Kolejiště TT - tvar U 400×200

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » čtv 22 srp, 2013 1:18 pm

Snažil jsem se zapracovat kritické poznámky kolegů o napojování kolejí... Defakto od Lajblta jsem typově převzal hlavní nádraží a komplet převzal levé nádražíčko s továrnou. "Oželel" jsem v pokoji přístup k oknu a pravou stranu jsem protáhnul také na 2m (místa je zatím dost, ale nechci mít megaplán, abych ho dokončil).
V současné době si pohrávám se dvěma variantama...
Kolejiště TT 10_1av ČB plan.jpg

Kolejiště TT 10_1av ČB.jpg


a varianta druhá, kde jsou doplněny ještě vratné koleje, které se v tunelu spojují a je možno jet kamkoli
Kolejiště TT 10_1v ČB plan.jpg
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » čtv 22 srp, 2013 1:30 pm

Ke stavu jsem ještě chtěl dodat, že mám hotové SN řízené pomocí programu modelJOP Lite (takže jen vyhýbky a návěsti) a začínám "stoupat" k hlavním nádraží...

DSCN1006.jpg

DSCN1009.jpg

Kolejiště TT 10_1v ČB modelJOP.jpg
Kolejiště TT 10_1v ČB modelJOP.jpg (38.16 KiB) Zobrazeno 5276 krát


Rád bych přešel s modelJOP na verzi standard a tam právě potřebuji zadat konkrétní návěsti (v obrázku zatím nejsou seřazovací návěsti, protože ty v Lite nejdou)...

Jinak vršek stále "zraje"....
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod lajblt » úte 27 srp, 2013 5:43 pm

2 mmihalik: Děkuju za plánek, mám bohužel špatné zprávy - stávající návrh má několik vážných chyb. Stoupání z hlavní do odbočné stanice je 46 promile, navíc na poloměru R353 (a se zakružovacími poloměry to vychází na 50+ promile - nedá se to rovnou zlomit do stoupání). Na pravé straně stanice jsou protioblouky malých poloměrů a navíc jsou obloukové koleje na pravé straně doslova zlomeny na poloměr menší než R310 (našel jsem 1x R257 a 1x R142). Délka objízdných dopravních kolejí je jen ~60 cm (to není ani na Brejlovce a 3 rychlíkové vozy), hlavní jsou dlouhé ~90 cm (to je tak tak).
Doporučuju nechat podzemí, jak je a znovu navrhnout vršek. Takhle to bude jen drahá hračka...
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » úte 27 srp, 2013 6:45 pm

Dobrý den,

děkuji moc za zjištění problémů. Bohužel naše minulá komunikace nějak skončila a tak jsem se snažil návrh dokončit sám s poznatků, které jste mi napsali (oprava stanic) a začít stavět alespoň SN (nechtěl jsem skončit jen u malování plánků a snění). Samozřejmě nejsem železniční odborník a tak jsem vycházel jen z toho co jsem vyčetl na webu...
Dotaz... Vycházel jste z posledního plánku? Já jen že tam jsem stáhl to stoupání na 4.31 :D (pokus o vtip)... ale k věci..
add 1. Stoupání... Tam jsem zamýšlel, že bude vyjíždět pouze lokálka... "Delší rychlíky" (brejlovec + 3) to budou objíždět a touto trasou pouze sjíždět (tak jak to třeba mají Žďáráci)... Jediné co mi dělalo starosti je, že by to velké stoupání mohlo vypadat blbě...
add 2. Krátké koleje na levém nádraží... Jak jsem psal výše, chtěl jsem tu jen lokální rychlíky... Přiznám se, že jsem to okopíroval z Vašeho posledního návrhu a nějak už to dál neřešil... Moc se mi líbila takto řešená stanice.
add 3. Malé poloměry na pravé straně... To jsem ani nenašel...
Jinak delší vlaky brejlovec + 5 jsem chtěl honit jen po dvojkolejce do hlavního nádraží a SN...
...stále se bavím o posledním návrhu...

Nicméně... Samozřejmě, že bych rád dělal na projektu, který bude mít hlavu a patu. Nejen nesmyslné kroužení (na cituji "drahé hračce")... Na druhou stranu není nad to, udělat si kafe a jen koukat jak to jezdí... Takže bych rád zachoval princip nějaká možnost ježdění (nejen pro děti :-) ) a do toho možnost nějakého posunu (pískoviště, nafta, uhlí). Asi bych nemusel úvraťové stanice..
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod pekl024 » úte 27 srp, 2013 7:13 pm

Ahoj ,

asi jsem ten poslední který může kritizovat nebo namítat, ale přijde mi tvůj návrh strašně přeplácaný, zbytečně složitý, nevím :?:

Petr

PS: Laiblt snad promine. :oops:
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » úte 27 srp, 2013 7:19 pm

Dík za kritiku...

Asi jo... Zkusím se na to kriticky podívat...
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » úte 27 srp, 2013 7:22 pm

No jo,ale co teď s tím :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » úte 27 srp, 2013 7:32 pm

O víkendu jsem napevno nalepil koleje... Škoda že jsem ještě nepočkal...
Taky mě mrzí, že předchozí komunikace dopadla tak jak dopadla... Defakto ani na moji druhou otázku ohledně modelJOPu jsem se zatím odpovědě nedočkal... Ale nemá smysl to teď řešit, pojďme dál...

Mám hotový skryťák a výjezd z něj... Podle mě skryťák se bude dát použít a výjezdy z něj rozeberu...

Kolejiště TT 11v.jpg


Myslím si, že jsem dobře neudělal ani ten skryťák... Ta vratná smyčka asi měla jít rovnou do výjezdové koleje.. Ne do nádraží... Chtěl jsem, aby se při jízdě dalo kombinovat...
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod pekl024 » úte 27 srp, 2013 7:32 pm

mmihalik píše:Dík za kritiku...

Asi jo... Zkusím se na to kriticky podívat...


Je to jen názor, každému se líbí něco jiného. Pokud se ti návrh líbí tak je to v pořádku.

Petr
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » úte 27 srp, 2013 7:40 pm

Původní návrh tady uvedený se docela líbil (viz předešlé názory), tak jsem se ho držel...

Měl jsem i promyšlené co, jak a proč tam chci... Snažil jsem se i dodržet základní fakta, jako že vlak musí od někud někam jed, silnice musí někam mířit, k DK musí vést cesta atd...

Na druhou stanu víte jak to je.. Chytíte se jednoho návrhu a pak už se těžko uhýbá... :-)
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » úte 27 srp, 2013 9:03 pm

Sice chápu,že po každé bitvě je každý generál,ale aspoň takto měl vypadat skryťák.Pravostraný provoz na dvojkolejce.
Přílohy
Kolejiště TT 11v.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 4:55 am

Jóóó... tak to by byl óbrskryťák. :-) Na takovej jsem si ale v našem obydlí uzurpoval malý pokoj :-) Měl jsem zabrat obývák...

V noci uzrál plán... Pokusím se přepracovat svoje kolejiště se zohledněním všeho co tu bylo řečeno. A uvidíme...

Buď to dáme do kupy nebo budu pokračovat, jak řekl Lajblt, v "drahé hračce"...

Všem díky za kritiku.
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 srp, 2013 6:32 am

mmihalik píše:Jóóó... tak to by byl óbrskryťák. :-)

Pro dvojkolejku klasika.Vlakové soupravy musí odpovídat charakteru tratě a né na nich pouštět soupravy z lokálky.Pojem místní rychlík,to lepší mluv o spěšných vlacích.Ty jezdily v takto skromném řazení.
Celé neštěstí tvého projektu je mít tři stanice na takové ploše.Ve II.díle je kolejiště 43.Čerchov,též v TT/1:120 sice kapku větší než tvoje plánované,ale tam vidíš,že ani ty tři stanice nebyla sranda je umístit do daného prostoru.Tvůj ústřední bod je velká přípojná stanice,která se tváří jako odbočná (nemluvě o špatném napojení odbočné trati).Já též se pokouším do daného prostoru vytvarovat kolejiště,ale u tebe mám pocit,že pravé zhlaví,je jako kdyby jsi jej znásilnil :wink: Užitné délky staničních kolejí,jsou krátké. :(
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Dusan » stř 28 srp, 2013 6:37 am

mmihalik píše:Jóóó... tak to by byl óbrskryťák. :-) Na takovej jsem si ale v našem obydlí uzurpoval malý pokoj :-) Měl jsem zabrat obývák...

V noci uzrál plán... Pokusím se přepracovat svoje kolejiště se zohledněním všeho co tu bylo řečeno. A uvidíme...

Buď to dáme do kupy nebo budu pokračovat, jak řekl Lajblt, v "drahé hračce"...

Všem díky za kritiku.


Ale Milan to namaloval na úplně stejném prostoru co máš, takže nevidím problém. Předělej to dokud to jde i za cenu určitých "ztrát". Tvoje SN o délce metr a kousek na 4 metrech prostoru je fakt plýtvání prostorem.
Ať se daří
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » stř 28 srp, 2013 6:55 am

2 Dusan Před chvilkou jsem byl kritlej za to, že se mi tam nevejdou dlouhé vlaky a tak podle mě nemá cenu prodlužovat SN. Jedna ze zásad zde tisíckrát opakovaná je, že má cenu dělat jen tak dlouhá nádraží (potažmo SN) jak bude nejdelší provozovaný vlak. Můj sen je brejlovec + 5 oso. Na to mi vystačí kolej 1-4.
Nemyslel to Milan, že takhle to má vypadat na dvojkolejku?
Tu se budu snažit, opět podle kritiky, zrušit a nechat hlavní nádraží menší, jen jako odbočné k levému nádraží.
Naposledy upravil mmihalik dne stř 28 srp, 2013 7:26 am, celkově upraveno 2
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků