Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod airwar » stř 25 zář, 2013 3:24 pm

_pavel_ píše:
airwar píše:
_pavel_ píše:Jenže spousta modelářů je ráda že na kolejiště narve alespoň ty EW1 nebo Kuehna. Jinak by ani kolejiště neměli


No ruku na srdce, modeláři tam určitě EW1 nervou... :D Tebou jmenované výhybky jsou určeny pro děti a hračkovité kolejiště, jako modelář bych se v případě že na kolejiště nemám dostatek prostoru kolejiště raději zřeknul a šel jinou cestou...například cestou modulovky.


Dobře, změníme slovo modeláři na slovo lidi :D Ano modulovka je jedna z cest. Pokud máš na mysli tu dle norem a ježdění na setkání, každý na to není. A doma se taky každý okolo zdi vydat nemůže. A s tím, že EW 1 jsou pro děti a hračková kolejiště - možná jsi nadzvedl pár lidí ze židle. No mne ne, já teď dělám plán s EW 2 :wink:

Sorry za OT


No já pevně doufám že sjem nikoho nenadzvednul, konečně jsem tam dal i smajlíka, aby i nedovtipa pochopil že je třeba to brát z hulorem.

Já si ani tak nerejpu do lidí co tyhle koleje používají (někdy opravdu není zbytí), jako spíše do těch co je vyrábějí, protože mě fakt mrzí že je železniční modelářství celosvětově Popelkou, a že výrobce na nás chrlí takové "perly", ale to by bylo na příliš vyčerpávající monolog.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Tomáš » stř 25 zář, 2013 3:46 pm

...."jako spíše do těch co je vyrábějí, protože mě fakt mrzí že je železniční modelářství celosvětově Popelkou, a že výrobce na nás chrlí takové "perly".

Ano Tome, vystihl jsi to velmi trfně a v TT kolejivu to platí dvojnásob.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod airwar » sob 28 zář, 2013 9:58 am

Tomáš píše:...."jako spíše do těch co je vyrábějí, protože mě fakt mrzí že je železniční modelářství celosvětově Popelkou, a že výrobce na nás chrlí takové "perly".

Ano Tome, vystihl jsi to velmi trfně a v TT kolejivu to platí dvojnásob.


No ono pokud jde o to kolejivo není na tom ani velikost H0 a N o mnoho lépe, sice je tam větší výběr výrobců kolejiva ale opravdu modelově věrného kolejiva je pomálu...přitom já jsem skromný a stačí mě málo...modelová výhybka a flexi kolej. Jako asi zatím nejlepší kolejivo hodnotím produkt TTfiligran, který je zpracován velice pěkně a věrně a má i rozumnou výšku prutů 1,5 mm. bohužel mínusem je trochu vyšší cena, takže zatím dost zvažuji zda vyditelnou část svého kolejiva stavět z něho či z upraveného kolejiva Tillig s EW3 výhybkama a pruty Peco 1,9 mm.

Ohledně toho železničního modelářství a popelky, já dělal od nějakých 10-12 let plastikové modelářství a za ty roky a zvláště po revoluvci jsem byl doslova zmlsán výrobci modelů a doplňků, není problém koupit cokoli v jakémkoli z hlavních měřítek (1:48, 1:72 a 1:32), ve vysoké kvalitě. Ke každé stavebnici je množství doplňků takže modelář může model doslova vyšperkovat a je jen na něm, zda postaví model v základním provedení v ceně kolem 250-500 kč, a nebo šperk v hodnotě několika tisíc.

Tohle v modelové železnici jaksi nefunguje, za doby socializmu jsem docela chápal že na to BTTB kašlalo, ale počínání Tilliga a dalších výrobců v době kapitalizmu mě nějak hlava nebere. Třeba jak dlouho trvalo Tilligovy než pochopil že nemůže do omrzení prodávat staré Ypsilonky které byly o 2 mm širší a 1 cm kratší, o počtu oken ani nemluvě? Nebo to co někdy leze z produkci kvalitativně? Ze čtyř druhoepošních spěšných vozů od Tilliga jesm tři musel rozebrat a opravit podvozky, protože tam výrobce nechal otřepa a podvozky dřely. Nebo BR38/377 od Roco, kde se mě sekal pohon v tendu a když jsme zjistil že to výrobce neřeší task jsem si zpřevodování v tendu předělal. U modelu za 7 tisíc korun mě to příjde jako dost úlet aby si zákazník model doma dodělával.

Teď se sice objevili celkem dost menších výrobců, ale poměr cena/kvalita je mnohdy dost pochybná. Co mě naposledy hnulo žlucí byla výpravní budova 16/h Dačice od Šikulů, kde výrobce nasekal celkem dost chyb, nehledě na to, že budovu v Dačicích v dobové podobě asi ani nemá zdokumentovanou, protože dost věcí nesedí (jedno okno navíc, dlažba a schody na verandě, kompletní štukování, půdní okna, atd.).

Takže i dnes, 20 let po revoluci a v době vyspělého kapitalizmu musí modelář velice pečlivě vybírat a spoléhat hlavně na své schopnosti.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Adam96 » ned 29 zář, 2013 5:29 pm

airwar píše:
No ono pokud jde o to kolejivo není na tom ani velikost H0 a N o mnoho lépe, sice je tam větší výběr výrobců kolejiva ale opravdu modelově věrného kolejiva je pomálu...přitom já jsem skromný a stačí mě málo...modelová výhybka a flexi kolej. Jako asi zatím nejlepší kolejivo hodnotím produkt TTfiligran, který je zpracován velice pěkně a věrně a má i rozumnou výšku prutů 1,5 mm. bohužel mínusem je trochu vyšší cena, takže zatím dost zvažuji zda vyditelnou část svého kolejiva stavět z něho či z upraveného kolejiva Tillig s EW3 výhybkama a pruty Peco 1,9 mm.



Tome, TTfiligran je krásné kolejivo, ale k čemu je dobré, když okolky vozidel jsou takové, jaké jsou. Taky jsem chtěl do podloží od tilliga nasázet eNkové 1,5mm profily, ale jezdil bych po šroubech. Používám Kuehna 1,8mm. Sice taky nic extra modelového ( to samé co 2,5mm v H0 ), ale oproti tilligu je nádherně jemný.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod j p » ned 29 zář, 2013 6:58 pm

Jenomze s temi okolky u Filigrana pocitaji a proto na vnitrni strane nejsou srouby. To je celkem rozumny kompromis.
http://www.ttfiligran.de/images/Art/gross/kleineisen.jpg
Abych jenom neteoretizoval, tak budu muset nejake ty koleje objednat a udelat zkusebni trat.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod airwar » ned 06 říj, 2013 8:52 am

Adam Buchal píše: TTfiligran je krásné kolejivo, ale k čemu je dobré, když okolky vozidel jsou takové, jaké jsou. Taky jsem chtěl do podloží od tilliga nasázet eNkové 1,5mm profily, ale jezdil bych po šroubech. Používám Kuehna 1,8mm. Sice taky nic extra modelového ( to samé co 2,5mm v H0 ), ale oproti tilligu je nádherně jemný.


Kolejico TT-filigran nemá s okolky vozů žádný problém. TT filigrana má na stanici Hevlín osezené Lubomír a náš vozový park s tím problém nemá, dokonce ani starší vozty které by teoreticky problém mít mohli. I výrobce udává že jeho kolejivo je sjízdné vozidli které splňují příslušnou NEM normu, není třeba ani používat snížené okolky RP25, viz informace třeba zde dole na stránce http://www.ttfiligran.de/index.asp: .

Co se týče kolejiva Kuehn tak koleje mají opravdu lepší profil a i úchyty na pražcích jsou jemnější, ale bohužel jeho flexi koleje mají jen 60 cm délky,nenabízí samostatné pruty, a bohužel žádné jen trochu modelové výhybky. A kombinace Kuehnova prutu a podloží výhybky Tillig není možná.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod airwar » ned 06 říj, 2013 8:59 am

j p píše:Jenomze s temi okolky u Filigrana pocitaji a proto na vnitrni strane nejsou srouby. To je celkem rozumny kompromis.
http://www.ttfiligran.de/images/Art/gross/kleineisen.jpg
Abych jenom neteoretizoval, tak budu muset nejake ty koleje objednat a udelat zkusebni trat.


U nás v klubu cestou tohoto kolejiva jde kolega Lubomír který na tomto kolejivu postavil svou modulovou stanici Hevlín, takže zkušební okruh netřeba stavět.

To že toto kolejivo vypadá opravdu pěkně se dá okoknout z fotek z modulových setkání na našich stránkách, viz třeba toto a několik dalších foto: http://cadrik.rajce.idnes.cz/Setkani_ModulyBrno_2012_11#P1030311.jpg

Další možností jak vylepšit vzhled kolejiva Tillig je použít jen podloží Tillig v kombinaci s pruty PECO 75, které mají výšku 1,9 mm, a především mnohem jemnější vzhled. Při ceně 210 kč za 6 ks 91 cm dlouhých prutů to naní ani nijak drahé.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Adam96 » ned 06 říj, 2013 2:19 pm

Aha, tak to se omlouvám, opět jsem byl mimo.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod airwar » úte 08 říj, 2013 2:28 pm

airwar píše:Co se týče kolejiva Kuehn tak koleje mají opravdu lepší profil a i úchyty na pražcích jsou jemnější, ale bohužel jeho flexi koleje mají jen 60 cm délky,nenabízí samostatné pruty, a bohužel žádné jen trochu modelové výhybky. A kombinace Kuehnova prutu a podloží výhybky Tillig není možná.


Tak se omlouvám, podle kolegy modeláře Adama Buchala je kombinace prutů Kuehn s Tilligovým podložím výhybek možná, což je jistě zajímavá informace. sám koupím nějakou flexi kolej a posoudím jak modelově by to vypadalo.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod D » úte 08 říj, 2013 3:35 pm

Už jsem Kuehnovy kolejnice s Tilligovým podložím porovnával (měl jsem k dispozici jen betonové pražce) a nevyšlo to nejlépe. Teď mě napadá, že jsem to dosud nezveřejnil, takže dodatečně:

Flexi koleje Kuehn

Jen kvůli testování to airware nekupuj, vezmu kolej na naše další setkání a můžeš to porovnat. Když tak dones stavebnici výhybky nebo jiné podloží. Potom můžu o výsledky našich pokusů doplnit článek.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Adam96 » úte 08 říj, 2013 5:32 pm

Vyzkoušel jsem kuehnovu kolejnici v kombinaci Tillig podložím - dřevěné pražce. Přechodnost jsem otestoval vozem B, což je sice vůz nové produkce, ale ty staré stejně neplánuji. Jízda hladká, nic nerachtá.
Kuehn vlevo, tillig vpravo.
Obrázek
Obrázek
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » čtv 24 říj, 2013 11:53 am

Trochu jsem si pročetl debatu, a mám pocit,že jste někteří z vás nepochopili základní geometrii kolejiva KUEHN.Právě KUEHN šikovně vyřešil napojení jednoduché výhybky k pseudoobloukovým výhybkám na rozdíl od ostaních renonovaných výrobců.Ta geometrie kolejiva je krásně popsána a nakreslena v jeho katalogu.Co se týče anglické výhybky,o té se psalo kdyby pana KUEHNA napadlo jej realizovat do výroby,bylo by to pro vás TTečkaře velkým přínosem,byť již tu máme kolejivo od TILLIGA.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » stř 20 lis, 2013 6:19 pm

Zdravím. Na http://www.trainmania.info/clanky.html#startset_kuehn jsem dal malou recenzi kolejového setu Kuehn.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pon 09 pro, 2013 11:03 am

Šly by výhybky Kuehn přestavovat pomocí přestavníků Peco PL-10 ?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod jamik22 » úte 10 pro, 2013 10:24 pm

Co funguje s Kuehn vyhybkami je Conrad přestavník připojený dle :
http://vlacky.netintra.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=75:smycka-a-elektro&catid=39:stavba-smycky&Itemid=2
jen je potřeba použít drát průměru 0,6 mm aby byl měkký a pružil
jamik22
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník