :mrgreen:
Přílohy
18.jpg
rendo
 
Příspěvky: 190
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » pon 13 led, 2014 10:03 pm

rendo píše:ja by som to na tvojom mieste urobil takto(tym sa vyhnes tomu,ze ti niekde ostane vysiet rosnicka atd.(samozrejme ak bude napojenie na stanicu,tak ako je)berto ako amatersky nahliad na tvoju vlecku :mrgreen:

No to není vůbec špatné...Díky...
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » pon 13 led, 2014 10:14 pm

Ještě mě napadlo, zda-li bych neměl umístit do zhlaví výtažnou kolej, která by se používala při posunu na vlečce. Takto bych musel vytahovat na lokální trať, ale u té zase nepočítam nijak čilý provoz, takže posun na vlečce by nenarušoval provoz na trati. Vjezdové návěstidlo bude samozřejmně dost daleko, místa je dost.
A druhá věc, která mě napadla, je změna koleje skladiště a volné skládky. Takto bych nemusel na volnou skládku vozy tahat přes skladiště...
Poloměr na výtažné koleji je malován od ruky :mrgreen: , dle wintracku se tam vejde r=353mm. Vlečka doplněna o kolejovou spojku a protaženy koleje k hraně desky. Další možnost je, jak psal kolega rendo, posunout koleje v vlevo a v pravo nechat jen kolej pro posun...
EDIT: Ale koukám, že ta poslední možnost mnoho neřeší, musel bych vytáhnout na 6 kolej, objet po 4 a potá vytlačit na výtah, zajet do skladiště a zatlačit, to ta kolejová spojka asi vyřeší vše snadněji...
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Myšpulín » úte 14 led, 2014 4:33 pm

Myslím, že toto je o hodně lepší.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Lokální trať TT 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » pon 12 kvě, 2014 8:58 pm

Tak po delší odmlce bych vás opět rád poprosil o pár názorů, rad a nápadů. Konečně stavba domku hotova a přišel čas na zhmotnění snů. Bohužel po pár technických přípravách pro místnost se poněkud smrskla. Je z ní nudlička 4m x 2,2m. Proto jsem musel celé kolejiště přemyslet. Taky jsem si uvědomil, že v minulých plánech jsem opoměl jeden velmi podstatný detail - a tím je pracovní stůl :lol: Nechápu, jak jsem mohl na něj zapomenout... :shock:
Předkládám první návrh ve finálním rozměru.
Jde o úvraťovou stanici se třemi dopravními kolejemi, dvěma manipulačními, depem se zbrojením naftou a několik vleček. Epocha 4-5 -> dle počtu obsluhujích. Na spodní trať jsem ještě vecpal do oblouku malou staničku o jedné dopravní a jedné man. koleji - zde nevím jestli by neplatilo, že méně je více a neumístit sem jen os. zastávku...
Horní koncová stanice je o jedné dopravni a dvou manipulačních, vlečka k malé továrničce, odstavné koleje, malá remíza pro nocující motor a skladiště. Těsně před stanicí leží vlečka do sodovkárny.
Spodní stanice krytá vjezdovými světelnými návěstidly a odjez jedným sdruženým pro všechny tři dopr. koleje. Horní a malá stanice v oblouku kryta jen lich. tabulkami.
Náklad by obstarávali při plném nasazení dva mn vlaky ze spodní tratě a jeden mn vlak mezi úvratí a koncovým nádražím. Os. provoz dva motory + přívěs a dva delší os. vlaky taženy T478.3.
Ovládání jízdy vlaků digitálně. Cesty stavěny analogově z ovládácích pultů. snažil jsem se to navrhnout tak, abych všude dosáhnul a v délce o 15cm kratší než je místnost - jako tolerance wintracku a prodlužuje se vždy snáze :) ....
Ještě to šikovně zalesnit, oddělit tím úseky od sebe a třeba se už blížím ke konci s výzkumem :) Po skoro dvou letech usilovného malování...
Toť asi tak vše v kostce... Díky a ahoj Tomáš...
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » pon 12 kvě, 2014 8:58 pm

Letecký pohled na stanici...
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod lajblt » úte 13 kvě, 2014 1:10 pm

Možná bych upravil jen jednu věc - protioblouky na širé trati. Při provozu delších vozů může docházet k vykolejování. Méně je někdy více.

Druhou věcí je to, že "delší" osobní vlaky se do stanice nevejdou - nejdelší kolej má jen ~80 cm užitečné délky od námezníku k námezníku...
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Lokální trať TT 4,6x2,3 m

Příspěvekod chameleon » úte 13 kvě, 2014 2:13 pm

tomas-biza píše: Na spodní trať jsem ještě vecpal do oblouku malou staničku o jedné dopravní a jedné man. koleji - zde nevím jestli by neplatilo, že méně je více a neumístit sem jen os. zastávku...

Přesně tak, já bych ji zrušil, ten oblouk je malinký na staničku... Ev. můžeš zkusit staničku posunout doleva a udělat ji do S
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod lajblt » úte 13 kvě, 2014 6:13 pm

1) Zkusil bych upravit úvraťovou stanici tak, aby měla ~120 cm délky hlavních kolejí, tj. zkrátit výtažnou kolej na polovinu a upravit zhlaví.
2) Staničku v oblouku zrušit, nechat jen zastávku. Jedna dopravní kolej stejně nemá význam.
3) Upravit vedení tratí - jak už jsem psal, protioblouky malých poloměrů můžou být problém.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod KaRei » úte 13 kvě, 2014 6:33 pm

lajblt píše:Jedna dopravní kolej stejně nemá význam.

Má, zastávka s nákladištěm.

Souhlasím jinak s kolegy, minimálně tu "zastávku" posunout více doprava (a udělat do S).
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Sedli-CB » úte 13 kvě, 2014 7:37 pm

KaRei píše:Má, zastávka s nákladištěm.

Existují i dopravny D3 s jednou dopravní a jednou manipulační kolejí. V mém okolí (v jižních Čechách) je jich několik - Sedlice, Strunkovice nad Volyňkou (zde však v nedávné době byla manipulační kolej prohlášena za dopravní), Zátoň (manipulační kolej v nedávné době z jedné strany zešturcovatěla), Lnáře, Kotouň (manipulační zaústěna jen z jedné strany zřejmě odjakživa) a takto bychom mohli pokračovat dále a to nejen v JČ kraji... :wink:
https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 169
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » úte 13 kvě, 2014 7:57 pm

lajblt píše:1) Zkusil bych upravit úvraťovou stanici tak, aby měla ~120 cm délky hlavních kolejí, tj. zkrátit výtažnou kolej na polovinu a upravit zhlaví.
2) Staničku v oblouku zrušit, nechat jen zastávku. Jedna dopravní kolej stejně nemá význam.
3) Upravit vedení tratí - jak už jsem psal, protioblouky malých poloměrů můžou být problém.


1) Určitě zkusím prodloužit, jak jsem psal mám 15cm k dobru a v podstatě jednu rovnou před zhlavím, ale tu bych tam nejraději nechal, pokud připočítám těch 15 tak mám déli cca 100cm, což pro Kocoura a 5 Eas by mohlo stačit - to tak počítám jako nejdelší soupravu. Délka výtažné koleje je volena kvůli uhelným skladům(myšleno pro 2-3 Eas), do kterých se bude sunout právě z výtažné a odstavná pod ní je volena skoro stejné délky jako staniční kolej, aby se dala odstavit jakákoliv souprava v celé délce.
Jinak větší osobák jsem měl namysli např. Brejlovce či Barču a dvoudílnou patrovou jednotku, či něco podobného dle epochy. Aby to tam nebrázdil samej motorák. Ty 4 Y mi tam zbyly, když syn chtěl vidět "rychlík" :) Z tvého návrhu na začátku toho vlákna jsem pár věcí pochopil a za to ještě jednou díky.. :wink:
2) Stanici zruším, pořád mi tam nějak nesedí, ale chtěl jsem znát názor i ostatních, asi nejvíc mi vadí, že chybí kus širé trati, je to z tunelu do nádraží... Jinak jsem stanici zamýšlel jako zastávku s nákladištěm, občas se neumím vyjádřit přesně :) Ale pryč s ní ...
3) Předělám, zatím jsem měl čest pouze s kolejišti o rozměrech max 200x100 cm a tam se těch protioblouků moc nevešlo, takže zkušenosti moc nejsou s delšími traťovými úseky :). Jinak poloměry na horní jsou min R 310 a na spodní R353. Stoupání max 2,8% na horní trati a 1,3% na spodní - dle Wintracku.
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » úte 13 kvě, 2014 8:02 pm

Sedli-CB píše:
KaRei píše:Má, zastávka s nákladištěm.

Existují i dopravny D3 s jednou dopravní a jednou manipulační kolejí. V mém okolí (v jižních Čechách) je jich několik - Sedlice, Strunkovice nad Volyňkou (zde však v nedávné době byla manipulační kolej prohlášena za dopravní), Zátoň (manipulační kolej v nedávné době z jedné strany zešturcovatěla), Lnáře, Kotouň (manipulační zaústěna jen z jedné strany zřejmě odjakživa) a takto bychom mohli pokračovat dále a to nejen v JČ kraji... :wink:

Ahoj, díky za postřeh. Koukám, že jsme skoro sousedi ... :)
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků