N-návrh kolejiště 255x185cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » stř 18 pro, 2013 2:21 pm

Tak to je paráda, díky pánové, díky. Tu kusou vedoucí mezi panely jsem přehlíd. Svoz a náklad dřeva z okolních lesů je velmi zajímavá varianta i na ztvárnění. Pokud se rozhodnu tímto směrem, tak by to bylo směřováno někde do III.ep. To předpokládám byla v provozu ještě i lokálková část stanice.
Do konce týdnu mám fofry, ale pak to zkusím začít nějak zpracovávat jako další variantu. Redukce vzhledem k místu budou nutné i v eNku, uvidíme.
Jinak mám takové mrazení v zádech, že Ježíšek se chystá rozhodnout modelovou velikost za mne, ale jsem na to duševně připraven :-)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod milan ferdián » stř 18 pro, 2013 2:26 pm

Dusan píše:To předpokládám byla v provozu ještě i lokálková část stanice.

Musíš zabrousit do historie,do kdy byla v provozu staniční budova lokálky,protože kolejiště je do dnešních dnů provozní.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod akcilhej » stř 18 pro, 2013 4:02 pm

Dusan - kdybys potřeboval nějaká detailnější fota stanice, zajdu Ti tam. V 70. letech jsem tu jezdil na manipulácích jako topič, takže dám dohromady i co se tu vozilo. Bylo to docela pestrý, dnes tu jezdí skoro prd.( Milanovy plánky II , str.108- to je moje mašina, na tý jsem se učil topit). V roce 1940 (podle starousedlíků) už lokálka samostatně nefungovala, tedy ani staniční budova u lokálky ne. Vše se již odehrávalo v budově naproti.
Milan- v Panském byla stejná topírna jako v dolních Mikulášovicích, akorát bez vodárny. Fotku jsem nenašel. Ale já už ji pamatuju jen jako ruinu.
Uživatelský avatar
akcilhej
 
Příspěvky: 119
Registrován: sob 07 led, 2012 8:16 pm
Bydliště: Šluknovský výběžek

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Vladimír_B » stř 18 pro, 2013 4:18 pm

... z druhé strany skladu bylo stáčecí stanoviště na TTO/LTO... +/-
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod akcilhej » stř 18 pro, 2013 4:45 pm

Ano, od roku 1975 se zde stáčel LTO pro kotelnu Mikova. V roce 87 bylo zbudováno i plnění autocisteren a LTO se rozváželo po celém výběžku.....
Uživatelský avatar
akcilhej
 
Příspěvky: 119
Registrován: sob 07 led, 2012 8:16 pm
Bydliště: Šluknovský výběžek

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod milan ferdián » stř 18 pro, 2013 6:46 pm

akcilhej píše:Dusan - kdybys potřeboval nějaká detailnější fota stanice, zajdu Ti tam. V 70. letech jsem tu jezdil na manipulácích jako topič, takže dám dohromady i co se tu vozilo. Bylo to docela pestrý, dnes tu jezdí skoro prd.( Milanovy plánky II , str.108- to je moje mašina, na tý jsem se učil topit). V roce 1940 (podle starousedlíků) už lokálka samostatně nefungovala, tedy ani staniční budova u lokálky ne. Vše se již odehrávalo v budově naproti.
Milan- v Panském byla stejná topírna jako v dolních Mikulášovicích, akorát bez vodárny. Fotku jsem nenašel. Ale já už ji pamatuju jen jako ruinu.

Děkuji za veškeré informace.Stránky,které jsi uvedl v odkazu znám a bylo velmi zajímavé hlavně srovnání.
Jistě jste si všimli poznámky u názvu reliéfu stanice Mikulášovice,modul.Dokud jsem měl ještě jiskřičku,poočku jsem po ni pomrkával a pohrával s myšlenkou o její stavbě,jenže zhlaví od Dolní Poustevny,které jsem chtěl realizovat,neodpovídají normám Zababova(kolejivo PECO/matečná kolej výhybky malé).
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » stř 18 pro, 2013 7:31 pm

akcilhej píše:Dusan - kdybys potřeboval nějaká detailnější fota stanice, zajdu Ti tam. V 70. letech jsem tu jezdil na manipulácích jako topič, takže dám dohromady i co se tu vozilo. Bylo to docela pestrý, dnes tu jezdí skoro prd.( Milanovy plánky II , str.108- to je moje mašina, na tý jsem se učil topit). V roce 1940 (podle starousedlíků) už lokálka samostatně nefungovala, tedy ani staniční budova u lokálky ne. Vše se již odehrávalo v budově naproti.
Milan- v Panském byla stejná topírna jako v dolních Mikulášovicích, akorát bez vodárny. Fotku jsem nenašel. Ale já už ji pamatuju jen jako ruinu.


Ahoj, pokud by jsi byl ochotný, určitě by to bylo velkým přínosem nejen pro mne. Mne by zajímaly fota (pohledy) na stávající objekty nádraží, hlavně sklad s původní výtopnou a i ta VB lokálky + nějaké dílčí pohledy co by jsi mohl pořídit v rámci svých možností, též prostor mezi zhlavími vpravo. Nechám na Tobě. Pokud dáš dokupy i to co se zde vozilo, byť v době tvé aktivní účasti, bude to super :-) Díky.
Mě se ta stanice líbí právě napojením tratí. Určitě bych ji úplně nekopíroval, ani to nejde, použil bych ji jako vzor. Ale v provozu by byly obě části stanice i když jak uvádíš po 1940 už to bylo asi jinak.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » pát 27 pro, 2013 6:07 pm

Tak konečně je více času a mohu navázat na minulou debatu ohledně stanice Mikulášovice-Dolní nádraží. Zkusil jsem ji zapracovat na můj prostor a zatím mám dva výsledky. Prvně jsem celou stanici podle podélné osy o 180 převrátil, aby se lépe vešla na daný prostor. Jinak je to skoro věrná kopie, ponechám i název Mikulášovice jako pracovní. Vycházím z toho, že jde o souběh dvou lokálních tratí podobných provozních parametrů, které pak pokračují "někam" dále. Ve SN je jedna smyčka a do ní jsou zaústěny vždy dvě zhlaví stanice, oranžové konce, smyčku jsem zatím nekreslil. Ze třetího zhlaví vede pak trať jen do koncové stanice.
Ve variantě "A" je průjezdná diagonální část stanice, do koncové stanice vlevo vede lokálka z obloukového zhlaví. V opačném směru zpět z levé koncové je skrytá odbočka, která umožní zajíždět do koncové stanice vpravo. Nechtěl jsem to řešit úvratí v první koncové stanici skrz prostor. Toto uspořádání dovoluje lépe využít tvar kolejiště, otázkou zůstává, zda to už není moc.
Varianta "B" je jednodušší jen z jednou(větší) konc. stanicí. Trať do této koncové stanice, ale vede z jiného zhlaví stanice Mikulášovice.
Tož a teď babo raď :-)
Přílohy
mikulášovice2a.jpg
varianta A
mikulášovice2a3D.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » pát 27 pro, 2013 6:08 pm

a tady je varianta B
Přílohy
mikulášovice2b.jpg
varianta B
mikulášovice2b3D.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod akcilhej » sob 28 pro, 2013 2:31 am

Tady http://akcilhej.rajce.idnes.cz/Mikulaso ... lni_nadr./ je pár fotek nádraží. Odjezdová návěstidla byla instalována nedávno. Spolu s tím bylo částečně demontováno dvanáct vyhýbek z osmnácti.
Uživatelský avatar
akcilhej
 
Příspěvky: 119
Registrován: sob 07 led, 2012 8:16 pm
Bydliště: Šluknovský výběžek

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » sob 28 pro, 2013 2:35 pm

Super fotky.díky Ti pane. V minulé době to musela skvělá stanice, dnes to vypadá na skanzen bez údržby, škoda veliká.
S dovolením jsem kouknul i na tvé album s kolejištěm a vidím, že myšlenky máš podobné jako já. Ať se Ti daří.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » úte 31 pro, 2013 2:00 pm

Tak ještě jedna, silvestrovská variace na téma odbočné stanice ve tvaru "V". Oba konce hlavní trati by byly opět zaústěny do jedné smyčky SN.
PF 2014 všem Dušan.
Přílohy
veřoviceB.jpg
veřoviceB 3D.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod workous » úte 31 pro, 2013 3:21 pm

Psal jsi, že ježíšek rozhodne..... stalo se tak?
jinak vidím, že se činíš....
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Stanin » stř 01 led, 2014 10:20 am

Taky by mě to zajímalo, ale vzhledem Dusanove aktivitěv tomto vláknu tipuju, že bude Nko :D
Stanin
 
Příspěvky: 565
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » čtv 02 led, 2014 11:14 am

Manželka říká, že malý je lepší, nevím jak to teda úplně myslela, ale dopadlo to takhle ... :-)
Teď ještě odladit nějakou konečnou variantu, zatím mi došly myšlenky.
Přílohy
SAM_4168.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků