Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Radek Strnad » úte 17 zář, 2013 2:17 pm

Já tedy nevím,ale přijde mi to jako nekonečný příběh.Asi před třemi lety jsem si objednával základní set kolejiva Kuehn,abych jím osadil menší kolejiště.Po cca jedenapůl roce,když už jsem objednávku dávno stornoval(jinak bych asi kolejiště nikdy nepostavil),se dostal set do prodeje a teď je stále ještě angličan a jiné prvky v nedohlednu.Pořád se zde řeší jakési mezikusy proTillig/Kuehn či bůhvíco ještě,porovnává se geometrie....Pokud firma Kuehn vyrobila takto nestandartní kolejivo,měla ho uvést na trh v kompletním sortimentu a ne tímto způsobem,kdy starší modeláři s ním nemají chuť začínat,protože kompletního sortimentu se už nedožijou.Jedině ti mladší z nás by se k důchodku mohli snad dočkat.Je to děs a nevím v čem spočívá výhoda,když jak píše kolega zhlaví se natáhne jako EW2. :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod j p » úte 17 zář, 2013 3:10 pm

D píše:Psal jsem to sem i jinde několikrát a Tomáš to už četl (ale asi zapomněl). Takže i pro ostatní s podobnými nápady:

Nechápu tu natěšenost na pseudoobloukové výhybky. Sice jsou pěkné, ale jejich geometrie při smysluplném zapojení vylučuje jejich připojení k rovné koleji – musí za nimi být dalši aspoň 30° oblouk. To dost snižuje použitelnost při stavbě zhlaví.

Nedoporučuji v jednom nádraží používat kolejivo Tillig a Kuehn dohromady. Výškově to nějak srovnat jde (důkaz o pár stránek zpět), ale problémem je rozdílná geometrie – výhybky mají jiný úhel vybočení. Aby mohla výhybka jednoho výrobce navazovat na tu jiného, musí se mezi ně vložit vyrovnávací oblouk (vlastnoručně vyrobený minimálně přepůlením kusové koleje), který upraví úhel vybočení tak, aby se protijdoucí výhybka opět vyrovnala do rovnoběžného směru. Tato vyrovnávací oblouková kolej zvětší šířku rozteče mezi kolejemi (na naprosto nestandardní rozměr) a prodlouží zhlaví natolik, že je srovnatelné se zhlavím postaveným z výhybek EW2.

Ostatně na dvojité kolejové spojce je ta „úspora“ dobře vidět:
Příloha porovnani-kombinace-tillig-kuehn.png je dlouhodobě nedostupná.


Takže ještě jednou. Postavte si nádraží z jednoho kolejiva. Buď vám vystačí chudá nabídka Kuehn, nebo se kompletně obraťte na Tillig. Na volné trati si napojte co chcete, ale v nádraží přinese kombinace jen problémy.


K obrazku pro porovnani bych doplnil dvojitou kolejovou spojku z EW2 pri zachovani osove vzdalenosti koleji 43 mm:
Vychazi mi potom delka kolem 330 mm, coz je rozdil jen 76,5 mm oproti DGV.
Přílohy
ew2.jpg
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Tomáš » úte 17 zář, 2013 6:02 pm

No já jen zkoušel "D" :-), jestli se třeba něco nezměnilo. ;-). Takže mě napadá jedno přirovnání. "Nehoří Peťo, jednou pro vždy nehoří." Ale teď vážně. Když se tu v jedné sekci bavime jestli je lepši H0,TT,N. tak ruku na srdce TT má nejhorší kolejový system ze všech. To uz ten starej Pilz co používá kámoš v H0 je co do jednoduchosti a funkčnosti lepší. No co se dá dělat,ale hlavně že má brejlovec správně madlo u dveří.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod airwar » pon 23 zář, 2013 4:16 pm

_pavel_ píše:Jenže spousta modelářů je ráda že na kolejiště narve alespoň ty EW1 nebo Kuehna. Jinak by ani kolejiště neměli


No ruku na srdce, modeláři tam určitě EW1 nervou... :D Tebou jmenované výhybky jsou určeny pro děti a hračkovité kolejiště, jako modelář bych se v případě že na kolejiště nemám dostatek prostoru kolejiště raději zřeknul a šel jinou cestou...například cestou modulovky.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod _pavel_ » pon 23 zář, 2013 7:49 pm

airwar píše:
_pavel_ píše:Jenže spousta modelářů je ráda že na kolejiště narve alespoň ty EW1 nebo Kuehna. Jinak by ani kolejiště neměli


No ruku na srdce, modeláři tam určitě EW1 nervou... :D Tebou jmenované výhybky jsou určeny pro děti a hračkovité kolejiště, jako modelář bych se v případě že na kolejiště nemám dostatek prostoru kolejiště raději zřeknul a šel jinou cestou...například cestou modulovky.


Dobře, změníme slovo modeláři na slovo lidi :D Ano modulovka je jedna z cest. Pokud máš na mysli tu dle norem a ježdění na setkání, každý na to není. A doma se taky každý okolo zdi vydat nemůže. A s tím, že EW 1 jsou pro děti a hračková kolejiště - možná jsi nadzvedl pár lidí ze židle. No mne ne, já teď dělám plán s EW 2 :wink:

Sorry za OT
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod mizl » úte 24 zář, 2013 12:54 am

Já EW1 používám a že bych dělal hračkové kolejiště kolejiště si nemyslím. Hold někdy není zbytí ...

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » úte 24 zář, 2013 4:58 am

Když jsem na konci 90. let (1997 přesně) znovu čuchnul k modelařině a začal pooomalu kupovat matroš na kolejiště, krom EW1, obloukovek a DKW jsem nic jiného neznal. K dispozici byl katalog z roku 1996 (a před tím jsem znal poslední z roku 1985 :) ). A tak se stalo, že na mém kolejišti nejsou žádné jiné, než právě EW1 a IBW. Ještě jsou tam dvě BTTB překopané na profil, mající úlohu dekorativní, kdy jako nefunkční atrapy zarůstají na kraji stanice. Jen jedna z nich je pojížděná, dokonce odbočkou (a projede ji jak BR 44 Roco, tak 555.1 Tillig). Přestavitelná však není žádná. Říkejme jim EW0 a kolejiště je tím degradováno na super hračkovité. :) Vzhledem k tehdejšímu prostoru bych asi ani dnes nevolil jinak. Možná bych šel i do toho Kuehna, ale bez obloukovek. Probém s EW1 nemám. Projede mi je i M 152 bez zastavení.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Střelec » úte 24 zář, 2013 5:55 am

Pokud se mam s kolejištěm vejít na plochu 100x80cm, nic než kuehn nebo EW1 nezbývá. Pro přechod od plechu k profilu jsem si zvolil Kuehna. Potřebuju ale doporučit přestavníky, které bez problémů přehodí výhybky od Kuehna bez toho, že by se z nich muselo něco vyndavat. Budou muset být elektromagnetické - motorické (Tillig) nemam kam zamontovat. Na place nebude dost velká terénní vlna ani baráky a zespoda (pod deskou) by mi blokovaly skryťák. PECO už jsem vyloučil taky - mají stejný "prostorový" problém jako motorické Tillig, navíc jejich napojení na výhybku Kuehn je víc než problematické.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » úte 24 zář, 2013 7:30 am

Tomáš píše: Ale teď vážně. Když se tu v jedné sekci bavime jestli je lepši H0,TT,N. tak ruku na srdce TT má nejhorší kolejový system ze všech.

Tomáši vůbec s tebou nesouhlasím.Geometrie kolejiva TT (nemluvím o starém BTTB) patří mezi nejvymakanější,co jsem zatím poznal.Co se týče dvojité kolejové spojky,tu si musíš postavit sám z komponentů a jde to.Právě,když se podíváš na starý kolejový systém PILZ-STANDARD,tak tam je krásně navrženo jak vytvořit kolejovou spojku i se čtyřma angličáky se základní roztečí os souběžných kolejí.Je škoda,že tento systém zanikl,patřil též mezi nejlepší.A tak jak je to u HO,tak lze i u TT.Co nelze vytvořit,je dvojitá kolejová spojka o 12°.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » úte 24 zář, 2013 7:35 am

Trainmaniak píše:Když jsem na konci 90. let (1997 přesně) znovu čuchnul k modelařině a začal pooomalu kupovat matroš na kolejiště, krom EW1, obloukovek a DKW jsem nic jiného neznal. K dispozici byl katalog z roku 1996 (a před tím jsem znal poslední z roku 1985 :) ). A tak se stalo, že na mém kolejišti nejsou žádné jiné, než právě EW1 a IBW. Ještě jsou tam dvě BTTB překopané na profil, mající úlohu dekorativní, kdy jako nefunkční atrapy zarůstají na kraji stanice. Jen jedna z nich je pojížděná, dokonce odbočkou (a projede ji jak BR 44 Roco, tak 555.1 Tillig). Přestavitelná však není žádná. Říkejme jim EW0 a kolejiště je tím degradováno na super hračkovité. :) Vzhledem k tehdejšímu prostoru bych asi ani dnes nevolil jinak. Možná bych šel i do toho Kuehna, ale bez obloukovek. Probém s EW1 nemám. Projede mi je i M 152 bez zastavení.

Tvoje kolejiště patří mezi nej a pojmenování za hračkové si absolutně nezaslouží.Hodně modelářů i já,jsme hltali každou tvoji novinku při stavbě tvého segmentového kolejiště.A od tebe je co se učit :wink: Kdo měl v té době,tak perfektně zpracovanou krajinu?Na nikoho se nepamatuji mimo tebe.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » úte 24 zář, 2013 9:33 am

Milane, vřelé díky, ale třeba Tom Bartoš na tom byl ještě lépe, de facto mě učil. :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » úte 24 zář, 2013 10:01 am

Trainmaniak píše:Milane, vřelé díky, ale třeba Tom Bartoš na tom byl ještě lépe, de facto mě učil. :)

Jenže na první stránky jsem narazil hned na tebe.Tomáše jsem poznal později,tak i jeho bývalé kolejiště a od jeho kolegů z Chrudimi :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Tomáš » úte 24 zář, 2013 12:28 pm

milan ferdián píše:
Tomáš píše: Ale teď vážně. Když se tu v jedné sekci bavime jestli je lepši H0,TT,N. tak ruku na srdce TT má nejhorší kolejový system ze všech.

Tomáši vůbec s tebou nesouhlasím.Geometrie kolejiva TT (nemluvím o starém BTTB) patří mezi nejvymakanější,co jsem zatím poznal.Co se týče dvojité kolejové spojky,tu si musíš postavit sám z komponentů a jde to.Právě,když se podíváš na starý kolejový systém PILZ-STANDARD,tak tam je krásně navrženo jak vytvořit kolejovou spojku i se čtyřma angličáky se základní roztečí os souběžných kolejí.Je škoda,že tento systém zanikl,patřil též mezi nejlepší.A tak jak je to u HO,tak lze i u TT.Co nelze vytvořit,je dvojitá kolejová spojka o 12°.


Milane to jsme se asi špatně pochopili. Nebo jsem to blbě napsal. Já nehaním geometrii kolejiva. Ta je opravdu velmi jednoduchá a obsahuje dostatek stavebních prvků. Já psal o kvalitě výroby. Psal jsem o tom, že když tu EW1 vyrábím, tak má být na stejné úrovni jako ta delší EW2 či EW3. Zatím však mám smíšené pocity. Vypadávání jazyku z čepů, špatně tvarovaný jazyk,(měl jsem kousek u kterého jazyk doléhal ke koleji tak 3mm) Plastová srdcovka. U výhybek IBW to je velmi podobné.
Kolejivo PILZ v H0, kterou kámoš kupoval někdy v 90.letech tyto nedostatky nemá. I když mají výhybky dělené jazyky, pevné přestavníky z boku, pořád s nimi nejsou problémy při projíždění.
Nová trojcestná výhybka je to co bych si představoval. To už tady mělo být dávno v kompletním sortimentu.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod j p » úte 24 zář, 2013 12:35 pm

milan ferdián píše:
Tomáš píše: Ale teď vážně. Když se tu v jedné sekci bavime jestli je lepši H0,TT,N. tak ruku na srdce TT má nejhorší kolejový system ze všech.

Tomáši vůbec s tebou nesouhlasím.Geometrie kolejiva TT (nemluvím o starém BTTB) patří mezi nejvymakanější,co jsem zatím poznal.Co se týče dvojité kolejové spojky,tu si musíš postavit sám z komponentů a jde to.Právě,když se podíváš na starý kolejový systém PILZ-STANDARD,tak tam je krásně navrženo jak vytvořit kolejovou spojku i se čtyřma angličáky se základní roztečí os souběžných kolejí.Je škoda,že tento systém zanikl,patřil též mezi nejlepší.A tak jak je to u HO,tak lze i u TT.Co nelze vytvořit,je dvojitá kolejová spojka o 12°.

S tou posledni vetou bych si dovolil nesouhlasit. Spojka z EW3 je dokonce tady na foru, autor Michal Gáborík.
Obrázek
Naposledy upravil j p dne stř 25 zář, 2013 5:13 am, celkově upraveno 1
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » úte 24 zář, 2013 9:27 pm

Vidíte kluci,jak jste šikovní :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: nexus a 3 návštevníků