Třetí a zároveň poslední várka.Komentář a poznámky až po Velikonocích.Jinak Vám všem přeji pořádně mokré VELIKONOCE.
Velikost HO/kolejivo PECO/CODE 100
Jestli mám seznam správný,tak další-Michal123.Mezitím co budu michala zpracovávat zkusím sem hodit ty drobné kolejiště,které nevyžadují tolik času.
http://milanf.rajce.idnes.cz/modelybiz/
Stojím s kolegy modeláři na peróně pohraniční stanice a diskutujeme o posledním setkání modeláři se zahraničí ,z kterého se vracíme.Já jedu až doprostřed republiky,druhý kolega je z hlavního města a třetí kolega je místní,jen pokračuje místní lokálkou domů.Celní a pasové formality máme za sebou,tak u kiosku s občerstvením se osvěžujeme Plzněm a s párkem s hořčicí.Jelikož náš Ex 7 musí čekat na zpožděný rychlík,máme čas si popovídat s místním kolegou o naší stanici.Stojíme na ostrovním nástupišti,které bylo nedávno postaveno na již bývale 2 koleji,z níž zůstala jen kusá,kde se mění jen hnací vozidla nebo stojí zde připravené poštovní vozy Fa/Da.Další nástupiště je též kryté a kolega nás informuje,že nadchod končí v úrovni přednádraží ulice.Tedy nástupiště jsou situovány o patro níže než příjmací budova.Vyžádaly si to místní geologické poměry.Konečně vjíždí do stanice zpožděný rychlík ve složení 475.1,Fa,Fa,Da,Aa,ABa,Ba,Ba.Cestující zde všichni vystupují ,protože zde tento rychlík končí.Ikdyž už se musíme s kolegou rozloučit a nastoupit do vlaku Ex 7,ve zkratce, co se děje s rychlíkem.Lokomotiva 475.1 odstupuje od soupravy a přes koleje dvojitou úvrati v sledu 6-hlavní-7-výtažná 15v-na 15 ,odtud přímo do depa (zde citelně chybí kolejová spojka mezi hlavní kolejí a výtažnou kolejí 15v,z důvodu jejího nezřízení je ,že hlavní trať by šla přes odbočku,tedy sníženou rychlosti 40 km/h).475.1 vjíždí na popelovou jámu ,kde hned provádí odpopelnění,doplňuje vodu s pískem.Po tomto úkonu opatrně najíždí na točnu a doslova s milimetrovou přesnosti zastavuje na točně (točna má jen 22 m),lokomotiva nám nárazníky přesahuje přes obrys točny.Lokomotiva je otočena, vrací se na uhelnou skládku ,kde doplní do tendru 935.0136 uhlí.Ukončením těchto provozních a ostatních nezbytných úkonu je připravena,bud´odstavit do rotundy (kupodivu ta není krátká ) nebo se vrací na hranici depa.Mezitím co 475.1 provádí popisované úkony ,z koleje 15a ,kde stal posunovací stroj,se tento stroj dostává na 6 kolej, kde poštovní vozy Fa přestaví k budově pošty,služební vůz Da na kusou kolej 2a a celou soupravu zatlačí na odstavnou kolej 8b.Souprava se vyčistí a připraví na další jízdu.
My již sedíme ve vlaku a náš Albatros pomalu nabírá na rychlosti.Po levé ruce míjime strojovou stanici,kde za rotundou byla zde nedávno zřízena tankovací stanice pro motorové vozy M 296.1/M286.1.Pro ně byla postavena i kolejová spojka ,z důvodu malé délky točny,sice by mohli projet přes popelovou jámu ,ale předpisy jsou předpisy.Noříme se do tmy tunelu,stačíme zahlédnout vjezdové návěstidlo a opět tunel.Zjistíme pohledem doleva nahoru,vedlejší trať lokálky,projíždíme pod ocelovým mostem lokálky ,míjime autoblok,překračujeme divokou řeku a opět jsme v tunelu.
Náš kolega mezitím nastoupil na motoráček ve složení M 131.1/Blm/Blm na koleji 8.Motoráček má volno a rozvážně se rozjíždí ze stanice,aby se i on,za okamžik vnořil do tunelového ústí.Opět tunel,vjezdové návěstidlo ,tunel.Vyjíždíme z tunelu a kolegovi se naskytne opačný pohled na trať, než nám.Trať se dere mezi skalami a stoupá,aby mohla vyjet na náhorní plošinu,kde nás překvapí svou pestrostí a barevností louky místní krajiny.Kamenný obloukový most,po pravé ruce kusá kolej pro nákladku dříví,projedem staničkou,abychom jízdu ukončili před malou staniční budovou.Kolega je doma,zatímco nás čekají ještě dlouhé kilometry jízdy vlakem.Šťastnou cestu.
Při kontrole číslování kolejí jsem přišel na chyby-opravte si
15b na 15a
2b na 2a
8a na 8b
6a na 6b
2a na 2b
3a na 3b
Poznámka,je třeba k hotovým rámům dodělat tyto rámky.Rotunda přesahuje kraj základního rámu,rámek 100mm*400mm.Hned vlevo u základního rámu 1000 mm*4000mm,dodělat kvůli poloměru obratu hlavní tratě,rámek 120mm*1030mm.Rám mezi velkými rámy ,má rozměr 500mm*700mm..
Jestli jsi uvedl správný věk,tak ten průchod 500mm,by ti měl ještě stačit,ale nedej bože ,až bude z tebe taťka,tak to nevím jestli se tam vejdeš.První potíže budeš mít už teď a to dosah ruky do levého rohu,kde jsou situovány koleje 8b,6b.A kde bude vůbec ovládací panel celého kolejiště ?
Přeji zdar celé stavbě a sám jsem velmi zvědavý na jeho realizací
