Kolejiště H0 do L 400 x 395

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod vpavel71 » sob 12 říj, 2013 9:28 am

Pánové, chtěl bych poprosit o kritiku a radu. Kolejiště bude umístěno v podkroví, levá strana bude pod šikminou a nebude přístupná. Představa je, že na levé straně bude vymodelovaná krajina v šířce cca 20 - 30 cm podél trati. Přemýšlel jsem jak zpestřit provoz na širé trati, napadla mě zastávka, kde by se mohly vyhýbat vlaky, ale to už bude zase vlak každým koncem v jedné stanici. Druhou variantou by mohlo být řešení širé trati jako dvojkolejné, ale tady nevím jak upravit zhlaví ve stanici.
Epocha III, parní provoz, ČSD, ovládání DCC, TT ani N nechci, oči už nejsou co bývaly a lepší to rozhodně nebude :-)

Díky všem za rady.

sn3.jpg
nádraží.jpg
vpavel71
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon 12 zář, 2011 7:00 pm

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod milan ferdián » sob 12 říj, 2013 9:46 am

Tady budeš muset zapracovat ještě hodně na stanici,jako je napojení vlečky pily nebo továrny.Neurčil jsi místo skladiště s rampou,volná skládka atd.A to se nezmiňuji o vystoupání z pravé smyčky do stanice.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod Dusan » sob 12 říj, 2013 11:31 am

Ahoj, sorry, že ti lezu do tématu, jen takový postřeh. Pokud by jsi změnil orientaci diagonály stanice, obráceně, prodloužil by jsi si ještě o kousek tu širou trať. Jen pro lepší pochopení přikládám jeden z mých plánků, které jsem si tvořil ještě v eNku. Netvrdím, že to mám dobře, spíš jen nápad :-) Taky jsem s tím laboroval.
Ať se daří.
Přílohy
plan.jpg
pomezí3D.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod vpavel71 » sob 12 říj, 2013 4:36 pm

Díky za rady pánové. Pokusil jsem se to překreslit. Sestup do smyček bude tobogánem, neumím to ve Wintracku nakreslit a zapomněl jsem to napsat. Vždycky když se pokusím zadávat výšky a zobrazím si to ve 3D mám tam zubaté koleje.
Přílohy
nádraží_2.jpg
vpavel71
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon 12 zář, 2011 7:00 pm

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod lajblt » sob 12 říj, 2013 4:54 pm

Měl bych faktickou připomínku k horní manipulační koleji stanice. Pokud je navržena pro průjezd do cementárny, nemůže u ní být ani volná skládka, ani skladiště. Po dobu vykládání vozů by bylo zásobován cementárny úplně zablokováno.
Navíc, pokud bude levá strana nepřístupná, je 100 cm šířka příliš velká na úpravu krajiny nebo vyproštění uvízlé soupravy.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod vpavel71 » sob 12 říj, 2013 5:58 pm

Aha, to jsem si vůbec neuvědomil. Špatný přístup v levé části budu řešit nějakým heblem, které si vyrobím, abych tam dostal. Nechtěl bych už zmenšovat rádius oblouku ani zkracovat staniční koleje. Znovu jsem to přemaloval, snad už to aspoň dává trochu smysl :-).
Přílohy
nd_4.jpg
vpavel71
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon 12 zář, 2011 7:00 pm

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod milan ferdián » ned 13 říj, 2013 8:48 am

Další varianta stanice.
Přílohy
nd_4.jpg
nd_4.jpg (34.22 KiB) Zobrazeno 7843 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod Vladimír_B » ned 13 říj, 2013 3:48 pm

MF: to se mi líbí (jazykem dnešní mládeže :D), opravdu pěkné
Nakonec ani není nutné stavět celou cementárnu v podstatě stačí jen znázornit předávací kolejiště, a cementárnu naznačit. V případě menšího provozu se můžeme inspirovat ve Velkých Hydčicích, kde je výroba omítkových směsích přímo na nádraží a vlečku si vytvořit redukovanou. Nebo cementárna Králův Dvůr - stačila by pouze fronta budov u kolejí státní dráhy... Taková otáčející se rotační pec by byla pecka :D Nebo se můžeme inspirovat u Ostrama (ve 2/3 stránky) http://ostramo.parostroj.net/moduly/nov ... _2012.html
Jak dlouhé vycházejí staniční koleje? Krátké. Nevyplatilo by se posunout zhlaví více do oblouku? Alespoň to pravé. Oko vidí... a taky tahle stanice včetně oblouků je na 4 metrech http://zelezniceamhd.ic.cz/fotky/kzm/ve.JPG Rajek je tam asi 10 a ještě se vejde do stanice jeden "dlouhý" vlak... Žádná sláva a taky oblouky do stanice nejsou tak velkorysé jako na plánku. Takže by vycházely koleje kratší než na tomhle nádraží.
Kolejiště je takové nevyvážené, co kdyby se na díl s širou tratí přidalo koncové lokálkové nádraží? Stanice má dost dopravních kolejí na to, aby zvládla i lokálku, příp. by se mohla přidat kolejová spojka do dvou dopravních kolejí u budovy... Lokálka by se napojovala z širé trati, abychom zbytečně nekomplikovali zhlaví. Lokálka by se napojovala na trať v tunelu za M.F. cementárnou a vedla by skrytě podél zdi až za druhé zhlaví, kde by se vynořila z tunelu a skoro hned by začínalo koncové nádraží lokálky...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod Dusan » ned 13 říj, 2013 5:20 pm

vpavel71 píše:Díky za rady pánové. Pokusil jsem se to překreslit. Sestup do smyček bude tobogánem, neumím to ve Wintracku nakreslit a zapomněl jsem to napsat. Vždycky když se pokusím zadávat výšky a zobrazím si to ve 3D mám tam zubaté koleje.


Ve WT tobogán uděláš funkcí "Vložit" - "Spirála".
Zadáš si tam výšku začátku, konce, počet kruhů a ono ti nakreslí :-)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod Vladimír_B » ned 13 říj, 2013 6:15 pm

Myšleno zhruba takhle:
IMGa.jpg
Cementárnu jsem přesunul dopředu. Vlevo je stáčecí stanoviště mazutu, vpravo betonová sila (až do stratosféry sahající)... Jen výtopnu se mi nepodařilo rozumně umístit. Nakonec jedna může být v cementárně a druhá v koncové stanici...
Od spodu: dvě koleje cementárny, k cementárenské vlečce patří ještě výtah vpravo. Následuje kratší dopravní kolej, ze které vlastně může odjíždět i dlouhý vlak Rajek, tak že by jeho konec stál ve výtahu cementárny (obdoba Hydčic). Následují dvě dlouhé dopravní koleje, třeba pro náklady, dvě kratší dopravní koleje a rozdělená kolej u budovy. Část té koleje před budovou je dopravní, část u skladu manipulační. Kolejová spojka se využije při objíždění soupravy motor+vlek. Kusá kolej vpravo může sloužit pro odstavování vleků, motorů, nebo jako volná skládka, pila... Ty dva atypické šturcy úplně vlevo mohou být pozůstatek místního nádraží lokální dráhy...
Nakonec by se mohla vypustit jedna kratších dopravních kolejí. Konkrétně ta třetí od budovy. Je jich tam zbytečně moc. :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod vpavel71 » ned 13 říj, 2013 7:06 pm

NO, mám o čem přemýšlet... Než to zkusím překreslit do WT, byla tu zmínka o velkorysých obloucích do stanice :-). Chtěl jsem se vyhnout problémům s průjezdností. Nikde jsem totiž nenašel jakým minimálním poloměrem projede třeba 555.0. Co se týče koncového nádraží lokálky na části s širou tratí, zkusím to namalovat, ale vzhledem k tomu, že tato strana bude pod šikminou střechy, mám strach, že to na sebe bude moc nalepené a celá plocha panelu bude pokrytá kolejemi.
vpavel71
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon 12 zář, 2011 7:00 pm

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod Vladimír_B » ned 13 říj, 2013 7:41 pm

Obdobné problémy se střechou řešil i Tomáš Bartoš na svém kolejišti http://www.tombart.wz.cz/
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 14 říj, 2013 8:38 am

Vladimír_B píše: Kolejiště je takové nevyvážené, co kdyby se na díl s širou tratí přidalo koncové lokálkové nádraží? Stanice má dost dopravních kolejí na to, aby zvládla i lokálku, příp. by se mohla přidat kolejová spojka do dvou dopravních kolejí u budovy...

Asi bych to už další stanicí nekomplikoval.
Raději bych " v zájmu vyváženosti" na díl se širou tratí přesunul cementárnu. Místo toho bych nechal oblouk trati ze stanice vpravo viditelný a klesající trať by místo v tunelu zmizela za kulisou. Mimo jiné to umožní postavit na začátek oblouku vjezdové návestidlo (mechanické, protože na světelné by nebylo vidět) Trať přece pokračuje "za kulisami¨" volnou krajinou....
Nebo na druhý díl umístit odbočku, kde se odpojuje právě ta lokálka s tím, že povede též do smyčky (případně může být odbočka právě rozdělením smyčky). kromě "vyvážení" krajiny to zpestří provoz ve stanici a bude důvod pro zřízení výtopny. Pro zřízení odbočky by ovšem měl být důvod. (tunel, zářez, most, násep...) jako vzor doporučuji Planou u M.L., kde odobočka přežila i "optimalizaci" byť je pouchých cca 450m za poslední výhybkou.
Vladimír_B píše: Lokálka by se napojovala z širé trati, abychom zbytečně nekomplikovali zhlaví. Lokálka by se napojovala na trať v tunelu za M.F. cementárnou a vedla by skrytě podél zdi až za druhé zhlaví, kde by se vynořila z tunelu a skoro hned by začínalo koncové nádraží lokálky...

To už jsem někde viděl a jezdí se tam z Horažďovic :D
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod Vladimír_B » pon 14 říj, 2013 8:57 am

Michal Šuhajda píše:To už jsem někde viděl a jezdí se tam z Horažďovic :D
Vy jeden provokatére... Ve Vámi uvedeném příkladu je ale mezi tunelem a první výměnou dva metry širé tratě. A óóóóóóóbrovský obloukový most. :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 14 říj, 2013 2:35 pm

Vladimír_B píše:
Michal Šuhajda píše:To už jsem někde viděl a jezdí se tam z Horažďovic :D
Vy jeden provokatére... Ve Vámi uvedeném příkladu je ale mezi tunelem a první výměnou dva metry širé tratě. A óóóóóóóbrovský obloukový most. :D

Byl jsem vždycky za zábradlím a odtamtud se to zdá jeko kousíček...
Ale zpátky k návrhu kolejiště:
V příloze je můj návrh. Je to takové schéma, víceméně pro inspiraci. Zejména zhlaví stanice jsou velmi zjednodušená, má 4 dopravní koleje (plná čára) a dvě manipulační (čárkované). Zatímco man. kolej u V.B. slouží k obsluze skladiště, rampy a volné skládky, ta vzdálenější je strojová, ale může být využita též např. k odstavení zátěže pro místní trať od Pn (Mn), nebo při posunu na vlečku (tečkovaná čára)
Cementárna pouze jako nástřel vlečky, umístěná je "před nádražím" kvůli přístupu k posunu s vozy. Pro snažší přístup k levému zhlaví stanice a k výtoně je možné udělat výřez v rámu až ke kolejím SN. V levém horním rohu přepokládám násep přes údolí případně most (nekresleno). Vzdálenot zastávky a stanice (střed 1. koleje) je cca 4,8 m (k první výhybce je to o 1,4 m míň, naopak před výpravní budovu o cca 0,4 m víc).

Místo SN jsou pouze smyčky, zato je přidána spojka mezi SN pro průjezd ucelenek a vyrovnávek viditelnou částí jen jedním směrem.
V případě hlubšího zájmu mohu zpracovat detailně.

Úprava 15.10.- doplněn obrázek, mírně upraven dopr. text
Přílohy
vpavel71.jpg
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne úte 15 říj, 2013 11:59 am, celkově upraveno 3
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: martin-tt a 6 návštevníků