
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
D píše:Psal jsem to sem i jinde několikrát a Tomáš to už četl (ale asi zapomněl). Takže i pro ostatní s podobnými nápady:
Nechápu tu natěšenost na pseudoobloukové výhybky. Sice jsou pěkné, ale jejich geometrie při smysluplném zapojení vylučuje jejich připojení k rovné koleji – musí za nimi být dalši aspoň 30° oblouk. To dost snižuje použitelnost při stavbě zhlaví.
Nedoporučuji v jednom nádraží používat kolejivo Tillig a Kuehn dohromady. Výškově to nějak srovnat jde (důkaz o pár stránek zpět), ale problémem je rozdílná geometrie – výhybky mají jiný úhel vybočení. Aby mohla výhybka jednoho výrobce navazovat na tu jiného, musí se mezi ně vložit vyrovnávací oblouk (vlastnoručně vyrobený minimálně přepůlením kusové koleje), který upraví úhel vybočení tak, aby se protijdoucí výhybka opět vyrovnala do rovnoběžného směru. Tato vyrovnávací oblouková kolej zvětší šířku rozteče mezi kolejemi (na naprosto nestandardní rozměr) a prodlouží zhlaví natolik, že je srovnatelné se zhlavím postaveným z výhybek EW2.
Ostatně na dvojité kolejové spojce je ta „úspora“ dobře vidět:
Takže ještě jednou. Postavte si nádraží z jednoho kolejiva. Buď vám vystačí chudá nabídka Kuehn, nebo se kompletně obraťte na Tillig. Na volné trati si napojte co chcete, ale v nádraží přinese kombinace jen problémy.
_pavel_ píše:Jenže spousta modelářů je ráda že na kolejiště narve alespoň ty EW1 nebo Kuehna. Jinak by ani kolejiště neměli
airwar píše:_pavel_ píše:Jenže spousta modelářů je ráda že na kolejiště narve alespoň ty EW1 nebo Kuehna. Jinak by ani kolejiště neměli
No ruku na srdce, modeláři tam určitě EW1 nervou...Tebou jmenované výhybky jsou určeny pro děti a hračkovité kolejiště, jako modelář bych se v případě že na kolejiště nemám dostatek prostoru kolejiště raději zřeknul a šel jinou cestou...například cestou modulovky.
Tomáš píše: Ale teď vážně. Když se tu v jedné sekci bavime jestli je lepši H0,TT,N. tak ruku na srdce TT má nejhorší kolejový system ze všech.
Trainmaniak píše:Když jsem na konci 90. let (1997 přesně) znovu čuchnul k modelařině a začal pooomalu kupovat matroš na kolejiště, krom EW1, obloukovek a DKW jsem nic jiného neznal. K dispozici byl katalog z roku 1996 (a před tím jsem znal poslední z roku 1985). A tak se stalo, že na mém kolejišti nejsou žádné jiné, než právě EW1 a IBW. Ještě jsou tam dvě BTTB překopané na profil, mající úlohu dekorativní, kdy jako nefunkční atrapy zarůstají na kraji stanice. Jen jedna z nich je pojížděná, dokonce odbočkou (a projede ji jak BR 44 Roco, tak 555.1 Tillig). Přestavitelná však není žádná. Říkejme jim EW0 a kolejiště je tím degradováno na super hračkovité.
Vzhledem k tehdejšímu prostoru bych asi ani dnes nevolil jinak. Možná bych šel i do toho Kuehna, ale bez obloukovek. Probém s EW1 nemám. Projede mi je i M 152 bez zastavení.
Trainmaniak píše:Milane, vřelé díky, ale třeba Tom Bartoš na tom byl ještě lépe, de facto mě učil.
milan ferdián píše:Tomáš píše: Ale teď vážně. Když se tu v jedné sekci bavime jestli je lepši H0,TT,N. tak ruku na srdce TT má nejhorší kolejový system ze všech.
Tomáši vůbec s tebou nesouhlasím.Geometrie kolejiva TT (nemluvím o starém BTTB) patří mezi nejvymakanější,co jsem zatím poznal.Co se týče dvojité kolejové spojky,tu si musíš postavit sám z komponentů a jde to.Právě,když se podíváš na starý kolejový systém PILZ-STANDARD,tak tam je krásně navrženo jak vytvořit kolejovou spojku i se čtyřma angličáky se základní roztečí os souběžných kolejí.Je škoda,že tento systém zanikl,patřil též mezi nejlepší.A tak jak je to u HO,tak lze i u TT.Co nelze vytvořit,je dvojitá kolejová spojka o 12°.
milan ferdián píše:Tomáš píše: Ale teď vážně. Když se tu v jedné sekci bavime jestli je lepši H0,TT,N. tak ruku na srdce TT má nejhorší kolejový system ze všech.
Tomáši vůbec s tebou nesouhlasím.Geometrie kolejiva TT (nemluvím o starém BTTB) patří mezi nejvymakanější,co jsem zatím poznal.Co se týče dvojité kolejové spojky,tu si musíš postavit sám z komponentů a jde to.Právě,když se podíváš na starý kolejový systém PILZ-STANDARD,tak tam je krásně navrženo jak vytvořit kolejovou spojku i se čtyřma angličáky se základní roztečí os souběžných kolejí.Je škoda,že tento systém zanikl,patřil též mezi nejlepší.A tak jak je to u HO,tak lze i u TT.Co nelze vytvořit,je dvojitá kolejová spojka o 12°.
Zpět na Velikost TT (komunita TT)
Uživatelé procházející toto fórum: fira, Ossi a 3 návštevníků