Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 30 črc, 2013 4:52 am

Starej píše:Tak jsem si to přečetl, opravdu zajímavá a poučná práce. Nebyl bych v těch soudech tak rychlý. Kolega TTmili vcelku výstižně popsal funkci EP brzdy, kterou je osazen každý moderní osobní vlak. Nelze, než s ním souhlasit. To že jsou vysokorychlostní vlaky doplněny kromě kotoučové brzdy i dalšími systémy je opravdu nutné. Že by se ale "roztekly špalky, kotouče a kola" je ovšem k pousmání. Kotoučové brzdy jsou dimenzované tak, aby samy o sobě dokázaly soupravu zastavit, i bez pomoci dalších systémů (jako jsou EDB, magnet) i z maximální rychlosti a to v režimu rychlobrzdy. Ano, oteplení je značné, ale ty brzdy to musí "pobrat".


No bohužel jsi kolego vedle jak ta jedle.Prostě tu energii kotoučové brzdy nepoberou,právě proto se stále vymýšlejí další systémy,jak tu obrovskou energii eliminovat.Nekovové špalíky,které se začaly osazovat i na vozy nákladní dopravy z důvodu snížení hluku při zastavování,přinesly zpočátku nemalé problémy.Ony totiž ty litinové špalky,které jsou sice hlučné na druhou stranu odvádějí teplo dále na patky,rozpory,táhla atd.To u nekovových pochopitelně možné není,takže lehce přibrzděný vůz s litinovými špalíky je sice průšvih,nicméně po nějakou dobu stále jede a vyjma ohřátých kol a úbytku špalíků se nic moc neděje.Pokud se to samé stane u vozu s nekovovými špalíky po ujetí pár kilometrů se špalky doslova roztečou a na kole se vytvoří nápeče a brzda se stává nefunkční.To nemluvím o vyhřátých kolech,tím pádem také ložiskách a rovněž ohnuté nápravě.Ohnutou nápravou se v tomto případě rozumí rozdíl větší než 2 mm při změření rozkolí na 3 místech kola.A to se zatím prosím bavíme o vlacích nákladní dopravy,kde se rychlosti pohybují někde kolem rychlosti 100km/h. Další věcí,kterou je třeba vzít v potaz,je adheze železničního kola.Ona je totiž poněkud odlišná od kola automobilu,které je opatřeno pneumatikou a jede po silnici.Takže,pokud bys zabrzdil v rychlosti 200 km v hodině průběžnou tlakovou brzdou,tak během několika sekund přijdeš o brzdy a ještě z vlaku uděláš sáně,prostě ten vlak pojede smykem a na kolech jsou během pár vteřin plochy jako hrom.Pokud máš ve svém okolí nějakého fíru,tak se ho zeptej,jak velký je problém obout mašinu.A to mluvím o rychlosti cca 15-20 km za hodinu,když se přibrzdí o pisl víc než je zdrávo.O situaci,když je jak se říká nasmrkáno se ani nebavím,tam je to dřív jak na nové boty.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod BohousP » úte 30 črc, 2013 7:41 am

Švýcarské železnice jsou považovány za jedny z nejkvalitnějších a nejbezpečnějších na světě. Nehody jsou na nich vzácné, ale ...
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/srazka-vlaku-ve-svycarsku-dc2-/zahranicni.aspx?c=A130730_080124_zahranicni_mlb
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3042
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Starej » úte 30 črc, 2013 6:50 pm

miroslav lengyel píše:No bohužel jsi kolego vedle jak ta jedle.Prostě tu energii kotoučové brzdy nepoberou......


:-D OK, jsem teda vedle jak ta jedle. A úplně vedle jsou i všichni výrobci, co dělají brzdy, které jsou úplně k ničemu. Vedle jsou i výrobci vozidel, kteří to tam nechají namontovat. A absolutně mimo je celá UIC, která jim to předepisuje a dá štempl na brzdy, které shoří při prvním zpomalení. Takovými vlaky bych teda jezdit nechtěl. Pleteš si pojmy s dojmy a sám sobě odporuješ:
miroslav lengyel píše: Koukám,že je to tady samý odborník na železniční dopravu. :D Vzduchová neboli průběžná tlaková brzda není záložní nýbrž hlavní brzdový systém na vlaku

Když je to hlavní brzda, proč by byla navržená tak, že se s ní nedá brzdit? Doporučuji proto znovu přečíst tu diplomku, nebo cokoliv o moderních brzdách. Potom si můžeme popovídat třeba o protismyku.
Přeji pěkný osvícený den :)
Starej
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte 31 led, 2012 8:59 am

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 30 črc, 2013 11:36 pm

Kolego,pokud se chceš o něčem bavit,tak bych Ti vřele doporučil si řádně přečíst,co druhý píše.Samozřejmě je průběžná brzda hlavní brzdový systém vlaku,ovšem není sama o sobě bez podpůrných prostředků uspokojivě v takto vysokých rychlostech fungovat.To je od samého počátku mottem mých příspěvků zde,takže mi prosím nevkládej do pera něco,co jsem nenapsal.I proto jsem od začátku psal,že problematika není tak jednoduchá,jak by se na první pohled mohlo zdát.Nu a pokud jsi ještě neviděl rozteklé brzdové špalíky,vyhřátá kola,plochy a další "libůstky" ,ke kterým dojde v případě špatně fungující nebo špatně použité brzdy,není můj problém. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod mizl » ned 04 srp, 2013 2:09 pm

TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod StrndaTrains » ned 04 srp, 2013 3:57 pm

Já být tím strojvedoucím, tak bych je asi přizabil...
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod StrndaTrains » ned 04 srp, 2013 8:52 pm

Podívejte se na Babitron... No, nemám slov :cry: :cry: :cry:
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa2
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod czhunter » ned 04 srp, 2013 9:55 pm

Brno je vyloučeno kompletně :D
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 05 srp, 2013 4:50 am

No včera to bylo mňam,mňam.Naštěstí jsem akorát dodělal práci a schoval se do auta,ale i tak to bylo maso.Jízda cca 20km/h, voda šla vodorovně,na silnici tak 15 cm vody,vzduchem létaly větve a sotva jsem viděl na auto před sebou.V tomhle je jízda z Polep do Nymburka k nezaplacení. :D Naštěstí se to vybláznilo a cesta zpět už byla v pohodě.Kolega pro kterého jsem jel,mi líčil,jak prásklo do pole vedle mašiny.Prý bílé světlo,mašina poskočila,on taky,ale naštěstí vše zůstalo funkční,takže taky dojel.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 05 srp, 2013 1:48 pm

Víte někdo co se to dělo včera mezi Čerčanama a Prahou (18.30-24.00?). Švára byl ve vlaku co stál přes tři hodiny v Senohrabech (volal mi před půl desátou) - prý nějaký problém se semafory a stavěním vlakové cesty (slova vlakového personálu...) - že by to prásklo do dispečinku v Uhříněvsi a následkem by byl generální stop?? O výluce trati Benešov-Tábor vím, ale nad Benešovem žádný popadaný stromy a vedení prý nebylo...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod StrndaTrains » pon 05 srp, 2013 5:27 pm

Ano, prásklo do dispečinku. Na FB stránce ČD a.s./ omezení provozu bylo psáno: Porucha zabezpečovacího zařízení důvod bouřka. :shock:
--------------------------------------------
Ještě z trochu jiného sudku - Škodovka představila vlaky pro DB. Jestli budou mít němci 380tky tak asi ihned pustí naše na jejich koleje a "Bastardíkům" odzvoní. :cry: :cry:
http://ekonomika.idnes.cz/skoda-transpo ... oprava_fih
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod StrndaTrains » čtv 08 srp, 2013 4:56 pm

Neví někdo co nám hořelo na trati 011? (Trať není sjízdná od Kolína až po Prahu) :| :|
Díky
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod radekkrupka » pon 19 srp, 2013 5:31 pm

Nová remíza se v dnešní době moc často nestaví :)
http://jihlava.idnes.cz/historicke-vlak ... zpravy_mkk
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Ferda » úte 20 srp, 2013 7:46 am

radekkrupka píše:Nová remíza se v dnešní době moc často nestaví :)
http://jihlava.idnes.cz/historicke-vlak ... zpravy_mkk

To asi né. Jenže 3 x větší dřevohalu (50 x 20 x 6 m ) realizovali vloni kolegové za poloviční cenu. :x Pravda, investorem nebyly ČD.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod radeksindy » úte 20 srp, 2013 9:27 am

Pravda, investorem nebyly ČD.

Jenom bych rád upozornil, že v článku nejsou ČD ani zmíněny. Takže teď netuším z čeho bylo odvozeno, že ČD jsou investorem. Z kontextu lze chápat, že to bylo město, ale to jen tak na okraj :-)
radeksindy
 
Příspěvky: 2632
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: colt274 a 1 návštěvník