Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Novinky TT 2014

Příspěvekod Radek Strnad » pát 13 pro, 2013 10:33 am

Jen pro upřesnění, že MTB se pouští do nějakého boje s velevýrobci. No kdože to vyrobil jako první Brejlovce. Pokud dobře pamatuji tak Roco a MTB zakrátko po nich. Pak Kuehn ho ladil tak dlouho, až přišel z velkým zpožděním a ještě větším průserem s pouzdry a bůh ví čím. Ne, že by ostatní Brejlovci problémy neměli. A Bardotka??? Vždyť ji zatím(kolik let už)stále nikdo jiný nevyrábí. Tak jakýpak boj s jinými. Stačí, že se ti velkovýrobci navzájem dublováním výrobků podrážejí sami. Souhlasím s tím a již jsem to na tomto fóru několikrát psal, že model středního(M240)či většího(M262,M296) motorového vozu na českém trhu výrazně chybí a divím se, že se nenajde někdo, kdo by tuto veledíru na trhu zaplnil. Maje ekonomické vzdělání toto tedy opravdu nechápu, proč bych se měl pouštět do nejistého vývoje různých mašin, kde se kupní potenciál čím dál víc vyčerpává, když je tu šance prorazit s něčím napříč třemi epochami a na co čeká většina modelářů jako dítě na příchod Mikuláše..
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky TT 2014

Příspěvekod Trainmaniak » pát 13 pro, 2013 10:38 am

Osobně si myslím, že ať už by se objevil jakýkoliv velký motorák původem ČSD, měl by úspěch. Osobně některé preferuji před jinými, nicméně i kdyby se objevil ten, který je na konci mého pomyslného žebříčku, tak ho beru stejně nadšeně, protože je poslední nikoliv proto, že se mi nelíbí, ale proto, že ty před ním se mi z libovolného důvodu líbí víc (třebas i osobní vztah). Na čele žebříčku je právě M 296. Všechny ostatní jsou hned za ním, takže poslední vlastně není žádný. :) Je to něco, co tu ještě nebylo, tak jakýpak strachy? ;) A možná by lidi i přivřeli vočičko nad nějakými DROBNÝMI chybkami. U Brejlí ho nepřivřeli, neb tu jsou tři výrobci a nabízí se tak možnost říkat "ten to udělal dobře", "tomu to jezdí líp" apod.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Novinky TT 2014

Příspěvekod DS Model » pát 13 pro, 2013 10:57 am

Radek Strnad píše:Jen pro upřesnění, že MTB se pouští do nějakého boje s velevýrobci. No kdože to vyrobil jako první Brejlovce. Pokud dobře pamatuji tak Roco a MTB zakrátko po nich. Pak Kuehn ho ladil tak dlouho, až přišel z velkým zpožděním a ještě větším průserem s pouzdry a bůh ví čím. Ne, že by ostatní Brejlovci problémy neměli. A Bardotka??? Vždyť ji zatím(kolik let už)stále nikdo jiný nevyrábí. Tak jakýpak boj s jinými. Stačí, že se ti velkovýrobci navzájem dublováním výrobků podrážejí sami. Souhlasím s tím a již jsem to na tomto fóru několikrát psal, že model středního(M240)či většího(M262,M296) motorového vozu na českém trhu výrazně chybí a divím se, že se nenajde někdo, kdo by tuto veledíru na trhu zaplnil. Maje ekonomické vzdělání toto tedy opravdu nechápu, proč bych se měl pouštět do nejistého vývoje různých mašin, kde se kupní potenciál čím dál víc vyčerpává, když je tu šance prorazit s něčím napříč třemi epochami a na co čeká většina modelářů jako dítě na příchod Mikuláše..


Trošku poopravím a doplním.

Jako první avizoval výrobu Kuehn, pak Roco a nakonec MTB. Pořadí výroby bylo téměř opačné. Ad průser - ano, stalo se. Kdo je neomylný, ať hodí kamenem. Důležitý je fakt, že na rozdíl od Roco a i MTB pan Kuehn problémy řešil a dnes si troufnu tvrdit, že až na jeden model, který se bude měnit kompletně celý (!), je problém takřka odstraněný.
Jde o to, že o úmyslu vyrábět tyto modely pan MTB věděl. Věděl to dřív, než rozjel naplno výrobu. A přesto to udělal. Tady vyčítáme Němcům, že si lezou do zelí. Ale v tomto případě je to stejný nesmysl. Pojďme pana MTB přesvědčit, ať se skutečně pustí do toho, o co německý výrobce nemá zájem. Já jsem mu to už řekl, tehdá před dvěma lety a zůstal jsem nevyslyšen...tím nechci říct, že jsem uražený, že mě "neposlechl", to vůbec ne. Jen říkám, že pro český trh je takovéto chování výrobce nepřínosné...

Pěkný den

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Novinky TT 2014

Příspěvekod j p » pát 13 pro, 2013 12:03 pm

DS Model píše:
Radek Strnad píše:Jen pro upřesnění, že MTB se pouští do nějakého boje s velevýrobci. No kdože to vyrobil jako první Brejlovce. Pokud dobře pamatuji tak Roco a MTB zakrátko po nich. Pak Kuehn ho ladil tak dlouho, až přišel z velkým zpožděním a ještě větším průserem s pouzdry a bůh ví čím. Ne, že by ostatní Brejlovci problémy neměli. A Bardotka??? Vždyť ji zatím(kolik let už)stále nikdo jiný nevyrábí. Tak jakýpak boj s jinými. Stačí, že se ti velkovýrobci navzájem dublováním výrobků podrážejí sami. Souhlasím s tím a již jsem to na tomto fóru několikrát psal, že model středního(M240)či většího(M262,M296) motorového vozu na českém trhu výrazně chybí a divím se, že se nenajde někdo, kdo by tuto veledíru na trhu zaplnil. Maje ekonomické vzdělání toto tedy opravdu nechápu, proč bych se měl pouštět do nejistého vývoje různých mašin, kde se kupní potenciál čím dál víc vyčerpává, když je tu šance prorazit s něčím napříč třemi epochami a na co čeká většina modelářů jako dítě na příchod Mikuláše..


Trošku poopravím a doplním.

Jako první avizoval výrobu Kuehn, pak Roco a nakonec MTB. Pořadí výroby bylo téměř opačné. Ad průser - ano, stalo se. Kdo je neomylný, ať hodí kamenem. Důležitý je fakt, že na rozdíl od Roco a i MTB pan Kuehn problémy řešil a dnes si troufnu tvrdit, že až na jeden model, který se bude měnit kompletně celý (!), je problém takřka odstraněný.
Jde o to, že o úmyslu vyrábět tyto modely pan MTB věděl. Věděl to dřív, než rozjel naplno výrobu. A přesto to udělal. Tady vyčítáme Němcům, že si lezou do zelí. Ale v tomto případě je to stejný nesmysl. Pojďme pana MTB přesvědčit, ať se skutečně pustí do toho, o co německý výrobce nemá zájem. Já jsem mu to už řekl, tehdá před dvěma lety a zůstal jsem nevyslyšen...tím nechci říct, že jsem uražený, že mě "neposlechl", to vůbec ne. Jen říkám, že pro český trh je takovéto chování výrobce nepřínosné...

Pěkný den

ds


Nerekl bych ze uplne nevyslysen. Brejlovci i zamracene byly pred 2 lety pravdepodobne uz v takovem stadiu, ze zastavit ty projekty by nebylo vhodne. Pan Bana se ale hned po nich pustil do toho, o co nemecti vyrobci zajem nemaji (s vyjimkou maloseriovych vyrobcu) - SW1200. A to prestoze Tillig ma formy a prestoze Tilliguv severoamericky set je davno beznadejne vyprodan a ani na e-bay jsem ho uz dlouho nevidel. 50 tunove sypaky byly jen v setech k vyroci velikosti TT a to jeste jenom v nekterych. Zvlast je Tillig nikdy nenabizel.
Pokusit se ziskat trh kde nehrozi "prekvapeni" od konkurence je celkem rozumne. Ted k tomu jeste chybi, aby nekdo udelal startset, aby byla sance ziskat pro TT nove modelare.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Novinky TT 2014

Příspěvekod Radek Strnad » pát 13 pro, 2013 12:15 pm

Startset, hezká myšlenka, jenže startsety v TT jsou v drtivé většině(všechny)taková řacha, že pokud si začátečník porovná cenu startsetu v TT a H0, tak nic neřeší a už se zařadí k mastodontům.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky TT 2014

Příspěvekod DS Model » pát 13 pro, 2013 12:33 pm

Radek Strnad píše:Startset, hezká myšlenka, jenže startsety v TT jsou v drtivé většině(všechny)taková řacha, že pokud si začátečník porovná cenu startsetu v TT a H0, tak nic neřeší a už se zařadí k mastodontům.


Souhlasím.
Od samého začátku, kdy jsem u Tilliga obchoďákem, snažím se prosadit levnější START sety a další rozšiřující sety kolejiva ke start setům. To druhé se mi už povedlo, díky podpoře německých obchoďáků, kteří tento nápad akceptovali. S tím prvním je to problém. Rozdíl je v kvalitě provedení. Je fakt, že ten Tilligův set je vlastně udělaný z plnohodnotných modelů, lehce ošizený. Při dokoupení několika doplňků lze z nich udělat plnohodnotné modely.
Díky přestavbě Rosničky jsme také přišly o levný model lokomotivy. A další levný model v nabídce není a musel by se znovu dělat od projektu po výrobu. A to už jsme zase v jiných cenových relacích. Oproti tomu Piko dělá START sety ze starých, malinko ofoukaných modelů. Nutno konstatovat, že jim to vychází...
Ze START setu Pika bych plnohodnotný model dělal těžko. A nepomůže ani dolepení českých znaků, jak nám to předvedl pan Benetka v jednom z posledních čísel ŽM. Ale bohužel - je tady diktát ceny. Pro zákazníky, kteří chtějí uspokojit své ratolesti a nevědí, jestli se to ujme, je tohle nejjednodušší a nejlevnější cesta.
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .... všeobecná diskuz

Příspěvekod vafram » pát 13 pro, 2013 5:39 pm

Tak s uspokojením čtu, že "obec středu" už zase reaguje racionálně a bez emocí. Nechme už MTB jeho osudu a rozhodnutí. Je to jeho volba a jeho peněženka. Motoráky bych bral všechny tři a kocourek by mne taky přivedl do extáze. Ale chtěl jsem se zeptat pánů zasvěcených a znalých. Co bychom za velké motory zapřahali, pominu-li, že někde v regionu na lokálce mohou motory jezdit a jezdí, solo. Co třeba za 262-kou? Svého přívěšáku se nedočkala a tak jsme ho vídavali ještě v době ČSD i v čase poměrně nedávném s jedním, či dvěma Balm/ Btx. Nebo ještě jinak? Jenže to znamená, takový vůz postavit a na to každý nemá. ( Mrtvičný stav mne jímá jen při představě to zasklít o leptech ani nemluvě) A pokud nastane kdy doba radosti, není i toto výzva pro výrobce?
Přílohy
btx.jpg
vafram
 
Příspěvky: 26
Registrován: stř 02 úno, 2011 9:12 am

Re: Nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .... všeobecná diskuz

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 13 pro, 2013 6:39 pm

Tak takovou soupravu na kolejiste bych bral hned, klidne i s jednim balmem navic :lol: Furt lepsi nez nejake Desiro :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .... všeobecná diskuz

Příspěvekod milan ferdián » pát 13 pro, 2013 6:53 pm

Nou problem :wink:
Přílohy
P6149914.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .... všeobecná diskuz

Příspěvekod vorech » pát 13 pro, 2013 7:03 pm

vafram píše: Co bychom za velké motory zapřahali, pominu-li, že někde v regionu na lokálce mohou motory jezdit a jezdí, solo. Co třeba za 262-kou? Svého přívěšáku se nedočkala a tak jsme ho vídavali ještě v době ČSD i v čase poměrně nedávném s jedním, či dvěma Balm/ Btx.


Ta fotka, nejsou to Klatovy? :)
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 233
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .... všeobecná diskuz

Příspěvekod Tomáš » pát 13 pro, 2013 7:36 pm

No ono říct "Nou problém" je pro klub samozřejmě jednoduché, jenže ne všichni jsou natolik zruční aby to zmákly na 100%.
Byli a jsou mezi námi modeláři zruční, kteří si ledacos dovedou postavit sami, ale kolik jich je? Řekl bych, že se to dá spočítat na deseti prstech. Pak je tu skupina těch, kteří se o to pokoušejí a pak tu je ta největší část, která to prostě nezmákne. Před několika lety byl pojem "tovární brejlovec " nebo zamračená výplodem bujné fantazie. Proto se mnozí z nás pustili do samo výroby. Jak jsem byl vděčný za ten odlitek, který se brejlovci podobal a mohl jsem provozovat tu svoji "československou lokomotivu". Stačí se podívat na aukro kolik lidí se s příchodem továrního modelu zbavuje svých "unikátů". Koupil jsem si brejlovce od všech tří výrobců a nelituju. Pořád to vysoce převyšuje to co jsem vyplodil sám. U bardotky to bude z mojí strany to samé.
H0káči už mají i čmeláka a teky tu 742. U 742 tu bylo napsáno hodně věcí, které nejsou 100%, ale za sebe určitě pořád lepší než vlastní výtvor. Opět ti co to umí už jí dávno mají a jsou spokojení. Já bych si jí v TT koupil i kdyby nebylo na chleba. :D .Protože prostě lepší neumím a chtěl bych ji mít.
820,830,850,853... to by byl nejlepší tah co v historii. Proč? Protože tady žádnej pořádnej motorák není...VS 145 a motoráček BTTB. + samozřejmě 810ky malovýrobců. Už jenom ten zmíněný balm 020/050 který můžu zapřáhnout za cokoliv, abych na lokálce nemusel provozovat "ypsilony" nebo "zbastlené" vozy Reko BTTB. Nic podobného tu není. Na lokálních tratích prostě není pořádně s čím jezdit ve III. a IV. epoše. Pokud se pletu,tak jsem zvědav co vymyslíte.
Moje srdeční záležitost je 731, ale chápu, že tento stroj je utopie. Líbil by se mi ten čmelák, nebo 742. Z el. lokomotiv bych se rád dožil slušného modelu 363.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .... všeobecná diskuz

Příspěvekod j p » pát 13 pro, 2013 7:39 pm

S tim start setem jsem to myslel jinak, jde o NA startset.
Kdyz je masina od jednoho vyrobce, vagony od druheho, koleje od tretiho a sprahla od ctvrteho, tak to zkuseny modelar sice zvladne, ale tech novych to moc nenalaka.
A cim vic se TT rozsiri v jinych zemich, tim lepe pro nas, protoze obcas se neco dat pouzit - jako treba plosinove vozy UNRRA od Peresvetu.

Nebo treba tohle:
railcycle1.jpg


To je moje nejmensi kolejove vozidlo ve velikosti TT, vyrobcem je EpokeModeller.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .... všeobecná diskuz

Příspěvekod TTmili » pát 13 pro, 2013 9:30 pm

vafram píše:Tak s uspokojením čtu, že "obec středu" už zase reaguje racionálně a bez emocí. Nechme už MTB jeho osudu a rozhodnutí. Je to jeho volba a jeho peněženka. Motoráky bych bral všechny tři a kocourek by mne taky přivedl do extáze. Ale chtěl jsem se zeptat pánů zasvěcených a znalých. Co bychom za velké motory zapřahali, pominu-li, že někde v regionu na lokálce mohou motory jezdit a jezdí, solo. Co třeba za 262-kou? Svého přívěšáku se nedočkala a tak jsme ho vídavali ještě v době ČSD i v čase poměrně nedávném s jedním, či dvěma Balm/ Btx. Nebo ještě jinak?.....


No tak já jsem jednoznačně pro tovární M262, i když třeba M296 nebo M286 bych také nepohrdnul. Jediná M240 mě neláká, a to ani trochu. Jo její přívěsy jsou jiné kafe, ale za všemi třemi výše vyjmenovanými motoráky se běžně vyskytovaly vozy Balm, Balm-d i Baim, takže s těmi přívěsy to máme taky vcelku volné pole působnosti.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .... všeobecná diskuz

Příspěvekod MirekTT » pát 13 pro, 2013 9:45 pm

TTmili píše:No tak já jsem jednoznačně pro tovární M262, .......Jediná M240 mě neláká, a to ani trochu. ......

Moje řeč. :wink:
A pak ještě hurv, věž a všechny staré šípy, alespoň jako kvalitní kompletní stavebnice.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Nové modely v budoucnu, 2014, 2015 .... všeobecná diskuz

Příspěvekod vafram » sob 14 pro, 2013 12:41 pm

Ano, jsou to Klatovy.
vafram
 
Příspěvky: 26
Registrován: stř 02 úno, 2011 9:12 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků