Kolejiště TT - tvar U 400×200

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 7:24 am

2 Milan Omlouvám se za názvosloví... Jsem z tratě 322 Brno - Jihlava, kde nám tyto "spěšné vlaky" jezdili, proto se je snažím jako vzpomínku dostat na svoje kolejiště... Vrchol rozkoše byl Junák, který se nám v Náměšti skoro "nevešel" na nástupiště. Jó do Prešova mě vozil Petrof.. To byla jiná délka.
Bohužel k Vaší publikaci nemám přístup a jak je na diskuzi zmiňováno, jsou rozprodány.
Takže budu vycházet z vlastní fantazie a kritických poznámek, které tu píšete. Teď se ubírám směrem:
- zrušit dvojkolejku
- zrušit jednu stanici
- odznásilnit pravé zhlaví nádraží č.1

Děkuji
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 srp, 2013 7:25 am

No něco by bylo,ale rovnou říkám,že bude mít označení kolejiště "dětské".
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 7:27 am

Nerozumím Vám Milane :( .
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 srp, 2013 7:29 am

mmihalik píše:2 Milan Omlouvám se za názvosloví... Jsem z tratě 322 Brno - Jihlava, kde nám tyto "spěšné vlaky" jezdili, proto se je snažím jako vzpomínku dostat na svoje kolejiště... Vrchol rozkoše byl Junák, který se nám v Náměšti skoro "nevešel" na nástupiště. Jó do Prešova mě vozil Petrof.. To byla jiná délka.
Bohužel k Vaší publikaci nemám přístup a jak je na diskuzi zmiňováno, jsou rozprodány.
Takže budu vycházet z vlastní fantazie a kritických poznámek, které tu píšete. Teď se ubírám směrem:
- zrušit dvojkolejku
- zrušit jednu stanici
- odznásilnit pravé zhlaví nádraží č.1

Děkuji


Neomlouvej se,není za co.Proč jsi nenapsal svoji charakteristiku,že má jít o trať Brno-Jihlava a o stanici Náměšť :?: Publikace II.díl je stále k dostání,ale to je mimo téma.Zatím nic nebourej a uvidíme co nám nabídneš ve svých návrzích.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 srp, 2013 7:31 am

mmihalik píše:Nerozumím Vám Milane :( .

No je tu skromné řešení pro zachování těch tří stanic,jenže vedení horní trati nebude v tak trochu normativu :wink: .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 7:39 am

milan ferdián píše: ...Proč jsi nenapsal svoji charakteristiku, že má jít o trať Brno-Jihlava a o stanici Náměšť ...

No přímo o Náměšť asi ne... Ale o podobný provoz.
Dvojkolejku jsem chtěl, protože je to "mrkaté" :shock:, ale chápu že kultůrák (Žďáráci) doma nemám. A jak tu někdo zmiňoval. Na co dvojkolejku, když většina není vidět.
Začínám to brát pozitivně (ořezávání projektu)... Výrazně ušetřím :D
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 srp, 2013 7:42 am

mmihalik píše:
milan ferdián píše: ...Proč jsi nenapsal svoji charakteristiku, že má jít o trať Brno-Jihlava a o stanici Náměšť ...

No přímo o Náměšť asi ne... Ale o podobný provoz.
Dvojkolejku jsem chtěl, protože je to "mrkaté" :shock:, ale chápu že kultůrák (Žďáráci) doma nemám. A jak tu někdo zmiňoval. Na co dvojkolejku, když většina není vidět.
Začínám to brát pozitivně (ořezávání projektu)... Výrazně ušetřím :D

Jsi nějak hrr :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 7:49 am

milan ferdián píše:Jsi nějak hrr :mrgreen:


Tak člověk si musí najít něco pozitivního na tom, když mu někdo jiný "rošlape hračky" (respektive minimálně půl roční snažení - mluvím o návrhu) :D
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 srp, 2013 7:52 am

mmihalik píše:
milan ferdián píše:Jsi nějak hrr :mrgreen:


Tak člověk si musí najít něco pozitivního na tom, když mu někdo jiný "rošlape hračky" (respektive minimálně půl roční snažení - mluvím o návrhu) :D

Tu hračku jsis rozšlapal sám :D Co se týče stanice Náměšti nad Oslavou,tam je jednokolejná hlavní trať a ten Junák musel být skutečně dlouhý,když nástupiště má 299,0 m.Stanice taky nemá moc staničních kolejí,nemluvě o dopravních :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod lajblt » stř 28 srp, 2013 8:20 am

2 mmihalik: Netřeba zoufat - přepracovávám poslední návrh tak, aby zůstalo všechno, co tam původně bylo. Večer sem dám plánek.

1) Velká odbočná stanice - teď má 5 dopravních kolejí o užitných délkách ~150 cm (koleje 1,2), ~130 cm (3,4) a 100 cm (5), další koleje jsou manipulační (7 - 70 cm), manipulační kusá (4a), dvoukolejná remíza, zbrojení uhlím i naftou a kusá kolej uhelných skladů. Ze všech traťových kolejí lze vjet na libovolnou staniční kolej.
2) Malá odbočná stanice - 2-3 dopravní koleje (~90 cm) + napojení vlečky do továrny, odbočení lokálky do koncové stanice
3) koncová stanice - převzata z původního plánku, prodloužena
4) viditelná dvoukolejka na přední straně rámu prostředního dílu (~150 cm viditelné tratě v odřezu)

Jediný problém je naskládat to všechno do 3 výškových rovin (0 - skryté nádraží, 1 - velká odbočná stanice, 2 - malá odbočná stanice). Ale už se blížím ke konci. :)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 8:28 am

Super.. už se moc těším...
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 srp, 2013 11:10 am

Tak teď nevím,zda s tím zde vyrukovat,když kolega lajblt již ladí.No tak jen pro orientaci.Řešil jsem jen skryťák a hlavní stanici.Rozplet dvojkolejné trati ze skryťáku jsem řešil dle sebe,ne jak ji vidíte na foto od mmihalika.
Stanice leží na dvojkolejné trati,plnohodnotný výjezd na vedlejší trať ze všech staničních kolejí.
kolej/funkce/délka od shora dolu
5 - dopravní - 126,0
3 - dopravní - 139,0
1 - hlavní - 170,0
2 - dopravní - 154,0
4 - dopravní 155,0
6 - dopravní/jen pro nákladní vlaky/ - 125,0
8 - dopravní/jen pro nákladní vlaky/ - 125,0
10 - manipulační/třídící/ - 109,0
12 - manipulační/třídící/ - 105,0
14 - manipulační/objízdná/ - 81,0
5a - odstavná/osobní/ - 50,0
3a - odstavná/osobní/ - 50,0
8v - výtažná/pro svazek kolejí 6,8,10,12 a 14/ - dle potřeby max 110,0

Z koleje 14 výjezdy do lokomotivního depa a skladiště s rampou,volná skládka.Nemám potvrzené výkresově.Nájezdové poloměry do stanice zleva R439/R396 a zprava R591/R548/výtažná R505.Ostrovní nástupiště mezi kolejemi 3/1 a 2/4.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod chameleon » stř 28 srp, 2013 11:38 am

kdysi jsem to už někomu radil - ale na tvém místě by to mohlo vypadat super - tu 2-kolejku, co chceš odkrýt u hrany panelu, abys mohl koukat na míjející se vlaky na 2kolejce, bych určitě neodkrýval, ale přiznal ji, že vede v tunelu. Zkrátka udělat pohled do tunelu. Můžeš to mít po celé délce hrany kolejiště, a nebude ti to rušivě ovlivňovat krajinu na povrchu. Pěkně to celý vyzdít z kamenů, udělat únikový východy, troleje zavěsit (budou-li), návěstidla autobloku..hmm.. :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 srp, 2013 11:39 am

chameleon píše:kdysi jsem to už někomu radil - ale na tvém místě by to mohlo vypadat super - tu 2-kolejku, co chceš odkrýt u hrany panelu, abys mohl koukat na míjející se vlaky na 2kolejce, bych určitě neodkrýval, ale přiznal ji, že vede v tunelu. Zkrátka udělat pohled do tunelu. Můžeš to mít po celé délce hrany kolejiště, a nebude ti to rušivě ovlivňovat krajinu na povrchu. Pěkně to celý vyzdít z kamenů, udělat únikový východy, troleje zavěsit (budou-li), návěstidla autobloku..hmm.. :wink:

Velmi dobrý nápad :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 28 srp, 2013 11:56 am

Tak tak, stacila by falesna galerie, dalo by se koukat na vlaky a nemusela by tam byt propast jak do Macochy :mrgreen: :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků