Plan kolajiska

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod milan ferdián » pon 17 bře, 2008 6:25 pm

Jarda H., Petr Zatrepalek,richard0404,michal123 a ostatní ,díky,snad i ty další budou takové :D Vydat knižně,co není může být,snad se Michal vyjádří :wink: Otázkou,jestli vy železniční modeláři budete mít zájem :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod StandaR » pon 17 bře, 2008 6:29 pm

Já jsem 100% pro Milane tvoje plány jsou o hoooodně lepší a pro českého modeláře použitelnější
H0 V Epocha osobní, VI Epocha Nákladní

Víc změněných plánů, než kdy výrobci vyrobili modelů :)
StandaR
 
Příspěvky: 742
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Příspěvekod richard0404 » pon 17 bře, 2008 6:32 pm

Já osobně jsem PRO vždy je dobré mít kam šáhnou pro inspiraci moji nebo pro někoho z přátel. Držím palce .
"H0-analog - V SBB" "Faller Car System" "Moduly sekce N"
Uživatelský avatar
richard0404
 
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27 led, 2008 9:57 pm
Bydliště: Praha 2

Příspěvekod michal123 » pon 17 bře, 2008 7:12 pm

Milane ja by som si to kupil urcite, Tvoje plany maju myslienku, su blizke podmienkam na zeleznici v ČR, SR...a určite by som ju chcel aj preto aby som nieco taketo podporil...
michal123
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte 29 led, 2008 1:41 pm
Bydliště: Bratislava - Komárno

Příspěvekod Martin.F » pon 17 bře, 2008 7:28 pm

Taky musím jen chválit už jsem si to vytiskl díky
Uživatelský avatar
Martin.F
 
Příspěvky: 37
Registrován: pon 03 zář, 2007 2:21 pm
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod Josef Řezníček » pon 17 bře, 2008 7:47 pm

Názor mě jako začátečníka je, že každý plánek Váma i kýmkoli jiným vydaný, je pro mě inspirativní. Pro mě jako nenádražáka jsou v těch obrázcích uložené zákonitosti provozu na našich drahách, ke kterým se člověk dnes těžko dostává, zvláště jde-li o dřívější epochy. Publikace pana Zusky byly a nadále jsou pro mě z tohoto pohledu nadčasové a myslím si, že se mu dost přibližujete. Držím Vám palce a jestli to bude možné, tak si Vaše plánky rád zakoupím. A vidět to v knížce na papíru s popisem je vždy přehlednější než na PC.
Josef Řezníček
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11 bře, 2008 6:22 pm

Příspěvekod Josef Řezníček » pon 17 bře, 2008 8:06 pm

Jarda H napsal: Věci stoupání se i zdá, že jsi za limitem ?! U TT se mluví o stoupání do 3 % (3 cm na metru), v H0 pak 5 % :!: A to jsou hodnoty, které se už nedoporučují ! Zkus to ještě upravit a změnit, aby v budoucnu nebyly problémy - lokomotiva to třeba sama vyjede, s vagonky už ne ! I když Sandy (jak psal) má na kolejišti vyjímečně těch 5% stoupání a vcelku mu to funguje

Díky Jardo. Udělal jsem o víkendu jízdní zkoušky a zjistil jsem, že 5% je opravdu moc. 4% jsou asi hranicí možného pro téčko, takže se pokusím zmenšit vzdálenost kolejí v kříženích, jak mi poradil Michal Šuhajda (v současnosti mám 10 cm). Jdu na to a uvidím.

Pepa
Josef Řezníček
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11 bře, 2008 6:22 pm

Příspěvekod Jarda H. » pon 17 bře, 2008 8:08 pm

michal123 píše:Milane ja by som si to kupil urcite, Tvoje plany maju myslienku, su blizke podmienkam na zeleznici v ČR, SR...a určite by som ju chcel aj preto aby som nieco taketo podporil...


Určitě, takovou knihu bych si taky koupil :idea: :!: Přeji "milanovi", aby mu to vyšlo ! A kdyby člověk věděl jak, pomohl by !! Takže zatím držím (jenom) palce, a k tomu kreslení a plánování - "milanovi" ať vydrží nápady, chuť, elán a čas, a z druhé strany zájem nás ostatních o jeho práci :shock: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod bindo011 » pon 17 bře, 2008 8:12 pm

Josef Řezníček píše:Jarda H napsal: Věci stoupání se i zdá, že jsi za limitem ?! U TT se mluví o stoupání do 3 % (3 cm na metru), v H0 pak 5 % :!: A to jsou hodnoty, které se už nedoporučují ! Zkus to ještě upravit a změnit, aby v budoucnu nebyly problémy - lokomotiva to třeba sama vyjede, s vagonky už ne ! I když Sandy (jak psal) má na kolejišti vyjímečně těch 5% stoupání a vcelku mu to funguje

Díky Jardo. Udělal jsem o víkendu jízdní zkoušky a zjistil jsem, že 5% je opravdu moc. 4% jsou asi hranicí možného pro téčko, takže se pokusím zmenšit vzdálenost kolejí v kříženích, jak mi poradil Michal Šuhajda (v současnosti mám 10 cm). Jdu na to a uvidím.

Pepa



To stúpanie som tiež riešil našťastie úspešne. Mašina to z pohode vyjde s
5 vagónami na dĺžke 1.2m o zvýšení výšky z 0 cm na 2,5cm. Ešte mi majú prísť 2 vagóny tak uvidíme.
"N" analog system PIKO MODELLBAHN IV
"HO" analog system MEHANO TRAIN LINE V
Uživatelský avatar
bindo011
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 28 úno, 2008 10:20 am
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Jarda H. » pon 17 bře, 2008 8:13 pm

Josef Řezníček píše:
Díky Jardo. Udělal jsem o víkendu jízdní zkoušky a zjistil jsem, že 5% je opravdu moc. 4% jsou asi hranicí možného pro téčko, takže se pokusím zmenšit vzdálenost kolejí v kříženích, jak mi poradil Michal Šuhajda (v současnosti mám 10 cm). Jdu na to a uvidím.

Pepa


Neděkuj, jen jsem tlumočil poznatky z tohoto fóra ! Není nad to, když člověk může problémy s někým probrat ! Někdy se zdá, že problém vlastními silami nelze zmáknout, pak se ukáže ve fóru myšlenka, nápad, zkušenost, .... a je to hotovo :!: Občas člověk trpí i "profesní" slepotou, atd .... takže DÍKY patří tomuto fóru, že EXISTUJE !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Jarda H. » pon 17 bře, 2008 8:36 pm

bindo011 píše:
To stúpanie som tiež riešil našťastie úspešne. Mašina to z pohode vyjde s
5 vagónami na dĺžke 1.2m o zvýšení výšky z 0 cm na 2,5cm. Ešte mi majú prísť 2 vagóny tak uvidíme.


No tak to vypadá ( :arrow: děláš v En-ku, že !), že jsi na hranici se stoupáním ! Schválně až ti dojdou další 2 vagony, vyzkoušej jízdu vlaku ! Ale asi by ti to mělo vyjít ťip-ťop.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod bindo011 » pon 17 bře, 2008 8:42 pm

Ano N, s tými vagónmi by mal príšť aj most, aby som mohol pokračovať ďalej vo stavbe.
"N" analog system PIKO MODELLBAHN IV
"HO" analog system MEHANO TRAIN LINE V
Uživatelský avatar
bindo011
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 28 úno, 2008 10:20 am
Bydliště: Slovensko

Kolejiště Abe Simpson

Příspěvekod milan ferdián » ned 23 bře, 2008 7:30 pm

Třetí a zároveň poslední várka.Komentář a poznámky až po Velikonocích.Jinak Vám všem přeji pořádně mokré VELIKONOCE.
Velikost HO/kolejivo PECO/CODE 100

Jestli mám seznam správný,tak další-Michal123.Mezitím co budu michala zpracovávat zkusím sem hodit ty drobné kolejiště,které nevyžadují tolik času. :D

http://milanf.rajce.idnes.cz/modelybiz/

Stojím s kolegy modeláři na peróně pohraniční stanice a diskutujeme o posledním setkání modeláři se zahraničí ,z kterého se vracíme.Já jedu až doprostřed republiky,druhý kolega je z hlavního města a třetí kolega je místní,jen pokračuje místní lokálkou domů.Celní a pasové formality máme za sebou,tak u kiosku s občerstvením se osvěžujeme Plzněm a s párkem s hořčicí.Jelikož náš Ex 7 musí čekat na zpožděný rychlík,máme čas si popovídat s místním kolegou o naší stanici.Stojíme na ostrovním nástupišti,které bylo nedávno postaveno na již bývale 2 koleji,z níž zůstala jen kusá,kde se mění jen hnací vozidla nebo stojí zde připravené poštovní vozy Fa/Da.Další nástupiště je též kryté a kolega nás informuje,že nadchod končí v úrovni přednádraží ulice.Tedy nástupiště jsou situovány o patro níže než příjmací budova.Vyžádaly si to místní geologické poměry.Konečně vjíždí do stanice zpožděný rychlík ve složení 475.1,Fa,Fa,Da,Aa,ABa,Ba,Ba.Cestující zde všichni vystupují ,protože zde tento rychlík končí.Ikdyž už se musíme s kolegou rozloučit a nastoupit do vlaku Ex 7,ve zkratce, co se děje s rychlíkem.Lokomotiva 475.1 odstupuje od soupravy a přes koleje dvojitou úvrati v sledu 6-hlavní-7-výtažná 15v-na 15 ,odtud přímo do depa (zde citelně chybí kolejová spojka mezi hlavní kolejí a výtažnou kolejí 15v,z důvodu jejího nezřízení je ,že hlavní trať by šla přes odbočku,tedy sníženou rychlosti 40 km/h).475.1 vjíždí na popelovou jámu ,kde hned provádí odpopelnění,doplňuje vodu s pískem.Po tomto úkonu opatrně najíždí na točnu a doslova s milimetrovou přesnosti zastavuje na točně (točna má jen 22 m),lokomotiva nám nárazníky přesahuje přes obrys točny.Lokomotiva je otočena, vrací se na uhelnou skládku ,kde doplní do tendru 935.0136 uhlí.Ukončením těchto provozních a ostatních nezbytných úkonu je připravena,bud´odstavit do rotundy (kupodivu ta není krátká ) nebo se vrací na hranici depa.Mezitím co 475.1 provádí popisované úkony ,z koleje 15a ,kde stal posunovací stroj,se tento stroj dostává na 6 kolej, kde poštovní vozy Fa přestaví k budově pošty,služební vůz Da na kusou kolej 2a a celou soupravu zatlačí na odstavnou kolej 8b.Souprava se vyčistí a připraví na další jízdu.
My již sedíme ve vlaku a náš Albatros pomalu nabírá na rychlosti.Po levé ruce míjime strojovou stanici,kde za rotundou byla zde nedávno zřízena tankovací stanice pro motorové vozy M 296.1/M286.1.Pro ně byla postavena i kolejová spojka ,z důvodu malé délky točny,sice by mohli projet přes popelovou jámu ,ale předpisy jsou předpisy.Noříme se do tmy tunelu,stačíme zahlédnout vjezdové návěstidlo a opět tunel.Zjistíme pohledem doleva nahoru,vedlejší trať lokálky,projíždíme pod ocelovým mostem lokálky ,míjime autoblok,překračujeme divokou řeku a opět jsme v tunelu.
Náš kolega mezitím nastoupil na motoráček ve složení M 131.1/Blm/Blm na koleji 8.Motoráček má volno a rozvážně se rozjíždí ze stanice,aby se i on,za okamžik vnořil do tunelového ústí.Opět tunel,vjezdové návěstidlo ,tunel.Vyjíždíme z tunelu a kolegovi se naskytne opačný pohled na trať, než nám.Trať se dere mezi skalami a stoupá,aby mohla vyjet na náhorní plošinu,kde nás překvapí svou pestrostí a barevností louky místní krajiny.Kamenný obloukový most,po pravé ruce kusá kolej pro nákladku dříví,projedem staničkou,abychom jízdu ukončili před malou staniční budovou.Kolega je doma,zatímco nás čekají ještě dlouhé kilometry jízdy vlakem.Šťastnou cestu.

Při kontrole číslování kolejí jsem přišel na chyby-opravte si

15b na 15a
2b na 2a
8a na 8b
6a na 6b
2a na 2b
3a na 3b

Poznámka,je třeba k hotovým rámům dodělat tyto rámky.Rotunda přesahuje kraj základního rámu,rámek 100mm*400mm.Hned vlevo u základního rámu 1000 mm*4000mm,dodělat kvůli poloměru obratu hlavní tratě,rámek 120mm*1030mm.Rám mezi velkými rámy ,má rozměr 500mm*700mm..
Jestli jsi uvedl správný věk,tak ten průchod 500mm,by ti měl ještě stačit,ale nedej bože ,až bude z tebe taťka,tak to nevím jestli se tam vejdeš.První potíže budeš mít už teď a to dosah ruky do levého rohu,kde jsou situovány koleje 8b,6b.A kde bude vůbec ovládací panel celého kolejiště ?

Přeji zdar celé stavbě a sám jsem velmi zvědavý na jeho realizací :D :D :D
Naposledy upravil milan ferdián dne čtv 08 led, 2009 9:46 am, celkově upraveno 6
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod richard0404 » ned 23 bře, 2008 7:41 pm

Milane jsi prostě neskutečnej už kvůli tomuhle by stálo koupit hangár a tenhle projekt realizovat . Prostě paráda a také přeji Veselé velikonoce. :lol: :lol:
"H0-analog - V SBB" "Faller Car System" "Moduly sekce N"
Uživatelský avatar
richard0404
 
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27 led, 2008 9:57 pm
Bydliště: Praha 2

Příspěvekod bindo011 » ned 23 bře, 2008 7:47 pm

richard0404 píše:Milane jsi prostě neskutečnej už kvůli tomuhle by stálo koupit hangár a tenhle projekt realizovat . Prostě paráda a také přeji Veselé velikonoce. :lol: :lol:



Tak sa poďme naň vyzbierať :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"N" analog system PIKO MODELLBAHN IV
"HO" analog system MEHANO TRAIN LINE V
Uživatelský avatar
bindo011
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 28 úno, 2008 10:20 am
Bydliště: Slovensko

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník