Plan kolajiska

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod milan ferdián » ned 02 bře, 2008 4:00 pm

Zdravím,množí se dotazy přes SZ,zda jsem na Vás nezapoměl.Nezapoměl,ale jak jsem Vás informoval,přes SZ,časově na neurčito nebudu dostupny,mimo diskusního fóra.Klidně zde dávejte dál své návrhy,podněty,náměty,nečekejte na mě,vždyť Vám mužou poradit i ostatní.Je tu Houmr,Jarda,Dan a ostatní....Tito pánové mají též dostatečné znalosti i zkušenosti při navrhování kolejišť.
Dan (je zde též členem tohoto fóra) by Vám řekl,že se mnou je to někdy časově velmi těžké.... :wink: Já své sliby Vám splním,ale teď bohužel :( Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Poraďte prosím s depem

Příspěvekod Josef Řezníček » úte 11 bře, 2008 6:51 pm

Ahoj všem, při čekání na první koleje do skrytého nádraží se snažím pořád upravovat svůj návrh kolejiště. Docela by mě zajímal Váš názor. Hlavně si nevím momentálně rady, jak vymyslet depo, aby to tam nějak pasovalo, jsem spíš pro remízu o 2 stáních někde vlevo od staniční budovy anebo v budoucnu pro větší depo napojené přes kusou kolej vlevo dole. Točna by na tomhle malém nádraží asi nebyla vhodná, co myslíte?
http://pepaamisa.rajce.idnes.cz/Masinky ... ejiste.jpg
Díky Pepa
Josef Řezníček
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11 bře, 2008 6:22 pm

Re: Poraďte prosím s depem

Příspěvekod Jarda H. » stř 12 bře, 2008 3:08 pm

Josef Řezníček píše:..... jak vymyslet depo, aby to tam nějak pasovalo, jsem spíš pro remízu o 2 stáních někde vlevo od staniční budovy anebo v budoucnu pro větší depo napojené přes kusou kolej vlevo dole. Točna by na tomhle malém nádraží asi nebyla vhodná, co myslíte?



Narazil jsem na tvůj příspěvek - já bych depo udělal takové, jako je na jedné z fotek - vlevo dole, dvoumístná líp řečeno dvoukolejná remíza (může být i čtyřmístná - ale dle mého zůstaň u dvoumístné !), vedle remízy jedna kusá kolej - pro možné drobné opravy lokomotiv, vybavit kolej malým jeřábem, na té koleji můžeš odstavit třeba nehodový vlak, sněhovou frézu, ....
Mně se taky točna líbí, rád bych ji někdy (kdoví kdy ?!) měl na svém kolejišti, ale .... 8) :!: Co se týká tvého kolejiště, asi bych v budoucnu udělal samostatný segment (někdo říká modul !), kde by byla točna a větší zázemí pro lokomotivy včetně dílen na opravy :lol: :!: Asi takové technické zázemí opravárenských dílen !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Josef Řezníček » stř 12 bře, 2008 4:38 pm

Asi máš pravdu Jardo, když bych ho udělal do středu panelu zaberu tam všechno místo - což by nebylo moc přirozené. Vlevo dole to nabízí možnost dodatečného dodělání depa na samostatném modulu zatím si jistě vystačím s dvoumístnou remízou a odstavnou kolejí.
Josef Řezníček
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11 bře, 2008 6:22 pm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 13 bře, 2008 4:14 am

Přesně ,jak píše Jarda H.,ten segment strojové stanice,by byl lepší. Lepší bych to nenapsal :wink: Moduly mají svoje daná rozhraní,kde se můžou mezi sebou kombinovat,segment je součástí daného kolejiště.
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » čtv 13 bře, 2008 10:20 am

milan ferdián píše:Přesně ,jak píše Jarda H.,ten segment strojové stanice,by byl lepší. Lepší bych to nenapsal :wink: Moduly mají svoje daná rozhraní,kde se můžou mezi sebou kombinovat,segment je součástí daného kolejiště.


1) Díky :lol: , pochvala od odborníka potěší :!:
2) Navíc se Pepovi (Josefovi Ř.) bude lépe dělat při stavbě s menším segmentem - lepší manipulace a přístup ke všem možným detailům. Navíc stavba tohodle kusu není přímo vázána na kolejiště, to může být hotové, v provozu a "dílny" se mohou budovat dle času, chuti, financí, ... nezávisle na kolejišti
3) Segment opraven a dílen (včetně té točny - na ten segment bych jí dal :idea: ) se mi takhle umístěný líbí - nezasahuje do vlastní stanice, ale je přímo a blízce přístupný do stanice i na hlavní trať, což je asi blízko realitě :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Josef Řezníček » pát 14 bře, 2008 7:17 pm

Děkuju za vaše názory utvrdili jste mě v tom co jsem tušil. Dnes došly nějaké věci od pana Pechara sice jen část, ale konečně budu moct začít je to kolejiště pro syna (trochu i promě - nebo obráceně?) Mám přidat ještě jednu kolej do stanice, když tam zůstane jen vlečka? A do budoucna, jak velké depo může být ke stanici, která má 4 nebo 5 kolejí? Ve WinTracku mi vyšlo až 5% stoupání, abych měl koleje v křížení nad sebou 10cm. Je to možné nechat?
Josef Řezníček
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 11 bře, 2008 6:22 pm

Příspěvekod Jarda H. » pát 14 bře, 2008 7:40 pm

Josef Řezníček píše:

...... Mám přidat ještě jednu kolej do stanice, když tam zůstane jen vlečka? A do budoucna, jak velké depo může být ke stanici, která má 4 nebo 5 kolejí? Ve WinTracku mi vyšlo až 5% stoupání, abych měl koleje v křížení nad sebou 10cm. Je to možné nechat?


Co se týká velikosti depa, dílen, líbil by se mi jako minimum rozsahem takovýhle stav (z podkladů milana ferdiana, staženo z jiné sekce fóra) - za předpokladu, že budeš mít parní hlavně provoz :
http://www.ukazto.com/?img=2000974,Loko ... epoIII.jpg

Zkus si když tak projít celou diskuzi o depu na
http://magazin.modely.biz/diskuze/viewtopic.php?t=932

Ve věci stoupání se i zdá, že jsi za limitem ?! U TT se mluví o stoupání do 3 % (3 cm na metru), v H0 pak 5 % :!: A to jsou hodnoty, které se už nedoporučují ! Zkus to ještě upravit a změnit, aby v budoucnu nebyly problémy - lokomotiva to třeba sama vyjede, s vagonky už ne ! I když Sandy (jak psal) má na kolejišti vyjímečně těch 5% stoupání a vcelku mu to funguje :lol: :!:

PS - dodatek : vím, že stoupání se udává v promile, ale na procentech se to líp vysvětluje !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Kolejiště Abe Simpson

Příspěvekod milan ferdián » sob 15 bře, 2008 8:11 pm

Jestli,vše dobře půjde,zítra bude druhá várka:Odbočná stanice v českém pohraničí :D
Rozměry, jen stanice 52OOmm x 1200 mm,velikost HO/PECO 100 :wink:

_____________________

N-scale/moduly
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod sco_27 » ned 16 bře, 2008 8:46 am

Milane, to je ta Abeho ?
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Kolejiště Abe Simpson

Příspěvekod milan ferdián » ned 16 bře, 2008 2:44 pm

Druhá várka:Odbočná stanice v českém pohraničí
Jelikož majitel má zakoupenou točnu s šestimístnou rotundou (ROCO k.č.42615) a hotové rámy,bylo třeba vytvořit drážní podmínky pro využití této točny s rotundou.
Námětem této stanice je mezinárodní provoz na hlavním tahu,kde dopravní ruch doplňuje odbočující lokálka do vnitrozemí a časté dělnické vlaky.Stanice je vlakotvorná s příslušným kolejovým zázemím, má ostrovní kryté nástupiště s nadchodem.Je zde výškový rozdíl mezi nástupišti +105 a přednádražím +170 !!!
Stanice se nachází na hranicích našeho státu.Je zde čilá mezinárodní ,osobní a nákladní doprava.Konají se zde pasové a celní úkony.Je zde i pošta .
Nyní popis jednotlivých kolejových skupin ve stanici:
1)Skupina osobní-8,6,4,1
2)Skupina nákladní-3,5,7
3)Skupina třídicí-9,11,13
4)Skupina komerční-17,19,21
5)Skupina poštovní-101,102

Popis jednotlivých kolejí od shora dolů,zleva doprava:

8a/6a – odstavná – slouží pro odstavení dělnických vlaků.Probíhá zde uklizení osobních souprav,nezbytné doplnění vody z hydrantu a příprava na další jízdu.Koleje mají kapacitu,buď dvě soupravy patrových jednotek Bp nebo 4*Balm/1 Bp

vlečka lihovaru „SELIKO“-dvě koleje pro nákladků vozů destiláty a vykládka etylalkoholu a dalších ingrediencích pro výrobu .

2a -může sloužit pro případné odstavení osobní soupravy
3a -výtažná
10 -kusá ,odvratná
8 -dopravní-zde odjíždějí motorové osobní soupravy ve složení M 131.1/Blm/Blm na lokální trať
6,4-dopravní-osobní vlaky
2a -manipulační-buď je zde připravené hnací vozidlo nebo kursovní poštovní vůz k přivěšení k vlakové soupravě
1-hlavní-Ex 7- 498.1/Da/Aa/ABa/WR/Ba/Ba/Ba nebo Da/WLA/WLA/WLA/WR/WLA/WLA
3,5,7 – dopravní – jen pro nákladní vlaky
9,11,13 – manipulační-třídicí zde se rozřazují nákladní soupravy na jednotlivé nákladní vozy dle určených směrů
9a -záchytná – pro případné ujetí vozů z třidící skupiny při posunování
15 – objízdná-musí být neustálé volná
17 – skladištní
19 – čelní a boční rampa
21 – volná skládka
15b – zde vyčkává posunovací stroj na další příkazy
15v – výtažná
101,102-pro poštu-Fa/Fa-nebo menší poštovní vozy Fk
2v – výtažná – jen pro manipulací s poštovními vozy

Strojová stanice:
Má šest stání,točna má průměr 253 mm (22m),parní lokomotivy provádějí zbrojení a provozní ošetření.Pro motorové lokomotivy bude zbrojení naftou za rotundou.K vidění můžou být i zahraniční hnací vozidla jiných železničních správ.
Stanice se nachází v překrásné scenérii Českého švýcarska obklopené skalami a řekou.Zástavba,jelikož jsme v pohraničí,můžou být typické německé mimo drážních budov !

http://milanf.rajce.idnes.cz/modelybiz/



___________________

N-scale/moduly
Naposledy upravil milan ferdián dne čtv 08 led, 2009 9:47 am, celkově upraveno 3
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » ned 16 bře, 2008 3:00 pm

Nóóó, klobouk dolů :lol: PANE milane :!: Parádní práce, fascinuje mně zázemí (točna, rotunda, popelová jáma, pískování, stanoviště nehodového vlaku, ...), zmáknutá vykládka (volná i na rampě - čelní a boční), ... PARÁDA, jen zírám :shock: !

Moc dobrá práce při plánování a kreslení, a až to jednou bude celé hotové, to bude podíváníčko :!:


PS : to PANE velkými písmeny je uznání tvého umu a šikovnosti, milane f. !! Jen tak dál !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 16 bře, 2008 3:23 pm

Nááádhera! Kam na ty nápady chodíš? Ty tvoje plánky by stály za to vydat knižně. Smekám!
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod richard0404 » ned 16 bře, 2008 3:32 pm

Tak to mi hlava nebere prostě nádherný. Přeji pevnou ruku. :lol: :lol:
"H0-analog - V SBB" "Faller Car System" "Moduly sekce N"
Uživatelský avatar
richard0404
 
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27 led, 2008 9:57 pm
Bydliště: Praha 2

Příspěvekod michal123 » ned 16 bře, 2008 5:44 pm

milane to je nieco neskutocne krasne, ja si to vsetko tlacim a po veceroch nad tym snivam... :lol:
michal123
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte 29 led, 2008 1:41 pm
Bydliště: Bratislava - Komárno

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků