Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Morris Zapp » pon 04 lis, 2013 11:44 am

Klidně i kompromis: pár modulů - skryťáček, kus trati, nějaká stanička - to vše doma trvale sestaveno k provozu, ale lehce rozebratelné a transportovatelné na setkání.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Vladimír_B » pon 04 lis, 2013 7:20 pm

o.t.:
Morris Zapp píše:Klidně i kompromis: pár modulů - skryťáček, kus trati, nějaká stanička - to vše doma trvale sestaveno k provozu, ale lehce rozebratelné a transportovatelné na setkání.
To se Vám to machruje v TT :D :wink:
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » úte 05 lis, 2013 8:35 pm

milan ferdián píše:Co vlastně u tebe platí?HO nebo TT?Ten prostor je celý k dispozici?Co s námětem?Přístup z kterých stran?A co tak konečně napsat svůj sen?Vidím že jsi z Veselí nad Lužnici.

Ahoj, No zatím sám nevím, zjišťuji možnosti obou měřítek. Jako kluk jsem začal s eNkem ,které jsem dostal od strýce. Poté se mi podařilo zakoupit větší množství TT i s panelem a tak začala moje slavná éra TT, kdy jsem jako kluk postavil a zboural nespočet kolejišť :). No a předminulé Vánoce ježíšek nadělil nádherný digitální set od Roca v HO (tady se trochu seknul v měřítku). A tak se mi ty HO zalíbili, že jsem si řekl, že až postavím domek a vznikne mi místnost na kolejiště, tak to bude v HO. Jenže jak tak zjišťuju, nejraději bych se vrátil k N :lol: :lol: :lol: :lol: Kvůli místu...
Pocházím z vysočiny, konkrétně z Ledče n. Sáz. do Veselí jsem se příženil ... :) Ale mají tu hezký nádraží... Hlavní trať Čes. Bud -> Praha a dvě lokální na Bechyň a na Třeboň.

Ten návrh co jsem sem vložil naposledy byl jen jeden asi z padesáti co jsem již stihnul namatlal. Jen tak co všechno je člověk na začátku schopný vymyslet... :) Už vím že metr a půl od hrany desky nedošáhnu :) atd ... přidám ještě jeden návrh asi rok a půl starý, který mi tak nějak nedá spát, ale nepřijde mi to úplně tip ťop :lol: :lol: Jde o koncovou stanici na hl. trati s úvratí napojenou lokálku. Jde o HO epocha II a III. Je n doplním, že ty dvě odstavný vpravo nahoře od zhlaví měl být pívovar.
Místnost má rozměr 460x230cm vstup je z čelní strany místnosti, viz příloha. Místnost je v podkroví, ale střecha je poměrně vysoko, takže mě skosení střechy nelimituje.
Naposledy upravil Tomas.Brezina dne stř 06 lis, 2013 9:07 pm, celkově upraveno 1
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 06 lis, 2013 7:39 am

Ach jo... Proč všichni děláme stejnou chybu - miliony náčrtků, megaprojekt, vlakodrom a pak nakonec je vše jinak :D Proč si neuděláš segmenty po obvodu místnosti? Můžeš to mít bud jako já v patrový verzi (jako by dvě "kolejiště" propojený spirálou - spodek dvoukolejka a velký nádraží vršek lokální trat) nebo segmenty co si budeš moci zaměnit za jiný když tě ty první omrzí. Ta místnost po tom přímo volá! A jde to i v HO - moje cimra je 4,5x2,9... Segmenty můžeš dělat postupně a není to tak velká finanční a časová darda jako když děláš plošný kolejiště. Přes ty dva schody v rohu si dáš odklopný/vyndávací segment, to samý můžeš udělat i přes okno - jiný omezení tam vlastně nemáš! Strop máš jak říkáš vysoko, aby jsi se pod kolejiště vleže dostal, potřebuješ tak 60 cm, vše nad je možný využít na koleje a krajinu!
Přílohy
vrsek.jpg
spodek.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » stř 06 lis, 2013 7:51 pm

Petr Zatrepalek píše:Ach jo... Proč všichni děláme stejnou chybu - miliony náčrtků, megaprojekt, vlakodrom a pak nakonec je vše jinak :D

Člověk se bojí aby se neunáhlil a hledá to správné řešení. Asi po roce a půl vymýšlení mi přijde, že řešení snad není... :lol: :lol: :lol:
Jinak nápad to není špatný. Já snad ani nevím co bych pořádně rád :lol: :lol: :lol: Nerad bych postavil něco, co před dokončením celý sešrotuju, proto tolik návrhů ....Ikdyž se tomu asi nevyhnu.... :lol: Musím to promyslet.... Díky za příspěvek.
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať TT 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » čtv 21 lis, 2013 9:03 pm

Tak, po delší době, zaviněno stěhováním do nového, se mi v hlavě urodil napád, který tu již padl - úvrať!
Napadlo mě využít prostor trochu jinak, než obligátně kolem zdí. Toto řešení mi přijde praktičtější - bez problému se dostanu k oknu, úvrať je přístupná z obou stran.
Návrh tratě je zatím přibližný, pokud má tedy ještě někdo zájem o diskuzi, rád si vyslechnu vaše názory.
Jen pro doplnění jde o epochu III, ale myslím si, že bez problémů by se nechalo jezdit i mot. trakcí. Koncová stanice je kryta pouze lichoběžníkovými tabulkami, úvrať mech. návěstidly. Úvrať jsem si zapůjčil od Milana (Zásmuky) a trochu upravil, možná že blbě...Ty nádraží....Nějako mi nejdou.
V pravém rohu, bych možná umístil os. zastávku a na kopec nějaký hrad, zříceninu, rozhlednu... Nebo malou zastávku s nákladištěm. Nevím...
Měřítko TT, kolejivo tillig/pilz.
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať TT 4,6x2,3 m

Příspěvekod milan ferdián » čtv 21 lis, 2013 9:13 pm

tomas-biza píše:Tak, po delší době, zaviněno stěhováním do nového, se mi v hlavě urodil napád, který tu již padl - úvrať!
Napadlo mě využít prostor trochu jinak, než obligátně kolem zdí. Toto řešení mi přijde praktičtější - bez problému se dostanu k oknu, úvrať je přístupná z obou stran.
Návrh tratě je zatím přibližný, pokud má tedy ještě někdo zájem o diskuzi, rád si vyslechnu vaše názory.
Jen pro doplnění jde o epochu III, ale myslím si, že bez problémů by se nechalo jezdit i mot. trakcí. Koncová stanice je kryta pouze lichoběžníkovými tabulkami, úvrať mech. návěstidly. Úvrať jsem si zapůjčil od Milana (Zásmuky) a trochu upravil, možná že blbě...Ty nádraží....Nějako mi nejdou.
V pravém rohu, bych možná umístil os. zastávku a na kopec nějaký hrad, zříceninu, rozhlednu... Nebo malou zastávku s nákladištěm. Nevím...
Měřítko TT, kolejivo tillig/pilz.

No mě jsi příjemně překvapil :wink: A doplnil bych jen kolejovou spojku levou v kolejišti před anglickou výhybkou,úvraťová stanice.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Lokální trať TT 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » čtv 21 lis, 2013 9:23 pm

milan ferdián píše:No mě jsi příjemně překvapil :wink: A doplnil bych jen kolejovou spojku levou v kolejišti před anglickou výhybkou,úvraťová stanice.

FAKT :?: :?: :?: :shock:
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » sob 11 led, 2014 10:34 pm

Ahoj, sice opožděně, ale přeji všem nej do nového roku. Rád bych Vás poprosil o pár názorů a rad.
Když jsem si poslední trať zpracoval v programu podobném trainz a vyzkoušel jsem si provoz na kolejišti, zdálo se mi
, že by to chtělo nějak oživit. Proto jsem přepracoval úvrať a hlavně jsem nádraží rozšířil o areál skladu paliv s vlečkou, kde má domov i vlastní postrk (asi rosnička).
Nádraží disponuje 3mi dopravními, 3mi manipulačními a 1 skládkovou kolejí, remízou pro nocování motoráku, odstavnou kolejí pro os. soupravu a odstav. kolejemi pro sklad paliv pro plné či prádzné vozy, skladem s rampou a volnou skládkou.
Užitná délka kolejí je cca 125cm, což pro lokální trať není pořád zlé. Nádraží by bylo jištěno asi světelnými návěstidli vzor CCCP. Uvažována motorová trakce, ikdyž bych to rád prostřídal s parní. Nádraží mi bohužel moc nejdou, proto prosím o případné připomínky... :)
Díky moc... Tomáš
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 13 led, 2014 1:07 pm

K nádraží ti toho moc nenapíšu. Jen že ten námět s úvratí je fakt moc hezký - až na to, že kousek od toho místa kde máš plánovaný ten "hrad" by se ti místo kýčovitý gotický zbořeniny myslím lépe vyjímal vyšší kamenný most nad údolím s horským potokem co přes propustek teče dál až pod spodní trat. Podél potoka dřevařská lesní cesta... U mostu strážní domek č.47 a u něj krásný Einheit oddílový návěstidlo, nebo předvěst vjezdovýho návěstidla uvratové stanice...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Dusan » pon 13 led, 2014 3:41 pm

Líbí se mi hodně, že je tam velká část kolejiště, kde jsou jen širé tratě. To bude pěkný, když to krajinářsky vyladíš, jak už bylo uvedeno PZ.
Za mě bych ještě "odhalil" i ten skrytý úsek tratěmezi body A pod koncovou stanicí. Tu bych pak více vůči podélné ose srovnal. Není nic špatného když trať povede kolem stanice, ve které pak skončí. Ale aby stanice ležela na tunelu té tratě, mi moc nesedí.
Ať se daří.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Myšpulín » pon 13 led, 2014 6:52 pm

K tomu skladu paliva mám připomínku. Asi takto: Dráha přistaví vozy na kusé koleje ve stanici. Pro ně si přijede rosňa, vytáhne je na zhlaví a zatlačí do areálu na jednu z pravých kolejí. Odtud je zatáhne na jednu z levých kolejí, a co teď? Mašinka je uvězněna na kusé koleji. Pokud již vozy objede ve stanici, pak nemají v areálu smysl ty dvě pravé koleje, protože tam při odstavení vozů zůstane rosňa opět uvězněna. Osobně bych ty dvě pravé koleje na konci opět spojil, aby mohla mašinka objíždět. Nožná, že jsem ale něco špatně pochopil.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 13 led, 2014 7:08 pm

Dospel jsem ke stejnemu zaveru :) Jedine, ze by Rosna uz na odstavne koleji cekala, az drahy pristavi vozy. Pak by je vytlacila ze stanice, odvezla na kuse koleje ve skladu paliva a zatlacila zpatky do skladu paliva. :roll:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » pon 13 led, 2014 8:01 pm

Petr Zatrepalek píše:K nádraží ti toho moc nenapíšu. Jen že ten námět s úvratí je fakt moc hezký - až na to, že kousek od toho místa kde máš plánovaný ten "hrad" by se ti místo kýčovitý gotický zbořeniny myslím lépe vyjímal vyšší kamenný most nad údolím s horským potokem co přes propustek teče dál až pod spodní trat. Podél potoka dřevařská lesní cesta... U mostu strážní domek č.47 a u něj krásný Einheit oddílový návěstidlo, nebo předvěst vjezdovýho návěstidla uvratové stanice...

Ahoj, celá širá trať půjde předělat. Moc se mi zalíbul návrh vícepodlažního kolejiště co si navrhoval. Rád bych se zeptal, zda-li nemáš foto, či jsi jen u návrhu? A v jaké výšce nad sebou jsou panely?
Rád bych v nejdelší části toto provedl. Ve spodním patru by lehce trať do koncového nadjížděla trať do skryťáku, na konci tobogám vzhůru a tam ještě kus trati a koncové nádr. Jen si to pořádně nemůžu představit...Díky za odpověď. Co se týče hradu, viadukt v oblouku určitě divácky zajímavější, chytrému napověz, hloupého kopni :)
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » pon 13 led, 2014 8:04 pm

Dusan píše:Líbí se mi hodně, že je tam velká část kolejiště, kde jsou jen širé tratě. To bude pěkný, když to krajinářsky vyladíš, jak už bylo uvedeno PZ.
Za mě bych ještě "odhalil" i ten skrytý úsek tratěmezi body A pod koncovou stanicí. Tu bych pak více vůči podélné ose srovnal. Není nic špatného když trať povede kolem stanice, ve které pak skončí. Ale aby stanice ležela na tunelu té tratě, mi moc nesedí.
Ať se daří.

Ahoj, celá širá trať půjde přebudovat, snad k dobru... :) . Díky za postřeh...Tomáš
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tempotaxi a 2 návštevníků