TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 27 lis, 2013 11:45 am

Tak jeden nedoladěný návrh. Ale už se blížím do finále. Obloukové na vjezdovém zhlaví jsou upravené EW3.

Kolejiště finál.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 27 lis, 2013 5:03 pm

Dostal jsem jeden podnět soukromou zprávou. Posunout vlečku vlevo víc ke traťové koleji. S tím naprosto souhlasím. Tato vlečka měla být původně malé kontejnerové překladiště. Toto jsem chtěl kvůli dvojčeti Sggmrss. Tyto vozy se mi líbí a vzhledem ke kapacitě jsou celkem krátké. Jenže, já chci dělat cca rok 1992, kdy část vozidel již byla přeznačena a část ještě ne. Problém nastává v tom, že vozy Sggmrss jezdí od roku 2005. Tudíž řešením by bylo najít takový vůz, který je vyráběný jako stavebnice, jezdil v roce 1992 a na délku vlečky se vejdou dva za sebe. Tento jsem zatím neobjevil, i když jsem dostal nějaké nápady. Druhá možnost, a tu považuji za reálnější, je se překladišti vyhnout a vlečku zde vést za jiným účelem, tudíž i s jiným kolejovým uspořádáním.
K dalšímu využití kusých kolejí - vlevo dole by mohlo vzniknout malinké depo. Vpravo dole skladiště. Na vnitřní straně stanice jsem ovšem bezradný. Chtěl bych nakládat dřevo do vozů Eas. K tomu poslouží vhodně volná skládka, která se dá umístit prakticky kamkoliv ke krajní či kusé koleji. Poté je zde ale problém. Mám 3 vozy Falls. Tyto se mi líbí a nechci se jich zbavovat. Ovšem netuším, jakým způsobem s nimi naložit. Vozilo se v nich uhlí, koks, popř. vápenec. Ale nedokážu si představit, jakým způsobem vytvořit nakládku/vykládku (to je mi jedno) ani jednoho z těchto materiálů. Ještě k délce staničních kolejí - pohybuje se mezi 100 a 140 cm, takže, Milane, rychlík bude :mrgreen:
Ještě k ostatní vozbě. Klasicky sem bude zajíždět 810 + vozy, občas na Sp vlaku dlouhý motorák s vozem, či dvouma. Občas by se zde mohla objevit "patra" Bpjo na osobním vlaku ze vzdáleného okrasního města. A sem tam přijede i ten rychlík, cca o čtyrech vozech. Nákladní dopravu by měly zajišťovat Mn vlaky, ale pokud by se vyřešil problém s kontejnerovými vozy, či vozy Falls, mohl by se zde objevit i Pn (Falls), případně NEx (inspirace v žst. Lípa nad Dřevnicí, kam kontejnery na NEx zajíždí).
Budu rád za vaše ohlasy, a to i negativní. Vše dokáže dotvořit siluetu modelu k dokonalosti.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Vladimír_B » stř 27 lis, 2013 7:36 pm

To je pěkný návrh.
"Jak je ctěná libost", řeklo kouzelné sluchátko... Stačí znát někoho dostatečně šíleného. :D
Kontejnery? Ale kontejnery se přeci nevozí jen mezi jednotlivými překladišti. Kontejnery také dochází přímo na vlečky výrobců. Na divokém západě se do nich takto nakládají obkládačky a dlaždičky pro export na východ třeba. Na voze Sgs mohou být buď dva, každý na jednom konci a dveře oba mají do středu vozu, nebo jeden uprostřed a potom není problém kontejnery ještěrkou naložit a nemusí se vůbec z vozu skládat. Použít se dá jakýkoli vůz (i uhlák :D), od MaZlu třeba tůten nízkostěn http://www.mala-zeleznice.cz/vyrobek/tt ... d_894.html nebo použít vozy Nas (Res), od stejného výrobce, příp. krátké 2n plošiňáky...
A nakonec je jedno jestli je dvojče až z r. 2005. Pokud se Vám líbí, tak proč ho neprovozovat i v roce 1992? Pokud z toho nebudete mít nějaké trauma třeba...
Wapky? Žádný problém! Z třebušického Waschingtonu odesílají ložené Wapky pro sedlčanského uhlobarona. Do Sedlčan přijíždějí v Mn vlacích... Vykládka probíhá zděs: http://mapy.cz/#!x=14.433207&y=49.655712&z=19 Nakonec Wapky mohou docházet i na vlečku fabriku. Vykládkové rošty bývají stejnak dlouhé na jednu či dvě wapky... Stačilo by vlastně jednu tu kusou nechat uprostřed oblouku. Na jedné koleji by se mohli nakládat/vykládat ty konty a z druhé koleje můžeme sypat uhlí... Nebo může být uhelné hospodářství jakoby v odvratu vlečky na koleji podél stanice vedoucí...
U dlouhého motoru bych se přimlouval za Chrochtadlo - 860 - osmsetpadesát-iks má každý, ale takové Chrochtadlo...
U nákladních vlaků by mohly stačit Přestavovací vlaky, které by vozila místní záloha...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 28 lis, 2013 2:35 am

Vladimíre, naše spolupráce se mi začíná líbit ;-) Až bude víc času, zkusím se tomu trochu věnovat.
K těm dlouhým motorům - 860 to asi nebude. Spíš 842, která by se zde vyskytovala jako "horká" novinka. Mám s nimi něco málo naježděné, je to srdcovka.
Pokud by se ale stalo, že bych se posunul do roku 2005, objevovala by se zde i jednotka 814/914. Ale jestli se najdou starší vozy jako Sggmrss, zůstanu v době okolo 1992. Je to těžké rozhodování, člověk nemůže mít všechno najednou, pokud se chce držet nějakých pravidel :-D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 28 lis, 2013 2:06 pm

To jsem rád. Ještě jsem si vzpomněl, že se do Wapek nakládal kaolin v Podbořanech pro export na Slovensko. Nakonec veškerá zátěž přeci nemusí končit v úvraťové stanici, ale může pokračovat na druhou trať...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jarda H. » čtv 28 lis, 2013 3:34 pm

Vladimír_B píše: .... že se do Wapek nakládal kaolin v Podbořanech pro export na Slovensko........ ..


Ale aj do iných krajín, ... a taky do jiných vagonů, jinou technologií :lol: atd.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 28 lis, 2013 7:47 pm

Jeňa Sova píše:Ale jestli se najdou starší vozy jako Sggmrss

V Č(S)R československého majitele určitě ne. Leda něco ze západu...
Několik článků o kontejnerové dopravě: http://www.litomysky.cz/drahy/kontvn.htm
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 01 pro, 2013 8:46 pm

Tak jsem se pustil do drobných úprav stanice. Ta kusá kolej u spodní hrany by měla být vlečka a její důvod by měl být namalovaný na kulise. Kolejovou spojku od spodní koleje jsem zrušil pro její zbytečnost. U této koleje bude výpravní budova a skladiště. Co se týče těch kusých vpravo - ta z 1. koleje je jasná, prostřední bude sloužit pro odstavení přípojných vozů a u té krajní bude asi nakládka dřeva. Také druhá vlečka byla posunuta a zúžena, ale co na ni umístit (jakož i na tu ve stanici) je mi záhadou.


Finál1.2.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod chameleon » pon 02 pro, 2013 9:31 am

Tohle se ti podle mě povedlo, mě se to líbí :wink: Jak máš v plánu skrytou část?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 02 pro, 2013 10:07 pm

Skrytá část je zatím tajemství. Naplánovaná už je, ale ještě řeším propojení obou tratí do SN. Zatím do SN vede jen ta "z rovné" a ta "do odbočky" je dle původního plánu jen kousek za portál, aby se sem schovala 810. Je to docela kumšt, když jsem si dal jako nejmenší poloměr R353 :lol: Uvažuji, zda udělat zvlášť SN pro obě tratě nebo se pokusit (zatím marně) spojit obě do jednoho.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod milan ferdián » úte 03 pro, 2013 12:54 pm

Jeňa Sova píše:Skrytá část je zatím tajemství. Uvažuji, zda udělat zvlášť SN pro obě tratě nebo se pokusit (zatím marně) spojit obě do jednoho.

A co je na tom těžkého a tajemného ? :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 03 pro, 2013 12:56 pm

Dobře, tady je SN. Soupravy přijedou přes smyčku do SN. Výtažná slouží pro manipulaci s vozy, např. vytažení soupravy zálohou pro objetí vlakové lokomotivy, či pro vyčkávání souprav jedoucích do viditelné části na uvolnění mezistaničního úseku. Nebo sem zajede souprava rovnou, nasune do SN a při odjezdu pojede přes smyčku. Mezi SN a viditelnou částí je ještě tobogán pro dosažení rozumné výšky. Od barevných výhybek vpravo vedou kusé koleje SN. Je možné zde udělat i druhé zhlaví či točnu, ale asi nechám koleje v SN kusé. To se ještě uvidí. Teď řeším napojení druhé tratě a zatím jediná možnost bude asi úvratí...


SN.jpg
SN.jpg (33.22 KiB) Zobrazeno 4138 krát
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod milan ferdián » úte 03 pro, 2013 1:47 pm

A výškově ti vše sedí?Protože se domnívám,že zde použiješ na vystoupání spirálu.Upřímně jsem trochu jinač jsem myslel propojení v jednu smyčku.Ale tvůj nápad je super.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 03 pro, 2013 1:54 pm

Má jen jeden zádrhel všechno je u "zadní" stěny a pokud nebude vícepatrový tobogán bude manipulace (a jiný servis - čištění kolejí, opravy atd.) v SN dost obtížná.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 03 pro, 2013 2:06 pm

Budou muset být jedna, dvě spirály tobogánu. SN chci udělat přístupné i zespoda.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník