Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 20 říj, 2013 9:57 am

Každý nechť má kolejiště/segmentiště/diorámiště/vlakodromiště/rumiště :D jež jemu samému líbí se... Druhá věc je, čím více lidí radí, tím více bývá i různých názorů... Takže at si modelář sám v klidu rozebere co doma chce mít a jak to chce ovládat - jsou to jeho finance, jeho čas a jeho um a píle zda to nakonec a jakým způsobem zrealizuje... Jen jedné věci je nakonec škoda - ztraceného času Milana a dalších kteří se třeba na tvorbě plánků podílí když plánek pak nakonec leží nevyužit "jen" někde ve skříni nebo v lepším případě na veřejném webu...
Ještě k tomu ovládání - každému kdo chce začít plánovat kolejiště vřele radím at si někde u někoho vyzkouší co je to za "fušku" řídit "jen" dvě mašiny naráz a k tomu pro ně stavět vlakovou cestu, nemluvě ještě o pokusu do toho šíbovat a hrát si se sestavováním souprav! Nakonec dojdete k tomu že
a) můžete doma mít "jen" funkční diorámu
b) musíte stejně řešit aspoň částečnou automatizaci at už v analogu nebo v dcc
c) na každé ježdění si pozvete děcka nebo kamarády a rozdělíte jim "úkoly"
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod _pavel_ » ned 20 říj, 2013 10:01 am

Petr Zatrepalek píše:...čím více lidí radí, tím více bývá i různých názorů...


A vznikne změť jazyků :D
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 20 říj, 2013 10:19 am

milan ferdián píše:Je to jen od ruky a třeba skicu upravit.Stále visí otazník nad označeným místem .


Ten návrh upravy od Milana je vizuelně hezčí. Jinak bych se také zamyslel nad tím, není-li u těch krátkých vleček přiliš mnoho budov... Možná by bylo lépe místo toho jednu vlečku prodloužit a pivovar přemístit - červené budovy, z té druhé odstranit budovy a dát tam volnou skládku nebo malou boudu na vlečkovou rosničku/prasátko a celý areál pivovaru rozšířit o administrativní budovu, oplocený areál s parkingem aut a nějakou tu skládku volně poházených starých sudů... Nebylo by to tak přeflákané budovama dvou různých průmyslových areálů umístěných příliš blízko sebe...
Přílohy
7a.jpg
Naposledy upravil Petr Zatrepalek dne ned 20 říj, 2013 10:38 am, celkově upraveno 1
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Morris Zapp » ned 20 říj, 2013 10:34 am

milan ferdián píše:...
Takže co :?: Majitel se má tedy uskrovnit,byť má možnost mít větší kolejiště nebo má zmenšit plochu a zjednodušit celkové schéma tématu :?:
...

Majitel si musí v první řadě ujasnit, co od toho kolejiště chce. Megavlakodrom řízený počítačem je určitě jedna z možností, pokud to někdo chce, prosím. Ale ani v případě, že chce všechno řídit sám, nemusí zmenšovat plochu - tolik plochy nemá nikdo, aby ji nutně musel zmenšovat :wink: (ostatně se domnívám, že provozovat kolejiště je jako provozovat sex: v jednom to jde taky, ale nějak to není ono :lol: ).

Zakladatel tohohle vlákna psal o dvou lidech - ok, buď mu doroste synek, nebo má nějakého podobně "postiženého" kamaráda. Podle mého názoru (který si ovšem nečiní nárok na absolutní správnost, je to jen názor) pro dva lidi v digitálu je nejvhodnější lineární lokálka v režimu D3 odněkud z fiddleyardu (český termín "skryté nádraží" nevyjadřuje přesně co tím chci říct) přes nějaké neobsazené dopravny D3, zastávky s nákladišti a vlečky na širé trati někam do koncové dopravny. A to s pokud možno co největšími komplikacemi po cestě: úvrať, nebo neobvykle vysoké stoupání dobře poslouží. Výhody jsou zřejmé: nepotřebuji nikoho, kdo by řídil nějaké stanice, na provozu se podílí pouze strojvedoucí (dirigenta D3 můžu v domácích poměrech zanedbat, nebo ho může dělat spolupracující manželka 8) ). Můžu si pak přichystat několik alternativních jízdních řádů, od nouzového "jednochlapového", přes standardní "dvojchlapový" až třeba po "čtyřchlapový" pro použití při návštěvě podobně postiženého kolegy se synkem.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Vladimír_B » ned 20 říj, 2013 11:58 am

Stále řešíte (hrotíte) provoz a řízení, ale proč by nutně a pokaždé musel jezdit s celým kolejištěm najednou se vším co má kola? A navíc udržovat silný provoz jako v 80. letech? Takové katastrofické scénáře tu otevíráte. Při takto velkém kolejišti by měl počítat i s nějakým jednoduchým automatickým provozem. Což jde i v analogu, že ano. Alespoň aby mu zastavovaly vlaky před návěstidly a částečný automatický provoz skryťáku. V čem je potom, tak hrozný problém to uřídit? Přijmu vlak do stanice, pustím jiný ze skryťáku, odešlu vlak ze stanice... Vlaky si jezdí samy a já se mohu kochat. Nebo si chci zajezdit a tak tedy budu jezdit (posunovat) s jedním vlakem a zbytek kolejiště bude stát, nebo může být částečně v automatu. Hrozný problém?
Motiv velkého kolejiště bych nezavrhoval. Na výhody přijdete sami. Ale chce to velké odhodlání, hromadu peněz, výdrž a hlavně si to pořádně promyslet.
Další možností by bylo, aby si stavitel postavil část kolejiště, které by mohl časem rozšířit a sám by viděl (stavba, provoz)...
V této chvíli bychom, podle mě, měli dát staviteli aspoň týden čas, aby si pořádně rozmyslel co by z toho všeho vlastně chtěl ...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » ned 20 říj, 2013 1:44 pm

Nevím, jestli to není jasné, ale opravdu nechci provozovat trať typu hlavní -> vedlejší trať. Jde pořád o lokálku, kde nebude v provozu 10 vlaků najednou. Jak jsem psal výše, nádraží třeba v Ledči nad Sázavou má 4 koleje, traŤovku, vlečku k pile, rampu kde se nakládá kulatina tato kolej pokračuje do kovošrotu. A vidět tu pohramodě 3 vlaky naráz je v postatě nemožné. Jen snad při křižování dvou os. vlaků ze Zruče a ze Světlé. Určitě tu nebudu honit bobinu s 5 rychlíkovými vozy. Prostě 810 + dva přívesy, manipuláky s hektorem nebo kocourem a s vozy tak akorát aby mi vlak nestál od námezníku k námezníku.
Co se týče Milanova otazníku tak průjezdný profil je zachován. Trať pomalu klasá podél hrany ( ve skutečnosti bude koncová trať blíže do středu kolejiště) a potom tobogánem dolů a skryťák, jen se mi to všechno nechtělo malovat, když třeba nakonec tento návrh neklapne.
Je "problém", že mám hodně času ještě na přípravy a návrhy... :lol: :lol: :lol: tak toho tady vznikne ještě asi hodně.
Milanův návrh je hezčí, jen když jsem pročítal ostatní diskuze, návrhy s nádražím dál od obsluhy byly docela kritizovány, nemůžu posoudit, zatím jsem osobně vlastnil asi 2 kolejiště a to vždy s nádražím před obsluhou. Zadní strana je zezadu absolutně nepřístupná.
Jinak opět díky za postřehy...
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod milan ferdián » pon 21 říj, 2013 8:05 am

Tady je problém v tom,že ti trať ze stanice klesá vzadu a je hodně otevřená.Proto jsem stanici přeložil dozadu,ale s tím ,že předek kolejiště si upravíš ,tak aby jsi pohodě dosáhl v případě nehody do kolejiště stanice.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod workous » pon 21 říj, 2013 3:15 pm

jo nehody v nepřístupných místech o tom něco vím .....
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » ned 03 lis, 2013 8:33 pm

Tak dorazila kniha od MIBA a teď oprášit němečinu a začnou se dít věci... :) Navíc jsem darem obdržel programi Eisenbahn.exe 8 Profesional (EEP8). Jde o něco jako Train-Z ale můžu tam nasimulovat třeba autoblok, stavění návěstí a postavení vyhýbek dle určeného vlaku. Zatím jsem zprovoznil jen ovál... :) Ale docela dobrá hračka na zimu. Jinak jsem slyšel zvěsti od Jéžíška, že se mám naco těšit, tak uvidíme ...
Zatím přeji všem hezký zbytek dne....
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » ned 03 lis, 2013 8:59 pm

Listuju celým archivem svých výtvorů ve wintracku a tak se občas zasměju, někdy i zamyslím... Jen pro zajímavost co všechno jsem byl schopný vytvořit... :D Koleje všude kam se podívám. Aneb narvat toho co nejvíc na kus desky...
Ale myšlenka větší úvrati se stále nějak zamlouvá, po rychlém prolistování novou knihou je to námět, který je docela oblíben u západních kolegů. Jen to místo na to nemám... :cry:
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod milan ferdián » pon 04 lis, 2013 7:55 am

Co vlastně u tebe platí?HO nebo TT?Ten prostor je celý k dispozici?Co s námětem?Přístup z kterých stran?A co tak konečně napsat svůj sen?Vidím že jsi z Veselí nad Lužnici.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Morris Zapp » pon 04 lis, 2013 8:25 am

Koukám, že se pomalu blížíš k další fázi vývoje, jak jsem ji byl prošel já: kolejiště do skoro celé místnosti, námět elektrifikovaná hlavní trať končící ve šturcovém nádraží (hoooodně zredukovaná Opava v.), odsud vytaženy dvě lokálky do hor.
Stejně jsem to nakonec už v pokročilé fázi realizace celé zboural a přešel na moduly...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod milan ferdián » pon 04 lis, 2013 8:43 am

Morris Zapp píše:Koukám, že se pomalu blížíš k další fázi vývoje, jak jsem ji byl prošel já: kolejiště do skoro celé místnosti, námět elektrifikovaná hlavní trať končící ve šturcovém nádraží (hoooodně zredukovaná Opava v.), odsud vytaženy dvě lokálky do hor.
Stejně jsem to nakonec už v pokročilé fázi realizace celé zboural a přešel na moduly...

Moduly nejsou špatná volba,ale-
1)Jsi schopen si zajistit sám přepravu svých modulů na setkání :?:Nedej na řeči,my ti v rámci možnosti pomůžeme,vždy se počítej jako sólo muž :!:
2)Jak často máš možnost si časově zajistit přítomnost na setkání :?: Většinou jsou to 3 setkání ročně,z toho jedno mezinárodní.
3)Jsi technicky zdatný,aby jsi zvládl stavbu modulu zvoleného tématu :?: Pozor zde jsou jiné nároky než u domácího kolejiště :!:
4)Finanční zajištění (stavba modulu,setkání) :?:
5)Čas,jedna z nejdražších komodit :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Morris Zapp » pon 04 lis, 2013 9:39 am

1) nejsem, do Felicie se mi fakt nevejde nic. Ale zatím se mi nikdy nestalo, že bych musel nějaké setkání vynechat kvůli dopravě. Ona se dá i dodávka najmout - a na pár setkání to vyjde levněji, než si pořizovat velký auto.
2) tak často, jak to vyjde. Setkání nejsou povinná, když nestíhám, nepřihlašuji se, nebo přijedu jenom na sobotu bez modulů. Obvykle dám ale ročně setkání víc, než tři.
3) ano, u modulu jsou nároky jiné, než u domácího kolejiště. Vesměs nižší - u domácího sice můžu ledasco zfušovat, ale ono se mi to vrátí v provozu a ve spolehlivosti. A údržba? U modulu brnkačka, jak se to dělá u pevného kolejiště, vrstveného v několika patrech na sobě, snad ani nechci vědět...
4) ano, finanční zajištění pro pěkné zaježdění si je u modulů minimální - v podstatě stačí zaplatit členský poplatek (většinou symbolický) a poplatek za setkání (halné, stravné, nocležné). Kolik a jak drahých modulů si postavím a přivezu, je moje věc. Kdežto doma - zkus začít pěkně jezdit ještě PŘED tím, než postavíš kolejiště... Doma musíš nejprve vynaložit většinu nákladů, abys mohl sklízet nějaké provozní plody. A to nepočítám vlastní místnost - dneska u novostaveb stojí jeden pokoj cca půl mega, spíš víc...
5) no jistě, čas. Do modulů si dám času, kolik chci, stejně jako do domácího kolejiště.

Disclaimer: toto není propaganda na moduly, jenom odpovídám na tvé připomínky. Ať si každý modelaří tak, jak je jeho srdci bližší...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod milan ferdián » pon 04 lis, 2013 9:47 am

Takže teď jen kolejiště nebo modul :mrgreen: :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků