Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Lokální trať HO 4,6x2,3 m

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 30 zář, 2013 6:37 am

Ta koncová stanice by mohla být Dobříš. Město, které potřebuje husou osobní dopravu (autobusy po R4 nemodelujeme)a navíc je v koncové stanici několik vleček včetně teplárny, kam jezdí uhlí. Nádraží je kus od centra, v okolí je průmysl, takže město samotné naznačíme kulisou či tapetou.
Naopak zbytek trati je vedený krajinou (kovohutě v Mníšku bych nedělal i když ta vlečka ze šié trati by se hodila), mezi loukami políčky a lesy až sklesá k řece podél jejíž ostrý zákrut kousek za stanicí se nedal překonat jinak než tunelem. které se ne blízko k To bych udělal i za cenu redukce počtu vleček v nácestné stanici.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Lokální trať HO 4,6x2,3 m

Příspěvekod Morris Zapp » pon 30 zář, 2013 6:42 pm

tomas-biza píše:- provozu se budou po většinu času účastnit dva lidé, přičemž je ten druhý můj syn, který ale musí pro reálný provoz trochu vyspět...takže zatím to zkusím zvládat sám, plánuji "řidší" provoz

Než to bude stát, tak bude synek vyspělý dostatečně - a pak zjistí, že existují lidské samičky :wink: a zase na to budeš sám...

tomas-biza píše:-ty opačně orientované šturcy - na vlečce blíže ke koncovému nádraží jsem uvažoval malou rampu pro cca jednu zetku atp

A jak se tam ta zetka dostane? Ve skutečnosti by ji tam přetahovali vrátkem.

tomas-biza píše:na té druhé opravdu pouze odvrat, nevím zda-li je nutný při napojení vlečkové koleje na širou trať? Bohužel nejsem větším znalcem drážních předpisů.

Výkolejka stačí.

tomas-biza píše:-co se týče koncové stanice, nechtěl jsem ji vyloženě "přeplácat" samou vlečkou

No tak manipulák potřebuje nějaký důvod, aby tam mohl jet :wink:

tomas-biza píše:-o úvati jsem zatím moc neuvažoval, ale když tak na to koukám skoro si to o ní říká :wink:

Každý prostředek na prodloužení a zkomplikování jízdy je dobrý! Přesně naopak, než ve skutečnosti 8)


_pavel_ píše:Ono záleží jaká epocha se bude modelovat. Pokud V. tak nákladní doprava nebude nijak hustá, polovička vleček zeje prázdnotou a traťovka nádraží "učesala" :lol:

Pravda, pořád zapomínám, že existují modeláři, kteří chtějí modelovat současnost :lol:
Osobní doprava sice obvykle nejhustší za celou historii, ale zdegenerovaná na pořád jednu a tu samou krabičku, zběsile pobíhající tam a zase zpátky, nákladní doprava v lepším případě jeden Mn v úterý a ve čtvrtek... pokud teda vůbec. Všeobecné nakládkové a vykládkové koleje se zpravidla neobsluhují, skladiště kusových zásilek už dávno ne, dnes je móda je bourat. Staniční budovy jsou prodávány pro nedrážní účely, kolejiště redukována - no, vzhledem ke skutečnému rozsahu dopravy by třeba u řady koncových stanic stačila redukce na jeden jediný šturc...
Ale tak mě napadá, že současná epocha by byla dobrý námět na plně automatický provoz: v obývací stěně dioráma nějaké staničky, kam přijede jednou za hodinku - dvě motorák, přesně podle jízdního řádu (čas 1:1) - docela frajeřinka, ne? A když se majiteli zachce, zavede si Mn vlak v režimu ad-hoc a obslouží vlečku, jinak si to žije vlastním životem...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Lokální trať HO 4,6x2,3 m

Příspěvekod mizl » pon 30 zář, 2013 7:02 pm

Morris Zapp píše: .... Ale tak mě napadá, že současná epocha by byla dobrý námět na plně automatický provoz: v obývací stěně dioráma nějaké staničky, kam přijede jednou za hodinku - dvě motorák, přesně podle jízdního řádu (čas 1:1) - docela frajeřinka, ne? A když se majiteli zachce, zavede si Mn vlak v režimu ad-hoc a obslouží vlečku, jinak si to žije vlastním životem...


Tak taková představa se mi líbí. Akorát, že ta vytrýna by byla asi hodně dlouhá :mrgreen: ...

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » úte 01 říj, 2013 10:02 pm

A co třeba jít touto cestou...
Stanici Vlastějovice jsem si "zapůjčil" z knihy Plány kolejišť II od p. Milana F. (doufám, že se autor nebude zlobit :wink: ), jen jsem z něj udělal nádraží průjezdné, tak jak je ve skutečnosti.
Jak jsem psal v úvodu, pocházím od posázavského pacifiku a to konkrétně Ledeč n. Sáz (proto název koncového nád., ale kolejový plán je smyšlen), nedaleko Ledče jsou právě vlastějovice, kde se i nachází kamenolom. Můj kamarád tam dlouhá léta pracoval a tak mi i objasnil nakládku štěrku... Skryté nádr. zůstává stejné jako u předchozího plánu, myslím, že kapacitně to bude zvládat. Jen asi já nebudu vědět kam dřív skočit :mrgreen: . V tunelu "B" jsem zvolil dvojkolejnou výhybnu, pro prodloužení jízdy vlaků mezi stanicemi. Tak a puste se do mě... :lol: :lol:
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod chameleon » stř 02 říj, 2013 9:15 am

Mě se to moc líbí :) Za mě mnohem lepší než původní návrh.

A jak mohou vypadat násypky ve Vlastějovicích v TT modelu od profíka E27, se můžeš podívat ke mě SEM
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Dusan » stř 02 říj, 2013 10:21 am

Akorát to stoupání z tunelu B do Ledče mě připadá dost nepřirozeně. Je to v podstatě na metru plus oblouk. Jinak to bude hezký námět.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Jeff Hopper » stř 02 říj, 2013 10:47 am

Je to schované v tunelu a předpokládám, že na cca. 1,5 m o 5 až 6 cm není zas tak hrozné - hlavně když to mení vidět.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Martin Justiz » stř 02 říj, 2013 12:40 pm

tak tohle je uz dost dobry a hlavne te to neomrzi
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Dusan » stř 02 říj, 2013 1:48 pm

Jeff Hopper píše:Je to schované v tunelu a předpokládám, že na cca. 1,5 m o 5 až 6 cm není zas tak hrozné - hlavně když to mení vidět.


Měl jsem na mysli viditelnou část, konkrétně tedy mezi koncem tunelu B ve směru do Ledče a stanicí Ledeč. Vlak vyjede pod vjezdovým zhlavím, otočí se o 180 a vjede do stanice :? V TT asi ještě jo, ale v HO ? Za mne byla úprava od Lajblta lepší. Ale je to jen můj názor. I tak mohu jen závidět prostor k dispozici.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod _pavel_ » stř 02 říj, 2013 5:17 pm

Mě se zdá ta trať před koncovou stanicí křečovitá. A taky asi i strmé. Už to postrádá takový klid, jak to bylo před tím. Já by se taky vrátil, jak píše Dusan, k návrhu Lajblta nebo ještě ten před tím. Stanice se mi líbí, ty jsou dobré.
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Jeff Hopper » stř 02 říj, 2013 7:50 pm

Jednoduchá úprava - tunel stačí protáhnout a nechat ho ztratit v lese + správná výška nadloží.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » stř 02 říj, 2013 8:09 pm

chameleon píše:Mě se to moc líbí :) Za mě mnohem lepší než původní návrh.

A jak mohou vypadat násypky ve Vlastějovicích v TT modelu od profíka E27, se můžeš podívat ke mě SEM

Ahpj, děkuju, násypky jsou luxusní, vypadají přesně dle skutečnosti. Když někdo umí, nezbývá jen závidět šikovný ručičky...
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » stř 02 říj, 2013 8:21 pm

Dusan píše:
Jeff Hopper píše:Je to schované v tunelu a předpokládám, že na cca. 1,5 m o 5 až 6 cm není zas tak hrozné - hlavně když to mení vidět.


Měl jsem na mysli viditelnou část, konkrétně tedy mezi koncem tunelu B ve směru do Ledče a stanicí Ledeč. Vlak vyjede pod vjezdovým zhlavím, otočí se o 180 a vjede do stanice :? V TT asi ještě jo, ale v HO ? Za mne byla úprava od Lajblta lepší. Ale je to jen můj názor. I tak mohu jen závidět prostor k dispozici.

Je pravdou, že ta "autodráha" před koncovým nádražím se mi taky moc nepozdává, ale moc možností, abych tam dostal tu skrytou výhybnu není. Jedině, tunel na širé trati nad Vlastějovicemi, ale nechci okrádat o pohled na tak dlouhý úsek širé trati s jedoucím manipulákem... Asi prodloužení tunelu a použití lesního porostu situaci vylepší. Připravuji zatím jen hrubý návrh, zjistil jsem, že skutečnost kolikrát vše mění... A díky za postřeh...
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 03 říj, 2013 9:43 am

Další možností je opticky oddělit Ledec a oblouk od tunelu. Stačilo by, aby se trať za sklady paliva jednoduše schovala do zářezu, či hustého lesa.

vytrýna? :roll:
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Dosa » čtv 03 říj, 2013 11:44 am

Já bych zvolil také první variantu. Těch asi 7m kolejí mezi stanicemi je naprosto dostačující. Zbytečně to nekomplikuj. Vím o čem mluvím. Už stavím třetí kolejiště a doufám, že ho konečně dokončím :roll:
Dosa
 
Příspěvky: 42
Registrován: úte 24 zář, 2013 7:22 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků